4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:02

Dat ziet er goed uit Castilja! Ik eet normaal nooit donuts, maar nu omdat Emma erover begon en ze in de aanbieding waren toch voor gezwicht haha.

Verder echt een klote dag gehad. Ik voel me niet fit, had niets te doen en heb toch weer veel te veel gegeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:01

Haha ja poedersuiker is dat he. Ik heb ook altijd dat als ik lees wat mensen eten ik gelijk denk ohhhh dat wil ik ook :roll:

Ik heb vandaag weer een lekker dagje voor de boeg:

O: Een blueberry donut en twee lattes met havermelk (300)
T: Een mandarijn (53)
L: Courgettesoep en een flinke plak zuurdesembrood met een omelet (526)
T: Een libanees platbrood in stukjes met hummus (198)
A: Een magioni pizzabodem met passata en kaas en een beetje balsamicoazijn (587)

Hiermee kom ik uit op 1664, maar ik weet nog niet 100% zeker of de pizzabodem nog goed is en anders wordt het een beetje improviseren :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:07

Vandaag ga ik voor gezond.

O: Skyr straciatella met magere kwark
L: omelet van twee eieren met spinazie
T: appel
A: salade van sperziebonen, gerookte kip, cannellinibonen Hüttenkäse, rode ui, zilveruitjes en een beetje olijfolie
T: Kvarg peer vanille, grapefruit

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:13

@Kimmie, Het is af en toe wel eens nodig om een dagje lekker op te laden :) Dan kan je er weer helemaal inderdaad. Netjes gegeten!

@Maanlicht, Dan zet ik hem zeker op mijn to-cook lijstje! Fijn dat je een kettlebell hebt kunnen bemachtigen. Met 10kg heb je toch net wat meer het idee dat je een verschil maakt inderdaad. Ik ben echt mega blij met mijn gewichten thuis nu! Balen van je dag.. Vandaag weer een frisse start :D

@Castilja, Oeh dat ziet er super uit! Wat voor baksel is het precies? Hoe komt het dat het moeilijk weg te krijgen is?

@Sneeuwvlok, Enig idee waar je gebrek aan motivatie vandaan komt? Ik heb vaak ook wel dat soort periodes hoor, vaak komt mijn motivatie na een rustige periode vanzelf weer terug :) Ik zou je avondeten niet zien als dieptepunt hoor, af en toe een flinke cheatday moet kunnen! Al moet ik zeggen dat ik denk ik wel super misselijk zou zijn van zo veel oliebollen haha, maar ik houd er ook niet zo van, dat verklaart het misschien :+

@Emmaa, Super lekker lijstje inderdaad! Is dat libanese platbrood van de ah? Wat zijn de voedingswaarden? Daar ben ik al een tijdje benieuwd naar :)

Ik heb opeens zoveel zin om verschillende, gezondere, dingen te bakken. Terwijl ik normaal helemaal niet zo van het bakken ben :') Voor de komende dagen twee dingen gepland, namelijk zoete aardappel brownies en een speculaascake van Beukers. Aangezien ik ook nog kikkererwten brownies, Joe cake me nuts en gezonde appelcake in de vriezer heb en ik het in mijn eentje op moet eten moet ik dat even fanatiek in mijn dagen inpassen :')

Vandaag:
O: Stukje Joe cake me nuts en kikkererwtenbrownie met 100gr magere kwark
T: 180gr magere yoghurt met aardbeien en 15gr whey crispy en een pruim
L: Havermout-zoete aardappeltaartje uit de oven met o.a. ook walnoten en kwark
T: 100gr cottage cheese, 3 blokjes oude kaas en een protein bite (een beetje restjes opmaken :Y) )
D: Aubergine-linzensoep met fetacreme en een volkorenpistolet
T: Smart bar crunchy
Totaal 1848 kcal -> dit aantal nu echt volhouden om het effect te zien aan het einde van de week, ondanks dat het in mijn hoofd heel veel is :D

Ik twijfel trouwens of ik een racefiets aan zal schaffen.. Iemand daar ervaring mee?
Mijn vriend heeft er een en is er weer fanatiek mee sinds de coronatijd. Eigenlijk lijkt het me wel leuk om samen te doen. Ook omdat we normaal best vaak even wat gingen drinken in een stad een stuk verderop. Dat is toch leuk op de fiets in plaats van met de auto. Aan de andere kant heb ik natuurlijk ook twee paarden en wil ik de 4x per week krachttraining van nu niet opgeven, dus geen idee of ik er tijd voor ga maken..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:19

