Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:22

@Maaikemuis, Ja ik heb inderdaad met dit weer minder pijn. Daar ben ik al heel blij om. Ook mijn handen gaan wat beter. Nu 3 weken geleden gevallen op mijn handen, dit weer helpt ook genezing. Beetje jammer wel dat ik niet kan fietsen nu, maar het weer maakt wel vrolijker.

@T2T Goed nieuws voor jouw dat er in ieder geval naar gekeken gaat worden. Wat tof dat de desbetreffende arts ook triatleet is.

Zelf ben ik nu informatie aan het opvragen rondom een winter vervoersmiddel voor mij. Een moderne citycar. Een citycar is gewoon een elektrische mini auto eigenlijk. (maar valt onder de scootmobielen per wet) Dit zou voor mij echt de oplossing kunnen zijn omdat ik geen auto wil.

Ik ben geen fan van elektrisch rijden, maar op brandstof vind ik zoiets nog erger. Ik heb ooit gezegd ook dat ik het oké vind voor hulpmiddelen en niet om onnodig zoiets te rijden. En voor mij is het een hulpmiddel. (Ja ik heb nog een beetje een conflict met mezelf hier)

Maar als alles lukt en ik vind het rijden ermee wel wat dan wordt hij wel dezelfde kleur als mijn fietsen. Neon groen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:58

Gothico, snap je overweging. Maar als het je een heel stuk van je vrijheid terug geeft en je daarmee je lichaam de rust kan geven die het nodig lijkt te hebben, lijkt het me een prima keuze.
Snap heel goed dat het wel heel dubbel voelt. Het liefst fiets je 'gewoon', maar nu blijkt maar weer dat gezond zijn helaas niet gewoon is voor iedereen.

Maaike, zag de foto's en zo voorbij komen. Heerlijk! Groot gelijk om er een lekker weekend van te maken.

Time, spannend. Goed dat je verder laat kijken hoor. Ben benieuwd of ze de oorzaak vinden en vooral of er wat aan te doen is. En af en toe pijn is soms wel te accepteren, als je maar weet dat je er niets mee kapot maakt.

Hier lekker uitgeslapen maar helaas wel hormonale buikpijn, ga zo wel even lekker op de mtb op pad. Blijf hier in het bos, als het niet gaat, ben ik zo thuis. De grote voordelen van wonen aan de Sallandse Heuvelrug.

Nog meer mensen aan het genieten van het heerlijke weer?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:08

@Gothico een groen electrisch wagentje klinkt wel cool, zie je er al mee rondscheuren! En dan kan je de fietsen weer hobby-matig gebruiken, ipv als noodzakelijk vervoersmiddel

@Time hoop dat je knie ok is, en dat je dan weet wat het precies is. Die gravel race wordt wel cool, ik heb het ook doorgegeven aan een ex prof veldrijdster. Wint gravel races in haar age categorie op internationaal niveau dus zou leuk zijn als ze meedoet!

@ Maaike weer een lekker weekendje ruig gravellen, doe je goed!

@Marlies hoop dat je life/work/bike balance weer beetje in balans komt, is ook echt puzzelen soms hè.

Misschien wel leuk; vriendin van me start een velocity off road afdeling vanuit Assen. Idee is wekelijks samen te gravellen/mountainbiken met vrouwen. Jessa ook voor jou leuk? Moet je even vragen of e-bike ook mag maar vast.
Ik weet eigenlijk niet of jullie daar ver vandaan wonen, ben geografisch niet zo goed :o Maar het wordt nieuw opgezet dus zou echt leuk zijn als er veel vrouwen meedoen ;)
Pb me maar als interesse!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, leuk weer wat leven in het topic!

Ik heb ook echt gebruik gemaakt van de mooie dagen, gisteren met internationale vrouwen dag leuke rit gereden vanuit Crossroads Nijmegen. Incl cameraploeg, wel grappig.
Vandaag is de openingsrit van Langszij maar liep echt achter met huishouden, dus straks klein rondje hier.

En over twee weken lekker een weekje naar Girona met mijn dochters, zin in! Met de ene een beetje fietsen en als de andere komt lekker van de zon genieten :)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:01

@Marlies, Ik zou inderdaad het liefst gewoon blijven fietsen. Hopelijk in de zomer kan ik het wel weer. Ik heb in ieder geval dan wel een vervoersmiddel.

