Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Eigen bijdrage is een bepaald bedrag die je altijd eerst moet betalen. Tenminste, de meeste dingen vallen daarbuiten. Dus stel dat je het eerste half jaar €500.- aan zorgkosten maakt, moet je daar €365.- (afhankelijk ook hoe hoog je eigen risico is) zelf betalen. Maar vols mij valt bijv de huisarts daar weer buiten, maar dat ligt er ook aan wat voor verzekering je hebt.
Hier gaat het trouwens nog steeds heel slecht. Psycholoog heeft me doorgestuurd naar de psychiater, voor betere afstemming van medicatie, maar ook om een noodplan te maken voor wanneer het mis gaat.
Tiggs schreef:Joolien welke ad heb je nu?
coldsummers schreef:Wat fijn dat gisteren beter ging, Joolien!
Gisteren was voor mij echt een dieptepunt. Teruggevallen, super rot gevoel en gewoon niets kunnen en niets willen doen. (Wel veel willen doen maar me er weer niet toe kan zetten). Vandaag wilde ik alleen maar in mn bed blijven liggen, toch eruit gegaan en nu zit ik al uren op de bank, eigenlijk hetzelfde als in bed blijven liggen...
Joolien schreef:Wat balen Jessol. Het is ook wel heel veel wat je allemaal 'moet' doen. Ik zou even prioriteiten gaan stellen. Sowieso eerst eens langs de huisarts, even jezelf op 1 zetten. Ga sowieso eens met de praktijkondersteuner praten om te kijken waarom je je zo rot voelt. Mocht zij er niet uit komen, kun je altijd nog doorverwezen worden naar een psycholoog.
Verder, kun je iets van je school uitstellen? Nee, handig is het niet, maar als je nu door gaat en je valt om, dan moet je wel, dus ga kijken of je de druk van de ketel kunt halen.
En een uur reistijd naar je pony? Kun je deze niet dichterbij stallen? Of iets anders bedenken om ook daar even dde druk af te halen? Ik vind een uur echt lang rijden voor een pony die ziek is, snap dat je daar geen zin in hebt.
Zet jezelf even op 1, de rest komt wel.
Guess_NH schreef:Mijn ouders, vooral mijn moeder gaat hier enorm aan onderdoor. Ze heeft me dan ook echt gevraagd of ik thuis een masker op kan zetten. Verder heb ik 2 hele goede vriendinnen maar beide ook met hun eigen ellende, daar heb ik dan ook afstand van genomen.
Ik vind ook altijd dat je zo lang moet wachten voor je ergens terecht kan. Ik word altijd wel bovenaan wachtlijsten gezet, maar toch, tijdens zulke dieptepunten wil je direct hulp.
Joolien schreef:Ik heb net gebeld met de afdeling psychiatrie, en ik kan een maand eerder terecht gelukkig. De dame aan de lijn dacht erg goed met me mee, dat vond ik erg fijn.