Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:24

Eilinora schreef:
Pfff wat een vreselijke nachten heb ik hier toch...jullie ook last van?

Nu ook hartstikke verkouden en kinderen die om 4 uur al wakker worden.
Al 3 weken elke dag 4 uur uit bed die 2 en geen idee wat ik er tegen kan doen.

Ik slaap ook verschrikkelijk, maar m’n vriend ook, geen idee waar het van komt.
Dochterlief had gisteren (denk ik) pseudokroep aanval, dus tot 23:30 opgezeten. Vanochtend was ze om 7u zo blij dat ik dr toch mooi bij het kdv heb afgezet :+

@Eilinora; hier dus al sinds zaterdag gezeik met slapen, vooral ‘s middags. Ik zoek ook wanhopig naar tips, maar volgens iedereen is het een fase :=
Dus mocht je ze vinden dan hoor ik het graag!

@maartje; wat lekker nog zeg! Ben stiekem wel een beetje jaloers :/
F is 2,5 dus heeft het nog wel echt nodig maar weigert gewoon echt.

Verder las ik nog wat over namen, hier denk ik wel uit over de naam. Weet nog wel dat ik bij F op een nacht hysterisch wakker werd en maar bleef huilen dat ze de naam zelf niet mooi vond :=
M’n vriend heeft wat afgezien die nacht :+

Maartje1990

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 12:31

Vanmorgen was onze peuter ook rond 6 wakker,maar die bleek zich helemaal nat geplast te hebben, ka dan zou ik ook niet meer kunnen slapen. Dus alles verschoont en hij ginf steeds rustig liggen, tussem half 8 en kwart voor 8 is hij weer in slaap gevallen, toen maar laten liggen tot iets na half 9

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:01

Wauw wat een tijden! Hier niks anders gewend dan 6 uur alle dagen.
Die van mij slapen niet uit,nooit niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:18

Eilinora schreef:
Wauw wat een tijden! Hier niks anders gewend dan 6 uur alle dagen.
Die van mij slapen niet uit,nooit niet.

Hier ook niet en nooit.
Wij hebben sinds een tijde een slaap trainer, zo’n schaap klok, dat helpt wel heel goed als hij voor 6 wakker is. Het is dan voor hem duidelijk dat hij nog niet uit bed mag komen.

Eigen nachtrust is ook verrot. Word midden in de nacht wakker en val dan urenlang niet meer in slaap. Heel irritant.

@maartje: ik ben bidmanager. Wat praktisch betekent dat ik of achter mijn laptop zit, of in overleg, of in de auto. Ga nu van 36 uur naar 18, dus dat is meteen best wel een grote stap. Gaat wel veel rust en ontspanning opleveren denk ik :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 13:50

Hier meestal alles tussen 7 en 8 qua wakker worden. Soms wakker maken om 8.

Ik heb vaak dat ik moet plassen zo tussen 5 en 6 en dan niet meer in slaap kom :+

Los van mn draai in bed niet meer goed kunnen vinden door die buik :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:56

Ja dat haha maar ik word dan om 1 uur en dan half 4 wakker om te plassen.
Na die van 1 uur duurt het ook eeuwig voor ik eindelijk weer slaap.

Hier kleinste in bed nu,oudste op school tot half 3 dus ik ga ook even een dutje doen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:06

Heel herkenbaar, dat plassen in de nacht. Ik moet er gemiddeld ook een stuk of 3 keer uit om te plassen. Erg frustrerend af en toe. :')

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:33

Haha, met peuters die wakker zijn geen ervaring, maar dat plassen inderdaad… meestal rond half 1, half 4 en dan rond 6u als ik pech heb ook weer haha. Soms daarna gelijk weer in slaap, maar afgelopen week heb ik ook een keer 2 uur wakker gelegen nadien. :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:35

Kunnen we alvast oefenen voor als we straks nachtvoedingen moeten geven hehe :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:36

Haha ja dat zeg ik ook, we worden alvast voorbereid op hoe het er straks uit gaat zien. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:42

Heb toch 100x liever de nachtvoedingen dan die tripjes naar de wc haha.

