Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:18

Ha, mijn vriend doet sinds iets meer dan een jaar aan boksen (zonder kick :') ). Hij vindt het super leuk en het groepje is ook heel toegankelijk. Conditie opbouwen is echt een grote pluspunt vindt hij.

Hier vanavond weer lekker op de racefiets gezeten op zolder. Hopelijk morgen ein-de-lijk onder de 95... Da's lang geleden. Ik kijk overigens wel uit naar de lente, dan kan m'n fiets van de zolder af en weer lekker naar buiten. Veel leuker :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:32

Ik heb zojuist mijn eerste proef les dansen gehad! Kom ik aan met mijn twee linker benen. :') Was wel echt fantastisch! Het is dansen op naaldhakken dus echt totaal iets anders. Beetje sexy en zo maar niet té. :D Je gaat er in ieder geval goed van zweten dus goed voor de lijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:45

LadyMadonna schreef:
Jeetje, dagje cursus, 5 pagina’s bij te lezen :')

[naam], je schreef dat je 40 kilo kwijt wil, het liefst dit jaar. Ik vraag me af is dat verantwoord en realistisch? (Serieuze vraag, geen idee namelijk)

Op zich wel. Uitgaande van meer dan een kilo per week aan het begin en minder dan een kilo per week tegen het einde moet zoiets wel te doen zijn. Als het iets langer duurt is het niet het einde van de wereld, maar mik op ongeveer een jaar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:52

Wees je ervan bewust dat een kg vet verliezen 7000kcal tekort is. Als richtlijn kan je nemen dat je het gewicht in grammen dat je per week wil afvallen, per dag aan kcal als tekort moet hebben. In jouw geval moet je dus een jaar lang gemiddeld 800kcal tekort innemen (40kg in 50 weken is 800g per week afvallen). Heel knap als je dat volhoud, maar dat is wel echt pittig. Meer dan een kg per week afvallen is, na de eerste 2 weken waarin je ook vrij veel vocht verliest, dus ook echt ruig en alleen relatief gezond te doen met heel veel sporten/bewegen. Met 1.2kg per week verliezen moet je 1200kcal per dag tekort zitten. Zelfs als je gemiddeld 2400kcal verbrand (20% meer dan de gemiddelde vrouw), mag je dan toch nog maar 1200kcal eten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:39

Op zich mee eens, maar Emma weet wat ze doet en als het iets langer dan een jaar duurt is dat ook vast geen ramp, maar als streven lijkt het me niet verkeerd :j

Wat leuk al die nieuwe sporten! Het belangrijkste is sowieso dat je iets vindt dat je leuk vindt, anders hou je het niet vol :) Ik mis een teamsport oid soms wel een beetje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:44

En emma is heel groot haha. Langer dan ik met mijn 1.83! :P dus dan ligt je verbranding al snel rond de 3000.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:45

Eulogy schreef:
Op zich mee eens, maar Emma weet wat ze doet en als het iets langer dan een jaar duurt is dat ook vast geen ramp, maar als streven lijkt het me niet verkeerd :j

Wat leuk al die nieuwe sporten! Het belangrijkste is sowieso dat je iets vindt dat je leuk vindt, anders hou je het niet vol :) Ik mis een teamsport oid soms wel een beetje.

Deed je zelf eerst ook een teamsport dan? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:47

Na 7 uren in de auto gezeten te hebben toch gezwicht voor een huge cappuccino en gebak op dit tijdstip. De omleidingen hadden omleidingen en allerlei afzettingen en nog meer omleidingen. Maar we zijn aangekomen in het hotel en nu lekker in bed bijkomen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:49

Mizora schreef:
Wees je ervan bewust dat een kg vet verliezen 7000kcal tekort is. Als richtlijn kan je nemen dat je het gewicht in grammen dat je per week wil afvallen, per dag aan kcal als tekort moet hebben. In jouw geval moet je dus een jaar lang gemiddeld 800kcal tekort innemen (40kg in 50 weken is 800g per week afvallen). Heel knap als je dat volhoud, maar dat is wel echt pittig. Meer dan een kg per week afvallen is, na de eerste 2 weken waarin je ook vrij veel vocht verliest, dus ook echt ruig en alleen relatief gezond te doen met heel veel sporten/bewegen. Met 1.2kg per week verliezen moet je 1200kcal per dag tekort zitten. Zelfs als je gemiddeld 2400kcal verbrand (20% meer dan de gemiddelde vrouw), mag je dan toch nog maar 1200kcal eten.

