Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:27

Popstra schreef:
bigone schreef:
Vanavond in Op1 , aankondiging dat Diederik Gommers en nog iemand van ErasmusMC wereldnieuws hebben. Begint om half 11.

Oh jee....
Zal Zeeuwtje dan toch gelijk hebben? :=

Je loopt achter, het wereldnieuws is al aangekondigd :D

Ik moet zeggen dat toen ik vannacht om 4.00 wakker werd ik toch even op NOS ging kijken. Toen ik daar geen groot wereldnieuws zag ben ik er maar vanuit gegaan dat het wel meeviel met dat wereldnieuws :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:27

lenaa_tje schreef:
mvdende schreef:
Ja hoor, zaterdag sinterklaas vieren en sinds gisteren ineens keelpijn -:(- -:(- -:(-

Ben echt zo freeking KLAAR met dat corona!

Is gewoon een verkoudheid, maar gaat wél onze plannen dwarsbomen ben ik bang.

Vanmiddag een test laten doen, hopelijk snel de uitslag.

De uitslagen zijn er steeds sneller..
Stel nou voor dat je wel Corona zou hebben en je bijv. Je oma zou aansteken.
Dus hopelijk negatief

Dat is dus de reden dat ik direct vandaag ga laten testen.

Afhankelijk van de uitslag, ga ik even met mn ouders overleggen. Misschien dat we sinterklaas dan gewoon helemaal overslaan (bij positief natuurlijk sowieso) of bij negatief getest dat alleen mn ouders komen en oma voor de zekerheid niet.

Heb erg weinig verse groenten gegeten de afgelopen week, dat geeft ALTIJD een verkoudheid op één of andere manier. Wel restjes eten met groente erin uit de vriezer gegeten. Maar weinig echt vers en geen 200g per dag.

Dus ik vermoed dat dát de oorzaak weer eens gaat zijn. Icm dat er nog genoeg verkoudheid virussen rondzwerven natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 03-12-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:28

mvdende schreef:
Ja hoor, zaterdag sinterklaas vieren en sinds gisteren ineens keelpijn -:(- -:(- -:(-

Ben echt zo freeking KLAAR met dat corona!

Is gewoon een verkoudheid, maar gaat wél onze plannen dwarsbomen ben ik bang.

Vanmiddag een test laten doen, hopelijk snel de uitslag.

Ik had dezelfde dag nog mijn uitslag, ook gelukkig negatief. Fijn dat je je wel laat testen.
We zijn er allemaal klaar mee... maar corona is nog niet klaar met ons.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:44

Winged schreef:
verootjoo schreef:
Maar het is toch precies bekend wat er in een vaccin zit :=
Het is niet zo ‘we doen gewoon een beetje van dit en een beetje dat en dan zal het wel werken’ :') Gelukkig gaat er een tijdje studie aan vooraf :7

Eigenlijk is dat het punt niet denk ik. Het punt is 'we weten niet wat het doet op de lange termijn'. Loop je meer risico op kanker of een depressie wanneer je geënt bent bijvoorbeeld.

Van alle stoffen die erin gaan is dat wel degelijk bekend.
Een dna/rna vaccin mag dan nieuw zijn, de stoffen die erin gaan zijn volledig bekend waardoor er met een zeer grote zekerheid kan worden gezegd dat het veilig is en dat er geen negatieve lange termijn effecten zijn. Zoals nu bekend.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:02

Oh wat zuur mvdeende. Hopelijk krijg je de uitslag snel. En ondertussen zou ik er een berg antigriepine en groente in duwen in de hoop dat je klachten weg ebben. Al zou ik dan oma wel spannend vinden. Een gewone verkoudheid kan haar wel vatbaarder maken. Is een alternatief misschien mogelijk als je negatief bent maar nog klachten hebt? Bijvoorbeeld buiten (met een terraswarmer)? Of bij haar langs om wat af te leveren?

Ik ben er ook echt klaar mee... Hoop ook heel hard dat ik niet verkouden wordt rond kerst!

mag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:08

Hier ook verkouden, gelukkig wel negatieve test, maar hebben toch besloten om Sinterklaas niet samen te vieren, wil anderen nu ook niet opzadelen met een verkoudheid (en een kleine kans op vals negatieve test).

