Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
studiemiep schreef:900-1200 cc in de ochtend is echt wel te veel hoor (is overigens ook niet goed voor je blaas....en je nieren omdat de druk daar ook veel hoger word)...met kans op nier schade....die problemen wil je er ook nog niet bij hebben.
Vraag of ze nog wat voor je kunnen betekenen mbt de geïrriteerde plasbuis?
Goldie schreef:Maar even heel blond hoor, ik ga 's nachts toch ook niet m'n bed uit om te plassen en in de ochtend plas ik volgens mij ook bijna een liter. Waarom zou het dan voor TS schadelijk zijn en voor ons niet.
Vraag ik me gewoon af
Edit: ik zie dat 20:30 het laatste moment is dat er gekatheteriseerd wordt, dan is het inderdaad wel een lange tijd om te overbruggen. Kan je dan niet voor je gaat slapen nog en dat je dan de nacht wel door kan slapen?
Mloes schreef:Hier ook iemand met nierafwijkingen en sta al heel lang onder controle bij urologie. Ik heb regelmatig een plasdagboek moeten bijhouden en ik drink rond de 3 a 3,5 ltr per dag en plas ook zoveel uit ongeveerHeb ook regelmatig een ltr per keer geplast, uroloog heeft nooit gezegd dat dit schadelijk is, kon geen kwaad aldus twee urologen die ik het afgelopen jaar heb gezien.
Dus zou me inderdaad niet druk maken om wat men hier zegt, luister vooral naar je uroloog. Die kent jou en jouw situatie.
MarjanB schreef:Het zal je verbazen hoeveel klachten toch door stress/spanning komen. Dat terzijde gewoon even bellen zodat je het los kan laten. Succes!