Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:52

Mag vanmiddag al komen gelukkig.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:57

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:00

tokedri schreef:
De testen zijn niet zo betrouwbaar helaas vertelde mijn huisarts en de arts op de coronapoli
Ik kom net dit artikel tegen
https://www.floorzorgt.nl/floor-onderzo ... 5-positief

Ik ben oprecht blij voor de mensen die negatief testen, maar heb ook mijn bedenkingen bij de testen...
Persoonlijk zou ik met klachten thuis blijven (als dat mogelijk is natuurlijk) ook al zou ik negatief testen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:01

Dat is allang bekend dat de de kans op een vals negatief 30% is.

Het is ook niet heel zwart-wit met die testen. Ze moeten goed afgenomen worden, ze moeten het virus vangen en dan kijkt de microbioloog ernaar en soms kan die ook moeilijk zeggen of het positief of negatief is.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:26

Ja precies
Ik lees hier en op andere plekken heel vaak.... hoera negatief ik kan weer alles doen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:36

Ik blijf zeker nog wel binnen tot mijn klachten helemaal weg zijn. We zitten op vakantie in een hutje op de hei en ik was niet van plan om ergens heen te gaan..

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:59

Ik zit ook nog steeds thuis ook al was mijn test negatief. Vandaag pas de eerste dag zonder koorts. Alleen nog neusverkouden.

Fijn om te lezen dat er meerdere bokkers negatief waren.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:32

Ik werd net al gebeld met de uitslag van de test van mijn dochter. 25 uur zat er tussen. Gelukkig negatief maar ze heeft het wel flink te pakken dus ze blijft de komende dagen nog lekker thuis.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:37

Ik heb nog steeds geen uitslag, 26 uur later nu. Ben ook totaal niet ziek en zit vol spanning te wachten. Voel me net als voor de uitslag van mn middelbare school examen :') Zo zit je te wachten op telefoon, haha

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:04

Test viel me heel erg mee. Wel beetje vervelend gevoel, maar het is echt zo voorbij. :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:23

verootjoo schreef:
Ik heb nog steeds geen uitslag, 26 uur later nu. Ben ook totaal niet ziek en zit vol spanning te wachten. Voel me net als voor de uitslag van mn middelbare school examen :') Zo zit je te wachten op telefoon, haha

Ik heb meer als 52 uur gewacht op de uitslag....

--
Vandaag voel ik mij weer echt als vanouds. De kans is groot dat ik gewoon een allergische reactie heb gehad aangezien ik nu een dikke ontsteking boven mijn oog heb. Toch maar eens uitzoeken waar het wegkomt want de corona klachten lijken er zoveel op kan niet eens onderscheiden als ik wel wat heb. Maar het hoesten is eigenlijk weg! Heb vandaag wel weer even wat gedaan met een vriendin maar heb wel zoiets dat ik met mondkapje wil lopen en dat ik daar geen enkel probleem mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:36

Succes voor degene die nog wachten op de uitslag!

Zouden jullie met een verkoudheid/snotter alleen dan ook thuis blijven?

Ik ben namelijk 'altijd' wat verkouden. Vooral met veranderingen van het weer zoals nu. Dat zou betekenen dat ik nooit meer het huis uit mag :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:38

[***] schreef:

Ik ben namelijk 'altijd' wat verkouden. Vooral met veranderingen van het weer zoals nu. Dat zou betekenen dat ik nooit meer het huis uit mag :=

Yep, dat is de bedoeling.
Dat je je ook met die klachten laat testen en dan thuis blijven tot je de uitslag hebt iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:39

Ja de test heb ik al gehad en is negatief :j
Verder geen koorts, geen verhoging (meer), geen hoofdpijn en geen keelpijn. Sowieso al meer dan 24uur niet meer.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:43

Nou ik mag over 2 uur testen.
Voelt toch wel gek om nog te gaan omdat ik nog maar minimale klachten heb, maar ik ga toch maar, zekere voor het onzekere en was toch wel ziek paar dagen terug.

Mocht het weer gebeuren trek ik eerder aan de bel, leer voor de volgende keer..

Bij mij was de wachttijd voor dat ik een test kon krijgen ruim 1,5 dag, hoe is dat bij jullie? Regio Z.wolle

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:46

Ze wilden nij naar steeneijk hebben dat duurde ook 2 dagen. Heb toen Assen aangevraagd. Daar kon ik binnen 2 uur terecht

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:24

[***] schreef:

Ik snap wat je bedoeld maar ik voel nog wel verschil tussen een verkoudheid en de chronische verstopte neus. Heb je ooit al eens een allergie test laten doen? Ik ga dit ook aanvragen want ben wel een beetje klaar met dag in en dag uit dezelfde klachten die helemaal los staan van corona. Nu ik negatief getest ben zijn mijn andere klachten als sneeuw voor de zon verdwenen

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:40

Avelienvd schreef:
Ze wilden nij naar steeneijk hebben dat duurde ook 2 dagen. Heb toen Assen aangevraagd. Daar kon ik binnen 2 uur terecht

Zondagavond gebeld, maandagmiddag naar Steenwijk. Is de wachttijd in 1 dag dan zo opgelopen?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:44

Zojuist geweest en was super zenuwachtig doordat mensen verteld hadden dat het lijkt alsof je hersenen aangeraakt worden.

