Daar zitten ze nu al aan de 18 - 65 jarigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:Ik vroeg me alleen af of het nodig is dat echt iedereen gevaccineerd wordt.
Vayo schreef:Dat hoop ik ook niet secricible. Gelukkig lijkt de vaccinatie bereidheid echt enorm groot onder zorgpersoneel. Dat is al fijn, want dan heb je al een grote groep mensen te pakken die vaak met risicogroepen in aanraking komen. Ik hoop dat landelijk onder alle mensen de vaccinatie bereidheid groot blijkt. Om me heen hoor ik trouwens veel jonge mensen (30-40) die zich eerst niet wilden laten vaccineren, maar nu toch wel omdat zij denken dat dat nog de enige kans is om hieruit te komen. Dat denk ik overigens zelf ook.
Ik ben trouwens benieuwd of ze nu echt een 6e dosis eruit willen gaan halen met een zero loss spuit. Ik kan zelf niet vaccineren, dus geen ervaring. Maar ik hoop wel dat dat iets is wat dan ook altijd goed gaat. Ik las echt wisselende berichten over dat dat prima moest kunnen tot dat dit mogelijk is maar wel goed uitgevoerd dient te worden door goed ervaren prikkers. Ik merk dat ik daar wat ''huiverig'' voor ben. Er moet dan wel zeker zijn dat dit ook echt kan en goed uitgevoerd wordt.
pien_2010 schreef:Kan iemand me meer vertellen over het Astrazeneca vaccin?
Lijkt pp pfizer, Moderna of waar is dit vaccin op gebaseerd?
De 6de dosis eruit halen is echt heel heel erg simpel. Je steekt spuitje 1 in flesje, trekt de precieze hoeveelheid eruit en herhaalt dit elke keer. Gewoon heel precies per spuitje de hoeveelheid eruit trekken.
Als je dit paar keer gedaan hebt is het al geleerd. Dus hoef je niets weg te gooien. Dit is echt het allerlaatste waar bezorgdheid voor nodig is. Echt, geloof me, ik heb zo veel geprikt vroeger als doktersassistente.
Magrathea schreef:En waar je je ook niet op moet verkijken is dat "gezond". Er is een bokker wiens man maanden later nog steeds doodvermoeid is elke dag terwijl hij daarvoor elke dag weet-ik-veel-hoeveel kilo post op de fiets meezeulde. Een bokker die nog maar 2 uurtjes per dag les kan geven en de rest van de dag bij moet komen daarvan. Dan ben je niet dood of op de IC geweest maar is je leven toch flink vergaldhopelijk tijdelijk, maar toch. Staar je aub niet blind op de IC cijfers en doden, die geven maar het halve beeld.
Blue_Eyes schreef:Magrathea schreef:En waar je je ook niet op moet verkijken is dat "gezond". Er is een bokker wiens man maanden later nog steeds doodvermoeid is elke dag terwijl hij daarvoor elke dag weet-ik-veel-hoeveel kilo post op de fiets meezeulde. Een bokker die nog maar 2 uurtjes per dag les kan geven en de rest van de dag bij moet komen daarvan. Dan ben je niet dood of op de IC geweest maar is je leven toch flink vergaldhopelijk tijdelijk, maar toch. Staar je aub niet blind op de IC cijfers en doden, die geven maar het halve beeld.
Precies. Ik sprak de dochter van vrienden, midden 20, gezond en verpleegkundige. Is weken uit de running geweest en nu, maanden later, werkt ze halve dagen en loopt ze bij de longarts en de cardioloog. Het nare is dat ze aangeeft dat een substantieel deel van haar collega's er ook niet met een weekje hoesten en hoofdpijn vanaf is gekomen. Dus nee, het is niet zo onschuldig.
Vayo schreef:Nou Higging, dat is toevallig waar ik tegenaan loop. Social media kan soms zo'n groot podium bieden en veel van de berichten die voldoen aan de wappie criteria en klinkklare onzin zijn, vis ik er zelf tussenuit. Ik schrik soms echt van de bizarre dingen die er gedeeld worden en ik vind dat best zorgelijk.
Maar nu werd er in een ander corona topic een link gedeeld waarin het mRNA vaccin onder de loep genomen werd en waar zorgwekkende dingen uitkwamen. Ik kan zelf niet goed inschatten hoe betrouwbaar dit is. Ik merk dat ik het erg vervelend vind dat je gewoon niet weet wat juiste en betrouwbare info is en wat niet. Iemand was zo lief om het ook te delen in een wetenschappelijk topic om eens te kijken wat bokkers er van vinden die hier iets meer in thuis zijn.
Mijn vaccinatiedata staan gepland en ik krijg het pfizer vaccin. Ik merk dat ik er soms echt onrustig van word. Nu weigeren zorgt ervoor dat ik hoogstwaarschijnlijk achteraan sluit en dan astrazenica zou krijgen als vaccin. Ik word soms echt aan het twijfelen gebracht of ik nu niet weiger en ga voor het astrazenica. Aan de andere kant vind ik dat ik gewoon vertrouwen moet hebben in het vaccin, omdat het echt niet zomaar toegelaten wordt. Ik stop gewoon maar even met artikelen lezen, filmpjes bekijken. Want een paar dagen geleden was ik nog enorm blij dat ik al zo snel gevaccineerd kon worden.