redbutton schreef:@farjen, je bent 37 weken! Dus dat heb je gehaald!
Dat plan is helaas mislukt
Kort verhaal:
Gisteren op 1/07 om 12u07 kwam ons dochtertje op de wereld
Op 36w +6
Uitgebreid verhaal:
ik was dus opgenomen wegens hoge bloeddrukken van donderdag tot zondag. Dus zondag mocht ik naar huis rond de middag en het ging best goed. Helaas werd ik s'avonds opeens weer ziek en had ik een bloeddruk 188/111... dus terug naar het ziekenhuis. Nu wel eiwitten in urine en dus zwangerschapsvergiftiging
Gynaecoloog van wacht was aanwezig in het ziekenhuis en heeft dan beslist om mij in te leiden. Eerst met een pilletje om 24u, volgende om 4u. Uiteindelijk vliezen gebroken om 9u20 en toen begon de hel voor mij
Ik had superveel pijn aan mijn benen/bekken wat achteraf been-weeën bleken te zijn. Daar viel echt niet tegenaan te puffen, het leek alsof mijn benen er werden afgesnoerd. Gelukkig kreeg ik om 10u15 een epidurale en dat was echt mijn redding. Ik zei tegen de anesthesist dat het goed was dat ik al getrouwd ben want anders vroeg ik hem ter plekke ten huwelijk
Om 11u bij de controle had ik volledige ontsluiting maar nog niet de juiste druk dus een infuus gekregen voor de weeën. Om 11u30 begon ik te persen en om 12u07 was ze er. Helaas ademde ze niet goed en werd ze meteen weggenomen naar de reanimatiekamer maar daar ging het gelukkig wel snel beter. Een 10min later ofzo (dat eerder een eeuwigheid leek) brachten ze haar terug.
2u na de bevalling mocht ik onder begeleiding douchen, toen ben ik wel 2 keer flauwgevallen en moest ik in die mini badkamer op de grond liggen, kortom het was geen top ervaring..
Ze doet het wel goed ondanks ze net geen prematuur meer is. Enkel haar zuigreflex was amper/niet aanwezig en ze drinkt bijna niet. Ze geeft ook veel vruchtwater en slijmpjes/melk over, deze nacht hebben ze 2 keer haar maagje moeten aspireren dus mijn hart breekt wel in 1000 stukjes dan. Ze spraken zelfs al over sondevoeding
Dus amper geslapen, ook mijn bloeddruk blijft te hoog en voel ik niet fit in combinatie met pijn down under. Deze middag heeft ze voor het eerst gedronken van een flesje, bijna 10cc en deze avond voor het eerst wat gedronken aan de borst
Het is dus niet de gedroomde start die ik wou voor haar en voel me er schuldig over. Maar nu begint het allemaal wat beter te gaan, dus het is me het allemaal dubbel en dik waard en kan het genieten beginnen hoop ik
Laatst bijgewerkt door Farjen op 02-07-24 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt