[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:06

Sharmilla, misschien kun je 'm nog krijgen als je via de US sites besteld en dan Shipito gebruiken als forwarding system... volgens mij is 'ie namelijk echt overal uitverkocht.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:03

Ja zat ook al op eBay te kijken daar staat hij ook nog. Maar zit nu een beetje te twijfelen over het vice4 Palette. Die heeft ook goede kleuren.... En nog wel te krijgen

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:07

MissBambi schreef:
Heb jij voor en na foto's Cchanny?

Ja zeker :)
Afbeelding
De volgende keer worden ze nog wat rechter/scherper gemaakt.

Sharmila schreef:
Mijn look vandaag. Geen oogschaduw, was n beetje laat op. En lipstick is van Mac (uiteraard) in de kleur impassioned.
[ [url=m/eMO1cy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh mooi kleurtje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:28

Sharmila schreef:
Ja zat ook al op eBay te kijken daar staat hij ook nog. Maar zit nu een beetje te twijfelen over het vice4 Palette. Die heeft ook goede kleuren.... En nog wel te krijgen

Alice is meer een collectors item. Pigment is goed, kleuren zijn gaaf maar als ik ze tegen elkaar ga opwegen is de Vice Ltd die ik heb gehaald me meer waard. Pigment is iets beter en kleuren wat uitdagender. Leuke van de Alice is wel dat als een kleur er wat saaier uit ziet deze altijd een twist heeft zoals duochrome wat het weer aparter maakt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:04

Shizzel schreef:
Sharmila schreef:

Alice is meer een collectors item. Pigment is goed, kleuren zijn gaaf maar als ik ze tegen elkaar ga opwegen is de Vice Ltd die ik heb gehaald me meer waard. Pigment is iets beter en kleuren wat uitdagender. Leuke van de Alice is wel dat als een kleur er wat saaier uit ziet deze altijd een twist heeft zoals duochrome wat het weer aparter maakt.

Dat inderdaad, ik heb Vice 4 ook. Heerlijk palette ook, maar niet te vergelijken met Alice. Bij Alice is meer op uiterlijk gelet van het palette en ook veel neutralere kleuren. Terwijl de Vice palettes echt gericht zijn op die aparte felle kleuren en enkele neutrale kleuren erbij. Daarnaast verschillen de Vice palettes ook onderling heel erg met wat voor soort kleuren erin zitten.

Vorige week in Barcelona nog even de paarse en gouden kleur uit Vice LTD XX geswatchd, geweldig pigment inderdaad! Maar die heeft voor mij dan weer teveel kleuren die ik niet zou dragen.

Maar qua kwaliteit kun je eigenlijk sowieso niet misgaan bij UD palettes, dus zou vooral veel swatches opzoeken en kijken wat je eigen wensen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:25

Ja, dat pigment he? <3 Echt, als er 1 merk is waar ik absoluut fan van ben is het Urban Decay wel. Kan ook niet wachten tot vrijdag tot 'ie hier zit, ga meteen de foundation en concealer uitproberen! Als ze net openen zullen ze (hopelijk) alles nog op voorraad hebben.

Overigens, de Amerikaanse site heeft hem nog. Even naar een Shipito adres door laten sturen en invoice eruit laten halen en je ontwijkt overige kosten (op verzending van Shipito naar jouw huis toe na dan). :)
http://www.urbandecay.com/alice-through ... ce&start=5

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:29

Nou ik ben ook niet vies van toofaced hoor. Mijn meest gebruikte paletten zijn op dit moment de chocolate en semi sweet. Maar ik ben heel erg van kleur, zeker met het mooie weer wat eraan komt. Bruintinten heb ik echt genoeg ik heb ook al naked 2 en 3. En van toofaced het natural palette en summer Eyes Palette. Dus ik wil echt graag wat meer kleur in mijn stash. Denk inderdaad dat het Vice Palette een slimmere keus is inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:31