Mijn peuterdame vond het een goed idee om op mijn buik te springen.
Doet behoorlijk pijn en ook harde buiken nu.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:44

Aauw, dat klinkt echt niet prettig.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:12

Dat klinkt niet fijn… is het weer afgezakt?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:49

Ik slaap ook echt waardeloos, lijkt ook steeds erger te worden naar mate ik richting de 40 weken ga. Vandaag 35 weken en weer controle bij de gynaecoloog, toch altijd spannend.
Is de pijn bij jou inmiddels gezakt Eilinora?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:53

Hier vannacht van 00.30 tot 04.00 wakker geweest O:) super weer. Had zo’n last van maagzuur!

Succes bij de controle Vanilia :)

Ik word vandaag gebeld door de bedrijfsarts. Ben benieuwd, want voor zover ik weet wordt ziekmelding door zwangerschap door UWV afgehandeld. Hoe is dat bij jullie verlopen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:17

Hier ook door uwv idd.

De pijn is gelukkig weg en baby is goed actief gelukkig.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:20

Bleh ellende Doubtless! Bij mij helpt Omeprazol heel goed tegen maagzuur, als ik dat niet slik dan ben ik ook dag en nacht aan het boeren etc %)

Fijn dat de pijn weg is Eilinora!

Ooh wat irritant dit. Ik heb laatst 3 pakken sokjes gekocht voor de baby en ik kan ze gewoon nergens meer vinden nu ik m’n vluchtkoffer aan het inpakken ben. Straks nog maar een keer naar de Kruidvat :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:54

Hoever was jij nu vanillia?

Bij de 2de ging ik met 38 weken een keer de koffer pakken haha.
Uiteindelijk met 39+6 bevallen.

Sta weer lekker op de loopband op de sportschool, even uurtje rustige cardio doen vandaag.

Volg ook een programma met wekelijks meten en wegen erbij en de resultaten waren verassend vandaag want vetgehalte was behoorlijk flink gezakt.
Spier erbij en een goede kilo aangekomen dus baby krijgt zat en groeit goed volgens mij.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:32

Hey Dames,

Niet echt gereageerd de laatste tijd maar ik lees nog elke dag mee.

Ik ben vandaag 31 weken. Sommige dingen herken ik wel erg, terwijl andere dingen (gelukkig) nog wat op zich laten wachten. Maar ik vind t zowieso fijn om mee te lezen.

Hier anderhalve week geleden de 3e grote echo gehad. Ze zouden dan alles meten en zien of alles in orde was met onze meid. Met nadruk op zouden :'). Ik heb namelijk een erg koppig kind in mijn buik, volgens de gynaecoloog. Na 2 metingen draaide mevrouw zich en wou zich absoluut niet meer terugdraaien.
Ze lag ook dwars in de buik met de voeten een beetje na beneden. Maar dat was nu nog niet zo erg.
Dus ik moet over een kleine 2 weken weer terug voor een extra echo. Ik voel ondertussen wel dat ze gedraaid is. De bewegingen zitten op andere plaatsen nu.

Van kwaaltjes heb ik nog altijd erg last van maagzuur. En nu ook vaker dat ik me ineens slap en misselijk voel. Toch teveel aan t doen waarschijnlijk. Slapen doe ik met een kussen extra onder mijn hoofd, anders wordt ik zowieso wakker van mijn maag. Gemberthee en een lepel koude honing savonds lijken wel te helpen.
En ik heb nog altijd last van mijn enkel -O-.

Sporten doe ik niet echt. Deed ik van te voren ook niet.. ik ben smorgens ruim een uur bij de paarden bezig met hooinetten maken en hangen, vegen en de kruiwagen vol scheppen en ik merk dat dat echt genoeg is. En ik ga natuurlijk nog altijd 3 keer per week na de fysio voor mijn enkel, waar ik ook een half uur/ driekwartier oefeningen moet doen (fietsen/roeien/squats/....).

