Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:24

Supervixen schreef:
Fearn dit was de derde keer dat ik een das heb gezien in meer dan 15 jaar. En ik kom veel in het bos.
Dus echt een geluksmoment.

Wauw, mega mooi gebied! Waar is dit?

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:22

Dit is vlakbij zweefvliegveld Terlet, hier loop ik vaak. Heerlijk gebied. Ik ken er zoveel routes.

Jaaaa poes een pangolin, die zou ik aankomende vakantie wel willen spotten in Zuid Afrika!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 19:32

Hier even een teken van leven.

Afgelopen week begonnen met mijn nieuwe werk, dus ben voornamelijk in meeleesmodus geweest.

Ik zelf zit er momenteel even een beetje doorheen. Vanochtend na een kleine 3km (intervallen van 1.5 minuut) kreeg ik dus weer last van mijn knie :(
Moet dinsdag naar de fysio, dus dan even vragen welke opties er nu nog zijn.

De marathon van Rotterdam in april gaat 'm niet worden :n
Neemt hopelijk wat druk van de ketel.

Al voelt het wel enorm als falen, omdat ik al op moet geven voor de echte marathontraining begonnen is.

Afijn, ik ga de komende dagen weer proberen het meelezen + posten weer bij te houden :+

Zag iig mooie loopjes voorbij komen afgelopen week :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:25

Ik snap dat het voelt als falen, maar je kunt er toch niks aan doen?
Misschien moet je het langer rust geven.

Mijn vriend heeft van de week shockwave gehad voor de lopersknie, misschien zou dat ook nog een optie kunnen zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:48

Dilan: bij mijn blessure hield ik ook vaak pijn met lopen en erna. Pijnloos ging niet tijdens de behandeling. Veel met de kine overleggen en heel rustig opbouwen en verder de oefeningen blijven doen. Ik geloofde er op momenten ook echt niet in maar het kwam goed.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 20:55

Supervixen schreef:
Ik snap dat het voelt als falen, maar je kunt er toch niks aan doen?
Misschien moet je het langer rust geven.

Mijn vriend heeft van de week shockwave gehad voor de lopersknie, misschien zou dat ook nog een optie kunnen zijn?

Hij had de tip idd via Insta al gegeven :j

Ga het zeker even bespreken met de fysio. Dan hoor ik ook of langer rust nodig is.

Kan er idd niks aan doen, misschien dat dat juist het frustrerende is :=

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:58

Wow SV een das, wat bijzonder!

Dilan wat balen van je knie. De druk voor jezelf er af halen richting marathon lijkt me wel verstandig al is het natuurlijk ontzettend balen. Falen is het sowieso niet, je kunt er niks aan doen en nu door proberen te gaan dan loop je jezelf kapot. Hopelijk kan de fysio je dinsdag verder helpen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:01

Ohhwww wat vervelend Dilan, ik snap heel goed dat je baalt!
Hopelijk denkt de Fysio goed met je mee voor de vervolg plannen en wie weet helpt shock wave jou ook!

Gefeliciteerd met je nieuwe woning Gaucho! Hoe gaaf voor jou!
Je gaat het vast druk krijgen, wanneer krijg je de sleutel?

En die foto’s zijn weer te gaaf hoor SV, bedankt voor het delen! Echt hoe gaaf dat je een das tegenkomt. Zou echt raar staan te kijken!

Hier ook gelopen vanmorgen maar had het zo zwaar (kou/ademhaling) dat ik morgen nog maar een inhaal rondje ga plannen. Ach - een klein rondje is ook een rondje toch?

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:12

Wat voor kleding dragen jullie?
Ik heb tot nu toe nog niet iets fijns gevonden als bovenkleding. Zeker nu het wat kouder wordt en regenachtig.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:40

Daisy ik ben een koukleum dus ik loop met zulk weer in een thermoshirt met lange mouwen van Decathlon, met daar over heen een truitje en/of fleece vest. Dan nog een dun windjackje. En als ik het echt koud vind doe ik er nog ergens een shirt tussen :') handschoenen zijn voor mij ook een must onder de 10 graden. Maar ik ben dus niet echt representatief :+ :brr:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:44

Poeh, ik draag een stuk minder. Ik draag een hemdje en daarop een shirt met lange mouwen en that's it. Ik heb het liever niet te warm als ik loop. Heb met koud weer wel een dunne muts op (snel oorpijn van koude wind) en dunne handschoenen aan.

Dilan, kan me goed voorstellen dat je baalt hoor!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:10

Dilan, ik heb een chronische voetblessure waarbij ze twee keer ernstig betwijfelde of ik weer ging lopen. Driekwart jaar op krukken gelopen.. Maar 3 jaar later loop ik nu weer 5km hard :j
Soms duurt het lang, doet het veel pijn, kost het gigantisch veel geduld en energie maar een lichaam kan veel!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 22:23

Gaucho, gefeliciteerd met je woning :D

Daisy, ik loop nu met een longsleeve, vanochtend met een shirt erover. Handschoenen heb ik niet aan gedaan vandaag.

Wel in een lange broek. Maar wandelde ook veel tusssndoor, dus dan koel ik iets eerder af.

BB80, balen dat je laat had met ademhalen := hopelijk morgen beter.

Sintara, aii dat is een hardnekkige blessure dan :oo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:29

Daisyyxx schreef:
Ik heb tot nu toe nog niet iets fijns gevonden als bovenkleding. Zeker nu het wat kouder wordt en regenachtig.

