Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Ik lees hier vaak dat mensen moeten zorgen dat ze niet te weinig eten. Maar wat is daar eigenlijk erg aan (als je je verder goed voelt)?
Blue_Monday schreef:Bloodymary schreef:Ik lees hier vaak dat mensen moeten zorgen dat ze niet te weinig eten. Maar wat is daar eigenlijk erg aan (als je je verder goed voelt)?
Als je je goed voelt is er niks aan de hand lijkt mij.
Ik eet ook karig maar voel me daar beter bij. Geen hongergevoel en snel vol, als ik meer eet heb ik weer een hongergevoel. Daarnaast val ik lekker snel af daardoor. Mensen zeggen altijd dat er ook weer snel aan is maar dat merk ik niet.
Edit: vroeger was vasten ook heel gewoon, en af en toe een periode minder eten ook
Lieke schreef:Een keer te weinig eten is niet zo'n probleem, maar om gezond te blijven heb je wel voedingsstoffen nodig. Om lichamelijk te functioneren en te kunnen blijven nadenken. Daarom is het ook het beste om gevarieerd te eten om zo voldoende voedingstoffen en verschillende vitaminen binnen te krijgen.
Daarnaast is het moeilijk om een heel streng dieet lang vol te houden, waardoor je misschien eerder stopt met dieeten dan je wil of juist als je klaar bent met afvallen weet anders gaat eten en weer aankomt (jojo). Maar uiteindelijk verschilt het heel erg van persoon tot persoon wat goed werkt. Maar echt structureel te weinig eten zorgt voor tekorten.
Emmaa_ schreef:Als je nog 900 kcal over hebt zou ik lekker een zak chips open trekken. Niet zo gek dat je trek hebt en je kan in ieder geval een deel nog opvullen met iets hoog in kcal.
SdaphneS schreef:Emmaa_ schreef:Als je nog 900 kcal over hebt zou ik lekker een zak chips open trekken. Niet zo gek dat je trek hebt en je kan in ieder geval een deel nog opvullen met iets hoog in kcal.
Waarom chips?
Is direct weer zo'n ongezonde calorieën bom.
Als we toch onze leefstijl proberen te verbeteren, neem dan iets wat gezonder is en ook goed vult.
Nessa schreef:SdaphneS schreef:Wat eet je dan op een dag?
zie paar post hierboven.
Ik ga geen zak chips open trekken
Moet er echt vanaf. Dat is mij verslaving. haha
Ik kan beter even een boterhammetje smeren nu
Yesterday schreef:Ik vind het wel knap dat jullie zoveel calorieën over houden op een dag. Ik heb nu alles ingevuld en heb nog 100 calorieën over, alleen dan heb ik nog geen tussendoortje voor vanavond bedacht.
Volgens MFP mag ik vandaag 1410 calorieën.
Yesterday schreef:Volgens MFP mag ik vandaag 1410 calorieën.