Hier vanavond weer lekker op de racefiets gezeten op zolder. Hopelijk morgen ein-de-lijk onder de 95... Da's lang geleden. Ik kijk overigens wel uit naar de lente, dan kan m'n fiets van de zolder af en weer lekker naar buiten. Veel leuker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Jeetje, dagje cursus, 5 pagina’s bij te lezen![]()
[naam], je schreef dat je 40 kilo kwijt wil, het liefst dit jaar. Ik vraag me af is dat verantwoord en realistisch? (Serieuze vraag, geen idee namelijk)
Eulogy schreef:Op zich mee eens, maar Emma weet wat ze doet en als het iets langer dan een jaar duurt is dat ook vast geen ramp, maar als streven lijkt het me niet verkeerd
Wat leuk al die nieuwe sporten! Het belangrijkste is sowieso dat je iets vindt dat je leuk vindt, anders hou je het niet volIk mis een teamsport oid soms wel een beetje.
Mizora schreef:Wees je ervan bewust dat een kg vet verliezen 7000kcal tekort is. Als richtlijn kan je nemen dat je het gewicht in grammen dat je per week wil afvallen, per dag aan kcal als tekort moet hebben. In jouw geval moet je dus een jaar lang gemiddeld 800kcal tekort innemen (40kg in 50 weken is 800g per week afvallen). Heel knap als je dat volhoud, maar dat is wel echt pittig. Meer dan een kg per week afvallen is, na de eerste 2 weken waarin je ook vrij veel vocht verliest, dus ook echt ruig en alleen relatief gezond te doen met heel veel sporten/bewegen. Met 1.2kg per week verliezen moet je 1200kcal per dag tekort zitten. Zelfs als je gemiddeld 2400kcal verbrand (20% meer dan de gemiddelde vrouw), mag je dan toch nog maar 1200kcal eten.
Mizora schreef:Wees je ervan bewust dat een kg vet verliezen 7000kcal tekort is. Als richtlijn kan je nemen dat je het gewicht in grammen dat je per week wil afvallen, per dag aan kcal als tekort moet hebben. In jouw geval moet je dus een jaar lang gemiddeld 800kcal tekort innemen (40kg in 50 weken is 800g per week afvallen). Heel knap als je dat volhoud, maar dat is wel echt pittig. Meer dan een kg per week afvallen is, na de eerste 2 weken waarin je ook vrij veel vocht verliest, dus ook echt ruig en alleen relatief gezond te doen met heel veel sporten/bewegen. Met 1.2kg per week verliezen moet je 1200kcal per dag tekort zitten. Zelfs als je gemiddeld 2400kcal verbrand (20% meer dan de gemiddelde vrouw), mag je dan toch nog maar 1200kcal eten.
DideH schreef:Eulogy schreef:Op zich mee eens, maar Emma weet wat ze doet en als het iets langer dan een jaar duurt is dat ook vast geen ramp, maar als streven lijkt het me niet verkeerd
Wat leuk al die nieuwe sporten! Het belangrijkste is sowieso dat je iets vindt dat je leuk vindt, anders hou je het niet volIk mis een teamsport oid soms wel een beetje.
Deed je zelf eerst ook een teamsport dan?
Pocca_Locca schreef:Yes yes yes -1.1 kilo eraf in één week exact(zonder sporten..) dat is motiverend. Echt blij
SandravdB schreef:-2,9 dus zit weer net onder de 80 nu, mooi begin, nu nog vol houden voor de rest. Sporten hele week goed gegaan, nu in het weekend vrij van sporten maar moet ik van mezelf wel mijn 10000 stappen halen, vandaag is dat makkelijk want moet werken en dan heb ik er meestal al 25000.