Geen regenjas in ieder geval.
Onder een graad of vijf een lange tight.
Ik loop vaak in de asics ss seamless top. Die heb ik met korte en lange mouwen. En als het regent, ja dan word ik gewoon nat.
Soms een hemdje eronder of als het koud is een shirtje met korte mouw er over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:37

Hier bij 5-15 graden: shirt met korte mouw, dan eentje met lange mouwen erover en lange broek. Bij guur weer dunne hoofdband en handschoenen. Bij regen licht regenjasje. Enkel als het giet en ik verder dan pakweg 7-8 Km loop.
Wordt het te warm doe ik iets uit. Handschoenen blijven zelden aan ook bij kouder weer.

Kouder dan 5 en guur: dikkere tussenlaag erbij.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:19

Daisyyxx schreef:

Ik heb het snel warm, als het een beetje kan loop ik gewoon nog in een tshirt. Maar ik moet zeggend at ik wel een mooi weer sporter ben, als het regent blijf ik binnen. Ik heb wel handschoenen (al ben ik ze momenteel kwijt), zulke ongeveer:

https://www.voetbalshop.nl/nike-academy ... XqEALw_wcB

Die gebruik ik zowel met hardlopen als met fietsen, voor op de racefiets zijn ze handig omdat ze antislip op de palmen hebben zitten en niet te bulky zijn om nog mee te kunnen schakelen en remmen.

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:53

IMAY1990 schreef:
Daisyyxx schreef:

Ik heb het snel warm, als het een beetje kan loop ik gewoon nog in een tshirt. Maar ik moet zeggend at ik wel een mooi weer sporter ben, als het regent blijf ik binnen. Ik heb wel handschoenen (al ben ik ze momenteel kwijt), zulke ongeveer:

https://www.voetbalshop.nl/nike-academy ... XqEALw_wcB

Die gebruik ik zowel met hardlopen als met fietsen, voor op de racefiets zijn ze handig omdat ze antislip op de palmen hebben zitten en niet te bulky zijn om nog mee te kunnen schakelen en remmen.

Ohh die zijn wel handig! Ik loop nu inderdaad elke keer met mijn handen opgevouwen in mijn vest, maar na een tijdje loopt dat ook niet meer lekker haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:08

Decathlon heeft ook erg fijne loophandschoentjes voor een klein prijsje. Zitten als een huis en lekker warm. Ook de hoofdband van 2 euro is gewoon top. Voor tien euro heb je dan beide.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 07:59

Balen Djilan, sterkte!

Hier ook nog last van mijn been :( voel vocht over mijn scheenbeen glijden als ik mijn enkel beweeg. Wordt ook even fysio.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:42

Afbeelding
In de hagel en zeiknat en heul koud, maar het was TOP!
(Ook voor diegene die nu even on-hold staan met lopen #) )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:16

Haha dat plaatje ook, klopt precies. Ik jat hem even :P .

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:34

;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:58

Afbeelding
Even een foto van gisterochtend. Het uitzicht vanaf ons erf.

Vanochtend een rondje van 7 gelopen, ging lekker. Had me wel iets verkeken op de temperatuur en ik kreeg een bui over me heen. Weinig last van m’n blessure gehad, daar ben ik nog het meest blij mee!

Haha, jouw plaatje, BB80. :D

Hè balen van je enkel, gaucho. Nog gefeliciteerd met je nieuwe woning.

Hoe was je eerste week op je nieuwe werk, Dilan? Wat jammer dat je knie weer opspeelt. Misschien niet verkeerd om de marathon van Rotterdam in de ijskast te parkeren. Maar een kortere afstand kan misschien wel? Je bent in goede handen bij je fysio. Het duurt misschien wat langer dan je wilt, nu even een stapje terug zodat je straks weer volop kunt genieten!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:04

Hihi BB80 dat plaatje :') _/-\o_

Mooie foto puera, veelbelovende zonsopkomst! Fijn dat je geen last meer hebt van je blessure en zelfs in zulke weersomstandigheden lekker hebt gelopen.

Hier vanmorgen ook weer er op uit geweest. Vanuit huis richting het Grift- en Graftenpad (klompenpad) gelopen en daarna het klompenpad gevolgd over de Grebbeberg. Heel mooi en het was nog erg rustig qua wandelaars en hondenuitlaters. Wel blubberig op sommige stukken en halverwege moest ik naar de wc :+ gelukkig ben ik veilig thuis gekomen zonder de bosjes in de hoeven duiken. Uiteindelijk 15km rond de 7:10 dus helemaal prima :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:53

Net mn rondje gedaan en voor de tweede maal heel stijve kuiten en een onwijs slapende voet. Om te voorkomen dat ik ze verkeerd plaats wegens krachtverlies ben ik iets eerder gestopt dan anders. Ik ben bij les 26/30 van start to run, dus nog niet zo vlot, met een pas frequentie van 160. Middenvoet landing en heb daarom Hoka schoenen (wegens tweemaal hielspoor). Verder doe ik ook aan krachttraining (geen last van de benen). Na STR af te ronden was ik van plan wat meer aandacht te schenken aan de looptechniek en sterker worden.

Ik zal de veters even anders strikken en meer ruimte geven bij de (hoge) wreef. Ik ben overigens aan de zware kant. Kuiten en hielen kunnen vaker stijf zijn ook na een nacht slaap. Ik kwam erachter dat dit met kou te maken leek te hebben, ik slaap nu warmer en geen problemen meer mee. Tijdens joggen draag ik een vrij koude broek omdat ik het snel warm heb. Magnesium neem ik al.

Iemand Raad, ideeën of tips ?