Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:06

beert schreef:
Al zou ik mijn gezonde kinderen er niet zo snel tegen laten vaccineren in een normale situatie.

Waarom niet als ik vragen mag?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:51

IMANDRA schreef:
beert schreef:
Al zou ik mijn gezonde kinderen er niet zo snel tegen laten vaccineren in een normale situatie.

Tegen waterpokken heb ik het over, voor de volledigheid. Omdat het een vervelende ziekte is, maar ook weer niet heel dramatisch. Toevallig hier vrij recent bij beide kinderen gehad en ze vonden het niet leuk, maar waren vooral zielig en niet doodziek ervan.

Ik vertrouw dan ook wel op het programma van de overheid waarom ze de keuze maken in mazelen wel erin op te nemen en waterpokken niet. Je kan ook wel tegen alles vaccineren, maar alles voorkomen kun je niet.

In het geval van Quera zou ik het anders vinden als zij bijvoorbeeld nog geen waterpokken gehad zou hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:01

beert schreef:
IMANDRA schreef:

Tegen waterpokken heb ik het over, voor de volledigheid. Omdat het een vervelende ziekte is, maar ook weer niet heel dramatisch. Toevallig hier vrij recent bij beide kinderen gehad en ze vonden het niet leuk, maar waren vooral zielig en niet doodziek ervan.

Ik vertrouw dan ook wel op het programma van de overheid waarom ze de keuze maken in mazelen wel erin op te nemen en waterpokken niet. Je kan ook wel tegen alles vaccineren, maar alles voorkomen kun je niet.

In het geval van Quera zou ik het anders vinden als zij bijvoorbeeld nog geen waterpokken gehad zou hebben.

Oké maar als waterpokken wel in het standaard schema doen dan doe je die wel?

tiwi1969

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:07

Je zegt in Quera’s omstandigheden wel, maar je weet niet of er bij jou kind op school een getransplanteerd kindje zit of dat er een kindje met kanker komt. Je hoopt dat natuurlijk nooit mee te maken, maar als wel hoe fijn is het dan dat de andere kinderen gevaccineerd zijn en ook dit kindje op goede dagen veilig naar school kan.

Het zou jou kind maar zijn die deze veiligheid nodig heeft.

Natuurlijk kan je niet ieder risico of ieder virus uitsluiten maar als je dan toch die paar gevaarlijke rot virussen kan voorkomen...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:13

Ja, ik ga niet de moeite doen om dat eruit te laten. Ik ga mee met de experts op het gebied van vaccineren, mijn ervaring is dat ze wel weten waar ze het over hebben.

Tenzij zou blijken dat het een vaccinatie met enorme bijwerkingen is en mijn kinderen waterpokken toch al gehad hebben :-).

Edit. Zie nu het aangevulde bericht. Mijn kinderen hebben de waterpokken meegenomen van de kinderopvang / peutergroep. Bij ons is dat één gebouw met de basisschool. Dan kan ik wel vaccineren, maar het heeft alleen zin als iedereen of in elk geval de meerderheid het doet.

Maar in het geval van waterpokken geldt dat als een kind het gehad heeft, ze het (bijna) nooit meer krijgen. Vaccineren heeft dan ook geen zin meer, want de antistoffen zijn er al en je kind is niet meer besmettelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:29

Maar als er een waterpokkenvaccin komt, worden de meeste kinderen wel gevaccineerd denk ik. Ik volg ook het rijksvaccinatieplan. Als deze erin komt, is het blijkbaar nodig voor de volksgezondheid, ook al heeft mijn kind het zelf niet nodig. Er worden niet voor de lol vaccins toegevoegd namelijk als dat geen nut heeft en alleen een hoop geld kost.

Kinderen die het al gehad hebben worden neem ik aan dan niet meer gevaccineerd.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:39

Ik ben even aan het googlen erop. Vaccineren is mogelijk vanaf 11 maanden en er overlijden toch gemiddeld 2 mensen per jaar in Nederland.

Als het ooit opgenomen wordt in het programma, dan is het ook verstandig om te vaccineren als je kind al waterpokken gehad heeft, omdat je kind anders eerder gordelroos krijgt.