Mijn ouders hebben racefietsen. Mijn moeder moest er eerst niet echt wat van hebben maar nu met de corona fietsen ze wel 3 keer per week een flink stuk en ze vind het heel erg leuk. Het is ook een super leuke sport om samen te doen, maar het kost wel echt veel tijd. Vooral als je ook twee paarden hebt en 4 keer in de week krachttraining wil doen. Je gaat toch meestal wel een flink stuk fietsen, dan ben je zo 2 uur weg. Dat is voor mij ook de reden dat ik er niet aan begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:31

De macro's van die platbroden zijn best ok! In 1 platbrood zit 123 kcal, 25g carbs, 1 gram vet en 4 gram eiwit. Niet denderend maar ik eet het vaak bij shakshuka bv en dan vind ik het een fijne bron van koolhydraten zonder dat het gelijk zo erg aantikt qua kcal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:57

Mijn vader heeft er ook 1. Maar hij neemt binnenkort een nieuwe. Twijfel nog of ik die van hem over wil nemen... Hij is wel even lang als ik dus het zou kunnen. Maar vind het best eng met die dunne bandjes.

Ik ben nog steeds niet top fit dus ik eet vandaag weer een beetje gek vrees ik haha.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:00

Die boon chiliburger klinkt heerlijk Jip! Misschien ga ik die ook wel eens maken.

Sneeuwvlok, ik vind het heel lekker! Laat je nog weten hoe je het vond? Weet je waar je gebrek aan motivatie vandaan komt? Ik merk dat als ik eenmaal in de flow van workouts zit, het best lekker gaat. Als ik het een tijdje niet doe en dan weer begin, is de eerste keer echt vreselijk, maar daarna gaat het steeds beter en daar krijg ik dan ook weer motivatie van.

Castilja, oeh zo lekker! Ziet er goed uit!

Emma, superlekker lijstje!

Mijn zusje en vader racefietsen. Het is denk ik niks voor mij, omdat ik bang ben dat ik rugklachten van die houding krijg. Mijn vader fietst ongeveer één keer per week, maar mijn zusje veel minder vaak. Voor haar was het in het begin vooral de tijd en nu minder zin. Je moet dus wel echt gemotiveerd zijn voordat je besluit dingen te kopen, alles is namelijk best duur daarvoor.

Gisteren 's avonds een cardio workout gedaan. Normaal heb ik echt een hekel aan cardio en sla ik het het liefste over, maar deze was best leuk. Heel veel verschillende oefeningen, ook met gebruik van flesjes water en niet constant springen :') Was daarna ook wel kapot, dus voelde heel goed dat ik het toch gedaan had.
O: twee boterhammen met hummus en goudsalami, een appel. (350)
L: drie boterhammen met filet americain mager, brabantse zult en eiersalade, halfvolle melk en een gekookt ei. (567)
T: aardbeien en chocomel 0% suiker toegevoegd. (132)
A: kippenpoot, friet, mayonaise, ketchup, satésaus en Italiaanse pastasalade. (1116)
B: 6000 stappen, 30 minuten rugoefeningen bij cesar (videobellen) en 25 minuten cardio workout.
Totaal kcal: 2165.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:17

Kom even inhaken op het wielrennen. Hier ook een racefiets, probeer twee keer per week te fietsen nu. Ene keer een ronde van 2-3 uur, soms een ronde van een uur. Ik vind het echt een superfijne manier om veel kcal te verbranden zonder fysiek helemaal "dood" te gaan om het zo maar te zeggen. Met een ronde van 40 km verbrand ik makkelijk 1500 kcal volgens mijn Fitbit. Het moet wel echt je ding zijn, dat wel.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:21

Sorry, ik heb alles bijgelezen maar even geen puf om een bijleespost te typen.

Gisterochtend is mijn pink uit de kom getrokken door een paard met naar de wei brengen. Maarja ik moest toch verder werken. ‘s Middags heeft mijn vader hem teruggeduwd en nu lijkt het wel een worst ipv een vinger. De rest van de dag een heel naar gevoel gehad door mijn vinger (niet van misselijkheid maar gewoon naar) en ‘s avonds patat gegeten en een milkshake gedronken. Ik had er zo’n craving naar. ‘s Middags ook een wijntje gedronken en een bonbon gegeten, dus was een lekker cheat dagje.