Maar dat gelukkig niet ervaren en vond het meevallen :)
Nu maar wachten op de uitslag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:25

Weet iemand of de volgende symptonen iets met corona te maken kunnen hebben? Ik heb het erg koud gehad; met 23 graden met vest aan onder een dikke deken en nog rillen en tintelende vingertoppen, en de thermometer gaf 36,4 aan.
Het gekke is dat ik na een paracetamol ineens verhoging kreeg, zweten, en zodra die uitgewerkt was weer terug naar ondertemperatuur en heel koud. Ik voelde me echt bagger. En dat heeft een paar dagen zo aangehouden. Geen longklachten of keelklachten verder, ook geen andere symptomen.. Het past eigenlijk totaal niet bij corona volgens mij, maar ik ben normaal echt nooit ziek en achteraf vond het toch wel heel apart en vraag ik me af of het misschien toch zoiets is geweest. Heeft iemand wel eens gehoord van ondertemperatuur of het heel koud hebben bij corona?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:52

8nnemiek schreef:
Weet iemand of de volgende symptonen iets met corona te maken kunnen hebben? Ik heb het erg koud gehad; met 23 graden met vest aan onder een dikke deken en nog rillen en tintelende vingertoppen, en de thermometer gaf 36,4 aan.
Het gekke is dat ik na een paracetamol ineens verhoging kreeg, zweten, en zodra die uitgewerkt was weer terug naar ondertemperatuur en heel koud. Ik voelde me echt bagger. En dat heeft een paar dagen zo aangehouden. Geen longklachten of keelklachten verder, ook geen andere symptomen.. Het past eigenlijk totaal niet bij corona volgens mij, maar ik ben normaal echt nooit ziek en achteraf vond het toch wel heel apart en vraag ik me af of het misschien toch zoiets is geweest. Heeft iemand wel eens gehoord van ondertemperatuur of het heel koud hebben bij corona?

Je kan altijd de GGD bellen voor advies. Zolang er geen snot is heeft testen nog niet veel zin zeiden ze tegen mij , want dan komt er altijd een negatieve uitslag uit. Ik had dinsdag ook steeds koude rillingen. Tintelende vingertoppen komen mij alleen bekend voor vanuit mijn nek. Ik zou gewoon eens de GGD bellen voor de zekerheid. Als het niet passend is geven die wel vaak het advies om de huisarts te bellen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:59

Ik had geen loopneus, geen koorts en mijn klachten kwamen overeen met de mij bekende astmaklachten. Astma die ik al 32 jaar heb en ik was positief.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:08

raket schreef:
Ik had geen loopneus, geen koorts en mijn klachten kwamen overeen met de mij bekende astmaklachten. Astma die ik al 32 jaar heb en ik was positief.

Het ligt er volgens mij ook maar met aan wie je aan de telefoon hebt... Zo vond ik de eerste keer dat ik belde en het nodig was hoofdpijn en koorts maar de ggd mevrouw niet. De huisarts vond het wel nodig en de tweede keer dat ik belde de mevrouw van de ggd ook. Maar het enge is je weet het eigenlijk gewoon niet. Zelfs negatief testen kan het nog positief zijn zeiden ze ook. Ik twijfel / raak al in paniek bij de kleinste klacht. Ik vindt het persoonlijk ook vrij onduidelijk waar de streep is van wel en niet testen. Ik drong ook aan omdat ik de zorg zit en het niet vond kunnen dat ze mij met die eerste klachten niet wouden testen omdat het er niet bij hoorde volgens de ggd mevrouw. En een gek virus zo heeft een vriendin van mij een kennis die het heeft gehad zonder enige symptomen. Bleek nadat ze een bloedonderzoek deden er antistoffen werden aangetroffen. En zo werd er een stagair negatief getest terwijl hij alle klachten had.... Maar wat jij hebt gehad lijkt mij echt verschrikkelijk! Ook raar als je verder niks hebt maar wel benauwd en je er dan niet vanuit gaat dat het corona is omdat je bijv geen koorts hebt of neusverkoudheid. Ik zou dan ook denken ach astma gaat wel weer over. Het blijft zeker een eng en onvoorspelbaar virus.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:21

raket schreef:

Ik dacht aanvankelijk dat neusverkouden ook niet eens bij corona hoorde. In maart of april had ik wel vreemde klachten, begon met keelpijn die niet doorzette, verder vooral moe en af en toe een droge kuch, paar dagen later mn vriend zelfde klachten en koorts. Dit leek in niks op alle verkoudheden die ik in mn leven heb gehad. Uiteraard werd toen nog niet getest maar toen wel 14 dgn binnen gebleven

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:48

Ik was begin maart al positief getest, toen liep alles nog heel anders. Toen mocht je nog handen schudden.
Maar het was om aan te geven dat het kan dat het voor jou gewoon is. Maar dat je toch positief kunt zijn.