Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:57

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:00

Ja dat is zo bizar, sommige antivaxxers laten zich wel volspuiten met botox en fillers, wat een giller.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:01

In alle topics over corona komen steeds dezelfde mensen naar boven die alle mensen die anders beweren neerknuppelen.
Ze weten het stuk voor stuk beter en wanneer je hen tegenspreekt ben je een wappie ,gevaarlijk en nog wel veel meer.
Ben net weer uit de boktgevangenis omdat ik niet netjes gereageerd heb op bepaalde personen.
Voor de mensen die anders denken: reageer maar gewoon niet meer dan hebben ze het topic voor hunzelf en dooft het vanzelf wel uit.

Wat betreft het onderwerp:
Corona helpen we de wereld niet uit.
Al helemaal niet met de maatregelen die er nu weer zijn.
Mondkapjes waarvan de werking helemaal niet is bewezen.
Code voor binnensporten slaat helemaal nergens op.
Je lacht je toch rot!!
Mooi voorbeeld hoe belachelijk het is:

Je wil op wedstrijd,geen code geen test. je mag niet starten.
Maar diezelfde persoon mag wel naar binnen wanneer je vrijwilliger bent _/-\o_
Slaat toch gewoon nergens op en klopt ook niet.
Al deze regeltjes zorgen voor tweedeling in de maatschappij.
Maar veel mensen vinden dat maar heel gewoon.
IK ben geprikt dus heb nergens last van.
Dat mensen niet zien hoe dom die regels allemaal zijn.

secricible

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:02

Maar wat stel je dan voor loriene? Wat moet er wel gebeuren?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:04

moet zeggen dat het inmiddels overduidelijk is, de manier van reageren van wappies. Behalve het overbekende 'doe zelf onderzoek' komen ze ook niet terug op de discussie. Ik heb volgens mij nog nooit een wappie zien reageren op bronnen die onzinverhalen ontkrachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:04

loriene schreef:
In alle topics over corona komen steeds dezelfde mensen naar boven die alle mensen die anders beweren neerknuppelen.

neerknuppelen ook echt....

@Swah.. ik heb botox én een vaccin... is dat wel oke? :')

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:06

Cer dat mag. :D Ik ook. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:06

ik snap hem ff niet loriene...
jij zegt 'code voor binnensporten slaat nergens op'. Dat is jouw mening. Maar verduidelijk dan ook waarom niet.
En als een bepaald iets belachelijk is, slaan dan gelijk alle maatregelen nergens op?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:07

Kinke schreef:
moet zeggen dat het inmiddels overduidelijk is, de manier van reageren van wappies. Behalve het overbekende 'doe zelf onderzoek' komen ze ook niet terug op de discussie. Ik heb volgens mij nog nooit een wappie zien reageren op bronnen die onzinverhalen ontkrachten.

Nou dat is het he. Als er nou eens goede argumenten kwamen waardoor er een fatsoenlijke discussie mogelijk was... Dan was het echt een ander verhaal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:11

Swah schreef:
Ja dat is zo bizar, sommige antivaxxers laten zich wel volspuiten met botox en fillers, wat een giller.

Hoezo een giller?
Je weet de reden niet waarom iemand niet gevaccineerd is.
En waarom mag een pro vaxxer zich wel vol laten spuiten zonder een giller te zijn?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:14

loriene schreef:
Ze weten het stuk voor stuk beter en wanneer je hen tegenspreekt ben je een wappie ,gevaarlijk en nog wel veel meer.
Ben net weer uit de boktgevangenis omdat ik niet netjes gereageerd heb op bepaalde personen.
Voor de mensen die anders denken: reageer maar gewoon niet meer dan hebben ze het topic voor hunzelf en dooft het vanzelf wel uit.

