Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:19

Ik heb die Yari Green Curls ook gebruikt. In het begin was ik ook positief.
Maar nu krijg ik er een verschrikkelijke droge hoofdhuid van met roos.. Nu ik weer Shea gebruik is het probleem opgelost

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:22

Mijn haar gisteravond droog. De lange lok doet wel mee, maar aan de andere kant is het weer steil helaas. Zo maar even kijken wat ik vandaag ermee kan. Achter krult het ook.
Afbeelding

Jammer Farjen, mooi dat de shea wel werkt voor jou.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-01-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 11:23

He wat vervelend Farjen. Gelukkig is het beter nu met Shea.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:48

Op de cg-facebook heeft zo'n beetje iedereen last van jeuk met het gebruik van yari. Zoek maar eens op.

Jorex, is die nature box dat spuitbusje? Zit beetje waterige substantie in? Zo ja, dan zou ik dat voor jouw haar niet gebruiken. Mijn haar werd daar heel vet en sliertig van. Ik denk dat het meer voor mensen is met een hele grote bos krullen en dat van wij gewoon nooit hebben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:16

Dat spul werkte ook fijn voor mijn haar toen ik nog niet CG deed, heb er nooit vet haar van gehad. Tenzij ik teveel gebruikte. Het is ook bijna op trouwens. Het is de avocado oil conditioner spray.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:49

Gel werkt niet voor mij, het wordt hard en ik krijg het met geen mogelijkheid er weer uit gescruncht. Dus dan ga ik er maar weer met mijn vingers door heen. Vervolgens als dat niet werkt pak ik mijn kam en weg zijn mijn krullen. Vanavond douchen en dan zie ik daarna wel weer. In ieder geval ga ik minder snot erin doen. Ik snap echt niet hoe je het weer zacht krijgt. Heb vandaag de hele dag met hard haar gelopen desondanks scrunchen. :+
Gisteren de yari gebruikt, daarmee viel het mee. Alleen mijn krullen zakken dan wel uit aan het eind van de dag. Ik had voordat ik hiermee begon juist zacht haar en het voelt nu vooral droog en beschadigd aan. Dus misschien is dit ook gewoon niet voor mijn haar ofzo

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:49

Komt het door je korte haar dat je de cast er niet uit krijgt? Gebruik je leavein bij het scrunchen?
Ik heb vandaag toevallig een video opgenomen hoe ik het doe, maar ik wil echt niet met mijn gezicht op bokt. Dus even nadenken hoe ik die ga delen.

Voor mij is het echt: geen gel -> geen krullen, wel pluis.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:30

Ik merk ook dat ik echt wel veel gel moet gebruiken om slag/krullen te krijgen en te behouden en heb er ook geen last van dat ik de cast er niet uit krijg met scrunchen. Ik gebruik dan wel een klein beetje leave in als ik de harde cast eruit wil scrunchen op advies van hier. :D

Ik ben heel erg benieuwd naar je filmpje PeerAppel, maar snap dat je hem liever niet openbaar op Bokt plaatst. Is het een idee om hem privé op YouTube te plaatsen? Dan kunnen alleen de mensen die een link van jou krijgen hem zien als ik het goed onthouden heb. Er is daar in ieder geval een optie dat je alleen met een link toegang hebt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:08

Ik gebruik inderdaad ook leave in met het eruit scrunchen, maar toch werkt het voor geen meter. Sowieso wil er aan mijn korte kant ook geen haar krullen. Ik ben nu al een halfuur bezig met het stylen na mijn douche en het zit nog niet zoals ik zou willen. Ik krijg namelijk hele grote plakkaten haar die aan elkaar kleven en dan vervolgens zo zwaar zijn dat het niet krult. Mijn lange lok is zo ongeveer de enige die meewerkt, dus mijn gevoel zegt dat mijn haar hier te kort voor is ofzo. En zelfs die zit slecht vandaag na het douchen. :+

Ik heb vandaag twee kleine pompjes yari gebruikt en daarna drie keer mijn handen aan elkaar gelijmd met snot. Het gelijk in mijn haar smeren van deze producten zorgde voor plakkaten dus ik hoop dat ik door het eerst op mijn handen te doen het gelijkmatiger verdeeld heb.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:42

Ik heb een aantal mensen gepbd voor m'n filmpje, maar ik heb nog meer inspiratie.

