Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:05

Ja vannacht was beter, slaap jij een beetje fenn? Gezien het feit je zo vroeg post haha.

@farjen, je bent 37 weken! Dus dat heb je gehaald!

@ceciel fijn dat de waardes stabiel zijn jammer dat de jeuk zo heftig is. Lijkt me raar dat je eind van de week een datum krijgt haha.

Hier slaat de nesteldrang toe. Hele huis gepoetst. Nu ben ik kapot moe...
Gisteren nog hele mooie foto's met mijn paard gemaakt.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:09

Nadia gefeliciteerd! Hopelijk herstel je snel :)

Verder heb ik niet veel bijgelezen- afgelopen vrijdag is onze dochter geboren. De bevalling viel me al met al reuze mee, en verliep eigenlijk zoals ik gehoopt had (behalve dat ik overdag teveel gedaan had en moe was := ), heb veel in bad gezeten en rondgelopen, we hadden muziek, en zonder epidurale. Toen de verloskundige zou kijken naar ontsluiting en waar de baby was, zei ze van oh het hoofdje is hier al, let’s go. Echter begon ik zodra ze geboren was heftig te bloeden, baby werd aan mijn man overhandigd voor het eerste huid op huid en ik ben naar een andere kamer verplaatst met direct een heel team om me heen. Gelukkig stopte het bloeden nadat ze me oxytocine gegeven hadden en hoefde ik niet onder narcose voor onderzoek en om eventuele resten placenta te verwijderen.
Voelde me de eerste dagen best zwak maar ondertussen gaat het wel weer goed. We zijn gisteren thuisgekomen, nu lekker genieten. Ik vind het wel heel erg wennen :D maar ze is tot nu toe een hele relaxte baby, borstvoeding was wat lastig aan het begin maar gaat nu ook wel prima. Ze is zo schattig en mini <3

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:18

Gefeliciteerd Lien! *\o/* fijn dat de bevalling goed ging en bloedverlies met injectie op te lossen was. Lekker ook een relaxte baby.

En ik sliep goed hoor redbutton! Freek is vannacht eigenlijk maar 1 keer voor een voeding wakker geworden. Dat was dus om vier uur. Maar zo'n contrast met onze dochter die misschien met een week of 6 langer dan drie uur achtereen ging slapen (af en toe).

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:19

Van harte gefeliciteerd Lien! Fijn dat het nu goed gaat en dat bevalling ook fijn verlopen is. Gelukkig dat het bloedverlies zo opgelost kon worden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:33

Gefeliciteerd lien!!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:00

Gefeliciteerd Lien!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:01

Gefeliciteerd Lien! Geniet ervan!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:21

Gefeliciteerd Lien!

En dat klinkt wel heel fijn Fenn, zo'n goede slaper!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:25

redbutton schreef:
@farjen, je bent 37 weken! Dus dat heb je gehaald!

Dat plan is helaas mislukt :+
Kort verhaal:
Gisteren op 1/07 om 12u07 kwam ons dochtertje op de wereld <3 Op 36w +6

Uitgebreid verhaal:
ik was dus opgenomen wegens hoge bloeddrukken van donderdag tot zondag. Dus zondag mocht ik naar huis rond de middag en het ging best goed. Helaas werd ik s'avonds opeens weer ziek en had ik een bloeddruk 188/111... dus terug naar het ziekenhuis. Nu wel eiwitten in urine en dus zwangerschapsvergiftiging :(
Gynaecoloog van wacht was aanwezig in het ziekenhuis en heeft dan beslist om mij in te leiden. Eerst met een pilletje om 24u, volgende om 4u. Uiteindelijk vliezen gebroken om 9u20 en toen begon de hel voor mij |(
Ik had superveel pijn aan mijn benen/bekken wat achteraf been-weeën bleken te zijn. Daar viel echt niet tegenaan te puffen, het leek alsof mijn benen er werden afgesnoerd. Gelukkig kreeg ik om 10u15 een epidurale en dat was echt mijn redding. Ik zei tegen de anesthesist dat het goed was dat ik al getrouwd ben want anders vroeg ik hem ter plekke ten huwelijk :')

Om 11u bij de controle had ik volledige ontsluiting maar nog niet de juiste druk dus een infuus gekregen voor de weeën. Om 11u30 begon ik te persen en om 12u07 was ze er. Helaas ademde ze niet goed en werd ze meteen weggenomen naar de reanimatiekamer maar daar ging het gelukkig wel snel beter. Een 10min later ofzo (dat eerder een eeuwigheid leek) brachten ze haar terug.
2u na de bevalling mocht ik onder begeleiding douchen, toen ben ik wel 2 keer flauwgevallen en moest ik in die mini badkamer op de grond liggen, kortom het was geen top ervaring..

Ze doet het wel goed ondanks ze net geen prematuur meer is. Enkel haar zuigreflex was amper/niet aanwezig en ze drinkt bijna niet. Ze geeft ook veel vruchtwater en slijmpjes/melk over, deze nacht hebben ze 2 keer haar maagje moeten aspireren dus mijn hart breekt wel in 1000 stukjes dan. Ze spraken zelfs al over sondevoeding :( Dus amper geslapen, ook mijn bloeddruk blijft te hoog en voel ik niet fit in combinatie met pijn down under. Deze middag heeft ze voor het eerst gedronken van een flesje, bijna 10cc en deze avond voor het eerst wat gedronken aan de borst <3 Het is dus niet de gedroomde start die ik wou voor haar en voel me er schuldig over. Maar nu begint het allemaal wat beter te gaan, dus het is me het allemaal dubbel en dik waard en kan het genieten beginnen hoop ik <3
Laatst bijgewerkt door Farjen op 02-07-24 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:26

ooh Lien, ondertussen lees ik je bericht, ook heel erg gefeliciteerd <3 <3

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:29

Jeetje Farjen wat een heftige ervaring en wat balen dat je jezelf zo naar bleef voelen. Hopelijk knappen jullie snel op een kunnen jullie volop gaan genieten!

