Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:20

Maakt hardlopen niet net je spieren korter? Of zeg ik iets heel dwaas? :+

Nou ja, dan bereik je die sixpack gewoon een ietsiepietsie trager en geniet je terwijl wat meer, dat klinkt niet verkeerd :P

Danoesje, ik zou het bij mezelf idd daar zoeken. Maar geen idee of dat ook voor andere mensen werkt :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:28

Uhm geen idee haha, maar ik krijg met hardlopen slankere benen :') Dus wellicht is mijn theorie dan verkeerd :P Ik dacht altijd lange namelijk hahaha...

Haha nee dat klinkt goed, moet enkel in de zomer de motivatie zoeken maar goed ook dat komt wel goed. Eten aanpassen doet bij mij al een heleboel. Lijntjes zijn ook gewoon zichtbaar het is net dat kleine laagje vet wat irritant is :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:37

http://www.livestrong.com/article/54200 ... ular-legs/

Het hangt er blijkbaar van af of je sprintjes trekt of net traag en lang loopt. De hamstrings zouden wel strammer worden. Als ik het goed gelezen heb tenminste :+ Ik krijg van lopen altijd flinke quads (maar wel meer gedefinieerd)... maar goed, ik krijg van alles enorme quads en glutes, dus ik denk niet dat ik de maatstaf ben :Y)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:55

Ik kreeg van lopen vooral zere heupen mwhoehahaha.
Gogo gribaldi, je kunt het!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:56

Ik ben traag haha heb op het moment geen conditie :+ maar doe met interval anders ga ik kapot :P

Oh echt, grappig zeg. Iedereen wil quads haha.
Ik wil gewoon slanke benen :')

Danoesje, zere heupen lijkt mij ook niet lekker nee. :')

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:05

Hai dames, ik lees hier al even stiekempjes mee, en vind het wel een heel leuk en motiverend topic. Tijd dus om maar eens onder die steen uit te komen...

Ik ben een enorme sportfanaat, het gebeurt niet zelden dat ik twee keer op een dag ga sporten. Volgens mij heb ik last van die verslaving...
Sinds ruim 2,5 maand is mijn relatie beeindigd, en ik merk dat ik nog meer ben gaan sporten en nog gezonder ben gaan eten. Het enige wat ik meet is mijn gewicht, niks wat betreft inname. Dit heeft wel een heel fijn effect op mn lichaam. Ik was al niet dik, maar nu al helemaal niet meer, en spieren beginnen mooi door te komen. (Ik ben 1.80 en woog altijd tussen de 70 en 72. Nu zit ik al een tijdje rond de 67.
Ik rij veel paard (eigen), beachvolleybal (1 a 2 keer per week), doe aan hardlopen (probeer 1 keer per week), en race elke dag met mijn mountainbike naar en van het werk (8,5 km enkele trip).
Ik heb op t moment helemaal geen suiker/ chips behoeftes. Echt geweldig, voor het eerst in lange tijd. Eerder probeerde ik met suiker vermoeidheid te maskeren, maar op het moment is de vermoeidheid er niet meer (zal wel met die relatie te maken hebben ;) ).

Ik kom niet voor specifieke adviezen hier, maar vind het leuk beetje mee te praten :)
Heb net wel een jodenkoek gehad op t werk, maar hij smaakte me niet eens :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:08

Wauw haha jij bent goed bezig!

Vervelend van je relatie maar fijn dat je je heil in sporten zoekt, dat geeft toch ook veel afleiding :)

En welkom :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:10

Welkom Lon!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:14

Dank :)

Even iets wat ik echt nóóit doe: foto van lichaam op internet gooien :oo doodeng...
Maar eerlijk is eerlijk, ik ben er best trots op. Alleen mn achterste mag wel wat strakker :o
Ben al BH maat geslonken laatste tijd... Wel fijn, zat er altijd net tussen, nu tenminste duidelijkheid :')

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:20

Slanke den!

Heb jij die gave tatoeage op je rug?

Oke jij motiveert mij om meer te moeten sporten, geen smoesjes verzinnen meer haha...

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:59

@lon83 Ik zie wel veel spier rond je middel en rug dus je hebt duidelijk fanatiek getraind! Probeer inderdaad iets meer buik en bil te trainen, het lijkt nog niet in balans.

Ik heb vanochtend een uur lang yoga gedaan, eerst half uur rustig aan, tweede half uur iets pittiger, meer balans en beenwerk. Vanavond moet ik nog werken dus ik heb er voor gekozen niet teveel te sporten.