Hier wordt dat uitgelegd: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbcab9ff/

Dus ja, dan zou ik dus wel meedoen met vaccineren :-)

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:54

Ik ben nog bezig met deze video maar ik wilde hem toch alvast delen zonder commentaar. Voor de die hards, 9 uur durende video van Dr. Plotkin, één van de grondleggers van vaccinatie, onder ede naar aanleiding van een recht zaak in Amerika.

https://www.youtube.com/watch?v=nXTaJjfGNAI

Voor wie niet de hele video wil kijken hier een aantal snippets:

Fetal Tissue in Vaccines, Studies on Orphans and More - Stanley Plotkin Under Oath.
https://www.youtube.com/watch?v=wk_sv2HiMa0

Aborted fetal tissues are used in vaccines. Vaccines have been experimentally tested on orphans and on mental handicapped children. Experimental tests on babies from mothers in prisons. Experimental tests on 1 million people in then colonial Belgian Congo. This video is an excerpt from

Ik vind het aan alle kanten in elk geval zeer onsmakelijk en vooral erg onethisch... maar goed ik ben dan ook geen voorstander van orgaan donatie en rasisme.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:11

Zoals je weet heb ik een schurfthekel aan youtubefilmpjes dus ik reageer alleen op je tekst. Als de tekst beschikbaar komt dan wil ik er wel tijd in stoppen.

Citaat:
Aborted fetal tissues are used in vaccines.

3 minuten googlen leert me wat de echte boodschap is achter deze zin die behoorlijk insinuerend is:
Citaat:
Most vaccines currently available were developed using cell strains cultured from two fetuses aborted in the 1960s, which has led some to oppose vaccination on religious or moral grounds.[1][2] However, vaccine experts and manufacturers state that vaccines do not contain any of the original fetal tissue or cells, that the abortions occurred decades ago and replenishment with new tissue has not occurred, and that producing safe vaccination for many diseases requires the use of these cell strains.[2]

Er is dus ooit, ruim 50 jaar geleden, toen vaccinaties ontwikkeld werden, gebruik gemaakt van lichaamscellen van 2 legaal geaborteerde foetussen. Dat is nogal wat anders als roepen dat er geaborteerd lichaamsmateriaal gebruikt wordt in vaccins....

Over het feit dat er geëxperimenteert zou zijn op weeskinderen zeg ik even niks als ik niet zelf heb gehoord wat er precies gezegd is (en ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je met kleine stukjes uit een verhaal trekken je een nieuwe waarheid kan creeeren, dus de geloofwaardigheid daar van is natuurlijk minimaal. Ik denk aan een filmpje destijds van poetin uit 2014). Ik heb wel vermoedens wat de genuanceerde versie is, maar ga me daar niet aan wagen.

Ik kan niet goed de woorden vinden voor dit soort argumentatie. Een beetje als het boycotten van Duitsland vanwege WO2, maar dan nog net niet... misschien begrijpt iemand anders wat ik bedoel en kan die het beter benoemen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:18

Het gaat foetale diploide cellijnen welke ze konden cultiveren in de jaren 60 en zijn gebruikt voor het ontwikkelen van het rubella vaccin door Plotkin. Cellen die dus niet verder kunnen ontwikkelen en maar doorgaan. Zijn normale basic cellen. Cellen hè. Dus geen stukken baby of daadwerkelijk dna.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:23

Ik ga geen 9 uur YouTube kijken, maar heb de betreffende man wel even opgezocht. Hij is 85 jaar oud en één van de pioniers op het gebied van ontwikkeling van vaccins. Je moet ergens beginnen.

In een interview geeft hij ook aan dat er uit een foetus cellen zijn geïsoleerd. Die cellen zijn gebruikt om vaccins te maken. Daar kun je een drama van maken, maar het heeft wel veel levens gered. De abortus is ook niet met dit doel uitgevoerd. Die foetus zou anders vernietigd worden.

Citaat:
Fetal cells had been isolated from an aborted fetus in Sweden, and since it was an aborted fetus, there was, let’s say, some issues with the Catholic Church.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5930730/

Verder begrijp ik uit dat interview dat er al een uitbraak van genoemde ziektes was en dan kun je de mensen dood laten gaan of je kan proberen ze met (experimentele?) vaccinatie te redden.

Je moet de dingen zien in de tijd waarin ze gebeuren. En jij zou je toentertijd dan wellicht niet hebben laten vaccineren en ik wel. Dat is een keuze die iedereen heeft.

Maar dat er toentertijd experimenten zijn uitgevoerd met vaccins, verbaast me niet.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:02

kromme dingen recht praten noem ik dat....

