beert schreef:Al zou ik mijn gezonde kinderen er niet zo snel tegen laten vaccineren in een normale situatie.
Waarom niet als ik vragen mag?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:beert schreef:Al zou ik mijn gezonde kinderen er niet zo snel tegen laten vaccineren in een normale situatie.
beert schreef:IMANDRA schreef:
Tegen waterpokken heb ik het over, voor de volledigheid. Omdat het een vervelende ziekte is, maar ook weer niet heel dramatisch. Toevallig hier vrij recent bij beide kinderen gehad en ze vonden het niet leuk, maar waren vooral zielig en niet doodziek ervan.
Ik vertrouw dan ook wel op het programma van de overheid waarom ze de keuze maken in mazelen wel erin op te nemen en waterpokken niet. Je kan ook wel tegen alles vaccineren, maar alles voorkomen kun je niet.
In het geval van Quera zou ik het anders vinden als zij bijvoorbeeld nog geen waterpokken gehad zou hebben.
Citaat:Aborted fetal tissues are used in vaccines.
Citaat:Most vaccines currently available were developed using cell strains cultured from two fetuses aborted in the 1960s, which has led some to oppose vaccination on religious or moral grounds.[1][2] However, vaccine experts and manufacturers state that vaccines do not contain any of the original fetal tissue or cells, that the abortions occurred decades ago and replenishment with new tissue has not occurred, and that producing safe vaccination for many diseases requires the use of these cell strains.[2]
Citaat:Fetal cells had been isolated from an aborted fetus in Sweden, and since it was an aborted fetus, there was, let’s say, some issues with the Catholic Church.
Maxima_S schreef:kromme dingen recht praten noem ik dat....
Maar goed, het waren trouwens 76 foetussen en ze hebben van alle organen weefsel "geoogst" zoals ze dat noemen.... dat kan je zien als je de onderste video bekijkt, die duurt maar 10 minuten...
Walgelijk vind ik het....
Citaat:(en ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je met kleine stukjes uit een verhaal trekken je een nieuwe waarheid kan creeeren, dus de geloofwaardigheid daar van is natuurlijk minimaal. Ik denk aan een filmpje destijds van poetin uit 2014).
_lautje_ schreef:Het gaat foetale diploide cellijnen welke ze konden cultiveren in de jaren 60 en zijn gebruikt voor het ontwikkelen van het rubella vaccin door Plotkin. Cellen die dus niet verder kunnen ontwikkelen en maar doorgaan. Zijn normale basic cellen. Cellen hè. Dus geen stukken baby of daadwerkelijk dna.
secricible schreef:Maxima_S schreef:kromme dingen recht praten noem ik dat....
Maar goed, het waren trouwens 76 foetussen en ze hebben van alle organen weefsel "geoogst" zoals ze dat noemen.... dat kan je zien als je de onderste video bekijkt, die duurt maar 10 minuten...
Walgelijk vind ik het....Citaat:(en ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je met kleine stukjes uit een verhaal trekken je een nieuwe waarheid kan creeeren, dus de geloofwaardigheid daar van is natuurlijk minimaal. Ik denk aan een filmpje destijds van poetin uit 2014)._lautje_ schreef:Het gaat foetale diploide cellijnen welke ze konden cultiveren in de jaren 60 en zijn gebruikt voor het ontwikkelen van het rubella vaccin door Plotkin. Cellen die dus niet verder kunnen ontwikkelen en maar doorgaan. Zijn normale basic cellen. Cellen hè. Dus geen stukken baby of daadwerkelijk dna.
Maxima_S schreef:Ik ben nog bezig met deze video maar ik wilde hem toch alvast delen zonder commentaar. Voor de die hards, 9 uur durende video van Dr. Plotkin, één van de grondleggers van vaccinatie, onder ede naar aanleiding van een recht zaak in Amerika.
https://www.youtube.com/watch?v=nXTaJjfGNAI
Voor wie niet de hele video wil kijken hier een aantal snippets:
Fetal Tissue in Vaccines, Studies on Orphans and More - Stanley Plotkin Under Oath.
https://www.youtube.com/watch?v=wk_sv2HiMa0
Aborted fetal tissues are used in vaccines. Vaccines have been experimentally tested on orphans and on mental handicapped children. Experimental tests on babies from mothers in prisons. Experimental tests on 1 million people in then colonial Belgian Congo. This video is an excerpt from
Ik vind het aan alle kanten in elk geval zeer onsmakelijk en vooral erg onethisch... maar goed ik ben dan ook geen voorstander van orgaan donatie en rasisme.
Resistance schreef:Magrathea schreef:Wanneer je erachter komt dat vaccins toch wel getest zijn en je het dan maar op ethiek gooit
Dan vraag ik me af of die mensen ook vlees eten en op dieren geteste makeup gebruiken.
Resistance schreef:Oh nee, ik ben niet van plan om er een andere discussie bij te halen.Ik ben zelf ook geen vegetariër. Maar ik ben dan wel benieuwd of de mensen die moeite met de ethiek hebben, dan wel opgehokte dieren eten, of eieren uit een industrie waarvan de haantjes levend door de shredder gaan.
En eten de antivax mensen die geen "rommel" in hun lijf willen dan wel al die E-nummers? Fastfood? Snoep?
Hoezo heb je moeite met de ethiek, terwijl je eigen, ongevaccineerde kind een gevaar is voor kinderen of mensen die simpelweg (nog) niet mógen worden ingeënt? Wat als jouw kind mazelen krijgt, daar zelf niet aan overlijdt, maar een baby'tje aansteekt die wel dood gaat? Is dat niet vele malen onethischer?