Mijn omgeving heeft precies meer babykoorts dan mij. Vriendinnen die maar blijven vragen achter de kadolijst (ik denk dan, rustig joh dat kind moet nog 2 maanden :') ) dus die heb ik maar al doorgestuurd. Aanvullen kan gelukkig nog. Of zo vragen over de spulletjes die ik al heb enzo.. ook helemaal geen nesteldrang. Ik vraag me af of dat ook zou komen omdat ik t hele zwanger zijn nog niet echt als positief heb ervaren..
En ook nog helemaal niet nagedacht over de koffer dus. Wat doen jullie daarin?
Nu moet mijn man toch op en neer na huis voor de dieren maar toch..

Leuke pakjes allemaal! Ik heb geen speciaal geboortepakje gekocht. Maar ik kijk straks wel een keer wat er mooi is en dan pak ik wat uit de kast.
Nu nog niet. Mijn man heeft een week vrij genomen om als een bezetene te verbouwen dus die is de badkamer aan t tegelen en de bovenverdieping is een grote rommel..

Ik ben snachts bijna standaard altijd om 4 uur wakker. En dan kan ik ook moeilijk inslapen. Ofwel is t toch maagzuur, ofwel oncomfortabel liggen.. ik heb blaas en nierproblemen dus dan moet ik zowieso op om na de wc te gaan. En dan lees ik een uur of 2 voordat ik weer kan slapen. Met als gevolg dat ik vaak denk dat ik aan een chronisch slaaptekort lijdt nu..
Maar zo 100x na de wc moeten heb ik gelukkig (nog) niet. Dat had ik eerlijk wel verwacht met mijn problematiek.
Volgende week wordt de wc en de badkamer boven hopelijk gevoegd en dan kan de wc daar aangesloten worden. Daarna vindt ik t minder erg om op te moeten staan..

Vandaag komt trouwens de bestelde wandelwagen en autostoel binnen *\o/* . Ik ben benieuwd.
Vanavond komen er vriendinnen spelletjes spelen, dus dan kunnen die m mooi in elkaar zetten :') .

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:08

Ik ben nu 35 weken, maar ben met 37+1 bevallen van mn dochter met 0 tekenen vooraf dus ik ben een beetje huiverig dat het ieder moment kan gebeuren nu. Ook wel een leuke vergelijking dit, links is de dag van de bevalling van m’n dochter, die foto is om 11.30 gemaakt en had toen nog geen idee dat ik ‘s avonds om 20.00 bevallen zou zijn.

Afbeelding

Haha leuk zo’n eigenwijze dame jojoni, maar nog wel even spannend dus.

Dit was mijn inpaklijstje voor de vluchtkoffer;
Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:12

Vanilla wat spannend, jij gaat al richting uitgerekende datum! Je bent de eerste (actieve) van het topic denk ik?

Eilinora, wat knap zeg! Gaat je ook alleen maar goed doen straks.

Jojoni zou fijn zijn als de badkamer straks klaar is. Vervelend zeg van je blaas en nier problemen! Altijd leuk als dingen zoals de kinderwagen binnen komt!

Hier vandaag 26 weken! Vannacht eens een keer een goede nacht gehad, dus dat was wel erg lekker.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:14

Wat een verschil in buik zeg! Lijkt ook wel dat de linker foto je dochter al ingedaald is of niet?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:30

Wooww Vanillia wat een verschil! Wel echt een prachtige buik joh <3

Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest en het geslacht was zichtbaar, hoe zeker ik was dat ik een meisje kreeg zat ik er ook zeker heel erg naast. Ik krijg een zoontje <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:36

Gefeliciteerd yonker!

Ik lees nog steeds mee en vind het fijn alle ervaringen te lezen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:52

Aaaah leuk Yonker :D !

Ik heb een intake gesprek gehad met de arbo. Ze gaan nu intern bespreken what to do en wellicht over 6 weken een afspraak met de arts voor een plan van aanpak. Dan ben ik al met verlof :') Dus... Plan van aanpak? Bevallen?

Ga er vanuit dat ze hier snel op terugkomen dat het niet nodig zal zijn en ze me veel succes wensen :')