Wouw dat is wel pittig inderdaad! Als je het zo opschrijft is het best confronterend.. 7000 calorieën tekort om één kilo vet te verbranden. Thanks. Wel een eye opener.. ik moet ècht nodig gaan sportennnn :oo

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:54

Mizora schreef:

Ah die manier van denken is heel verhelderend. Ik heb het rekensommetje ook even voor mezelf gemaakt en een realistisch doel voor 2020 kunnen stellen, namelijk elke dag 2140 kcal eten. Dankjewel :)

Nu nog even echt de intrinsieke motivatie omhoog gooien, helaas is dat niet zo makkelijk en is ie vrij laag en makkelijk weg als het even niet lukt.
Misschien iemand die een goede tip heeft voor avondtrek? Daar loop ik echt elke dag tegenaan en gaat het mis. (Ja, gisteren uiteindelijk ook) Ik heb dan zoveel trek in zoute dingen en weinig zelfdiscipline (want moe).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 01:05

Keurig gehouden aan twee glazen wijn en één gebakje... Maar wel tussendoor hapjes op pff. Verjaardagen zijn zo moeilijk...

Wel extra motivatie om morgenvroeg te gaan sporten, anders was ik niet geweest. Nu toch mijn wekker maar gezet :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 01:39

DideH schreef:
Eulogy schreef:

Deed je zelf eerst ook een teamsport dan? :)

Al heel lang niet meer en ik ben er heel slecht in ook eigenlijk :') Het is nu ook echt niet handig omdat m'n focus echt op powerlifting ligt, maar soms mis ik het sociale aspect en een vaste tijd wel een beetje. Hoewel een vaste tijd ook wel weer lastig is dus ik hou het wel op mijn antisociale trainingen haha.

Femek2902, is het een optie om je avondeten wat langer uit te stellen zodat je daarna minder lang hoeft te overbruggen?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:30

-2,9 dus zit weer net onder de 80 nu, mooi begin, nu nog vol houden voor de rest. Sporten hele week goed gegaan, nu in het weekend vrij van sporten maar moet ik van mezelf wel mijn 10000 stappen halen, vandaag is dat makkelijk want moet werken en dan heb ik er meestal al 25000.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:58

Yes yes yes -1.1 kilo eraf in één week exact *\o/* (zonder sporten..) dat is motiverend. Echt blij

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:26

Goed bezig meiden!

En bedankt voor het meedenken gisteren :)

Ik ga nu hardlopen met de hond :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:59

You go _Cindy!!

Wat goed dames!!
Dat klinkt leuk en heel uitdagend (als in ‘lijkt mij erg moeilijk’ :+ ) Neverland!!

Ik durf nog steeds niet op de weegschaal

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:13

Sall schreef:
You go _Cindy!!

Wat goed dames!!
Dat klinkt leuk en heel uitdagend (als in ‘lijkt mij erg moeilijk’ :+ ) Neverland!!

Ik durf nog steeds niet op de weegschaal

You can do it!! *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:14

Pocca_Locca schreef:
Yes yes yes -1.1 kilo eraf in één week exact *\o/* (zonder sporten..) dat is motiverend. Echt blij

*\o/*

SandravdB schreef:
-2,9 dus zit weer net onder de 80 nu, mooi begin, nu nog vol houden voor de rest. Sporten hele week goed gegaan, nu in het weekend vrij van sporten maar moet ik van mezelf wel mijn 10000 stappen halen, vandaag is dat makkelijk want moet werken en dan heb ik er meestal al 25000.

*\o/*

Goed bezig dames!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:19

Netjes dames! Ik ben nog niet veel gezakt in gewicht maar wel minder opgeblazen, dus ik hoop volgende week ook op de weegschaal resultaat te zien

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:23

Goed bezig iedereen! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:53

Ja hier ook mega blij vanmorgen op de weegschaal, topic werkt wel motiverend voor mij! *\o/*
Morgen mogen de mensen die dat willen mij weer een PBtje sturen, dan plaats ik weer een overzichtje.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:11

Goed bezig allemaal!

Ik heb vandaag een smokkel dag Y)(^)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:27

Hier niet zo veel gezakt in gewicht als wat ik gedacht had o.b.v. spiegelbeeld, maar we gaan nog wel vooruit! :)
Ben nu wel onder het gewicht wat de vorige keer heel lang mijn plateau was (65).

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:27

Zo, eindelijk de tijd gehad om alles te lezen van de afgelopen week.
Ik ben inmiddels aan dag 6 van mijn Personal Body Plan bezig.

Heb nog niet opnieuw gemeten of gewogen maar ik verwacht na een week ook niet al teveel resultaat.
Deze week elke dag ontbeten met kwark/yoghurt met fruit en schuddebuikjes <3
's Middags gewoon lekker makkelijk brood met gezond beleg op.
Tussendoortjes afgewisseld met fruit, ontbijtkoek zero en zakje snack o jacks.

Avondeten van de week;
Maandag: Slaatje met ijsbergsla, komkommer, boontjes, mais en een ei.
Dinsdag: Zilvervliesrijst met kip, italiaanse roerbakmix en ketjap
Woensdag: Fishssticks met purree en gekookte wortels
Donderdag: Pasta pesto met kip
Vrijdag: Courgetti Carbonara <3

Vandaag ga ik op zoek naar een Fitbit, om beter mn stappen verbrandde kcal bij te houden.
Tips voor goede modellen zijn welkom *D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:34

san4nie schreef:
Goed bezig allemaal!

Ik heb vandaag een smokkel dag Y)(^)

Gefeliciteerd! :D