Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:17

Gnome schreef:
DonDon schreef:
Jaa dat is wel echt hoor! Ik heb heel snel last van mijn rug. Probeer ook zo min mogelijk te tillen maar soms ontkom je er niet aan.

Jullie al bezig met het uitzoeken van leuke kaartjes?

Wat voor kaartjes bedoel je?

Geboortekaartjes sorry :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 17:21

DonDon schreef:
Geboortekaartjes sorry :Y)

Ohhh nee veel te vroeg haha. Daar begin ik denk ik tijdens mijn verlof een keer mee.

We voegen wel een echo foto toe aan een paar kerstkaarten voor ouderen die ze nog niet gezien hebben.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:27

Nog geen geboortekaartje, wel ons kerstkaartje voor dit jaar. Maak er elk jaar 1 met foto bij de kerstboom.

Afbeelding

Sorry dat ik zo weinig op iedereen reageer ben naast 24 werken in de zorg een soort mantelzorger voor man van 86 die bijna zijn paarden moest afgeven.

Nu zorg ik naast mijn paard ook voor zijn 2 haflingers en 2 Veulens. Elke dag 2x op en neer binnen en buiten zetten en mesten.

In ruil mag mijn paard daar dan ook staan, oud pensionstalling met binnenbak etc. Maar lang niet in gebruik geweest, heb nu ook nergens meer water met dit weer. Houd mij flink bezig en creatief.

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:47

Poeh wat een extra werk Lisewisje! Denk ook aan jezelf, want klinkt als veel fysiek werk ook ;) wel fijn dat je zo deze man kan helpen :)

Wij hebben net een kaartje laten maken voor de aankondiging, die zal ik delen als dat dadelijk kan. In dezelfde cartoonstijl laten we dan ook het geboortekaartje maken :) nu al zin in!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 17:57

Hele leuke kaart!! :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:17

Hoej wat gingen jullie vandaag ineens snel :D

Linda, mooie hobby ;) Zoals QueenE al zegt hebben we gelijk een adresje voor onze kinderpony's haha.

Marlis wat spannend dat gesprek. En gefeliciteerd dat ze je willen hebben én van harte met je geregistreerd partnerschap.
Ik heb niet echt zicht op de cao van de zorg, maar begrijp uit je verhaal dat je in de nieuwe cao al snel aan je plafond zit? Anders kun je een keer vragen hoe het precies zit en misschien of er nog mogelijkheden zijn?
Eng die ijzel, brr.. Gelukkig kwam je veilig thuis!

Flowery mooi dat anderen het al wel zien.

Ballard aan het afvallen haha. Wel grappig inderdaad. Ik zag ook je jaaroverzicht met je pony. Wat een knapperd. <3
Ben benieuwd naar je kaartje.

Freekieee een echo op komst. Spannend maar ook wel heel leuk. Kijken ze dan ook voor het geslacht, of wilden jullie dat niet weten? Vervelend die pijn! Anders dat ook aangeven bij de verloskundige? Misschien heeft zij nog iets van tips?

Vervelend die bloedneus Azmay, getsie!

Dondon mijn vader gaat ons kaartje maken. We gaan binnenkort een keertje zitten om te overleggen wat we willen. :)

Lisewiesje wat een lieve foto! En wat anderen ook al zeggen, denk wel een beetje om jezelf. Al begrijp ik wel dat je dit op wil pakken.

Door al die leuke, mooie buikfoto's begon het bij mij ook te kriebelen er één te maken. Is op school dus een "mooie" omgeving haha. Morgen maar even thuis eentje maken. Maar je ziet al wel goed dat Ted aan het groeien is. _O-
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 19:00

Mooie Ted <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:04

Mriek, die echo is juist voor het geslacht hihi. Hoe eerder we het weten hoe beter in mijn hoofd _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:13

Mriek, mooie buik zo :j

Ik ben voor mijn gevoel ook alleen maar dikker geworden. Ben ik natuurlijk ook maar in mijn hoofd hoor je met 12 weken nog niks te zien :P

Mag je echt maar zo weinig tillen??? :oo
Ik heb daar eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht :o

Ballard, ik merk dat je baalt dat je nog niks ziet of zelfs bent afgevallen. Maar echt meid wees maar blij :j ik vind die dikke buik nu al in de weg zitten en ik ben pas ongeveer even “ver” als jij :P

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:24

linda2008 schreef:
Mriek, mooie buik zo :j

Ik ben voor mijn gevoel ook alleen maar dikker geworden. Ben ik natuurlijk ook maar in mijn hoofd hoor je met 12 weken nog niks te zien :P

Mag je echt maar zo weinig tillen??? :oo
Ik heb daar eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht :o

Ballard, ik merk dat je baalt dat je nog niks ziet of zelfs bent afgevallen. Maar echt meid wees maar blij :j ik vind die dikke buik nu al in de weg zitten en ik ben pas ongeveer even “ver” als jij :P

