[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:20

Charming foto joeee.

Kijk Tis zo’n beetje niks. Niet heel veel waves niet stijl... maar de andere kant is wel stijlAfbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:26

Trui schreef:
Charming foto joeee.

Kijk Tis zo’n beetje niks. Niet heel veel waves niet stijl... maar de andere kant is wel stijl[ [url=m/n0a9Iy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien vast doen ofzo?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:28

Ik ben talentloos. Ik kan nieteens een staart bij mezelf een maken
Laatst bijgewerkt door Trui op 14-05-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:31

Iets positiever mag wel Trui. Als je je haar langer stijl wil houden is de Steampod misschien een idee, werkt als een trein :)

Ik heb een subtiele balayage laten zetten:

Afbeelding

Super charmant die wc-rol, leven met mannen in huis... :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:43

Jolien87 schreef:
eilleen333, als je haar beschadigd is dan los je dat niet op met een Keratinebehandeling. Hoe vervelend ook maar beschadigd haar is niet meer te herstellen en kan beter afgeknipt worden.
Nu moet ik zeggen dat mijn haar ook een pluiskop is als ik het onder de handdoek vandaan haal, maar dit lost zich altijd op met een goede leave-in. Nu zijn mijn krullen dusdanig slap dat het steil is als het nat is dus na het douchen kan ik het nog makkelijk borstelen voor de krullen erin trekken.

Ik snap alleen niet waar mijn haar dan zo ontzettend van beschadigd zou moeten zijn? En dan moet ik mezelf kaal scheren om al het beschadigde haar een nieuwe start te geven :')
Ik gebruik nooit een föhn of stijltang, heb het 5 jaar geleden voor het laatst gekleurd, en dat was incidenteel een keertje. Ik was met milde shampoo, 2x per week maximaal, gevolgd door een haarmasker, ik kam of borstel het nooit. Ik loop niet de hele dag in de zon, ik zwem niet, en al helemaal niet in zout water.
Dus hoe kan haar dan toch zo kapot gaan dat het zo extreem gaat pluizen? Wat kan ik dan beter doen dan de keratine behandeling?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:49

Olaplex kun je wel een keer proberen hoor :j En misschien eens kijken naar andere haarproducten? Moroccan Oil heeft een fijne lijn voor droog haar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:18

Ik heb echt al heel veel producten geprobeerd. Olie werkt nog het minst slecht, maar dan heb je dus direct een vette kop. Dus dat doe ik alleen onderin. Dan vragen mensen zich nog steeds af waarom ik er geen verzorgingsproducten in doe, maar dat doe ik dus wel, maar dan is het gewoon nog steeds drama.
Ik heb al diverse keren korting gekregen bij kappers (zowel dure als goedkope) die beweerden mijn haar wel te kunnen temmen. Iedere keer kansloos. Het is 1 iemand gelukt, maar die was er 1,5 uur mee bezig, en wat zij deed werd direct teniet gedaan door het wassen van het haar (speciale manier van fohnen was dat). En ik heb gewoon geen tijd om iedere keer 1,5 uur bezig te zijn...
Maar ik ga de keratine behandeling bij de kapper laten doen. Ik ga niet zelf prutsen (zeker niet nadat ik gevonden had dat iemand kaal was geworden door de behandeling :P ) .
23 mei is het zo ver, ik zal vergelijkende foto's plaatsen als er een effect te zien is :) .

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:28

Verf is uitgespoeld. Uitgroei is al een stuk donkerder. heb ook maar meteen de geschoren kant meegepakt want die zat achter helemaal vol met rode vlekken :')

Zal straks een foto sturen als het droog is :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:38

Het kan ook zijn dat je haar van zichzelf pluizig is, dat heb ik ook.