@Thami, Haha ja hij moet dan wel groen zijn. Het moet een beetje passen bij de rest. En het zal inderdaad een soort hoofd vervoersmiddel moeten gaan worden. De fietsen blijven echt zolang ik kan fietsen. Het zijn er vier dus zou echt zonde zijn.

En goed om te lezen dat er met dit weer lekker gefietst wordt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 07:11

MarliesV schreef:
Time, spannend. Goed dat je verder laat kijken hoor. Ben benieuwd of ze de oorzaak vinden en vooral of er wat aan te doen is. En af en toe pijn is soms wel te accepteren, als je maar weet dat je er niets mee kapot maakt.
Nog meer mensen aan het genieten van het heerlijke weer?

Het gekke is dat de "pijn "momenten echt heel kort zijn ( seconden )
En het af en toe voorkomt dat mijn knie gezwollen aanvoelt , maar dat niet is .
Het is echt zo vaag -O- Zaterdag bijna 70 km gefietst , en gisteren 17 km hardgelopen .
Dan heb ik geen klachten .Maar als ik af en toe een gekke draai maak , dan is het even auw .

Mooi vooruitzicht Thami , geen wateroverlast in Girona ?
Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:49

Thami, ja op zich is die balans normaal prima aanwezig, maar deze maand t/m half april wordt even buffelen. Als mijn ouders straks hun huis hebben opgeleverd, de danswedstrijd volgende week er op zit en ik half april heerlijk 3 dagen met de dames op de mtb weg ben, dan ziet het er allemaal weer heel anders uit, soms heb je van die hectische periodes.

Assen is vanaf hier (Jesda woont dicht bij mij) ongeveer een uur met de auto ;)
Wat tof naar Girona, hopelijk heb je daar lekker weer!

Time, ben benieuwd of er wat uitkomt. Vage klachten zijn ook klachten he. Dus goed dat je die niet negeert.

Hier gisteren heerlijk gefietst in de ochtend op de mtb, op wat buikkramp na echt lekker gereden, heerlijk in kort-kort ook.
Middag verjaardag van mijn moeder. En toen ging met het eten het licht uit. Uurtje naar bed gegaan met pijnstillers, nog even geprobeerd gezellig te doen met de koffie maar uiteindelijk om 9 uur naar bed.
Nu wat wollig qua hoofd maar verder prima, goed geslapen en goed bijgetankt. Stom lijf :\

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:43

Jeetje wat is er weer een boel gebeurd hier. Wat balen Gothico. Maar net wat Marlies zegt, als het je een stukje vrijheid teruggeeft, dan zou ik het zeker overwegen. Nu de temperaturen wat oplopen, dan komt dat fietsen wel weer en kun je per dag aankijken hoe je lijf voelt en kiezen welk vervoer je pakt.
Hier overigens ook fan van de back on track producten. Zeker het colletje is voor de koude dagen echt heel fijn.

@T2T Vervelend dat je knie opspeelt. Hopelijk biedt de mri wat meer inzicht en een behandelplan.
Mijn man heeft sinds een week of 3 ook klachten. Binnenzijde knie en dan op het scheenbeen. Waarschijnlijk ontsteking van de aanhechting. Hij kan ermee fietsen en sporten, maar voelt af en toe nare steken. Knie is ook niet echt gevuld ofzo. Rust houden is wel een dingetje, en met een trainingsweek op Mallorca met zijn fietsmaten wil hij nu ook eigenlijk niet naar de arts. (iets met kop in het zand steken :P ).

@Jesda wat fijn dat het fietsen je zo goed bevalt! Lekker hoor al die kilometers :j

@Maaike, veel plezier in Duitsland met gravelen.
@Marlies, een goede nachtrust is belangrijk. Goed luisteren naar je lijf hoor!
@Thami, leuk internationale vrouwenrit! Ik moet ook echt wat meer van dat soort dingen volgen op Insta.