Op zich baal ik er niet per se van hoor, komt vanzelf :) Mijn verloskundige zei dat het niet raar is dat ik pas bij 20 weken iets ga zien. Alleen wil je zo graag iets zien of voelen dat je zwanger bent ofzo, het is nog zo onwerkelijk! Als ik die echo foto’s niet had gezien dan had ik denk ik niet gelooft dat ik zwanger was :P Dus dat maakt wel dat ik graag iets wil gaan zien. Maar ik snap heel goed dat als je 12 weken bent en je al zwangerschapskleding aan moet, omdat je buik dikker wordt het ook niet fijn is hoor!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 19:28

Als je sterke buikspieren hebt, zie je het volgens mij ook minder snel. Laten we het erop houden dat er bij mij geen weerstand is :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 04:41

Hier de laatste week toch af en toe thuis al positie broeken aangetrokken. Best prettig, die ruimte, merk dat ik mijn buik dan ook sneller ontspan. Moet ik heel bewust doen, overdag zie je er echt nog niks van (18+2 nu).

Dat tillen vind ik wel echt een ding. Vorige week gesprek gehad op kantoor over mijn werk op de kinderboerderij. Toch ook snel teveel tillen. Voel me er nu nog oké bij, maar we hebben een maandelijks gesprek afgesproken en eerder aan de bel trekken mag ook altijd. Er is alleen geen vervanging...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:39

Hier geen beperkingen nog gelukkig en hopelijk blijft dat zo. Kan alles nog tillen wat ik voorheen ook deed. Vd week nog zwaar getild bij de paarden om een ijzeren iets achter de trekker te krijgen voor het slepen. Gaat allemaal prima.

Werk ook nog steeds alle diensten, aankomende week weer nachtdienst ook. Voel ik me ook nog goed bij en vind avonden en nachten fijner dan regelmatig werken ook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 12:01

Marlis schreef:
Hier geen beperkingen nog gelukkig en hopelijk blijft dat zo. Kan alles nog tillen wat ik voorheen ook deed. Vd week nog zwaar getild bij de paarden om een ijzeren iets achter de trekker te krijgen voor het slepen. Gaat allemaal prima.

Werk ook nog steeds alle diensten, aankomende week weer nachtdienst ook. Voel ik me ook nog goed bij en vind avonden en nachten fijner dan regelmatig werken ook.

Fijn!! Hoe is het gisteren allemaal gegaan! :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:47

Merk wel dat mijn zwangerschapsbroeken nog afzakken haha. Ik vind flared broeken ook fijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:54

Oeps, al even niet gepost zie ik. Welkom Linda en gefeliciteerd!

Ik zie mooie buikfoto's voorbij komen! <3

Ik draag ook al zwangerschapsbroeken, anders zit het echt niet fijn. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 22:18

Hier even lekker een bad genomen. Helaas nog steeds een droge hoest en wat keelpijn. Daarnaast echt een enorme hoofdpijn. Las dat dat ook weer van de zwangerschap kan komen? Meer die daar last van hebben?

On the plus side.. Net in bad de kleine voor het eerst zien schoppen ipv alleen voelen. <3 weer een mijlpaaltje.

Ik ben trouwens op zoek naar zo'n aftelbalkje die je regelmatig zag bij het aftellen van drachtige merries op het forum... Kan het nu uiteraard nergens meer vinden. Iemand enig idee?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:28

Gnome schreef:
Hier even lekker een bad genomen. Helaas nog steeds een droge hoest en wat keelpijn. Daarnaast echt een enorme hoofdpijn. Las dat dat ook weer van de zwangerschap kan komen? Meer die daar last van hebben?

On the plus side.. Net in bad de kleine voor het eerst zien schoppen ipv alleen voelen. <3 weer een mijlpaaltje.

Ik ben trouwens op zoek naar zo'n aftelbalkje die je regelmatig zag bij het aftellen van drachtige merries op het forum... Kan het nu uiteraard nergens meer vinden. Iemand enig idee?

Zwangerschapshoofdpijn is niets aan te doen, super kak.
Wat prachtig dat je hebt zien schoppen <3

Ik ben enorm onder de indruk van mijn eigen geheugen. Ik denk dat je deze website zoekt *D
https://www.tickerfactory.com/

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:50

Wat vervelend dat er geen vervanging is Sting. Dat hoor je toch ook wel vaker nu hé? Bij mij op school is de vacature er al wel uit voor mijn vervanging, zijn tot nu toe twee brieven op gekomen...

Marlis fijn dat je nog geen beperkingen hebt. Zou mooi zijn als dat zo blijft :) Blijf het wel knap van je vinden dat je de nachtdiensten nog doet. Zou ik écht niet kunnen denk ik. Maar ja, ben ik ook niet aan gewend natuurlijk haha.

Dondon, komt vanzelf dat de broeken niet meer afzakken haha. ;)

[***] ook aan de zwangerschapsbroek. Gaat toch al snel nu bij iedereen. :D

Gnome lekker even in bad, heerlijk. En wat tof dat je de kleine hebt zien schoppen! <3 Zag je het aan het water, of ook echt aan je buik?
Vervelend dat je nog zo'n last hebt van je keel, hoesten en hoofdpijn. Ik heb geen hoofdpijn gelukkig. Maar wel af en toe hoesten en nog een klein pijnlijk plekje in mijn keel. Maar dat kan ook nog zijn van mijn keelontsteking van vorige week. Heb je al waterijs gegeten? Dat hielp bij mij echt goed tegen de pijn. ( Kreeg die tip ook van jou geloof ik haha :o )

Azmay hoe is het bij jou met de bloedneuzen? Iets beter?

