Rebel_Jits schreef:Ik lees al goede tips mbt kraambezoek, heel fijn. Maar wat met familie die van ver komen? Mijn kant moet drie uur rijden, het voelt echt gemeen om hen na een half uur weg te sturen. Maar om ze vier maand te laten wachten is ook weer zoiets.. Wanneer ga je het aankunnen om mensen te ontvangen voor langer dan een uur?
Dat is echt bij iedereen verschillend. Als je de eerste week echt goed je rust pakt, dus gewoon 3x per dag op bed om proberen te slapen, kun je redelijk snel al in je ritme vinden hoe het gaat. Máár als jouw baby niet ook op die tijden wil slapen dan wordt het al snel lastiger. Schrijf die tijden ook gewoon op je geboortekaartje die je verstuurd, op die manier weet het bezoek van te voren al hoe laat je gaat rusten. En dat geboortekaartje (ook bekendmaking van het nieuws zelf) kan rustig een week na de geboorte verstuurd worden, geeft je een beetje de tijd om elkaar eerst eens te leren kennen.
x_Rebecca schreef:Kraambezoek vond ik de vorige keer helemaal prima. Ik had wel de afspraak dat ik niet meer dan 1 stel per dag wilde hebben en dat ik de eerste twee weken sowieso geen kleine kinderen op bezoek wilde hebben. Echt geen zin in hysterische peuters die gaan zitten gillen, daar heb ik er nu zelf al een van

.
Oh, de eerste was bij ons een hel kwa kraambezoek. Schoonzus die vond dat ze het "recht had om haar nichtje te zien" toen het haar uitkwam 's avonds na haar werk om 18.30 de dag na de bevalling. We vroegen of ze gewoon even kon bellen van te voren zodat ik kon aangeven of dat ging werken. We hebben haar nooit meer gezien en ook geen contact meer gehad. Dan was er nog de vrouw van mijn man zijn stiefbroer die ik had gevraagd om dus zonder kinderen te komen, kinderen die eigenlijk wel een paar keer per week naar een oppas waren, nou haar kinderen hadden zo uitgekeken naar een nichtje en dan kon ze niet komen. Die hebben we dus ook daarna nooit meer gezien. Ik ga zelf echt nooit op kraambezoek met mijn kinderen, ik bedoel ze zitten overal aan en staan nu niet echt bekend om hun subtiliteit en rust.
Samir schreef:Hier gelukkig nog geen buikvoelers gehad! Of je moet m'n neefje van 3 meetellen die compleet onder m'n jurk dook om te kijken of hij zo de baby kon zien

Hahaha, geweldig. Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis. Vrienden van ons deden ook een housewarming en babyborrel tegelijk. Was hartstikke leuk en super gezellig. Kwa verbouwing zou mijn eigen voorkeur zijn dat de babykamer af is en een goed geïsoleerde en warme badkamer.
Saskia, wat een bescheiden buik.
linn1502 schreef:Zo lang sennas? Dacht ergens gelezen te hebben dat ze er maar e tot max 6 in liggen. Dat na se 6 maanden het niet meer veilig is?
"Niet meer veilig" heeft eigenlijk alleen te maken met of het kindje zich al optrekt. Als het kindje namelijk kan zitten zou het zich uit de wieg/cosleeper kunnen gooien. Dat is ook hetzelfde punt waarop in een ledikant de bodem omlaag moet.
Wij hebben eigenlijk altijd een ledikant gebruikt, ligt nu niemand in dus denk dat die weer op onze kamer komt. Maar een co sleeper lijkt me juist zo fijn kwa nachtvoedingen als de bv dit keer wel wil lukken.
Rebel_Jits schreef:Geen idee of hij groot is of niet.
https://srhr.org/fetalgrowthcalculator/#/ zegt bij 75% qua gewicht, lengte weet ik niet.
Ze heeft het over grotere kans op keizersnede, maar niet hoeveel procent. Van 2 naar 3% is niet veel, maar wel meer natuurlijk (als voorbeeld). We hebben het gevoel dat de gyn alles perfect wilt hebben en weinig marge laat. Juist omdat ze zegt dat mijn bloeddruk, urine en de baby zelf steeds perfect in orde zijn. En dan er zo over valt mbt mijn gewicht, terwijl ik vijf minuten ervoor nog zei dat ik wel redelijk vocht vasthou. Het zijn echt maar een paar kg. Ik gebruik een tabel van UZ Leuven voor mijn gewicht en als ik dat plot, zijn haar bemetingen tegen de bovengrens (nooit er over) en mijn bevindingen om de middenlijn.
Waarom vraag je haar niet om een groei-echo, of is dit aan de hand van een groei echo? Ik ga er vanuit dat ze via de fundushoogte kijkt? Dit geeft gewoon echt geen eerlijk inzicht op hoe de baby zich ontwikkeld kwa gewicht, een lange baby zal ook voorlopen kwa fundushoogte. Ik weet niet of er uitlef is geweest over wat 75% betekend? Kort samengevat betekend het dat maar 25% van de kinderen zwaarder is tijdens de geboorte dan jouw kindje. Overigens hier de 2de een 75% (4510 gr) geweest, ik was ook 10 kg aangekomen en ik ben eigenlijk nog steeds pissed dat ze me dat natuurlijk wouden laten doen en niet gewoon een keizersnede ingeboekt hadden. Na de spoed keizersnede werdt er gewoon letterlijk gezegd:"good thing he didn't came down your vajeje, he would have torned you open from front to back". Hij paste al direct in kledig voor 3 maanden oude baby's met zijn mega hoofd. Want helaas groeit die omtrek ook met de lengte en gewicht van de baby mee.
Wat betreft alcohol vrij, bedenk wel dat 0,1% (of was het 0,01%) officieel alcohol vrij genoemd mag worden, maar het is dus niet altijd 100% alcohol vrij. Ik blijf er altijd ver vandaan als ik moet rijden of zwanger ben.
Ijzer zat bij mij trouwens goed, wel waren mijn reserves aan de lage kant binnen de waardes.