Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoleinee

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:54

Mooie route BeFunny! Ns routes zijn erg mooi en (naar mijn mening) goed in elkaar gezet. Erg leuke opzet

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:09

De onze stond in de lijst van Mooiste Routes van oktober, volgens mij. Of november.
Ik geloof dat de route niet nieuw is, maar wel herzien / opnieuw beschreven. Het was een combinatie tussen bos en landgoederen, en je zou er een stuk uit kunnen laten indien 19-20 te veel is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 01:35

jojoleinee schreef:
Mooie route BeFunny! Ns routes zijn erg mooi en (naar mijn mening) goed in elkaar gezet. Erg leuke opzet

We hebben niet de volledige NS route gelopen het bos stuk aan het begin hebben we anders gedaan pas bij de vlakte zijn we de NS route gaan lopen. Helaas heeft deze volledige NS route wat stuken rondom bornia en Austerlitz vooral waar je met honden niet mag komen voorheen was dat anders. Gelukkig hebben wij daar al vaker gewandeld en hebben we lekker onze eigen route gelopen waar we zin in hadden dus. En in Maarn loop je dan wel weer de route parallel aan de weg. Maar de omgeving is wel echt altijd prachtig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 01:39

Hilary schreef:
De onze stond in de lijst van Mooiste Routes van oktober, volgens mij. Of november.
Ik geloof dat de route niet nieuw is, maar wel herzien / opnieuw beschreven. Het was een combinatie tussen bos en landgoederen, en je zou er een stuk uit kunnen laten indien 19-20 te veel is.

Ja dat is een oude route maar er is een nieuwe of een paar paaltjes routes door Spanderswoud waardoor die route volgens mij is aangepast.

Die van Driebergen Zeist naar Maarn was voorheen ook anders. Die is ten nadelen veranderd. Maar wel heel makkelijk zelf aan te passen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 03:22

Leuk nieuw topic *\o/*
Beetje een spuitelf na zoveel pagina's :')

Ik wandel veel te weinig maar wil volgend jaar wel echt meer wandelen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 08:14

Marjo schreef:
Leuk nieuw topic *\o/*

Je kunt nu vast beginnen, de deur uit en wandelen maar :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 08:47

Wandelen de hondjes ook met gemak zoveel kilometers? Als ik het hondje van de stalbaas eens uitlaat, dan loopt die wel 3 keer zo veel. Haha. Dus mijn 6km is bij dat hondje wel 18.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 09:04

Mijn hondje is al oud(13) die gaat bij uitzondering mee met 2,5km maar dan ligt hij de rest van de dag te slapen :') meestal in de ochtend en rondje van 1,5 tot 2km dan loopt hij wel nog heel goed mee en de andere rondjes dezelfde dag wat korter

Vaak laat ik hem eerst uit en ga ik daarna alleen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 09:26

Jex is bijna 2 en loopt de langere afstanden makkelijk :j die loopt in het begin veel heen en weer om overal te plassen, daarna gaat ie meer gewoon meelopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:10

Ja hoor Saartje heeft tussendoor nu ook niet in de tas gezeten. Geen enkel probleem. Vriendin met grotere snelle windhond was ook mee dus werd nog meer gerend dan anders. Maar bij warmere temperaturen dan 20 graden en Saartje zelfs al eerder dan gaat dat niet meer bij die van mij. Tenzij ze kunnen koelen en in het bos is vaak koeler. Maar afstand geen probleem hoor.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:27

Mooi Germie!

Gisteren was het niet warm nee.. :brr: Vandaag lijkt het nog niet veel warmer. We hebben gisteren vrij vroeg in de wandeling besloten om de route flink in te korten :') Uiteindelijk zelfs een klein beetje sneeuw gehad. Note: ik moet vaker het weerbericht checken.

Ik heb een foto voor Moonsparkle, heel benieuwd wat het is. Maar de bokt upload slaapt nog uit :Z

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:56

Befunny wat een mooie foto's. 16 km voor die kleine hondjes vind ik wel heel erg veel. Ik moet lachen om hun jasjes tegen de kou.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:17

Mijn mini loopt ook moeiteloos 16km mee.
Formaat zegt niets over energie, conditie en uithoudingsvermogen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:30

Ik zie gewoon te veel mini’s die te dik zijn en in een koetsje vervoerd worden.