Hier gisteren eindelijk weer op de racefiets gezeten *\o/* Vriendin heeft onlangs een gravelbike gekocht en is net begonnen met fietsen. Die heb ik meegenomen op een rondje van 40km. Voor haar de eerste keer dat ze (voor haar) zo ver had gereden, dus ik heb maar een gemiddelde aangehouden van 20. Voor mij een lekkere relaxte rit dus, zij was wel aardig moe haha. Ze gaat binnenkort wegbanden eronder zetten en dan gaan we proberen een wekelijkse fietsdate in te plannen.

Wel nog op de terugweg 2 wielrenners zo'n 100 meter voor ons aangereden zien worden. Wij reden op een B weggetje keurig achter elkaar en werden ingehaald door een motor met zijspan. Vervolgens haalt hij de renners voor ons in en raakt daarbij 1 man. Die lag bijna in de kuip van de motor en klapte vervolgens lelijk op het wegdek. De andere fietsers kreeg daar een tik van mee en die vloog zo de sloot in. Motor reed vervolgens nog door ook %) Gelukkig genoeg omstanders die konden helpen en naast een lelijke schaafplek en kapot stuur, viel het gelukkig nog mee. Wel de politie gebeld en vreemd genoeg kwam de motorrijder na een minuut of 10 ineens terugrijden. Die moest waarschijnlijk even zijn gedrag overdenken voordat hij terug kwam. Was ik toch helemaal verbaasd toen er dus een vrij oud echtpaar van de motor stapte en geen een of ander aso stel :? Wij zijn toen maar verder gereden, omdat er genoeg getuigen waren, maar ik moest het wel even verwerken. Als ik en mijn vriendin naast elkaar hadden gereden, dan hadden wij het net zo goed kunnen zijn. Maar snel weer vergeten zoiets..

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:04

@T2T, Mooie foto's. En knieën blijven toch een beetje een zwakke plek. Hopelijk dat ze wat vinden zodat er iets aan de klachten gedaan kan worden.

@Marlies, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. En lastig als het allemaal niet echt wil. Gelukkig goed geslapen om bij te tanken. (Ik heb alweer een paar nachten echt slecht geslapen en ben juist moe.)

@Padoertje, Het zou zeker de oplossing zijn voor mijn stukje vrijheid. (Het gaat alleen een stuk langzamer XD) Hopelijk met het mooie weer dat ik er minder last van ga hebben met fietsen.

Ik ga vanmiddag naar de fysiotherapie met mijn gewone ligfiets. Die is een heel stuk lichter en het is maar een klein stukje. Goed om weer een eerste keer een klein stukje te proberen.

Ook ben ik nu aan het kijken om een proefrit te plannen. Ze hebben drie locaties waar dit kan, maar het model wat ik op het oog heb, hebben ze alleen in Heiloo. Dus aan de andere kant van het land. Dit wordt dus nog even kijken hoe ik dat ga doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:45

Ik kom dit topic ook weer eens binnenvallen :D wegens omstandigheden lang niet gefietst en ben enigzins afhankelijk daarin van mijn man. Gister toch weer een keer alleen op de racefiets weggeweest, 40 km gedaan en het was heerlijk!

We zijn ook aan het kijken voor een gravelbike zodat we, ook bij nat weer, toch kunnen fietsen. We hadden mountainbikes, maar in de praktijk hebben we die weinig gebruikt. Onder andere doordat de bossen zo ontzettend nat zijn geweest dat het gewoon niet ging. Met een gravelbike hopen we dat te voorkomen en ook in de winter of met wisselvallig weer beter door te kunnen fietsen.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:08

@Gothico Hoe is het gegaan op de ligfiets? Ik hoop dat je een geschikte citycar kan vinden. Toch wel fijn als je jezelf kan redden. Is het geen optie om met het ov naar Heiloo?

@maaikemuis Heerlijk die paar daagjes Duitsland!

@Time2Tri wat vervelend dat je knie pijn doet. Gelukkig lukt sporten dan nog wel. Hopelijk snel meer duidelijkheid door de MRI.

@Thami Ohh naar Girona, wat heerlijk! <3 Veel plezier alvast.

@MarliesV :(:) Succes de komende tijd. Goed naar je lijf luisteren. Rust is ook belangrijk.

@padoertje Zo dat is schrikken! Wat erg ook dat die motorrijder in eerste instantie doorreed. Gelukkig viel de schade uiteindelijk, naar omstandigheden, mee. Ik ben ook al eens onderuit gereden maar dat was door een oudere man op een elektrische fiets die niet remde en zo frontaal bij mij op reed. Zelfs toen schrok ik al. Ik kon ook niet uitwijken, want was een heel smal fietspad.