Ik ben vitamines gaan slikken en merk dat ik mijn lichaam daar goed mee doe, ik heb meer energie en zin om te sporten :)

Ik ga op vakantie proberen mijn calorieën bij te houden maar gok dat ik dat niet lang ga volhouden, vertrek maandag.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:01

Welke vitamine slik je?

Vakantie moet je genieten en niet te veel nadenken. Zoveel kom je niet aan, en zowel dan doe je iets niet goed :')

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:30

gribaldi schreef:
Welke vitamine slik je?

Vakantie moet je genieten en niet te veel nadenken. Zoveel kom je niet aan, en zowel dan doe je iets niet goed :')

Heb een A-Z potje van de kruidvat, en daarbij nog extra vitamine D (kreeg gekke vlekjes op mn voeten en handen door een te kort, na het slikken is dit weg gebleven)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:31

Thnx :) Nuttige opmerking ILoveJip! Nooit bij stilgestaan... Ik doe eigenlijk amper aan oefeningen, misschien dat ik eens in de twee weken even op een matje ga liggen voor wat buikspieroefeningen. Wat je nu ziet is puur functioneel :')
Maar dat betekent kennelijk dat mijn huidige sporten de lage buikspieren te weinig aanspreken, dus die kan ik wel degelijk extra gaan trainen. En billen vind ik gewoon kl*te om te trainen :+ Op zich is beachvolleybal daar heel goed voor, maar daar doe ik het net te weinig voor, dan moet ik gewoon vaker toernooien gaan spelen (dan heb ik enorme bilspierpijn daarna), maar dat kost me dan weer teveel tijd en het toernooiseizoen is een beetje voorbij zo langzamerhand.

Fijne vakantie! En inderdaad niet al te druk over maken...

Ik hou trouwens sinds enige tijd wel bij hoeveel water ik op een dag drink, omdat ik anders echt te weinig drink. Nu minimaal 2 liter op een dag. Meer mensen die dat doen? Ik merk dat ik me er beter bij voel en mn huid knapt op (maar ik droogde mezelf dan ook echt uit)

edit: en dat is zeker mijn tattoo ja :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:47

Welkom Lon :-)

Ook genieten hoor Jip!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:49

ILoveJip schreef:
gribaldi schreef:
Welke vitamine slik je?

Heb een A-Z potje van de kruidvat, en daarbij nog extra vitamine D (kreeg gekke vlekjes op mn voeten en handen door een te kort, na het slikken is dit weg gebleven)

Bedankt voor de tips!

Slik de vitamine van B&F al en slik extra B12.
Zal eens naar vitamine D kijken, ook heb ik ergens magnesium gehoord, schijnt ook te helpen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:50

@ Lon, dat moet ik ook doen anders drink ik ook veel te weinig haha.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:42

@gribaldi Ik zie ook dat vitamines B inderdaad helpen bij energieregulatie. Het schijnt dat een magnesium te kort niet snel voorkomt, maar in het geval van een te kort je wel vermoeid kan zijn en last kan hebben van spierkrampen. Mineralen leveren echter geen energie, dat geld ook voor vitaminen trouwens.

Waarschijnlijk komt de extra energie dus ook van het slikken van de vitamine D en niet van de A-Z tabletten.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:13

zo heb weer een hoop gemist..
Lekker bezig :)
Vit B12 en D slik ik ook extra bij :)
resultaat van mijn meting was helaas dat ik te weinig at (komt door het warme weer dan heb ik gewoon niet zoveel trek)
Ik moet meer eiwitten nemen aangezien ik meer ben gaan sporten... (helaas dus spiermassa verloren).
Maar goed ik ga komende week eerst lekker op vakantie en eten waar ik zin in heb :D (dan komt het met genoeg eten vast ook wel goed haha).

Wow Lon wat een mooie tattoo en jou vetpercentage is vast minimaal _/-\o_

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:14

Lekker in t zonnetje Diaantje!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:38

Doe je zo'n huidplooimeting Bianca? Lijkt me wel interessant! Het kan niet elke week in snelle vaart in stijgende lijn gaan, lekker genieten van je vakantie en daarna weer bikkelen!

Nemen jullie B12 en D omdat jullie vegetariër zijn? Of zeg ik iets heel dom? :+ Ik moet af en toe wat ijzer bijslikken, maar sinds ik niet meer voortdurend 'clean' vegetarisch eet, maar ook wel eens wat smokkel, zijn mijn vitaminewaarden net beter. Gek, maar handig :P

Gisteren flink gesport dus vandaag spierpijn. Maar dat gaat zo over want ik ga een avond actief zijn bij de paarden en lekker veel bewegen :) En voor tijdens de middagpauze heb ik mijn pointes mee, mijn collega is er toch niet dus kan ik hier oefenen :+

Wat doen jullie van sport vandaag dames?