Wat betreft het onderwerp:
Corona helpen we de wereld niet uit.
Al helemaal niet met de maatregelen die er nu weer zijn.
Mondkapjes waarvan de werking helemaal niet is bewezen.
Code voor binnensporten slaat helemaal nergens op.
Je lacht je toch rot!!
Mooi voorbeeld hoe belachelijk het is:

Respectvol. De toon is alweer gezet.

Wat er gebeurt, is niet dat je direct een wappie wordt genoemd als je twijfels hebt over vaccineren.
Wat er gebeurt, is dat bepaalde mensen bij elk adequaat inhoudelijk tegengas meteen verongelijkt in de slachtofferrol kruipen. 'Ze noemen me wappie, ze weten het beter (wat ik niet ontken), ze knuppelen je neer'.
En dat is heel vermoeiend discussiëren.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:19

Needje schreef:
Swah schreef:

Hoezo een giller?
En waarom mag een pro vaxxer zich wel vol laten spuiten zonder een giller te zijn?

Wanneer iemand zich niet laat vaccineren met als argumentatie dat er dan vreemde rotzooi in het lijf wordt gespoten waarvan de lange termijn effecten niet duidelijk zijn, maar dezelfde persoon laat wel fillers en botox inspuiten vind ik dat persoonlijk best een giller ja. Maar hiervoor geldt; wie de schoen past trekke hem aan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:20

Needje schreef:
Swah schreef:

Hoezo een giller?

Het gaat er om beide gevallen om dat je bepaalde niet-lichaamseigen stoffen in je lichaam laat spuiten.
Dan mag je het best vreemd vinden dat antivaxxers geen vaccin wensen omdat ze de inhoud beschouwen als troep en het inspuiten als inbreuk op hun lichamelijke integriteit, maar geen probleem hebben met een spuit botox, neptieten e.d.
Ik vind dat inconsequent, en dat mag uiteraard -eigen keuze. Maar ga dan niet rond lopen tetteren dat het vaccin zo slecht is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:25

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:36

loriene schreef:

Weinig respectvol inderdaad deze reactie maar hier wil ik wel op ingaan - er wordt, zoals dinsdag genoemd in de persconferentie wel degelijk nagedacht om het voor bedrijven ook mogelijk te maken personeel naar hun QR code te vragen. Onder andere omdat het nu in een restaurant best scheef is dat de mensen die komen eten hun QR code moeten tonen maar het personeel niet. Met een beetje geluk (of pech, maar net hoe je het ziet) moet binnenkort dus óok die vrijwilliger z'n QR code laten zien.

Maar dat is de theorie, in de praktijk wordt de QR code vrij slecht gecontroleerd dus maakt 't zoiezo niet heel veel uit.

Ik heb je post ook een beetje herschreven zodat met iets meer nuance:

loriene schreef:
Ik vind dat deze regels gewoon nergens op slaan en ze totaal niet kloppen.
Ik vind dat al deze regeltjes zorgen voor tweedeling in de maatschappij.
"IK ben geprikt dus heb nergens last van."
Ik snap niet zo goed dat mensen niet zien hoe dom die regels in mijn ogen allemaal zijn

Zie je het verschil?
Laatst bijgewerkt door nps op 05-11-21 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:42

Ik vind de discussie echt respectloos worden, kortzichtig en persoonlijk. Bokt op z'n smalst...

Over de abortussen he of vroeg geboortes, de vaccins hebben invloed op de menstruatie bij vrouwen. Dus duidelijk op de hormonen. Zo gek is het niet dat het dan ook invloed kan hebben op zwangerschappen.

https://www.lareb.nl/news/veel-meldinge ... onspiegels.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:43

Alles kan, maar er zijn dus niet meer miskramen.
Wat abortusseb er mee van doen hebben is me een raadsel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:44

Elisa2 schreef:
Ik vind de discussie echt respectloos worden, kortzichtig en persoonlijk. Bokt op z'n smalst...

Over de abortussen he of vroeg geboortes, de vaccins hebben invloed op de menstruatie bij vrouwen. Dus duidelijk op de hormonen. Zo gek is het niet dat het dan ook invloed kan hebben op zwangerschappen.