Vandaag weer gewerkt. Ik kan alleen echt niks met mijn vinger dus ik heb alleen de “normale” paarden buiten en binnen gezet. Straks maar even niks doen en vanavond even hardlopen.

Dat gaat overigens super goed. Eergisteren 11 KM gelopen! :D

Ik denk dat mijn lijst er zo uit gaat zien:
M - 4 crackers met oude kaas en avocado
T - Griekse yoghurt met aardbeien
A - spaghetti met geraspte kaas en sla
T - eiwit koffie smoothie en een protein bite

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:26

Waarom ga je dan ook in godsnaam niet naar een huisarts maar werk je door en laat je zoiets vervolgens door je vader doen? :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:56

Je hoeft toch niet verder te werken als je geblesseerd bent..... "Ik moest toch verder werken" vind ik wel beetje ver gaan. Het is je gezondheid dat is het allerbelangrijkste. Volgende keer niet zo eigenwijs zijn en naar de huisarts gaan :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:57

Mag ze toch zelf weten? :+ Heeft toch niemand last van.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:12

MarlindeRooz schreef:
Mag ze toch zelf weten? :+ Heeft toch niemand last van.

Tuurlijk moet ze het zelf weten maar dat wil niet zeggen dat het normaal is?
En ze heeft er zelf last van lijkt me ;)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:35

Ik moest doorwerken dus had geen keuze. Ik heb wel vaker een gekneusde vinger of voet of wat dan ook. Dat is nou eenmaal zo als je in de paarden werkt. Huisarts doen wij niet want ik ga niet mijn familie in risico brengen als het niet nodig is en ik ga sowieso niet voor zulke kleine dingen naar de huisarts. Het is nu toch goed gekomen? Ik had het niet moeten zeggen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:01

Thanks voor jullie ervaringen wat betreft wielrennen. Klopt dus inderdaad dat het erg veel tijd kost, maar wel een leuke fijne manier is om te bewegen en veel kcal te verbranden. Ik ga er nog even verder over nadenken, maar neig toch wel naar doen!

@Emmaa, Thanks voor de info! Vind het inderdaad ook qua kcal reuze meevallen. Binnenkort toch eens meenemen!

@_mjwb, Oei wat vervelend van je vinger zeg! Ik snap opzich wel dat je niet gelijk naar een dokter rent als je vader hem recht heeft gezet. In de paarden zit een ongeluk inderdaad in een klein hoekje en is het toch een wat 'hardere' wereld wat betreft doorwerken.
Let toch goed op jezelf en doe het een beetje rustig aan met je vinger :) Hopelijk herstelt hij snel weer! Ik zou ook cravings krijgen na zo'n situatie denk ik, helemaal prima toch, even een cheatdagje!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:31

Ik heb besloten dat ik na dit weekend de komende dagen lekker rond de 1500/1600 blijf hangen. Doe toch geen barst en zit de hele tijd maar binnen. Vanavond wel wandelen. En morgen is mijn vader jarig dus dan zal er ook wel gesnaaid worden.

L: 2 kaiserbroodjes met tomatenfrito en een beeetje rode pesto en kaas (gegokt op 472)
T: 3 winegums (47 kcal)
A: Vega kapsalon ala Marlinde _O- Mexicaanse groente (Bonen, sperziebonen, paprika, mais met wat extra bonen er in denk ik) met patatas bravas, kaas en knoflooksaus. OF een bloemkoolbodempizza. Heb daar nog 800 tot 1000 kcal voor over.
T: Fruit

Volgende week weer netjes op 1750 eten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:22

_mjwb schreef:
Ik moest doorwerken dus had geen keuze. Ik heb wel vaker een gekneusde vinger of voet of wat dan ook. Dat is nou eenmaal zo als je in de paarden werkt. Huisarts doen wij niet want ik ga niet mijn familie in risico brengen als het niet nodig is en ik ga sowieso niet voor zulke kleine dingen naar de huisarts. Het is nu toch goed gekomen? Ik had het niet moeten zeggen.

Het is alleen maar goed bedoeld :)
Ik vind een vinger uit de kom niet iets "kleins" en door het verkeerd terug zetten kan je blijvende schade krijgen... En ik denk dat de risico die je bedoeld best mee valt. Maar je eigen keuze, wilde je alleen gewoon laten inzien dat het niet persee normaal is om door te lopen met zoiets

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:01

Sorry dan heb ik het verkeerd opgevat!!

