[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:28

Bah, iemand die zijn afspraken niet nakomt kan je beter kwijt zijn inderdaad.

Ik ben een tijdje naar de sportschool gegaan met een vriendin, helaas had diegene geen motivatie en had elke week wel een nieuw excuus, pijn in dr pols, dr knieen, dr enkel, enz.
Dus nu maar geen sportschool meer, is ookal dik 2 jaar geleden.

Ik heb net ondanks de pijn in mijn nek 70 squats gedaan en 30 jumping jacks. Hopen dat ik dalijk nog ff wat kan doen, nu even mijn nek rust gunnen haha.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:34

Danique schreef:
Ik zie dat er een nieuw topic is geopend, zou uit pure interesse wel eens de gemiddelde verschillen willen zien over een maand of twee, tussen dit en dat topic! De vordering van de mensen in de topics bedoel ik dan :')

Ik denk dat mensen in dit topic sneller hun doel behalen maar dat mensen in het andere topic hun doel langer zullen behouden. Iedereen is hier wel heel erg rigoureus hun dieet op de schop aan het nemen, succes met het behouden van die levensstijl. Respect voor de bokkers die het vol kunnen houden. +:)+

Dit is mijn laatste reactie, ik verdwijn naar het ander topic. Doei! :evaw:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:54

Ik ben met mijn 30 days abs challenge destijds tot dag 25 ofzo gekomen. De planks waren mijn grootste struggle. Heb ik erg veel moeite mee met mijn holle rug.
Misschien dat ik nog weer eens opnieuw ga beginnen. Vond het wel heel gaaf dat je zo snel verschil merkt en ziet :j

Vind het overigens jammer dat er twee topics moeten zijn nu. Zou graag in beide meepraten maar dat wordt me wat teveel van het goede. Deze bijhouden is al een hele opgave :') Waarom kunnen we het niet gewoon in 1 topic laten?

Als iedereen gewoon wat minder bitchie (vrouwelijk :+) naar elkaar doet en iedereen elkaar in zijn waarde laat. Zo moeilijk is dat niet toch? Bah, dat té serieuze en kattige gedoe altijd. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 01:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motivatie!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:18

Inney, top dat je je fitter voelt!

Jolmer, wat rot dat je nog steeds last van je nek hebt :(

Rebecca, het helpt mij heel erg om ook te denken van dat ik wel alles mag eten maar dat ik het niet wil. Is dat ene koekje nou echt zo lekker? Of voel ik me net zo goed (misschien zelfs beter), als ik 'm niet neem?

Thesserd, goed dat je een banaan hebt genomen ipv een cakeje!

Wat samen sporten enzo betreft. Ik ga zelf eigenlijk 't liefst altijd alleen. Ik weet niet. Je bent toch zelf verantwoordelijk voor of je gaat of niet. Daarbij haken veel mensen waarmee ik ooit samen gesport heb, op een gegeven moment weer af. Dat motiveert mij dan ook weer niet :P
Wat Jolmer ook zegt inderdaad, precies dat!

Ik hoef voorlopig niet meer uit eten :') Twee avonden achter elkaar was wel weer even genoeg. Wel lekker gegeten, niet mezelf helemaal volgepropt zoals ik anders wel eens doe en m'n koekje bij de thee laten staan. Misschien kleine dingetjes maar toch :)
Ik moet alleen echt wat meer gaan bewegen. Enige wat ik nu doe is naar werk en terug fietsen (2 keer een kwartiertje) en 3 keer in de week hardlopen (zover dat nu dus gaat met m'n knie/schenen).

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:46

Motivatieplaatje 1 van mijzelf :o

Edit: hij doet het niet

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:56

Afbeelding

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:59

Wat vinden jullie van appelstroop?

Mijn ontbijt is niet super gezond, en het hoeft ook echt niet perfect, maar ik wil wel van de boterhammen met hagelslag af :Y) Als alternatief eet ik nu appelstroop. Zit (ook) veel suiker in, maar naar mijn idee is het wel gezonder. Minder kcal, minder suiker, minder vet etc.

Ik krijg 's ochtends echt geen hartig beleg weg, heb het al vaak geprobeerd maar dat wil gewoon niet lukken. Evenals yoghurt/kwark oid, die substantie krijg ik 's ochtends echt niet weg.

Hebben jullie eventueel nog gezondere alternatieven?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:02

Appelstroop lijkt mij prima broodbeleg. Er bestaat ook jam zonder suiker. Dat is echt gewoon puur fruit. Misschien is dat nog een alternatief? Is wel duurder dan gewone jam.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:23

Vooral als je een appelstroop neemt zonder toegevoegde suikers (of dus jam zonder toegevoegde suikers zoals al gezegd is) is het best een gezonde optie. In de meeste stropen zit namelijk meer andere suiker toegevoegd dan dat er daadwerkelijk appelstroop/vruchteigen suiker in zit :=
Volgens mij zou je het ook zelf kunnen maken, maar daar moet je ook maar net zin in en tijd voor hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:24

Zelfgemaakt is wel zuur hoor := En een hoop werk.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:25

Ik zal eerst eens in de winkel kijken naar suikervrije/suikerarme appelstroop/jam. Zelf maken duurt me te lang denk ik :+ .