Denk dat de Vice dan perfect is als toevoeging. Je kan ook nog altijd naar Makeup Revolution kijken, die hebben ook gave palettes met veel kleur!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:36

Ik vind de acteurs in gtst zulke goede huid hebben de laatste tijd, vraag me af welke foundation ze gebruiken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:37

Ik vind de visagie in gtst toch altijd al heel netjes :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:57

Zeker! Alleen die eeuwige zelfde make-up bij "Janine" irriteert me haha geef die vrouw eens een andere look :')
Google is m'n vriend, ze schijnen met alleen Make-up Studio producten te werken.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:27

Klopt, ze gebruiken make up studio.
En uiteraars worden hun huidjes perfect verzorgd met de juiste middeltjes en extra luxe.
Ook doen de lampen en de nabewerking van de opnames wonderen :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:51

O dat zal zeker inderdaad.

Elke ik ga weer eens wat bij Mac bestellen. Nog aanraders? Mag alles zijn.
Wil denk ik Warm Soul bestellen sowieso.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:57

Heb je de highlighter soft & gentle al? Echt een aanrader. Past bij elke look. En de oogschaduw beautiful violet is ook zo mooi. Echt een ondergewaardeerd kleurtje. En de lipstick Angel, ook zoooooo mooi.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:08

Yep ook blij mee!
Lipstick aanraden is altijd lastig, omdat kleuren zo verschillend vallen, zal Angel eens opzoeken.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:37

Angel is een amplified. Fijne finish, maar een vrij licht roze kleur.

De prep and prime highlighter pens zijn heel fijn. Ik gebruik ze iedere keer als ik make up gebruik. Geeft een hele mooie frisse kleur :j
De blush Melba is ook super mooi. En de mascara In Extreme Demension is een aanrader!
Oogschaduw kleur Blackberry vind ik ook echt heel tof en gebruik ik regelmatig in de crease (arcadeboog)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:44

Correctie oogschaduw die ik bedoelde heet beautiful iris. Niet violet. De kleur is een beetje violet maar heel transparant.

Mijn nichtje is super witjes bij haar doe ik Angel weleens op. Dit weekend ook toevallig heeft ze een bruiloft ik heb een mooie look voor haar gecreëerd met angel en summer eyes van toofaced. Ik vind Angel echt prachtige bij hele lichte meisjes met blauwe ogen. jaloers......ik zeg t maar eerlijk hahaha

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:25

Sharmila, werk jij als visagiste of gewoon hobby? Gezien je een look creert enzo :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:02

Ik denk dat Angel te licht voor mij is, ben wel blank en blauwe ogen maar zeker niet heel wit, met te lichte lipstick wordt ik Barbie haha.
O ja Melba inderdaad, zie ik vaak voorbij komen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:09

velvetblack schreef:
Sharmila, werk jij als visagiste of gewoon hobby? Gezien je een look creert enzo :j

Ja soort van. Ik doe weleens make up voor fotoshoots of belangrijke dagen. Ik heb er geen opleiding voor gevolgd dus ik vind mezelf absoluut geen visagist. Maar het wordt steeds drukker dus ik moet echt wel een opleiding gaan doen. Ik zit wel rond te kijken. Paar keer meegelopen met een visagie opleiding hier in de buurt maar had het idee dat ik de docent beter het een en ander uit kon leggen. Ze had nog nooit van urban decay gehoord bijv. Raaaaar vind ik niet kunnen! Overigens bij Mac ook al eens gebeurd met een make up artist. Ik zei heb je iets wat vergelijkbaar is met velvet revolver van toofaced. En die vraagt aan mij wat is toofaced? En dat was toen sephora nog gewoon in Nederland zat. Hahaha

Maar ja de make up artist opleiding die ik wel interessant vindt kost 4000 euro ofzo. Dus mijn man zei Uhm..... Koekoek? Gaat ie lekker. Dus even door zoeken haha.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:29

Dat met die MAC mua snap ik wel. Wij van MAC gebruiken alleen maar MAC en vertegenwoordigen MAC. De dames die er al heel lang werken krijgen van andere merken niks mee, want dat is ook niet interessant voor ons.