Mijn lijst vandaag is helemaal anders geworden. We moesten een paar uur het huis uit omdat er een virtuele tour van ons huis gemaakt werd (huis staat te koop) en ik was zo dom om mijn crackers te vergeten. En toen kwam mijn moeder er ‘s avonds achter dat we geen gehakt hadden dus werd het risotto. En die H&C koek; ik had geen wilskracht om die te weerstaan en hij paste in mijn lijstje dus heb hem gewoon gegeten.

Lijst zag er zo uit:
M - ijsje (twee bolletje; meloen en banaan)
T - H&C koek (Twix&Cookies)
A - risotto met champignons, kip en courgette
T - eiwit shake (200 ml amandelmelk met 1 schep cookies&cream whey) en protein bite

Die shake moet ik nog drinken. Even een probeersel maar miss is dit wel beter te drinken dan een smoothie en anders stop ik het door de yoghurt!

Zijn er hier trouwens nog meer hardlopers die mee gaan doen aan de virtuele bokt run? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 06:57

Lekker lijstje, _mjwb :) Moet ook af en toe kunnen toch? En nee ik doe absoluut niet aan hardlopen :')

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een smoothie met banaan, bevroren fruit en een beetje eiwitpoeder (287)
T: 200g witte druiven (114)
L: Volkoren penne met tonijn en pesto (660)
T: Een Libanees platbrood met hummus (164)
A: Quinoa met kikkererwten, pompoenpitten en gedroogde abrikozen (572)

Totaal kom ik uit op 1797. Wel ruim boven mijn doel en gister ook al mijn avondeten omgegooid omdat ik domme honger had dus als het even kan skip ik mijn tweede tussendoortje of spreid ik mijn eerste wat beter uit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:00

Haha hier ook geen hardloper, heb wel sinds van deweek ringfit voor op de switch en ik hoop dat, dat helpt om weer wat meer thuis te sporten :j
Heb het gisteren heel ff geprobeerd maar controller deed stom dusssss vanavond ff lekker sporten :j

Lijstje voor vandaag:

O: skyr met muesli
T: mandarijnen
L: 2 Gebakken eitjes met een botterham denk ik
T: ?? ik heb moet boodschappen doen dus heb niet meer zoveel in huis.. volgens mij heb ik nog een paprika liggen dus misschien snijd ik die wel :j
A: gebakken kip met griekse salade (Marley spoon nu voor het eerst)
T: Denk een wijntje nog vanavond :j

Ik tel momenteel nog even geen kcal maar probeer wel mezelf beetje in toom te houden.. het zal wel ergens rond de 1800/2000 zitten maar dat vind ik niet erg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:03

Hiephoi ben weer op het gewicht van vorige week voor mijn vreetweekend. :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:05

@Marlinde, Lekker lijstje! En klinkt als een bewuste en goede aanpak. Gefeliciteerd met je vader! *\o/*

@_mjwb, Lekker lijstje! Soms moet je even improviseren inderdaad. Hoe was de shake?
En nee, ik heb echt een intense hekel aan hardlopen :') De bokt run is dus niet aan mij besteed haha.

@Emmaa, Lekker lijstje! Goede lunch heb jij altijd, valt me op. Op zich is iets boven je doel eten beter dan teveel skippen en vervolgens honger krijgen en juist veel extra gaan eten :)

@Yonker, Oh dat lijkt me ook een leuke manier om te sporten inderdaad! Ben ook benieuwd hoe Marley Spoon je bevalt.

Hier vandaag weer wat afgevallen ten opzichte van vorige week, maar het gaat niet super snel, dus het is ook niet erg. Daarnaast vind ik mezelf nu mooier in de spiegel dan op mijn streefgewicht (+/- 1,5kg meer dan ik nu weeg), dus ik heb het principe streefgewicht maar helemaal doorgestreept voor mezelf :+ Ik ga gewoon verder werken voor mezelf aan het vinden van de juiste balans!