@Druif_01 fijn dat gisteren toch weer even hebt kunnen genieten. Ik heb voor de rest geen ervaringen met mountainbikes of gravelbikes, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar genoeg anderen in dit topic wel!

Zo volgens mij ben ik weer bij! :D

Ik heb zondag ook nog weer heerlijk kunnen fietsen met mijn vriend. Heerlijk genieten met die zon er bij! Mijn schoonmoeder heeft ook nog een stukje meegefietst. Dit was voor haar de eerste keer op een racefiets! Ze heeft namelijk gezegd dat ze de elfstedentocht een keer wil fietsen, dus nu moet er ook getraind worden. (Al staan we nog steeds op de reservelijst helaas, dus is nog maar even afwachten of het dit jaar lukt).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:50

Oh de Elfstedentocht! Die hebben wij 2 jaar terug gefietst, maar dan zelf dus zonder organisatie. Mijn man heeft hem in 2 dagen gefietst, ik heb alleen de eerste dag gedaan, dus dat was de helft. Ik fiets ook niet zo vaak dus dat ansich was al een overwinning :D wel heel erg leuk trouwens! Leuke route, maar die wínd!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:24

Wat leuk! En zonder al die mensen aan de kant en medefietsers is het ook wel een stuk zwaarder! Zijn jullie ook nog van plan om hem een keer 'officieel' te fietsen?

Ik heb hem inmiddels 4x gefietst, maar vond die keer tijdens corona met qr codes echt wel de zwaarste. :j Alles eromheen maakt de Elfstedentocht veel leuker. In 2023 en 2024 heb ik de tocht helaas niet kunnen fietsen ivm lichamelijke klachten.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 11:40

@Gothico, ik ben van het praktische soort. Wanneer iets mij helpt (of ergens heel gelukkig van denk te worden), dan is dat voor mij een goed genoege reden om daar dan in te duiken en er voor te gaan. Dus, go for it!

@ Padoertje, wat een verhaal! Ik vind het soms ook wel spannend hoor op de weg, sommige mensen halen zulke rare capriolen uit. In Duitsland is dat toch anders, daar wordt je bijna standaard met anderhalve meter afstand ingehaald.

@Thami, veel plezier in Girona! Neem je je eigen fiets mee, of ga je er eentje huren? Ik zal je nog even contacten voor die gravelrit in NRW.

@Marlies, ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes en ik hoop dat daarna de rust weer een beetje terugkeert zodat je wat bij kan tanken.

@Time, ik hoop dat de MRI uitsluitsel geeft. Het klinkt wel een beetje als meniscus.

@Druif, ik ben team gravel! Ik ben met mooi weer in het bos te vinden, maar ook na regen. Je moet alleen wel van schoonmaken houden…

@KleinBoefje, ik vind je moeder stoer!!!

Ik ben ook weer terug van mijn gravel galore avontuur. Het was heerlijk! Eindeloze gravel, prachtige meren, een spookdorp, een oud Nazi trainingskamp en heel veel heuvels! Photo for reference: ik heb een stukje van 23% omhoog weten te fietsen!

En mijn training is gisteren officieel van start gegaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:51

Ik denk dat ik hem niet officieel zal fietsen, zo ver weet ik niet of ik dat red, van de andere kant scheelt het wel als je met veel mensen fietst natuurlijk. Mijn man zal hem denk ik wel een keer officieel willen doen. Ik ga er eens even naar kijken, goed dat je het zegt!

Schoonmaken van de fiets vind ik niet erg, moet met de mountainbike ook haha!

Time: jij bent een hele fanatieke triatleet toch? Hopelijk komt er iets uit de mri wat opgelost kan worden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:56

@Kleinboefje, mochten wij niet gaan met de elfstedentocht, dan laat ik het je direct weten! We puzzelen nog een beetje met de eventuele vakantie en werkplanningen. We moeten samen nog even thuis zitten qua planning, maar mijn man loopt momenteel een beetje over qua werk (twee weken eruit met griep) en hij heeft iets meer tijd nodig om te beslissen.