Maar goed, het waren trouwens 76 foetussen en ze hebben van alle organen weefsel "geoogst" zoals ze dat noemen.... dat kan je zien als je de onderste video bekijkt, die duurt maar 10 minuten...

Walgelijk vind ik het....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:07

Maxima_S schreef:

Maar goed, het waren trouwens 76 foetussen en ze hebben van alle organen weefsel "geoogst" zoals ze dat noemen.... dat kan je zien als je de onderste video bekijkt, die duurt maar 10 minuten...

Citaat:
(en ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je met kleine stukjes uit een verhaal trekken je een nieuwe waarheid kan creeeren, dus de geloofwaardigheid daar van is natuurlijk minimaal. Ik denk aan een filmpje destijds van poetin uit 2014).

_lautje_ schreef:
Het gaat foetale diploide cellijnen welke ze konden cultiveren in de jaren 60 en zijn gebruikt voor het ontwikkelen van het rubella vaccin door Plotkin. Cellen die dus niet verder kunnen ontwikkelen en maar doorgaan. Zijn normale basic cellen. Cellen hè. Dus geen stukken baby of daadwerkelijk dna.
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-07-19 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:08

Maxima_S schreef:

:= := _O-

Rechte dingen stukpraten lijkt inderdaad meer jouw ding.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:22

secricible schreef:
Maxima_S schreef:

Citaat:
(en ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je met kleine stukjes uit een verhaal trekken je een nieuwe waarheid kan creeeren, dus de geloofwaardigheid daar van is natuurlijk minimaal. Ik denk aan een filmpje destijds van poetin uit 2014).

_lautje_ schreef:

ik zou zeggen, ga de video kijken van 9 uur.... dan kun je er misschien wat echt wat over zeggen....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 01:28

Het feit dat ik geen video van 9 uur wil kijken maakt wat knip en plakwerk niet ineens betrouwbaarder.
Of heb jij ze alle 9 bekeken?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:48

Waarom zouden we negen uur aan een youtubefilmpje verspillen, als alle voorgaande filmpjes en andere info die je aangedragen hebt vol met leugens en halve waarheden zaten. Als ik voor mezelf spreek, ik ga echt niet meer dan een werkdag verspillen aan nog meer leugens en halve waarheden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:50

Youtube en Facebook als informatie bron. Ja ja, echt, wetenschap ..... zoooooo 2018. Gewoon overboord gooien!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:04

Maxima_S schreef:
Ik ben nog bezig met deze video maar ik wilde hem toch alvast delen zonder commentaar. Voor de die hards, 9 uur durende video van Dr. Plotkin, één van de grondleggers van vaccinatie, onder ede naar aanleiding van een recht zaak in Amerika.

https://www.youtube.com/watch?v=nXTaJjfGNAI

Voor wie niet de hele video wil kijken hier een aantal snippets:

Fetal Tissue in Vaccines, Studies on Orphans and More - Stanley Plotkin Under Oath.
https://www.youtube.com/watch?v=wk_sv2HiMa0

Aborted fetal tissues are used in vaccines. Vaccines have been experimentally tested on orphans and on mental handicapped children. Experimental tests on babies from mothers in prisons. Experimental tests on 1 million people in then colonial Belgian Congo. This video is an excerpt from

Ik vind het aan alle kanten in elk geval zeer onsmakelijk en vooral erg onethisch... maar goed ik ben dan ook geen voorstander van orgaan donatie en rasisme.

Maxima_S, we hebben hier geen tijd om 9-uur durende filmpjes te kijken. Die filmpjes van een uur zijn al te lang. Je denkt toch niet serieus dat we omwille van een discussie zo veel tijd erin gaan steken? Als jíj nu het filmpje helemaal hebt bekeken (je hebt het immers gevonden en gebruikt het hier als argument) kan je die -blijkbaar uitgebreide gezien de lengte- argumenten hier toch in tekstvorm neerzetten zodat we daadwerkelijk kunnen discussiëren? Vind persoonlijk dat je je er wel heel makkelijk afmaakt met 'bekijk het filmpje maar'.

Dat 'fetal tissue' is gebruikt in vaccinaties wist ik. Maar het gaat inderdaad over vrij oude cellen zoals Secricible zegt. Dus? Maakt dat een vaccin minder effectief?
Vind het wel enigszins grappig dat je eerst begint met discussiëren over dat vaccinaties niet werken/niet nodig zijn en later kom je terug met dat ze niet ethisch zouden zijn.

