2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:16

Good luck!

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:40

Bloodymary schreef:
Ik lees hier vaak dat mensen moeten zorgen dat ze niet te weinig eten. Maar wat is daar eigenlijk erg aan (als je je verder goed voelt)?

Als je je goed voelt is er niks aan de hand lijkt mij.

Ik eet ook karig maar voel me daar beter bij. Geen hongergevoel en snel vol, als ik meer eet heb ik weer een hongergevoel. Daarnaast val ik lekker snel af daardoor. Mensen zeggen altijd dat er ook weer snel aan is maar dat merk ik niet.

Edit: vroeger was vasten ook heel gewoon, en af en toe een periode minder eten ook
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 04-01-18 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:43

gisteren goed volgehouden.
Vandaag ook nog hoor. Maar heb zo'n trek.
Nu heb ik ook niet bijster veel gegeten. Begonnen met yoghurt met muesli
Vanmiddag brinta met appel en rozijnen. En 1 chocolaatje tussendoor.
Verder water gedronken.

Ik eet overdag nooit heel veel. Altijd ochtend yoghurt met muesli.
Middag 2 boterhammen met kaas. Dat was het.
Die koekjes tussendoor doen het hem echt...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:46

Een keer te weinig eten is niet zo'n probleem, maar om gezond te blijven heb je wel voedingsstoffen nodig. Om lichamelijk te functioneren en te kunnen blijven nadenken. Daarom is het ook het beste om gevarieerd te eten om zo voldoende voedingstoffen en verschillende vitaminen binnen te krijgen.

Daarnaast is het moeilijk om een heel streng dieet lang vol te houden, waardoor je misschien eerder stopt met dieeten dan je wil of juist als je klaar bent met afvallen weet anders gaat eten en weer aankomt (jojo). Maar uiteindelijk verschilt het heel erg van persoon tot persoon wat goed werkt. Maar echt structureel te weinig eten zorgt voor tekorten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:52

Je hebt ook intermediate fasting.
Dan eet je in bepaalde tijdframes. Ik heb het eens geprobeerd, maar ik vond het veel te lastig dat ik dan bijvoorbeeld pas om 14uur smiddags pas mocht eten.
Ik moest dan van 1400 tot 1900 uur eten, maar ik werkte van 08.00 tot 17.00 waardoor ik halverwege de ochtend al bijna stervende was, zo'n honger!
Niets voor mij dus, maar wellicht dat er mensen zijn die het wat vinden.

https://jessevandervelde.com/wetenschap ... ssenpozen/

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:54

ik ga ook niet structureel te weinig eten.
Ben gewoon gewend tussendoor koekjes te eten :+

Toch zak wortels kopen. Das beter dan koekjes :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:55

Ja, of snoeptomaten, komkommer of appels of peren. :9

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:55

Blue_Monday schreef:
Bloodymary schreef:
Ik lees hier vaak dat mensen moeten zorgen dat ze niet te weinig eten. Maar wat is daar eigenlijk erg aan (als je je verder goed voelt)?

Als je je goed voelt is er niks aan de hand lijkt mij.

Ik eet ook karig maar voel me daar beter bij. Geen hongergevoel en snel vol, als ik meer eet heb ik weer een hongergevoel. Daarnaast val ik lekker snel af daardoor. Mensen zeggen altijd dat er ook weer snel aan is maar dat merk ik niet.

Edit: vroeger was vasten ook heel gewoon, en af en toe een periode minder eten ook

Je valt lekker snel af en komt weer aan als je normaal gaat eten ;)
Het is echt niet verstandig om te doen imo, je gaat ervan jojoën. Beste kun je gewoon normaal eten, dan val je wss langzaam af maar blijft het eraf als je normaal blijft eten! Alles draait om een levensstijl en niet om jezelf uithongeren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:57

Dat je je 'gewoon goed voelt', wil niet zeggen dat je lichaam er niet stuk aan gaat....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:02

zeker. Ik voelde me heel goed toen al mijn botten uitstaken.
Geen goed uitgangspunt.

Heb net toch stiekem even calorieën bekeken en activiteit van vandaag ingevoerd.
Vind niet zo gek dat ik trek heb. Zou nog 900 calorieën moeten eten... Heb avond eten al ingevoerd.

Oeps... Toch wat meer gezonde tussendoortjes doen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:04

Wat eet je dan op een dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:06

Als je nog 900 kcal over hebt zou ik lekker een zak chips open trekken. Niet zo gek dat je trek hebt en je kan in ieder geval een deel nog opvullen met iets hoog in kcal.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:06

Lieke schreef:
Een keer te weinig eten is niet zo'n probleem, maar om gezond te blijven heb je wel voedingsstoffen nodig. Om lichamelijk te functioneren en te kunnen blijven nadenken. Daarom is het ook het beste om gevarieerd te eten om zo voldoende voedingstoffen en verschillende vitaminen binnen te krijgen.