Deze meid is echt geweldig met krullen. Die jumping Denman techniek doe ik nu ook en het levert me echt veel meer krul en volume op. Volgens mij doet Wouterpaard deze ook (of bedoelde je wat anders?)

Alleen dat wat zij met haar vingers doet doe ik niet. En ik heb helemaal geen denman :') Ik heb zoiets: https://www.beautyfashionshop.nl/comair ... DjEALw_wcB
Werkt heel fijn. Denman vond ik extreem pijnlijk om te ontklitten en eigenlijk niks toevoegen.

Misschien helpt deze techniek bij jou Jorex? Omdat je aangeeft dat het één dikke plak wordt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:40

denman werkte bij mij ook niet, idd pijnlijk ontklitten en m'n krullen plakten niet samen waardoor het dunne uitgerekte sliertjes werden.

momenteel gebruik ik heel budget:
- petal fresh rosemary shampoo
- kruidvat conditioner
- action gel / snot (afhankelijk van het resultaat dat ik wil)

nu heb ik besteld:
- giovanni route 66 shampoo, conditioner en volume spray
- la hold gel

ben benieuwd of ik hier iets van ga merken. Ik heb enorm fijn en weinig haar, dus voor mij is ''volume'' wel een must bij mijn wortels.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:53

De denman is ook niet om te ontklitten alleen om te stylen. Als je clumps te doen zijn kun je er een paar rijen tussenuit halen dan worden ze groter.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:56

Ik zie niet zozeer wat voor techniek erachter zit in dat filmpje. Wel ben ik erachter gekomen gisteren dat eerst cream en dan snot dat het dan wel zacht is na scrunchen. Dus dat is al beter als eerst. Aan de korte kant krult de eerste lok wel, dus dan moet de rest het ook kunnen.
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:39

Het aanzetten van de borstel bij de wortel, omhoog houden van het haar en dan schudden is de techniek, Jorex. Ik denk overigens niet dat je haar te kort is om te krullen. Mijn "bangs"/"voorlokjes" krullen juist het hardst.

Dat de Denman niet voor ontklitten is kwam ik ook al achter inderdaad. Maar ook als ik eerst borstelde met een gewone borstel merkte ik amper verschil. Heb hem dus weggegeven. :=

Aight, ik heb root 66 gehad. Fijn spul. Ruikt alleen niet en ik hou van lekker geurend haar. Dus toen het op was heb ik het niet weer gekocht. Ik aas nu op een aanbieding van Shea Moisture. Ga ik dat proberen. :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:27

Hoi, ik volg al jaren heel trouw de cg methode. Toch heb ik een “probleem” :+.
De onderste laag krult altijd mooi, maar op één of andere manier blijft de bovenste laag relatief stijl. Ik was twee keer per week (+ deepco) en gebruik elke dag, na het douchen, de leave in van de Kruidvat. Soms gebruik ik stijlingspdoducten, maar heb het idee dat mijn haar hier alleen maar slapjes van wordt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto’s zijn even puur natuur :=

Zijn er meer die hier “last” van hebben? Waar zou het aan kunnen liggen?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:32

Ik zou eens kijken om iets van proteïne toe te voegen aan je routine. Zeker als je krul niet goed vorm houd en uitzakt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:23