@T2T in principe hoef ik er niet echt voor te trainen. De vorige elfstedentocht heb ik gefietst zonder dat ik dat jaar meer dan 70 km had gefietst. Daarvoor was ik nog drie weken op vakantie geweest (de bergen in, dus wel een soort van hoogtestage, maar niet sportief)

@Zebrastreep; voel je verdriet door de tekst heen. Heel veel sterkte. Afgelopen jaar heb ik in een soortgelijke situatie gezeten qua gevoel. Mijn lieve vriendinnetje op pensioen gezet door allerlei omstandigheden. Af en toe heb ik het daar nog echt wel heel even moeilijk mee. Het rijden mis ik niet, maar ik mis vooral haar.

Wat een heerlijkheid de afgelopen dagen zeg, dat smaakt naar meer. Ik ben blij dat die echte kou uit de lucht is.

@Druif_01 wij hebben om dezelfde reden gravelbikes. Daarnaast gebruiken we deze ook voor fietsvakanties. Wij zijn gestart met gravel, want ik vond racefietsen wat spannend in het begin. Toen we twee 150km tochten en de elfstedentocht op de gravel hebben gedaan, ben ik toch langzaamaan gaan kijken naar een racefiets. Inmiddels scheur ik daar op rond alsof ik het altijd al deed. Alleen de gravel gaat er nooit uit! Dat is mijn slecht weer/winter en gravelfiets.

Volgende week naar Lapland, dus ik maak niet zo heel veel kilometers in maart denk ik. Hopelijk blijft het nog een beetje droog de komende week dan kan ik nog even een lekker lang rondje inplannen nog voor de vakantie.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:43

Druif, je kan ook wat dunnere/gladdere banden op de mtb zetten en mee gaan gravelen. Dan kan je eerst eens kijken of je daar plezier aan beleefd, voordat je ze aanschaft.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:14

Ik hoop dat jullie hem zelf kunnen fietsen Sakura, maar anders zou ik je heel erg dankbaar zijn als je de kaarten aan ons kwijt wilt. <3 Jullie hadden ook al eerder gefietst toch?

Wat gaaf dat jullie naar Lapland gaan! Hoe lang gaan jullie?
Laatst bijgewerkt door KleinBoefje op 11-03-25 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:18

Time2Tri schreef:
Spannend Maaike , vanaf maandag gaat het beginnen .
Success and enjoy je trainingen .

Ik heb ook een nieuwtje . Ik had toch vorig jaar wat vage klachten aan mijn knie .
En die heb ik nu af en toe ook , en soms bij een draai voel ik wat .
Afgelopen donderdag bij een HA geweest , die zelf ook triatleet is .
En heb dan meteen ook een verwijzing voor een MRI gekregen .
En deze afspraak staat voor 24-3 .
Ben benieuwd wat eruit komt , want ik kan niet zeggen dat ik continue pijn heb .

Geniet van het weer allemaal , op de internationale vrouwendag .
Ik ga zo eerst boodschappen doen , voordat de invasie uit Nederland hier aankomt .
En vanmiddag lekker fietsen .

Wat vervelend van je knie!
Wel fijn dat je nu door de MRI kan en dan hopen dat daar duidelijkheid uit komt.

Thami schreef:
@Gothico een groen electrisch wagentje klinkt wel cool, zie je er al mee rondscheuren! En dan kan je de fietsen weer hobby-matig gebruiken, ipv als noodzakelijk vervoersmiddel

@Time hoop dat je knie ok is, en dat je dan weet wat het precies is. Die gravel race wordt wel cool, ik heb het ook doorgegeven aan een ex prof veldrijdster. Wint gravel races in haar age categorie op internationaal niveau dus zou leuk zijn als ze meedoet!

@ Maaike weer een lekker weekendje ruig gravellen, doe je goed!

@Marlies hoop dat je life/work/bike balance weer beetje in balans komt, is ook echt puzzelen soms hè.

Misschien wel leuk; vriendin van me start een velocity off road afdeling vanuit Assen. Idee is wekelijks samen te gravellen/mountainbiken met vrouwen. Jessa ook voor jou leuk? Moet je even vragen of e-bike ook mag maar vast.
Ik weet eigenlijk niet of jullie daar ver vandaan wonen, ben geografisch niet zo goed :o Maar het wordt nieuw opgezet dus zou echt leuk zijn als er veel vrouwen meedoen ;)
Pb me maar als interesse!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, leuk weer wat leven in het topic!