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:22

Tancreda4 schreef:
Oh wat zuur mvdeende. Hopelijk krijg je de uitslag snel. En ondertussen zou ik er een berg antigriepine en groente in duwen in de hoop dat je klachten weg ebben. Al zou ik dan oma wel spannend vinden. Een gewone verkoudheid kan haar wel vatbaarder maken. Is een alternatief misschien mogelijk als je negatief bent maar nog klachten hebt? Bijvoorbeeld buiten (met een terraswarmer)? Of bij haar langs om wat af te leveren?

Ik ben er ook echt klaar mee... Hoop ook heel hard dat ik niet verkouden wordt rond kerst!

Nee. Oma zou hier blijven logeren dus dat lijkt mij niet verstandig nu.

Verder woont ze 100km verderop, dus even iets langsbrengen gaat niet.

Misschien dat mijn ouders wel komen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de uitslag van de test.

En waarschijnlijk komen ze niet, ookal zou het een verkoudheid zijn, zij hebben een probleem op hun werk mochten ze ook thuis komen te zitten door mijn verkoudheid.

Tis gewoon klote! Dat het precies NU moet gebeuren.

Hopelijk is iedereen gezond met kerst en kunnen we dat wél vieren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:39

secricible schreef:
Popstra schreef:
Oh jee....
Zal Zeeuwtje dan toch gelijk hebben? :=

Je loopt achter, het wereldnieuws is al aangekondigd :D

Ik moet zeggen dat toen ik vannacht om 4.00 wakker werd ik toch even op NOS ging kijken. Toen ik daar geen groot wereldnieuws zag ben ik er maar vanuit gegaan dat het wel meeviel met dat wereldnieuws :+

Weet iemand eigenlijk wat dat wereldnieuws was :))?

Edit: aha:
WERELDNIEUWS schreef:
Diederik Gommers van het Erasmus MC en Paul Elbers van het Amsterdam UMC zijn te gast bij Op1 met een wereldprimeur: Nederlandse Intensive Cares gaan op grote schaal samenwerken. Ze gaan gegevens delen om de behandeling van ernstig zieke patiënten te verbeteren. Heeft corona toch nog iets positiefs opgeleverd.

Diederik Gommers: “Als die hoogrisicogroep gevaccineerd is, weten we dat we geen druk meer krijgen op de ziekenhuizen.”

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:44

Sneu MvanDende, veel fruit eten en veel drinken. En hopen op een negatieve test.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:49

Ai mvdende, wat vervelend. Hopelijk heb je je uitslag snel binnen en is hij negatief.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:31

Test net gehad. Viel mee deze keer. Alleen jammer dat de dichtstbijzijnde testlocatie nog steeds 30km enkele reis is.

Deze keer Skip meegenomen, nu lekker in het losloopgebied even een rondje doen. Kom toch niemand tegen en hond moet sowieso zn wandeling hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:37

Klaag toch eens niet zo... Word je daar nou zelf niet moe van? Wees blij dat je zo snel kon testen :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:41

Nou heel eerlijk met 60 km zou ik ook niet heel blij zijn. Dat vind ik wel erg veel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:42

Ik ben vandaag geschrolken van een bericht dat de kinder en jeugd psychiatrische klinieken (Zwitserland, regio Basel) overvult zijn met patienten en tendens verder stijgend.
Dat gaat ook nog een lange nasleep geven.

Citaat:
Alle Kliniken sind überfüllt. Wir haben Mühe, noch irgendein Kind aufzunehmen», sagt Brigitte Contin-Waldvogel, Chefärztin der Klinik, gegenüber dem Radiosender.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:49

Heb je ook een linkje Sizzle?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:50

Ik vind het heel apart dat er nog steeds mensen 60 km moeten reizen voor de test. Je zou toch denken dat dit inmiddels is opgelost?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:51

Sizzle schreef:
Ik ben vandaag geschrolken van een bericht dat de kinder en jeugd psychiatrische klinieken (Zwitserland, regio Basel) overvult zijn met patienten en tendens verder stijgend.
Dat gaat ook nog een lange nasleep geven.

Citaat:
Alle Kliniken sind überfüllt. Wir haben Mühe, noch irgendein Kind aufzunehmen», sagt Brigitte Contin-Waldvogel, Chefärztin der Klinik, gegenüber dem Radiosender.

Dit verbaasd mij dus echt niks dat beeld zien wij op school ook. En wij zitten al in gebied waar psychische problemen veel voorkomen. Dus dat stijgt alleen maar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:57

Problemen in de jeugdzorg hebben in Nederland niet echt met corona te maken, dat was al een heel groot probleem. (Misschien dat er nu een paar jongeren zijn die vanwege corona nu tegen de situatie aanlopen, dat kan, maar de 'standaard' problemen met jeugdzorg zijn veel langduriger en veel groter dan de specifieke problemen door corona.)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:13

purny schreef:
Ik vind het heel apart dat er nog steeds mensen 60 km moeten reizen voor de test. Je zou toch denken dat dit inmiddels is opgelost?

