[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:04

Hoe weet je eigenlijk wanneer een piercing genezen is? Ik heb mijn TFH nu 2 maanden, maar ik heb er totaal geen last meer van. Heb wel het idee dat ze nu nog niet helemaal genezen zijn (goh :') ), maar wanneer denk je van, en nu ga ik er een andere piercing in doen?
Ik wil graag nog iets kortere en rechte staafjes namelijk, die er nu in zitten (barbells) zijn alsnog te groot eigenlijk en ik vind het best irritant dat ze zo ronddraaien waardoor het soms lijkt dat het super scheef gezet is :=

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:34

eefj33 schreef:
Hoe weet je eigenlijk wanneer een piercing genezen is? Ik heb mijn TFH nu 2 maanden, maar ik heb er totaal geen last meer van. Heb wel het idee dat ze nu nog niet helemaal genezen zijn (goh :') ), maar wanneer denk je van, en nu ga ik er een andere piercing in doen?
Ik wil graag nog iets kortere en rechte staafjes namelijk, die er nu in zitten (barbells) zijn alsnog te groot eigenlijk en ik vind het best irritant dat ze zo ronddraaien waardoor het soms lijkt dat het super scheef gezet is :=

Dit had ik ook met mijn FH! Het idee dat hij helemaal genezen is. Maar nu is die al een tijdje aan het bitchen. Ik wacht gewoon minimaal de 9 maanden genezingstijd af en dat hij niet meer zeer doet. Ik vind het lange staafje ook niet handig en soms prikt het achterkant in mijn oor lijkt het wel, maar even doorbijten en dan maar er straks wat moois in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:03

Ik heb mijn tragus gewoon lekker lang laten genezen. Staafje wat er nu in zit is ook nog steeds het eerste staafje en heb hem inmiddels 3 jaar. Bolletje erop wissel ik af en toe eens :) Durf geen andere in te doen uit angst dat ik hem er niet in krijg _O- En bolletjes zijn goedkoper dan complete piercings. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:05

Hij is overigens na twee maanden door de piercer zelf gewisseld voor een korter staafje. Wel erg vroeg maar goed zij adviseerde ook Sterilon dus ben blij dat er niks misgegaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:52

Hoe maken jullie een piercing schoon als je 'm net binnen hebt? Ik heb een nieuwe helix besteld maar dat schoonmaakspul van de piercingshop is bijna op. Moet ik hem dan afwassen met water of met unicura?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:01

Even in kokend water houden. :j

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:14

Pfff ik dacht ik laat me helix piercing een nachtje uit, is hij dichtgegroeid... :oo
Na veel gepiel (en auw...) hem weer door kunnen prikken. Het bloedde wel.
Hebben jullie nog tips voor de na verzorging? Ik heb hem ongeveer een jaar nu

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:34

Is ook niet slim om 'm er een nachtje uit te houden als je 'm pas een jaar hebt. :=
Gewoon goed schoonmaken onder de douche en vervolgens goed droog maken met een stukje keukenrol. Verder lekker afblijven en 'm voorlopig 24/7 in houden. :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:50

Ja ik had even op google gekeken en ik las daar dat het wel kon, niet dus.... :+

Oké! En juist wel of niet draaien / bewegen tijdens het schoonmaken?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:20

Ik draai ze nooit rond. Moest ze van m'n piercer wel altijd heen en weer schuiven na het douchen, onder het droogmaken, zodat ook het vocht wat er in zit er uit is. Dus naar voren schuiven, droog maken. Naar achteren, droog maken en dat nog een keer herhalen. Maar dat deed ik de eerste paar weken.. Ze zijn nu rustig en braaf, dus ik maak ze vrijwel nooit meer speciaal droog.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:25

Oké duidelijk!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:17

Iemand ervaring met uppertentattoos in amsterdam?

Ze hebben bijna elke week modellen nodig die gratis gepierced mogen worden door ik gok cursisten (ze doen namelijk veel cursussen)

Ik vraag me af hoe het zit met hygiene etc en de precisie.