Wat bij mij helpt is het s’ avonds wassen, eerst met een goede shampoo flink inzepen en met name de hoofdhuid. Ik was ALLEEN mijn hoofd en probeer zo weinig mogelijk shampoo in de haren zelf en punten te laten komen.
Edit: savonds wassen omdat het dan overnacht echt heel goed kan drogen. Zodra mijn nat haar 3 minuten contact heeft met de buitenlucht zie ik eruit als de Lion King :')

Dan een haarmaskertje, 5 minuten in laten trekken. Goed en grondig uitspoelen. Daarna nog een conditioner erover. Een haarmasker zorgt ervoor dat je haarschubben open gaan zodat het er goed intrekt. Met een conditioner laat je deze haarschubben weer dicht gaan. Ik spoel mijn haren aan het einde uit met ijskoud water. Het is echt ff rillen onder de douche maar het werkt wel.

Daarna een beetje droog drukken met een handdoek, NIET wrijven want daar word het super pluizig van. Een beetje heat protecter/ anti frizz erin.

Even een handdoekje 20 minuten erop laten en dan op een medium temperatuur fohnen. Fohn het liefst nog koud want hoge temperaturen zorgt allemaal voor pluis.

Dit is het voor en na resultaat voordat ik hiermee begon!

Afbeelding
Hier was het nog rood, een jaar geleden ong

Afbeelding
Dit is na bovenstaande stappen. De zelfde slag zit erin maar met veel minder pluis.

Dit is overigens ook niet gedaan met een krultang ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:55

Wat betreft verven op vet/net gewassen haar: voor het pakken van de verf is het het beste als het haar echt gestript is van alle oliën, dan hoeft het zich alleen vast te hechten aan het haar ipv ook nog aan de vettige laag er omheen. Voor je hoofdhuid is het echter niet zo'n pretje om bijtende verf aan te brengen als het net gewassen is, dus meestal wordt aangeraden om de middenweg te kiezen. Na een dag of twee (afhankelijk van hoe vaak je wast) heeft je hoofdhuid al een vettig laagje maar zit het nog niet in de lengtes van je haar, dan pakt de verf nog prima en krijg je geen brandende hoofdhuid.

Voor mensen met pluizig haar: een keratine behandeling kan werken maar haalt in veel gevallen de krullen er ook uit voor zover ik weet. Olaplex behandeling is ook heel prima te doen en minder duur voor zover ik weet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:15

Emmaa_ schreef:
Voor mensen met pluizig haar: een keratine behandeling kan werken maar haalt in veel gevallen de krullen er ook uit voor zover ik weet. Olaplex behandeling is ook heel prima te doen en minder duur voor zover ik weet.

Van mij mag de Krul eruit. Ik heb het (zeker komende zomer) toch altijd vast en stijl zit het een stuk beter. Alleen stijl ik het nu nooit omdat dat zo slecht is voor je haar. Als het na de keratinebehandeling stijl is, ben ik prima blij :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:17

Bij SalonB hebben ze nu iets gelijks aan Olaplex maar op kokosoliebasis.

Liever mijn been eraf dan mijn krullen eruit.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:08

Okay, het is dus een beetje paars/bruin/rood geworden. Maaarrr, mijn uitgroei is nu stukken minder knal! :)
Afbeelding
Afbeelding

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:26

Ik kon zo in de film van de coonheads meedoen :=
Als je er aluminiumfolie over doet, zeggen ze dat het beter pakt.
Eerst geblondeerd, toen paar keer gewassen met ph neutrale shampoo,
toen het paars er op en wachten maar

Ik zeg goed gelukt *\o/*
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:34

Pepperrr schreef:
Okay, het is dus een beetje paars/bruin/rood geworden. Maaarrr, mijn uitgroei is nu stukken minder knal! :)
[ [url=m/VU7l1M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5QO5Tb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor!!