Gisteren per ongeluk toch weer op 1700kcal gezeten, omdat de ingrediënten van mijn planning wat lager uitvielen :Y) Dus niets geskipt. Vandaag nog even netjes (maar wel proberen mijn 1800kcal te halen), want dit weekend wordt een stuk minder netjes. Mijn vriend en ik vieren ons jubileum en ik ga een uitgebreide hapjes/borrelplank maken om het te vieren. Ik ken mezelf en ga waarschijnlijk niet stoppen met eten als ik geen honger meer heb en daarnaast ook wijn drinken :')
Normaal gesproken zouden we lekker uit eten gaan, maar dat kan natuurlijk niet. En ik vind het zonde om heel de dag in de keuken te staan op zo'n dag om zelf een lekker dinertje te maken.

Vandaag:
O: 250gr Kvarg Vanille met 5gr lijnzaad en 5gr whey crispy
T: Snelle jelle zero reep en handje druiven
L: 2 kaiserbroodjes, 1 met geitenkaas, honing en noten en 1 met pompoenhummus (zo veel zin in <3 )
T: Kikkererwtenbrownie + 250gr Kvarg
D: Pasta met garnalen, courgette en light creme fraiche
T: Stukje gezonde appelcake
Totaal 1841 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:26

He balen_mjwb van je vinger.. Ik snap wel dat je doorgewerkt hebt, ik zou hiermee ook niet zo snel naar de huisarts gaan. Hoe gaat het nu? Jij bent echt goed bezig met hardlopen! Ik heb de Bokt run voorbij zien komen, maar ga niet meedoen. Op vorige week een keertje na loop ik eigenlijk nooit hard (behalve met Crossfit, maar dat zijn vrijwel altijd korte stukjes). Ik ben helaas snel geblesseerd. Ik wil wel kijken of ik komende week nog een klein rondje kan gaan, maar vind het moeilijk in te schatten of 5 km goed gaat als ik ongetraind ben. Ik wil nu ook een H&C koek haha.

Fijn lijstje Emmaa_!

@Marlinde: Gefeliciteerd met je vader! Je vega kapsalon klinkt heel lekker! Ik heb nog nooit een kapsalon gehad, ook geen met vlees. Misschien toch een keertje maken. Misschien met vega shoarma of gyros. Goed dat je weer op je gewicht van voor je vreetweekend zit.

@m9ara: Afvallen hoeft niet super snel te gaan natuurlijk. De balans vinden is heel belangrijk! Goed bezig. Jammer dat jullie niet uit eten kunnen. Kun je niets afhalen? Hier bieden de meeste restaurants hele goede kwaliteit afhaalmenu's aan. Hoef je niet in de keuken te staan, maar heb je wel een soort restaurantervaring. Mooi lijstje vandaag!

Hier ging het gister voor het eerst in tijden best goed met eten. Overdag heb ik me heel netjes aan mijn lijstje gehouden, alleen na het eten alsnog een soort vreetkick gehad dus nog een flinke hand Cruesli toegevoegd aan mijn kvarg en ook Honeypops met melk gegeten. Ik baal daar dan een beetje van want ik had het echt niet nodig of zo. Daarna nog wel 5 km gaan wandelen, zodat ik nog wat beweging had.

Lijstje voor vandaag:
O: Kvarg peer vanille met magere kwark
L: twee maiswafels met gekookte eieren, beetje sperziebonensalade met Hüttenkäse en gerookte kip
T: appel, schaaltje aardbeien
A: sperziebonensalade met Hüttenkäse en gerookte kip
T: grapefruit, stukje extra pure chocolade

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:00

Joehoe! Zit op mijn telefoon dus teruglezen wordt weer lastig.. Mjwb, waar is die run te vinden? Ik denk niet dat ik mee ga doen want ik loop sporadisch hard en doe liever een work out, maar misschien is het juist wel een goede stok achter de deur. Ik ga het even opzoeken in ieder geval! Ik zie wel hele lekkere lunches voorbij komen hier, genoeg inspiratie materiaal. Ik baal enorm van het vieze weer; vind het heerlijk om de fiets te pakken en een uur te trappen maar ik weiger dat te doen als het enorm regent. Heb nu een bewegingsapp geïnstalleerd met work-outs per dag, mijn elastieken zijn maandag ook binnen dus dan ga ik dat gewoon doen :D

Hier gaat het verder beetje matig; heb last van functionele dyspepsie (spijsverterings gedoe) wat alles behalve ernstig, maar wel vervelend is. Enorme maagpijn en voel me al een paar dagen niet fit; had eergisteravond wijn gedronken en dat viel ook helemaal verkeerd. Probeer het qua eten licht te houden (rijstwafels en appels) en dat gaat best, van de rest blaas ik op :')

FEEST