Ik heb nu het probleem dat mijn haar niet droogt, heb het rond het middaguur gestyled en het was rond 4 uur nog nat en vet. Ik heb uit wanhoop alles er maar weer uitgehaald door te douchen met conditioner. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen op mijn niet douchedagen, ik heb eerlijk gezegd geen zin om elke ochtend mijn haar te moeten wassen. Maar kennelijk kan het 2 dagen product erin niet aan. Ik kan het ook niet ongestyled laten, want 's ochtends zijn praktisch al mijn waves er weer uit. Wat ik vandaag deed was leave-in+water en dan eerst yari en dan snot, hetzelfde waar het gisteren juist zacht en glanzend van werd. En nu werd t vet en weigerde te drogen. :+
Toch maar dagelijks wassen met conditioner dan. -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:27

doe je niet gewoon teveel product er in dan?
ik was 1x per week,daarna leave in en curl activator er in van yari.
dan wat gel en laten drogen.
maar de dag er na maak ik het alleen maar wat nat en knijp de krullen er weer wat in, de producten zitten er dan natuurlijk in van de vorige dag.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:41

alice0cullen schreef:
Ik zou eens kijken om iets van proteïne toe te voegen aan je routine. Zeker als je krul niet goed vorm houd en uitzakt.

Proteïne heb ik in het begin veel gebruikt. Ook omdat mijn haar geverfd is. Toch liep ik op een gegeven moment vast en werd mijn haar net touw. Toen overgestapt op veelal moisturizing producten en mijn haar kreeg echt een boost. Laatst olaplex nr. 3 gekocht, maar mijn haar werd hier enorm futloos van. Op gevoel gebruik ik af en toe nog een masker met proteïne, maar over het algemeen wordt mijn haar hier niet zo blij van…

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:55

Wat betekent het volgens jullie als je meer krul hebt als het nat is dan wanneer het is opgedroogd?
Ik volg geen cg maar hier is wel veel kennis over krullerig haar, vandaar :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:57

Eline_S_S schreef:
alice0cullen schreef:

Proteïne heb ik in het begin veel gebruikt. Ook omdat mijn haar geverfd is. Toch liep ik op een gegeven moment vast en werd mijn haar net touw. Toen overgestapt op veelal moisturizing producten en mijn haar kreeg echt een boost. Laatst olaplex nr. 3 gekocht, maar mijn haar werd hier enorm futloos van. Op gevoel gebruik ik af en toe nog een masker met proteïne, maar over het algemeen wordt mijn haar hier niet zo blij van…

Jouw leavein heeft al proteïne (als ik de juiste leavein in mijn hoofd heb) en als je die zo vaak gebruikt dan is dat denk ik prima.
Ik mis gel in je routine. Waar is die? :Y) Welke producten voor wassen? Welke deepco? Waarom zo vaak?

Sintara, in mijn ogen betekent dat dat je iets verkeerds doet tussen nat en opdrogen _O-

Jorex, op niet-wasdagen doe ik alleen water toevoegen en scrunchen. Heel soms als ik ver van mijn wasdag af ben en het echt niet meer te redden is met alleen water, doe ik een drupje snot met héél veel water. Teveel product voor je haar door in feite 2x je volledige routine en producten erin te doen klinkt plausibel.
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 11-01-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:59

alice0cullen schreef:

Ik wilde juist roepen dat je misschien meer hebt aan alle proteïne uit je routine halen. Dus ook niet de kruidvat leave in meer gebruiken. Als jij heel vaak een deepco doet en daar tevreden over bent, dan heeft je haar blijkbaar meer vocht en voeding nodig.
Kortom: gwoon een beetje mee gaan proberen en spelen en een bepaalde methode dan iets van twee weken proberen om te zien wat het doet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:18

yari kan best te zwaar zijn en snot ook. Helemaal voor waves.
heb je al andere producten geprobeerd?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:33

Kinke schreef:

Ik ben pas sinds zaterdag hiermee begonnen, dus ik ga het eerst ook even tijd geven voordat ik 10 miljoen verschillende dingen aanschaf en telkens met bijna volle tubes product blijf zitten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 18:37

Kinke schreef:

Wat voor andere producten raad je aan?

Ik merk dat ik wel krul krijg van Yari green maar minder dan met snot. Snot vind ik alleen sterk vettig worden en dat wil ik liever niet.
Ik ben dus nog zoekende naar de juiste producten.