@sabine, idd goed gelukt!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:37

Dankjewel Iris :)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:14

eilleen333 schreef:
Ik heb echt al heel veel producten geprobeerd. Olie werkt nog het minst slecht, maar dan heb je dus direct een vette kop. Dus dat doe ik alleen onderin. Dan vragen mensen zich nog steeds af waarom ik er geen verzorgingsproducten in doe, maar dat doe ik dus wel, maar dan is het gewoon nog steeds drama.
Ik heb al diverse keren korting gekregen bij kappers (zowel dure als goedkope) die beweerden mijn haar wel te kunnen temmen. Iedere keer kansloos. Het is 1 iemand gelukt, maar die was er 1,5 uur mee bezig, en wat zij deed werd direct teniet gedaan door het wassen van het haar (speciale manier van fohnen was dat). En ik heb gewoon geen tijd om iedere keer 1,5 uur bezig te zijn...
Maar ik ga de keratine behandeling bij de kapper laten doen. Ik ga niet zelf prutsen (zeker niet nadat ik gevonden had dat iemand kaal was geworden door de behandeling :P ) .
23 mei is het zo ver, ik zal vergelijkende foto's plaatsen als er een effect te zien is :) .

Curly girl methode al geprobeerd?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:41

xxxdonja schreef:
eilleen333 schreef:

Curly girl methode al geprobeerd?

Geen idee wat het is, haha! Ik ga het googelen!

Edit: ja, dit doe ik nu. Alleen het afspoelen met koud water is niet echt koud, maar een graad of 20-25. Echt koud vind ik een dingetje, haha! Maar dat is het enige wat ik evt nog toe kan voegen om idd de curly girl methode te volgen zeg maar.

Ik heb vorig jaar een maand in Canada gezeten met beperkt toegang tot een douche. En dat was een mooie gelegenheid om van de shampoo af te stappen. Ik gebruik nu een klein beetje, omdat het zo vet wordt van de haar producten en dat hier niet echt geaccepteerd is ;)
Maar komende zomer zit ik drie maanden in Canada, en ik hoop 100% shampoo vrij te kunnen blijven daarna.
Gebruikte lang geleden consequent head and shoulders. Killing voor je haar.... maar dat zou uitgegroeid moeten zijn grotendeels, is een jaar of 5-6 geleden dat ik dat gebruikte.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:04

Aah oke, ik heb hele mooie resultaten gezien met die methode maar als je het al doet dan houdt het op :p

Ik heb het ook, enorm pluizig haar, kan er wel 20 cm afknippen maar het blijft gewoon zo pluizig helaas

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:57

Laurie: mooi geworden zeg :)

Pepper: ik vind het heel gaaf geworden!

Sabine; leuk dat paars :j

Hier groeit het lekker door gelukkig:

Eind januari:
Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:24

Wauw Frum, dat gaat vooruit :oo
Wat doe jij met je haar voor je trouw? :D We hebben ongeveer dezelfde lengte, dus ben benieuwd wat jij gaat doen!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:45

Thanks Frummels :)

Ben nu flink kokosolie aan het smeren. Gister meteen na het verven keratine masker erin gegooid, zal dat een paar keer per week doen, want mijn haar is echt nog erger dan stro :+ Heb trouwens deze olie voor erin, werkt super!
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:06

Yasmine schreef:
Wauw Frum, dat gaat vooruit :oo
Wat doe jij met je haar voor je trouw? :D We hebben ongeveer dezelfde lengte, dus ben benieuwd wat jij gaat doen!

Ja gaat lekker snel nu! :) eindelijk haha.

Ik wil mijn haar graag omhoog/opgestoken. Wilde eerst extensions en dan (half?) los, maar mijn jurk heeft een compleet open rug, dus dat vind ik dan een beetje zonde haha. En weet jij het al?

Zoiets vind ik mooi:

Afbeelding

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:45

Hoi,

Excuses dat ik hier kom binnen vallen. Vanmiddag mn haar verven, vond nog een pakje verf in de kast!

Maar nu vroeg ik me af, kan ik beter na het verven gaan douchen/haren wassen, of ervoor? Ik kanhet momenteel even nergens zo snel vinden. :+

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:46

Niet wassen, tenzij je altijd een hoop haarstylingsproducten gebruikt. Dan wel wassen maar geen conditioner erin.