Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:52

Pijn in mn arm is weer verdwenen… heb de dag zelf en gister toch wel behoorlijk last van mn arm gehad (moest zelfs Oregon (1,70) zadelen vanaf een krukje:)) ), maar nu is het weer helemaal goed… moet er wel bij zeggen dat ik goed heb lopen smeren met compagel, een (letterlijk) paardenmiddeltje dat ik van de VA had gekregen voor een blessure bij mezelf, een tijd terug :D
Ziek ben ik ook niet geweest… alleen beetje weeïg gevoel vanaf vrijdag eind vd middag… maar ook dat is nu weer weg *\o/*

Ik denk dat ik bin m 2e prik ga vragen of die bekende van mij werkt die dag… en dan aangeven dat ik dan weer graag door haar geprikt wil worden :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:03

Dat is fijn Banjer! Hopelijk de volgende keer weer weinig klachten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:31

Mijn vriend heeft gister zijn 2e astra zeneca gehad maar net als bij de eerste 0,0 last

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:47

Ik krijg straks de 2e Pfizer! Hopelijk net zo weinig klachten als bij de eerste haha!

Hebben jullie de 2e in de zelfde arm gedaan als de eerste? Of gewisseld van arm? Dacht net ineens hmm welke arm zal ik nu doen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:55

Gewoon dezelfde :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:11

Ik in dezelfde, ik slaap meestal op links dus beide keren in rechts laten prikken.
Sindsdien slaap ik meestal op rechts trouwens >;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:12

Polly schreef:
Ik in dezelfde, ik slaap meestal op links dus beide keren in rechts laten prikken.

Komt door metaal in je matras }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:35

LOL... gisteren iemand gezien die dat ook geloofde, maar in hetzelfde filmpje wel ontkrachte door eerst talkpoeder op zijn arm te smeren :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:51

bigone schreef:
Polly schreef:

:')
Wat dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:57

Ik heb me op advies rechts laten prikken... ik ben rechtshandig, maar ik slaap veel op links.. de prikster zei dat mn geprikte arm in beweging moet blijven, dus raadde ze rechts aan :) de 2e gaat ook weer in rechts, wat mij betreft :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:28

Bij mijn priklocatie was de opstelling zo dat ze eigenlijk standaard links prikte. Ik heb het maar zo gelaten en er eigenlijk ook weinig tot geen last van gehad dus dat doen we bij de tweede ook.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:32

bigone schreef:
Polly schreef:

:') :')

Ben inderdaad voor dezelfde gegaan! Prik voelde ik niet, nu weer wat stijve arm! De vrouw naast me in de wachtruimte had wel wat paniek. Die had veel bloedverlies en was bang dat alles er dan weer uit kwam en ze alsnog niet goed gevaccineerd was. Ook deed haar prik enorm pijn en de vorige keer niet. Ze was bang voor flauwvallen sowieso dus bleef wat langer zitten, en nu was ze ook nog bang voor flauwvallen van de pijn. Arme vrouw..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:35

Dorus schreef:
Bij mijn priklocatie was de opstelling zo dat ze eigenlijk standaard links prikte. Ik heb het maar zo gelaten en er eigenlijk ook weinig tot geen last van gehad dus dat doen we bij de tweede ook.

Ik zag alle straten opgesteld op linkerarm, maar je kan daar toch vast wel om vragen. Ik had voorgenomen te vragen voor links (niet dominant) maar dat was dus niet nodig.

Ik kreeg gistermiddag Pfizer. 2 uur ervoor heb ik nog mijn armen(&abs) getraind dus de armen waren wat opgepompt. De plek van injectie voelt wat aan alsof er een blauwe plek zit en de arm voelt een beetje alsof ik spierpijn heb. Meer spierpijn dan in de andere arm. Maar gelijkwaardig aan spierpijn dus.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-06-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:52

zaterdagmiddag hebben we Pfizer gekregen. Voelde alleen ff klein prikje toen de naald de huid in ging, verder helemaal niks. Geen centje pijn. Echtgenoot heeft ook nergens last van

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:07

F_Orumster schreef:
Dorus schreef:

Ik zag alle straten opgesteld op linkerarm, maar je kan daar toch vast wel om vragen. Ik had voorgenomen te vragen voor links (niet dominant) maar dat was dus niet nodig.

Ik kreeg gistermiddag Pfizer. 2 uur ervoor heb ik nog mijn armen(abs) getraind dus de armen waren wat opgepompt. De plek van injectie voelt wat aan alsof er een blauwe plek zit en de arm voelt een beetje alsof ik spierpijn heb. Meer spierpijn dan in de andere arm. Maar gelijkwaardig aan spierpijn dus.