Door dit topic ben ik kleine hondjes veel leuker gaan vinden <3

Alleen teckels, die vond ik altijd al leuk, maar Jozi is toch wel een hele bijzonder leuke :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:44

Bootsiebob schreef:

Alleen teckels, die vond ik altijd al leuk, maar Jozi is toch wel een hele bijzonder leuke :D

Herkenbaar. Als het kefbeest van de overburen om 23u weer eens los gaat met keffen of z’n tuin uit komt gestoven als ik aan de overkant van de straat uit de auto stap, herhaal ik voor mezelf altijd maar “er zijn ook wél leuke, er zijn ook wél leuke”.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:48

Mooie plaatjes komen er weer voorbij! Zelf gisteren ook de hele dag buiten geweest maar dan voor werk - en dan baal ik altijd dat ik geen kantoorbaan heb :P Maar misschien dat ik er vandaag nog even uit ga met m'n camera om een rondje te wandelen. Maar moet mezelf eerst even ervan overtuigen de kou in te gaan.. :brr:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:50

Hilary schreef:
Bootsiebob schreef:

Herkenbaar. Als het kefbeest van de overburen om 23u weer eens los gaat met keffen of z’n tuin uit komt gestoven als ik aan de overkant van de straat uit de auto stap, herhaal ik voor mezelf altijd maar “er zijn ook wél leuke, er zijn ook wél leuke”.

Haha dat is het probleem. Dat keffen en bijterige gedrag van die kleintjes. Vreselijk. Maar mijn vriendin heeft ook leuke kleintjes. Dus het kan echt wel.
Komt ook dat veel kleintjes als peuters behandeld worden ipv de honden die het zijn, denk ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:44

moonsparkle schreef:
Marjo schreef:
Leuk nieuw topic *\o/*

Je kunt nu vast beginnen, de deur uit en wandelen maar :D

Kom vandaag uit de nachtdienst, ben helemaal gesloopt :z

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:55

16 km met hondjes is veel. Sowieso is het veel.

Hier vandaag 18 km. En op de route in Müllerthal was een kerstmarkt. Daar ook gestopt en Sinterklaas bezocht.
Ook leuk. Er zijn op de route van vandaag 3 grotten, maar 3 kun je zonder touwen in. Dus nog een stuk gekropen op de knietjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:57

Germie ,leuke foto's weer.
Dat bruggetje is mooi.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:23

lizard schreef:
Germie ,leuke foto's weer.
Dat bruggetje is mooi.

Dat bruggetje ligt dus feitelijk direct aan een weg, je hoeft er eigenlijk maar 50m voor te lopen. Maar het is wel mooi. Wij kwamen er gewoon langs, lag op onze route. (W3 met een lus er bij aan).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:35

Germie Prachtige foto's weer vooral die onderste vind ik erg mooi <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:39

Goof schreef:
Mijn mini loopt ook moeiteloos 16km mee.
Formaat zegt niets over energie, conditie en uithoudingsvermogen.

Precies dat.

Wat veel mensen niet bedenken is dat ze geen gewicht hebben mee te zeulen. Uiteraard pas ik wel mijn pas aan we hebben er ruim 4 uur over gedaan dus ja verwacht geen snelheid dan natuurlijk maar dat geeft ook lekker de ruimte om goed om je heen te kijken :j

Ze zijn niet van porselein en ze slijten niet. Dus zo lang ze gezond zijn en het is niet te warm mogen ze gewoon lekker mee wandelen. Vaak hebben ze de dag erna dan wel een rustdag nodig maar dat komt meer door de indrukken van de reis.

Maar ukkies zijn echt net zo leuk als giants :j Ze hebben energie voor tien. Zijn altijd vrolijk kwispel kwispel de hele dag door. Super leergierig en je kunt ze makkelijk mee nemen. Echt ze zijn heel leuk. En ja ze hebben ook min punten. Maar dat is toch met elke hond wel ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-12-22 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:42

Mooi germie, gaaf die doorgangen. ik ben ook bij die brug geweest zoals denk ik velen die in Luxemburg zijn geweest. Het zag er best druk uit op de kerstmarkt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:45

moonsparkle schreef:
Mooi germie, gaaf die doorgangen. ik ben ook bij die brug geweest zoals denk ik velen die in Luxemburg zijn geweest. Het zag er best druk uit op de kerstmarkt.

Ik ben hem inderdaad bij toeval eens tegen gekomen toen ik met mijn man aan het touren was daar. Mooi gebied, ik was me toen nog totaal niet bewust van het hele 'Mullerthal' en de trail. Wij waren er een paar dagen, met de vorige hond nog, en hebben wel op wat leuke plekjes gewandeld daar. Wil er zeker nog een keer naar terug.