Ik heb ook echt gebruik gemaakt van de mooie dagen, gisteren met internationale vrouwen dag leuke rit gereden vanuit Crossroads Nijmegen. Incl cameraploeg, wel grappig.
Vandaag is de openingsrit van Langszij maar liep echt achter met huishouden, dus straks klein rondje hier.

En over twee weken lekker een weekje naar Girona met mijn dochters, zin in! Met de ene een beetje fietsen en als de andere komt lekker van de zon genieten :)

Ik ga denk wel even informatie inwinnen maar weeet niet of ik het ga fietsen want Assen is wel een dik uur rijden en ben in het weekend eigenlijk altijd druk met wedstrijden met de hond maar wie weet.
Klinkt wel erg leuk.

Lekker vakantie! Lekker vooruitzicht.

@Time2Tri
Hoop echt voor je dat ze gauw wat vinden dat ze gericht kunnen behandelen

@Druif_01
Elfstedentocht. Dat klinkt echt mega lang xD
Wel vet!

@maaikemuis
Echt hele vette foto's! Vooral de 1e! Kan zo in een magazine

@Sakura789
Naar Lapland! Dat is echt super vet!

--

Vorige week lekker veel gefietst en even 4 dagen rust gehouden. Gister was mooi weer maar ik moest echt wat dingen doen dus fietsen werd um even niet, maar vandaag wel weer.
Wel stuk kouder ineens weer maar door het fietsen wordt je wel lekker warm.

Wel heerlijk gefietst. Rest van de week maar even kijken wanneer ik weer ga.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:38

Wauw , veel gepost hier *\o/*
Ik reageer later of morgenvroeg op alles en iedereen .
Zo eerst 70 minuten fietsen , indoor .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:08

Zo zeker veel reacties ineens hier.

@KleinBoefje, Dat kleine stukje naar de fysiotherapie ging echt lekker. Ik heb rond de 20km/u gereden in plaats van 30km/u en alles zonder pijn. Ik wilde wel in de avond naar de paarden, maar na de therapie toch maar niet gedaan. Het weer hielp ook lekker mee.
Ik kan heel misschien mijn vader wel zo ver krijgen dat hij wil rijden. (Heb een hekel aan OV omdat ik 6 jaar met OV gereisd heb.)

@Maaikemuis, Wat een super mooi foto's heb je gepost. En ik ben ook wel van het praktische en ga waarschijnlijk ook wel overstag om dan toch zo'n citycar te gaan kopen.

Als alles doorgaat zijn die citycars ook lekker aan de prijs helaas. Maar ik zie het als een stapje luxer dan mijn velomobiel. Al kosten ze wel praktisch even veel.

Eind juni is er een 25 jarig jubileum van velomobiel.nl waar mijn velomobiel vandaan komt. Daar komt ook meer nieuws over het nieuwe model waar ik mijn zinnen op had gezet nu mijn velomobiel eigenlijk wat te zwaar blijkt te zijn voor mijn knieën na bijna 7 jaar veel fietsen. (Ongeveer 10.000km gemiddeld per jaar met al mijn fietsen samen.)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 07:31

Goedemorgen :O
Nou , de 70 minuten fietsen zijn gisteren gelukt .
Lekker gezweet en mooi in een lage hartslag gebleven . :j

Gelukkig heb ik niet veel last van mijn knie ( af en toe ) en kan ik gewoon sporten .
Dat is het rare , maar ik wil zo kort voor het seizoen wel dingen uitsluiten .

Leuk dat je samen met een vriendin kunt gaan fietsen Padoertje .
Gelukkig zijn jullie niet aangereden door de motor .Schrikken zeg , dat te zien .

Leuk dat je terug bent @Druif , nu lekker blijven fietsen .
Idd , ben triathlete . Heb voor dit jaar al het een en ander gepland staan .Dus mijn knie moet
het gewoon doen :D

@Kleinboefje ; hopelijk gaat het toch lukken met de elfsteden toch

@Sakura , veel plezier in Lapland .Post je wat mooie plaatjes ?