Hier wel een leuke, rustige dag gehad. Ben met mijn mams even de stad in geweest voor lange truien en blousjes en goed geslaagd! Vooral bij MS mode leuke dingen gescoord die best doorkunnen voor zwangerschapskleding en ook niet al te duur.
Vannacht helaas om half 1 wakker geworden met enorme krampen. Dacht dat ik naar de wc moest, maar daar kwam eerst niks. Tot het er ineens van twee kanten uitkwam... :') Wel echt super balen. :( Daarna was de kramp wel in één keer weg. Gelukkig heeft Ted zich vandaag weer goed laten voelen, maar wat dat nou geweest is vannacht? Echt raar. Maar goed, we zullen het maar op hormonen houden haha. ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 23:05

Azmay schreef:
Gnome schreef:

Zwangerschapshoofdpijn is niets aan te doen, super kak.
Wat prachtig dat je hebt zien schoppen <3

Ik ben enorm onder de indruk van mijn eigen geheugen. Ik denk dat je deze website zoekt *D
https://www.tickerfactory.com/

Yes! Ik krijg 'm alleen niet werkend in m'n onderschrift..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 23:07

mriek1990 schreef:
Gnome lekker even in bad, heerlijk. En wat tof dat je de kleine hebt zien schoppen! <3 Zag je het aan het water, of ook echt aan je buik?
Vervelend dat je nog zo'n last hebt van je keel, hoesten en hoofdpijn. Ik heb geen hoofdpijn gelukkig. Maar wel af en toe hoesten en nog een klein pijnlijk plekje in mijn keel. Maar dat kan ook nog zijn van mijn keelontsteking van vorige week. Heb je al waterijs gegeten? Dat hielp bij mij echt goed tegen de pijn. ( Kreeg die tip ook van jou geloof ik haha :o )

Haha nee ik zag het echt aan m'n buik zelf. Wel net boven de lies waar m'n huid wat dunner is. Maargoed het begin is er!

De keelpijn is nog minimaal.. Meer die vreselijke hoofdpijn iedere keer dat ik moet hoesten. Echt zo naar.

Leuk winkelen!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 06:40

Wat vervelend Mriek, dat er ook bij jou nog onrust is wat betreft vervanging. Twee brieven kan genoeg zijn, maar niet echt ruime keuze.
Balen dat zoveel kramp had... Gelukkig was je al wel in de badkamer, maar dat is toch wel weer even schrikken :(:)

Gnome, wat leuk dat je de kleine hebt zien schoppen! Wij zijn tegelijk uitgerekend, maar hier heb ik hem nog niet eens gevoeld. Grappig om die verschillen te lezen!
Hier ook erg vaak teveel hoofdpijn, terwijl ik voor mijn zwangerschap misschien twee keer per jaar eens wat last had. Erg vervelend inderdaad, ik slik er al gauw te paracetamol voor een kruip in bed zodra het kan.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:32

Heerlijk even in bad Gnome! En Leuk dat je hem zo zag bewegen!!

Sting vervelend hè die hoofdpijn! Hier ooo weer te vaak…

Gister avond via mp zo goed als nieuwe zwangerschapkussen opgehaald. En vannacht zooo heerlijk geslapen weer.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:51

Vervelend dat jullie zo vaak hoofdpijn hebben!

En wat bijzonder dat je hem hebt zien bewegen Gnome!

Had je nu al zo’n last van je bekken dan Freekieee? Wel fijn dat zo’n kussen dan verlichting geeft :)

Ik had gisteren een lunch/housewarming met vriendinnen in Wageningen. Vanuit noordoost Friesland best een aardig ritje. Ik was helemaal kapot toen ik ‘s avonds weer thuis was, daar had ik me wel op verkeken. Dus vanmorgen maar even niet naar de kerk gegaan en even uitrusten. Deze week een drukke week en dan is het alweer kerst!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:01

Ballard_L schreef:
Vervelend dat jullie zo vaak hoofdpijn hebben!

En wat bijzonder dat je hem hebt zien bewegen Gnome!

Had je nu al zo’n last van je bekken dan Freekieee? Wel fijn dat zo’n kussen dan verlichting geeft :)

Ik had gisteren een lunch/housewarming met vriendinnen in Wageningen. Vanuit noordoost Friesland best een aardig ritje. Ik was helemaal kapot toen ik ‘s avonds weer thuis was, daar had ik me wel op verkeken. Dus vanmorgen maar even niet naar de kerk gegaan en even uitrusten. Deze week een drukke week en dan is het alweer kerst!

Vooral erg last van mijn banden, en lig graag op mijn zij. Deed dan een hoofdkussen tussen mijn benen en merkte dat dat fijn was.

Dus toch maar een goeie gekocht.