Ik kan namelijk 2 piercings laten zetten daar maar wil wel zeker weten dat het in orde is.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:24

Nou ik neem aan dat er dan gewoon ervaren piercers naast zitten en die zullen heus wel ingrijpen als er wat fout gaat!!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:32

Hij zit :D viel echt enorm mee voelde het amper.
Nu brand het een klein beetje, en bloed flink maar dat lijkt me niet heel erg.
Ben wel blij als het ringetje er uit mag en een staafje er in haha

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:30

Een ringetje als navelpiercing? Is dat normaal?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:32

Ja zij zet altijd alles met een ringetje, geneest het beter schijnbaar?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:41

Nooit van gehoord, maar ik ben ook niet zo thuis in de navelpiercings.

Al alles doorgaat heb ik er dus donderdag een helix extra en een tragus bij!
Een vriendin van mij een helix en een andere een navelpiercing.

Ik ga nog wel even recenties etc opzoeken maar denk wel dat het goed zit, en mocht ik me daar niet op mn gemak voelen kan ik altijd nog weg.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:46

Ringetje beweegt meer, maar er is wel meer ruimte voor eventueel vocht wat eruit kan.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:28

_R_G_ schreef:
Ja zij zet altijd alles met een ringetje, geneest het beter schijnbaar?

Nee. Staafjes staan er om bekend sneller te genezen. Als ie lang genoeg is uiteraard. Ringetjes zijn beweeglijker, dus maakt continue de korstjes kapot.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:35

Cindeeh schreef:

Ze hebben bijna elke week modellen nodig die gratis gepierced mogen worden door ik gok cursisten (ze doen namelijk veel cursussen)

Ik kan namelijk 2 piercings laten zetten daar maar wil wel zeker weten dat het in orde is.

Nope.. nooit van gehoord ook, maar als het gratis is durf ik de gok wel te wagen. Al helemaal voor een helix of een tragus. Zit ie niet goed haal je 'm er direct weer uit en groeit ie prima dicht. :j :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:40

de andere delen nooit gevolgd, maar zag deze voorbij komen!
ik hou ontzettend veel van piercings, heb een tongpiercing en een navelpiercing. beide inmiddels 2 jaar!
wil er nog 1 bij, maar wat..
heb ook een madonnapiercing gehad, na een week eruit gehaald, wat stond het mij verschrikkelijk zeg :P !
kent iemand nog een leuke piercing, liefst niet in t gezicht ? :)
dacht aan de dermal, maar lijkt me zo risicovol.. iemand ervaring mee?

groetjes :wave:

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:41

_Ekenna schreef:
Cindeeh schreef:

Nope.. nooit van gehoord ook, maar als het gratis is durf ik de gok wel te wagen. Al helemaal voor een helix of een tragus. Zit ie niet goed haal je 'm er direct weer uit en groeit ie prima dicht. :j :D

Ja precies.

Ik hoor net van die mensen dat alles hygienisch en schoon gebeurd. het wordt inderdaad door cursisten gedaan, maar wel met alle goede begeleiding etc.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:42

Cindeeh schreef:
Een ringetje als navelpiercing? Is dat normaal?

verschilt volgens mij per piercer.
ik had een staafje, meisje uit mn klas had een ringetje. haar navel was 2 maanden lang ontstoken. eruit gehaald en opnieuw moeten zetten, zegt er niks over dat een ringetje slechter is ofzo hoor! :) mijne was in 2/3 weken al genezen.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:18

Oeh gratis piercings in Amsterdam... Verleidelijk. Ik ga ze even googelen, laat je weten wat je er van vond?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:25

savannah030x schreef:
de andere delen nooit gevolgd, maar zag deze voorbij komen!
ik hou ontzettend veel van piercings, heb een tongpiercing en een navelpiercing. beide inmiddels 2 jaar!
wil er nog 1 bij, maar wat..
heb ook een madonnapiercing gehad, na een week eruit gehaald, wat stond het mij verschrikkelijk zeg :P !
kent iemand nog een leuke piercing, liefst niet in t gezicht ? :)
dacht aan de dermal, maar lijkt me zo risicovol.. iemand ervaring mee?

groetjes :wave:

Ik heb 3 dermals op mn borst.
Je hoort er veel verschillende verhalen over qua uitgroeien.
Ik heb er een al jaar of 5 a 6 denk ik. Die zit prima.
lk heb daar laatst 2 bij laten zetten en die zijn nog wat gevoelig. Het zetten vond ik alleen niet prettig, echt niet..
Heb redelijk wat piercings maar deze laatste 2 auw... echt auw.