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:46

Romeo: hele goede motivatie!

Haha Simoonzel, die van dat hondje :')

Zo, even before foto's gemaakt van mezelf, best erg als je het zo onder je neus gedrukt krijgt. Maargoed, dat is alleen maar de bedoeling! Haha.
Nek doet nog steeds pijn, beetje jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:21

Ik heb helaas met een breaker moeten ontbijten omdat ik geen tijd had voor normaal ontbijt. Valt verder wel in m'n behoeften van vandaag maar had me wel verheugd op lekker fruit met yoghurt. Dus dan maar zo.

Hahaha dat hondje!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:22

Ik heb even een beetje advies nodig trouwens :P Zondag kocht ik een kant en klare maaltijdsalade welke t/m 9 maart houdbaar is. Nu ben ik niet heel moeilijk met dat soort datums maar zouden jullie dat nog eten? Er zit wel kip bij. Ik dacht zelf om de kip wel weg te gooien en een gerookte kipfilet te kopen en dat erbij te doen. Of zouden jullie op safe spelen en alles gewoon weg gooien?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:22

Simoonzel schreef:

Dat motivation :')

Suikervrije jam, is dat lekker?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:23

Suikervrije jam is goed te eten hoor :j Zit wel wat minder smaak aan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:24

_Tara_ schreef:
Ik heb even een beetje advies nodig trouwens :P Zondag kocht ik een kant en klare maaltijdsalade welke t/m 9 maart houdbaar is. Nu ben ik niet heel moeilijk met dat soort datums maar zouden jullie dat nog eten? Er zit wel kip bij. Ik dacht zelf om de kip wel weg te gooien en een gerookte kipfilet te kopen en dat erbij te doen. Of zouden jullie op safe spelen en alles gewoon weg gooien?

het is Teminste Houdbaar Tot datum, dat betekent dat na die datum de kwaliteit afneemt. Je moet gewoon zelf even kijken, je ziet snel genoeg of die nog wel of niet meer te eten is. Bij een Teminste te Gebruiken tot datum, moet je het echt weggooien.

Eerlijk gezegd kijk ik noooit naar datums :o

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:39

Ik lees al een poosje mee, maar kom me nu ook maar officieel melden.
Ik ben een enorme jojo-er. 4 jaar geleden zat ik, na het beindigen van mijn toenmalige relatie, op de 60 kg. Heb daar heel hard voor moeten werken en hield het slecht vol. In de periode daarvoor zat ik meestal begin 70.
Afgelopen jaren liep het steeds meer op, totdat eind vorig jaar de weegschaal 82 aanwees. Nu weer op weg naar beneden met momenteel 76 op de wijzer. De knop wilde maar niet om, maar dat is nu toch eindelijk gelukt. Mijn doel is 65 kg.
En ik heb me 2 weken geleden ook opgegeven voor de ladiesrun in rotterdam op 14 juni als stok achter de deur.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:41

Romy, ja ik denk dat dit een tenminste te gebruiken tot datum is, omdat 't een vers product is... Ik kijk/ruik vanavond wel even. Volgende keer niet zo enthousiast zijn met boodschappen doen.

Knuffeldier, welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:53

Welkom! :D

Ik had die salade weggegooid maar ik ben ook wel echt een meut hoor. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:54

Ik vind 't zo zonde om een hele salade weg te gooien.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:58

_Tara_ schreef:
Ik vind 't zo zonde om een hele salade weg te gooien.

Zo lang alles er nog goed uit ziet/ruikt kun je het gewoon eten hoor. En als je de kip niet aan durft kun je die altijd nog vervangen door 'verse' kip. Zou idd zonde zijn als je alles weg moet gooien.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:00

Mag ik mij ook melden hier??
Ik ben sinds halverwege januari al bezig met afvallen sporten en change of live
Ik ben 1.65 groot ongeveer
Ben 23 jaar oud
En woog 87,4
Inmiddels 11 kilo kwijt en een gedeelte conditie erbij.
Mis af en toe een gebakje of koekje nemen echt wel heel erg maar ik heb nog 19 kilo te gaan dus ik moet nog even
Overigens eet ik wel redelijk mijn normale eten alleen wat minder woon nog thuis dus eet wat de pot schaft.
En als tussendoortje vaak een appel

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:01

Fotografie91 schreef:
Mag ik mij ook melden hier??
Ik ben sinds halverwege januari al bezig met afvallen sporten en change of live
Ik ben 1.65 groot ongeveer
Ben 23 jaar oud
En woog 87,4
Inmiddels 11 kilo kwijt en een gedeelte conditie erbij.
Mis af en toe een gebakje of koekje nemen echt wel heel erg maar ik heb nog 19 kilo te gaan dus ik moet nog even
Overigens eet ik wel redelijk mijn normale eten alleen wat minder woon nog thuis dus eet wat de pot schaft.
En als tussendoortje vaak een appel

Wauw wat goed! hoe heb je dat aangepakt? En hoe snel was je die 11 kilo kwijt?