Edit: En welke sport blogs volgen jullie? Ik volg enkel Blogilates, vind haar zo leuk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:48

Lon, wat een mooi afgetraind lijf heb jij! Eens met ILoveJip, buik en bil mogen nog wat aandacht, alhoewel ik denk dat buik ook is omdat je nog net wat vet hebt.

ILoveJip, yoga niks voor mij haha, maar klinkt goed. Fijn dat vitamines goed voor je werken! Vitamine D is altijd goed om bij te slikken voor de meeste mensen. Ik slik zelf nog extra jodium, omdat ik geen brood eet. Vit B12 bijslikken heeft voor de meeste mensen niet zoveel zin, tenzij je vegetarisch bent. Heel versimpeld uitgelegd: Een vitamine B12 tekort bij niet vegetariërs is meestal omdat het lichaam de voorloper van VitB12 niet kan omzetten in de daadwerkelijk vitamine. Dan helpt bijslikken (je slikt deze voorloper, niet de daadwerkelijke vitamine) ook niet omdat het gewoon te weinig wordt omgezet. Enige optie dan is injecties met de daadwerkelijke vitamine.

Water drinken ben ik echt super slecht in. Dwing mezelf nu om voor dat ik een maaltijd mag nemen eerst een fles (0.75 of 1L geloof ik) water met klein beetje suikervrije siroop en/of een kop thee (0.5L) leeg te moeten hebben. Dat kost me echt super veel moeite.

Ik ga echt kapot van de spierpijn vandaag, gisteren behoorlijk heftig geweest bij Crossfit. Eerst 3RM gezocht van frontsquat. Was lang geleden door mijn knie, maar heb zelfs mijn PR verbroken dus was echt megatrots op mezelf.
Daarna mochten we een workout doen die bestond uit alleen maar 30x clean&jerk met 40kg binnen 7minuten. Had vooral besloten dat 40kg teveel was maar op het moment zelf toch besloten te starten met 40kg en eventueel later wat minder te maken als het niet lukte. En heb hem uiteindelijk gehaald in 6.55, pff... Was de eerste dame van de dag die hem daadwerkelijk met 40kg heeft gedaan, was zo trots op mezelf en zo strak van de adrenaline dat ik bijna in tranen was achteraf haha. Maar ben nu wel beurs en overal spierpijn.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:52

Bij mijn coach en thuis kan ik op mijn weegschaal die vetpercentage en spiermassa meet.
Ik heb thuis ook een huidplooimeet ding die zijn wel wat preciezer.

Ik vond het al lastig om tussendoortjes te eten maar nu met het warme weer vind ik eten nog lastiger.
De suplementen neem ik extra bij voor mijn energie level.
Helaas krijgen we in onze voeding te kort aan vitamine en mineralen dus slik ik het bij.
Vegetarisch ben ik niet (zou het eventueel wel kunnen maar vind de bbq te gezellig haha).
Vis vind ik zelf het lekkerste maar slik voor mn artrose nog wel omega vetten erbij en MSM poeder.
op dit moment slik ik even niet meer de multivitamine en B12 omdat dat op is... ik weet eigenlijk niet of ik echt verschil merk haha.

Vandaag ga ik hardlopen krachttraining en paardrijden

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:54

wow Sec... een hele overwinning vooral ook voor jezelf *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:08

He mooi zeg Sec! Wat ben jij op dreef! *\o/* Ik vind dat echt supergaaf, trainen met van die zware gewichten. Vriendje heeft zo'n zware-gewichten-bench, maar ik durf er niet zo veel op te doen omdat ik bang ben dat ik een verkeerde houding zou aannemen oid zonder begeleiding.

Ik vind jouw uitleg altijd heel helder, zo fijn om te lezen!

Hier gaat er minstens 2.5 liter water per dag in. En een (grote) koffie of twee :o Ook wel omdat ik snel hoofdpijn heb en bang ben dat te weinig water mijn migraine in de hand zou werken. Heb van die vrolijke kleurrijke flesjes gehaald in de Blokker, dat motiveert om veel te drinken *D

Knap Bianca, actief dagje voor de boeg! Wel uitkijken met gewone weegschalen die spier en vet zouden meten, ik geloof dat die lang niet accuraat zijn.