Focus niet teveel op merken. Jij als visa moet het doen en kunnen, niet de merken. Tuurlijk helpt een merk mee qua kwaliteit, maar jij als visa moet bij wijze van spreken met ieder merk een dame kunnen laten stralen. Met een goed merk gaat dat uiteraard 10x beter, maar het gaat om de techniek, mensen kennis en openheid :j

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:05

Ja ik zie het anders..... Je moet toch weten wat de trends zijn en daar op merk op in spelen. Als je ziet dat (bijv) het Alice Palette als een trein loopt en daardoor bepaalde kleuren worden gebruikt in tutorials op internet moet je toch echt gelijk gaan zoeken naar iets vergelijkbaars in jouw winkeltje en daarop inspelen. Uiteindelijk doen de jonge meiden hun favoriete bloggers na en willen ze hetzelfde. Mac heeft al een voordeelspositie doordat veel merken hier niet te krijgen zijn en Mac veel dupes heeft. Pak die kans dan denk ik als er een meid bij je counter staat. Laat per ongeluk even vallen ohw kijk deze lijkt heel veel op orgasm etc. Wedden dat je dan beter verkoopt, en je (nog belangrijker) de aandacht trekt bij het jonge publiek.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:19

Mwoah ben ik het denk ik toch niet helemaal mee eens. Misschien bij budget merken. Maar met een merk als MAC niet. Dat is een merk met zo'n eigen identiteit, dat je daar juist minder mee wil doen. Anders gaan merken uiteindelijk steeds meer op elkaar lijken.

Met trends en nieuwe technieken meegaan lijkt me wel belangrijk, maar niet met producten van andere merken.

Onderscheid kun je maken in advies specifiek op een persoon aangepast. En niet iedereen dezelfde populaire "instagramlook" aan te meten.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:26

linoleum schreef:
Mwoah ben ik het denk ik toch niet helemaal mee eens. Misschien bij budget merken. Maar met een merk als MAC niet. Dat is een merk met zo'n eigen identiteit, dat je daar juist minder mee wil doen. Anders gaan merken uiteindelijk steeds meer op elkaar lijken.

Met trends en nieuwe technieken meegaan lijkt me wel belangrijk, maar niet met producten van andere merken.

Onderscheid kun je maken in advies specifiek op een persoon aangepast. En niet iedereen dezelfde populaire "instagramlook" aan te meten.

Dit :j
Wij vinden persoonlijke leuke adviezen heel belangrijk. We kijken echt naar de persoon zelf. Niet iedereen is een Kylie Jenner etc. Tuurlijk kennen we dat soort trends en is er vraag naar. Maar ook die vraag maken we weer persoonlijk. Wij willen dat de klanten naar huis gaan met een 100% duidelijke uitleg en goed gevoel

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:44

Ben ik het helemaal mee eens! Klopt helemaal. Je moet zeker je eigen individu niet loslaten.m als merk. Maar daarnaast kan je ook meegaan met bepaalde trends. Er is toch vraag naar. Het feit dat de liquid lipsticks continue uitverkocht zijn bij Mac zegt genoeg. Een Mac zal geen mintgroen gaan verkopen als Jeffree Star maar ja feit is wel dat ook ik naar de counter loop om toch ook maar eens een liquid te proberen. Wij allemaal overigens haha.

Maar Nu voorbeeld. Die rainbow highlighter. Als Mac nu op dit moment iets vergelijkbaars ontwikkelt als limited.... Ik lig voor de counter hoor. En naast mij nog een paar 100 man. Waarom niet??? Dat kreng is telkens uitverkocht en lastig aan te komen.

Denk ook wel dat we niet allemaal voor de standaard instagram look moeten gaan. Maar de meeste pubers zijn toch echt kuddedieren. Ze willen niet buiten een groep vallen over het algemeen...