En om de redenen die Sec al aangeeft heb ik ook niet zo veel zin om op het testen te reageren. Tegenwoordig worden namelijk alle testen gedaan op mensen die hier toestemming voor geven en is alles heel strict geregeld. De ethische regels binnen de wetenschap zijn zéér streng (bij onderzoeken in de sociale wetenschap al, laat staan die in de medische!). Er zijn zo veel wetenschappelijke ontdekkingen en oplossingen die hun basis vinden in niet-zo-ethische onderzoeken. Kijk maar eens naar wat de Japanners en Nazi's hebben gedaan tijdens de tweede wereldoorlog. Wil dat zeggen dat we die hele onderzoeken dan maar links moeten laten liggen? Vind ik niet.

Ik vind het juist ontzettend onethisch van je dat jij liever (tien)duizenden kinderen tot de dood veroordeeld door te pleiten dat vaccinaties niet goed (of in dit geval, onethisch) zouden zijn. Jij zegt dus eigenlijk dat je liever (tien)duizenden kinderen dood ziet gaan (en nog een veel groter aantal met levenslange ernstige consequenties) dan iets gebruiken wat tot stand is gekomen door niet-ethische onderzoeken en iets wat je bovendien tóch niet meer kan veranderen (wat het overigens niet minder erg maakt als dat daadwerkelijk zo is gebeurd, moge dat duidelijk zijn). En zelfs al was het zo dat vaccinaties soms overlijden tot gevolg hebben (buiten allergische reacties is dit niet zo), dan heb je dus liever (tien)duizenden kinderen die overlijden ten opzichte van dat handjevol wat door zo'n allergische reactie overlijdt...

Ik vind niet vaccineren dus ontzettend onethisch.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:27

Wanneer je erachter komt dat vaccins toch wel getest zijn en je het dan maar op ethiek gooit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:32

Magrathea schreef:
Wanneer je erachter komt dat vaccins toch wel getest zijn en je het dan maar op ethiek gooit :=

Dan vraag ik me af of die mensen ook vlees eten en op dieren geteste makeup gebruiken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:43

Resistance schreef:
Magrathea schreef:

Dan vraag ik me af of die mensen ook vlees eten en op dieren geteste makeup gebruiken.

Ho ho laten we geen andere discussies erbij halen, deze discussie is soms al lastig genoeg op zichzelf :))

@Magrathea: haha inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:51

Oh nee, ik ben niet van plan om er een andere discussie bij te halen. :) Ik ben zelf ook geen vegetariër. Maar ik ben dan wel benieuwd of de mensen die moeite met de ethiek hebben, dan wel opgehokte dieren eten, of eieren uit een industrie waarvan de haantjes levend door de shredder gaan.

En eten de antivax mensen die geen "rommel" in hun lijf willen dan wel al die E-nummers? Fastfood? Snoep?

Hoezo heb je moeite met de ethiek, terwijl je eigen, ongevaccineerde kind een gevaar is voor kinderen of mensen die simpelweg (nog) niet mógen worden ingeënt? Wat als jouw kind mazelen krijgt, daar zelf niet aan overlijdt, maar een baby'tje aansteekt die wel dood gaat? Is dat niet vele malen onethischer?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:51

Resistance schreef:
Oh nee, ik ben niet van plan om er een andere discussie bij te halen. :) Ik ben zelf ook geen vegetariër. Maar ik ben dan wel benieuwd of de mensen die moeite met de ethiek hebben, dan wel opgehokte dieren eten, of eieren uit een industrie waarvan de haantjes levend door de shredder gaan.

En eten de antivax mensen die geen "rommel" in hun lijf willen dan wel al die E-nummers? Fastfood? Snoep?

Hoezo heb je moeite met de ethiek, terwijl je eigen, ongevaccineerde kind een gevaar is voor kinderen of mensen die simpelweg (nog) niet mógen worden ingeënt? Wat als jouw kind mazelen krijgt, daar zelf niet aan overlijdt, maar een baby'tje aansteekt die wel dood gaat? Is dat niet vele malen onethischer?

hear hear

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:50

Maxima_S schreef:

Want die dingen zijn ook echt te vergelijken :')

Nee logisch, sterke argumenten ook :j