Volgens zijn Abs je buikspieren, en biceps/triceps je boven arm spieren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:09

CharleyT schreef:
Volgens zijn Abs je buikspieren, en biceps/triceps je boven arm spieren.

Gewijzigd (& teken toegevoegd). Ik ben me bewust van de anatomie, ik schrijf mijn workouts zelf.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:15

Ik heb gistermiddag Pfizer gekregen in mijn linker arm. Ik ben rechts en de prikster raadde daarom links aan. En ik slaap op allebei mijn armen, dus dat maakte niet uit. De naald zat erin voordat ik het doorhad, voelde wel het erin spuiten, dat duurde even. Er liep daarna een bloedstraaltje naar beneden.
En meteen al een beetje een stijve arm. Werd in de loop van de dag nog stijver en pijnlijker, maar het is te doen. Gisteravond heb ik twee paracetamol ingenomen en mijn arm ingesprayed met lidocaïne spray uit Amerika. Dat gebruik ik normaal voor mijn handen. Verder geen bijzonderheden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:58

Zo, vanmiddag mijn eerste prik gehaald. Ik had heel strategisch kunnen achterhalen welke 9 van de 10 locaties Moderna zouden prikken, dus hoe groot zou de kans zijn dat Middenmeer dat ook prikte? Nou, groot dus. Vrijwel alle hokjes waren voor Moderna en 1 of twee hokjes voor Pfizer.

Partnerprik mocht trouwens, dank voor de tip @Storm _/-\o_ al namen ze hier de partnerprik wel èrg letterlijk, we werden tegelijk in hetzelfde hokje geprikt _O- . Anyhow, omdat mijn tweede prik hoogst waarschijnlijk niet daar zou zijn (en die van mijn vriend ook niet) toch Pfizer gekregen, al hadden ze daar achter de schermen wel nogal wat overleg voor nodig. Maar het is gelukt! Hele lieve, fijne, meedenkende mensen allemaal en de sfeer was goed.

De beveiliger verwelkomde ons met de legendarische woorden ‘welkom in de Efteling’ waarop ik ervoor gezorgd heb dat hij de rest van de dag de Indische Waterlelies in zijn hoofd heeft :')

Kortom: blij dat ‘ie erin zit en op naar de volgende, op 19 juli.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:01

_O-
Wat een gezelligheid Amy

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:01

AmyII schreef:
Zo, vanmiddag mijn eerste prik gehaald. Ik had heel strategisch kunnen achterhalen welke 9 van de 10 locaties Moderna zouden prikken, dus hoe groot zou de kans zijn dat Middenmeer dat ook prikte? Nou, groot dus. Vrijwel alle hokjes waren voor Moderna en 1 of twee hokjes voor Pfizer.

Ik heb je lijstje in de gaten gehouden en had er daarmee 8, maar volgens mij zijn het er ondertussen meer dan 10. Den Bosch en Veghel ben ik namelijk niet tegen gekomen in dat lijstje en Middenmeer is inderdaad ook niet genoemd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:24

Dorus schreef:
AmyII schreef:

Ik heb je lijstje in de gaten gehouden en had er daarmee 8, maar volgens mij zijn het er ondertussen meer dan 10. Den Bosch en Veghel ben ik namelijk niet tegen gekomen in dat lijstje en Middenmeer is inderdaad ook niet genoemd.

Ik heb de indruk dat er onlangs echt een enòrme partij Moderna geleverd is, in Middenmeer kreeg vrijwel iedereen een roze, rechthoekige sticker voor Moderna. Pfizer werd eigenlijk alleen als tweede prik aangeboden maar omdat ik en mijn vriend onze tweede hoogst waarschijnlijk niet in Middenmeer halen hebben wij bij uitzondering Pfizer gekregen.

Edit: balen, mijn 4G en wifi zijn nog steeds ruk :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:38

Ik had het landelijk nummer gebeld om de 2e prik op een andere locatie te krijgen en dat kon niet zei diegene. Ik moest nu 30 minuten met de auto (met iemand meerijden), terwijl er ook een locatie op fietsafstand is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:49

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:09

Oh, diegene zei dat ik niet kon wisselen, omdat ik mijn eerste prik al heb gehad. Misschien moet ik nog een keer bellen :Y)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:18

Eilish schreef:
Oh, diegene zei dat ik niet kon wisselen, omdat ik mijn eerste prik al heb gehad. Misschien moet ik nog een keer bellen :Y)

Welke heb je bij je eerste prik gehad?
Moderna wordt namelijk niet overal geprikt en als je die al hebt gehad kan ik me voorstellen dat wisselen van locatie niet makkelijk/ wenselijk is.