Ik vind het ook wel erg ver. Maar het is natuurlijk nogal inwoners afhankelijk als er een cirkel is van 30km waar weinig mensen wonen... Ook grotere kans op auto dan want vaak ook minder goed ov.
Maar ja 30km enkele reis zou ik ook ansich niet blij van worden nee...
Vrees alleen dat ze het niet meer gaan oplossen dit klinkt meer als bewuste keuze

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:33

Pabie schreef:
purny schreef:

Ik vind het ook wel erg ver. Maar het is natuurlijk nogal inwoners afhankelijk als er een cirkel is van 30km waar weinig mensen wonen... Ook grotere kans op auto dan want vaak ook minder goed ov.
Vrees alleen dat ze het niet meer gaan oplossen dit klinkt meer als bewuste keuze

Dichtstbijzijnde is hier 15km, is hier geen plek dan moeten we ook verder weg, keus is dan langer wachten of verder rijden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:34

Pabie schreef:
purny schreef:

En toch is Bergen op Zoom niet echt een hele kleine stad.

Als ik zie dat ze bijvoorbeeld in gemeente Westland om de 5-10 km een testlocatie hebben.....

Het vervelendste aan 30km enkele reis, is nog wel de benzine die dat kost. Je bent toch ruim €5 kwijt aan alleen de benzine. Dat is voor sommige niet veel, maar voor mij is dat niet echt fijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:34

Shadow0 schreef:
Problemen in de jeugdzorg hebben in Nederland niet echt met corona te maken, dat was al een heel groot probleem. (Misschien dat er nu een paar jongeren zijn die vanwege corona nu tegen de situatie aanlopen, dat kan, maar de 'standaard' problemen met jeugdzorg zijn veel langduriger en veel groter dan de specifieke problemen door corona.)

Dit gaat niet om gewoon jeugd zorg. Dit gaat om jongeren die psychische klachten hebben en dat aantal groeit.
En ja dat was al groot maar dat probleem groeit veel harder dan verwacht.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:43

Is er helemaal geen testlocatie in de buurt mvandeende of was er nu even niks beschikbaar? Vaak helpt het om een paar keer heen en weer te bladeren bij het aanvragen van een test.De eerste keer kreeg ik ook een locatie van 60 km verderop. Dus hup weer terug op de pagina ervoor en nog een keer invoeren, na 2 x heen en weer gebladerd te hebben was er ineens een plekje 5 km verderop beschikbaar.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:45

mvdende schreef:
Pabie schreef:

En toch is Bergen op Zoom niet echt een hele kleine stad.

Als ik zie dat ze bijvoorbeeld in gemeente Westland om de 5-10 km een testlocatie hebben.....

Het vervelendste aan 30km enkele reis, is nog wel de benzine die dat kost. Je bent toch ruim €5 kwijt aan alleen de benzine. Dat is voor sommige niet veel, maar voor mij is dat niet echt fijn.

Wat dan wel weer omsloten is door grote steden (Den haag, rotterdam, Delft etc) Denk dat bij drukte in Den Haag ook veel zullen uitwijken naar de locatie in het Westland (ik meende dat alleen naaldwijk er een had maar zijn er dus meer?)

Blijft vervelend dat bergen op zoom geen locatie heeft natuurlijk. Maar is in vergelijking met Den Haag en Rotterdam wel nog een relatief kleine gemeente (en westland zelf heeft ook al bijna 2 keer meer inwoners)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:45

IMANDRA schreef:
Weet iemand eigenlijk wat dat wereldnieuws was :))?

Edit: aha:
WERELDNIEUWS schreef:
Diederik Gommers van het Erasmus MC en Paul Elbers van het Amsterdam UMC zijn te gast bij Op1 met een wereldprimeur: Nederlandse Intensive Cares gaan op grote schaal samenwerken. Ze gaan gegevens delen om de behandeling van ernstig zieke patiënten te verbeteren. Heeft corona toch nog iets positiefs opgeleverd.

Diederik Gommers: “Als die hoogrisicogroep gevaccineerd is, weten we dat we geen druk meer krijgen op de ziekenhuizen.”

Had ik nog niet gelezen. Maar fijn want dan kunnen we de teugels weer wat laten vieren