@Maaike , toffe foto,s .En het blijft een plaatje je Liv <3
Hoe verloopt je eerste trainingsweek tot nu toe ?

Zo , heb ik iemand gemist ?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 09:34

Respect Time, goede bijleespost! Leuk hè weer wat meer mensen die fietsen en er ook over berichten :)

Ik ben de draad wel een beetje kwijt, heb wel gezien dat Jesda ( en Zebrastreep via Pb) interesse heeft in de club in Assen, ondanks de afstand. Aan hen wil ik graag doorgeven dat er op zaterdag 5 april een gratis openingsrit is, dat is ook voor diegenen die van verder komen en verder niet lid willen worden van de club.

Gisteren was het weer even wennen aan het koudere weer, maar de voorspelde regen valt toch niet dus dat scheelt weer! En zie nu een vriendelijk zonnetje dus zo nog een ritje voor werk met mijn dochter.
In girona is het nu bagger weer, hoop dat dat nog bijtrekt voor we gaan..

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:11

We gaan hard inderdaad! Ik probeer nu een beetje bij te blijven... Even kijken of me dat gaat lukken.

We gaan door Fins, Noors en Zweeds Lapland trekken, mochten hier mensen zijn die Polarsteps hebben, stuur dan maar even een pb en geef ik mijn account door. Een volle week met een groep vrienden waar we eerder een fantastische tijd mee hebben gehad in de Sahara. Dus we gaan van de zon naar de sneeuw. En dan ben ik al de vakantie in het najaar aan het plannen en zoek ik nog iets leuks voor in de zomer. Dus als jullie nog tips hebben.... Liefst een beetje off the beaten track, actief (in alle hoedanigheden), niet te toeristisch, mag een beetje exotisch/alternatief.

@T2T wanneer heb je weer wedstrijden staan? Ben je tevreden over je voortgang qua trainen dit jaar?

@maaike; welke Liv is dat?

Met mijn gravel tik ik binnenkort de 10.000 kilometer aan. Dat is toch wel een mijlpaal hoor! Ze moet wel echt voor onderhoud weg, want ze heeft echt veel geleden met het slechte weer. Maar goed, ik wacht even tot het weer wat stabieler mooi blijft, zodat ik mijn racer dan kan pakken. Ik wil wel kunnen blijven fietsen, ik kan me echt geen leven voorstellen zonder fiets.

Bij het opruimen van mijn zolder kwam ik een fantastische foto tegen van mijn vader en ik op de stang van zijn racefiets, denk dat ik daar 1,5/2 jaar ben. Ik kon mij die foto niet herinneren, maar het zat er al vroeg in blijkbaar. Jammer dat hij niet meer heeft mee kunnen maken dat ik de Elfstedentocht gefietst heb, daar had hij ook hele goede herinneringen aan. En dat hij alle fietsreizen niet meer mee heeft kunnen maken, ik denk dat ie ervan genoten had. Alhoewel ik denk dat hij van boven meekijkt en er trots op is :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 13:47

@Sakura, dit is de Devote Advanced Pro van 2023. Ik heb haar nu een jaar en heb er al 3000 km mee gereden *\%/* .

Mijn moeder was de fietser in mijn familie. Ze heeft het ook nooit meer kunnen zien. Maar ze fietst wel heel vaak met me mee in gedachten. En we rijden haar alfabet!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:04

Wat een bijzondere waardevolle vondst zo’n foto Sakura, die krijgt vast een mooi plekje!
Fijn gevoel om zo je hobby nog soort van te delen met je overleden vader, en jouw moeder Maaike. Mijn ouders zijn ook jong overleden, maar waren geen fietsers. Mijn vader keek wel altijd de Tour, daar vond ik toen niks aan maar inmiddels wel :)
Ik fiets nu dus met mijn dochter ( en soms ook met de andere drie) en ook mijn man, erg leuk zo’n gezamenlijke hobby!
Klinkt als een mooie vakantie trouwens Sakura, ik stuur je zo even een pb voor Polarsteps.

Het was nog lekker weer vanochtend en het is echt droog in het bos momenteel. Prima voor een wat technischer heuvelrondje. Moet dat toch meer oefenen, mijn dochter met nauwelijks ervaring is daar veel handiger mee dan ik, maar die is nog jong en fearless, dat helpt enorm :)