Wanneer je ongesteld bent ben je niet zwanger( meestal) en weet je wat wel degelijk invloed op vroeggeboortes heeft? Corona oplopen in je derde trimester.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-11-21 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Elisa2 schreef:

? Dat is echt nergens op gebaseerd.

Het uitstellen van je menstruatie kan komen doordat je lichaam druk is met iets anders. Bijvoorbeeld met omgaan met het vaccin die doet alsof hij een virus is. Of wanneer je bijvoorbeeld een goede griep krijgt. Of veel stress. Dan kan ook je menstruatie uitblijven. Dat betekent niet dat het vaccin een directe invloed heeft op je hormonen.

Needje

Swah schreef:
Wanneer iemand zich niet laat vaccineren met als argumentatie dat er dan vreemde rotzooi in het lijf wordt gespoten waarvan de lange termijn effecten niet duidelijk zijn, maar dezelfde persoon laat wel fillers en botox inspuiten vind ik dat persoonlijk best een giller ja. Maar hiervoor geldt; wie de schoen past trekke hem aan.

Wanneer iemand zich niet met vreemde rotzooi wil in laten spuiten zegt dat niet dat ze niet weten wat ze inspuiten als ze botox nemen. Daar weten ze misschien wel de voor- en tegens van en vinden dat acceptabel. En van het vaccin niet. Geen idee.
Misschien kijk ik wel wat vreemd als een veel te zware met een peuk en bier in de hand staat te schreeuwen dat mondkapjes ongezond zijn.
Maar puur en alleen op iemand die Botox neemt, neh.
En ik wil best die schoen aantrekken voor je hoor maar ik heb nou eenmaal al m'n spuiten gehad. En nee, geen botox of fillers. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:46

Het verschil is alleen wel dat je zelf mag kiezen of je een biertje of een sigaret nuttigt. Alleen heb je geen keuze wat betreft mondkapjes. En ga niet zeggen "dat heb je wel" want zo kan je alles kapot redeneren. Iemand die naar werk/studie moet met het OV kan het niet vermijden. Niet naar de supermarkt gaan is ook lastig voor lagere inkomens. Wat dat betreft zit er wel een verschil.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:46

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet is toegestaan om een link te plaatsen zonder omschrijving.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-11-21 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link drop

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:48

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Het uitstellen van je menstruatie kan komen doordat je lichaam druk is met iets anders. Bijvoorbeeld met omgaan met het vaccin die doet alsof hij een virus is. Of wanneer je bijvoorbeeld een goede griep krijgt. Of veel stress. Dan kan ook je menstruatie uitblijven. Dat betekent niet dat het vaccin een directe invloed heeft op je hormonen.

https://www.ad.nl/binnenland/menstruati ... ~a603afe5/

Nergens op gebaseerd zegt ze... :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:48

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Dit is gebaseerd op best veel vrouwen die problemen hebben gekregen na het vaccin en deze gemeld hebben. Vrouwen die hun eigen lijf én hun cyclus meer dan prima kennen en nooit problemen gehad hebben.
En er moet gewoon onderzocht worden hoe en wat. Dus zij kunnen misschien niet zeggen dat het door het vaccin komt, maar jij kan net zo min zeggen dat het niet zo is. Laten we dit onderzoek gewoon afwachten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:49

MarlindeRooz schreef:
Het verschil is alleen wel dat je zelf mag kiezen of je een biertje of een sigaret nuttigt. Alleen heb je geen keuze wat betreft mondkapjes. En ga niet zeggen "dat heb je wel" want zo kan je alles kapot redeneren. Iemand die naar werk/studie moet met het OV kan het niet vermijden. Niet naar de supermarkt gaan is ook lastig voor lagere inkomens. Wat dat betreft zit er wel een verschil.

Sorry maar ik begrijp niet zo goed wat je nou wil zeggen. :o