Daarnaast is het moeilijk om een heel streng dieet lang vol te houden, waardoor je misschien eerder stopt met dieeten dan je wil of juist als je klaar bent met afvallen weet anders gaat eten en weer aankomt (jojo). Maar uiteindelijk verschilt het heel erg van persoon tot persoon wat goed werkt. Maar echt structureel te weinig eten zorgt voor tekorten.

Hier ben ik het volledig mee eens :j
Verschilt van persoon tot persoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:08

Sorry maar iedere persoon gaat nadelen ondervinden van stelselmatig te weinig eten. Verschilt van persoon tot persoon waar die grens ligt... Maar iedereen gaat op den duur nadelen krijgen. Of ze het nu voelen of niet. En zeggen van 'vroeger deden ze het ook' is ook niet echt een goed punt, aangezien ze vroeger juist ongezond waren door tekorten aan bepaalden voedingsstoffen, haha... :+

Dus zeggen 'ik eet weinig maar ik voel me er goed bij' is niet bepaald gezond en geen goed voorbeeld voor de rest.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:09

Emmaa_ schreef:
Als je nog 900 kcal over hebt zou ik lekker een zak chips open trekken. Niet zo gek dat je trek hebt en je kan in ieder geval een deel nog opvullen met iets hoog in kcal.

Waarom chips?
Is direct weer zo'n ongezonde calorieën bom.
Als we toch onze leefstijl proberen te verbeteren, neem dan iets wat gezonder is en ook goed vult.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:09

SdaphneS schreef:

zie paar post hierboven.

Ik ga geen zak chips open trekken :P
Moet er echt vanaf. Dat is mij verslaving. haha

Ik kan beter even een boterhammetje smeren nu :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:10

SdaphneS schreef:
Emmaa_ schreef:

Waarom chips?
Is direct weer zo'n ongezonde calorieën bom.
Als we toch onze leefstijl proberen te verbeteren, neem dan iets wat gezonder is en ook goed vult.

Omdat het niet uitmaakt waar die calorieën vandaan komen. Er bestaan geen 'gezonde' of 'ongezonde' calorieën: calorieën zijn calorieën en meer niet. Als jij chips in je dag kan passen en je hebt er zin in, why not? Door juist af en toe lekkere dingen in te passen hou je het afvallen langer vol!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:10

Nessa schreef:
SdaphneS schreef:

zie paar post hierboven.

Ik ga geen zak chips open trekken :P
Moet er echt vanaf. Dat is mij verslaving. haha

Ik kan beter even een boterhammetje smeren nu :)

Ah, ik had er overheen gelezen.
Ik mis ook wel groenten en fruit in je eten vandaag, misschien naast je boterhammen ook dit nog nemen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:11

Chips was natuurlijk maar bij wijze van spreken he. Maar als je 900 kcal onder je doel zit lijkt het me toch wel slim om iets te pakken dat in ieder geval rijk is in kcal, dan kom je er tenminste nog een beetje aan.

Chips is niet per se een ongezonde keuze. Net als dat een patatje niet per se een ongezonde keuze is. Het gaat om de hoeveelheden, en om wat je ernaast eet. Ik ben dol op chips en pas het dus gewoon in mijn dag, dan is het echt geen slechte keuze hoor. Het wordt pas een slechte keuze als ik drie zakken per dag eet en de rest van de dag ook alleen maar troep.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:27

Boterham pindakaas is ook een aardige caloriebom :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:35

Valt erg mee hoor, dat is maar ongeveer 200 kcal. Een normaal tussendoortje noem ik dat.

Neem er dan een flinke hand noten bij.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 04-01-18 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:35

Idd valt best mee toch

Heb nog 600 kcal over ,even kijken wat ik vanavond opknaag (avondeten al erbij geteld ).

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:56

Ik vind het wel knap dat jullie zoveel calorieën over houden op een dag. Ik heb nu alles ingevuld en heb nog 100 calorieën over, alleen dan heb ik nog geen tussendoortje voor vanavond bedacht.

Volgens MFP mag ik vandaag 1410 calorieën.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:04

Yesterday schreef:
Ik vind het wel knap dat jullie zoveel calorieën over houden op een dag. Ik heb nu alles ingevuld en heb nog 100 calorieën over, alleen dan heb ik nog geen tussendoortje voor vanavond bedacht.

Ik eet rond de 1700 kcal exclusief beweging. Dus kom meestal op 1900 kcal uit op een dag. Dus dan houd je inderdaad een stuk meer over :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:18

Yesterday schreef:

Heb je MFP laten berekenen hoeveel ckal je mag eten om een bepaalde hoeveelheid per week (halve kilo oid) af te vallen? Dan doet MFP eigenlijk te weinig ckal. Ik geloof dat ie voor mij ook zoiets had berekend. Ik heb het omhoog gezet naar 1600 ckal per dag. 1400 is voor mij echt te weinig. Ik kom ook weleens op 1700 uit of op 1500, 1600 vind ik een mooie richtlijn voor mezelf.