Gefeliciteerd Lien!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:30

Jij ook van harte gefeliciteerd farjen. Wat een ontzettend spannende start, ik duim voor jullie dat vanaf nu het allemaal bergopwaarts zal gaan. Je zult ook nog wel even in het ziekenhuis moeten blijven denk ik?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:42

Gefeliciteerd Farjen! Klinkt heftig, maar wel bijzonder dat je lichaam het zo snel al oppakte. Hopelijk gaat je bloeddruk snel omlaag en voel jij je ook weer beter. En hoop dat je dochtertje het zo doorzet met het drinken!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:24

Gefeliciteerd Farjen met je dochtertje. En wat knap dat ze al zo goed gedronken heeft. <3
O, au, beenweeen! Die had ik bij mijn vorige bevalling ook en doen zo'n pijn! Deze keer had ik het bijna niet en wat een verschil. Kon toen ook voor twee dagen mijn benen niet zelf op het bed met die stomme klossen tillen. En bij jou nog alle heftigheid eromheen. :(:) Succes met herstel!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:56

Farjen wat enorm heftig! Dit was niet zoals je het had bedacht... :(:) nu maar lekker genieten! En gefeliciteerd uiteraard!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:49

Farjen wat een pittige bevalling, maar ze is er! Laat inderdaad het genieten nu beginnen. Van harte gefeliciteerd

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:04

@farjen van harte gefeliciteerd! Pittig, en geen fijne start. Hopelijk kan het genieten binnenkort wel echt beginnen!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:54

Gefeliciteerd Farjen. Pittige bevalling en komt vast allemaal goed! Lekker van elkaar genieten.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:58

Farjen gefeliciteerd! Wat een verhaal, niet de start waar je op hoopt inderdaad maar hopelijk zet de stijgende lijn door en kun je lekker gaan genieten <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:46

Vandaag de liggingsecho gehad. Blijkbaar ligt mevrouw nu toch met het hoofdje naar beneden. Beetje schuin, maar goed genoeg.
Ik voel ook al vee vaker dat ze echt we met haar hoofd recht naar beneden ligt, want dan voel ik veel druk en steken van onderen. Dus dat komt we goed.
Ook zat ze prima op de gemiddelden, voor zover dat nog goed te meten is.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 09:50

Gefeliciteerd farjen! Hopelijk voel je jezelf inmiddels een beetje goed en kunnen jullie lekker gaan genieten <3

Annepaardoes, die druk en steken zijn erg herkenbaar! Heel vervelend!
Ik heb ze ook nog steeds dagelijks.
Fijn dat jullie kindje kwa groei goed zit.

-----
Ik moet vanmiddag weer naar het ziekenhuis, voor wel 20 minuten. Één of ander gesprekje met de gynaecoloog (?) maar geen idee van hoe en wat.
Hoop dat ze me ook een opname datum kunnen geven. Kan me niet snel genoeg gaan.
Al zie ik gigantisch op tegen het hele beval gebeuren. :o

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:20

Die druk en steken vond ik ook herkenbaar annepardoes. Terwijl de baby niet echt ingedaald bleef liggen. Hij had zat ruimte blijkbaar (al kan ik me niet voorstellen dat het pastte als ik nu naar m kijk).

En succes met je afspraak Suus_toes. Hopelijk bieden ze wat duidelijkheid. En waar zie je tegenop qua bevalling? Is kneiterspannend natuurlijk, maar je lichaam kan het en zo niet hebben we super goede medische hulp. En aan het eind heb je een baby!

Hoe gaat ie Lien en Farjen? Lukt aansterken een beetje?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:58

Hier ook last van steken bij het schaambeen, maar hoofdje lag nog niet helemaal in het bekken.

En hopelijk krijg je straks een datik suus_toes. Waarschijnlijk is het een kennismaking en om te bespreken hoe verder.

Hier vandaag 37 weken, dus het mag komen zonder dat ze prematuur is. Eigenlijk moet ze nog een week blijven zitten want ga volgende week nog naar andre rieu op het vrijthof :Y) niet de beste planning haha

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:47

Fenn; tsja geen idee eigenlijk waar ik tegen op zie... Haha!
De pijn ofzo, geen controle er over hebben... En dan moet de baby er ook nog uit.
Maar komt misschien ook wel dat ik in het verleden heel veel buikpijn heb gehad door een stofje wat in de pil zit, waar ik dus niet over kon. En dan schoot ik in totale paniek en ging ik bijna van de wereld van de pijn, tot zeike nat van het zweet aan toe.
Maar goed, dat is ook niet te vergelijken natuurlijk.

Redbutton; klopt inderdaad, waren wat gesprekjes vandaag en kennismaken, verloskamers bekeken, beval plan en wensen besproken.

Volgende week inwendig onderzoek, en die week daarna opname plannen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:50

Wij hadden van de week ook de beval bespreking bij de verloskundige en heb er daarna snachts ook over liggen piekeren. Zie er ook tegenop, maar vooral omdat je geen idee hebt wat het is, wanneer het begint, wanneer het klaar is en ga zo maar door.
Nu heb ik 5 jaar terug mijn bovenarm gebroken dus ik weet wat pijn is maar stiekem ook wel bang dat het vergelijkbaar gaat zijn haha