Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

laughterline

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:11

Hóe heb ik ooooit 1 hele oksel gedaan?! :wow: aaauw! Haha

Probeer nu rechts te doen met m'n linker hand dus, maar ik ben rechts dus vind ik best lastig :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:13

Ok t is een kwestie van doorzetten en kleine stukjes :') maar doe t mooi een andere x haha, duurt me te lang denk ik :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:16

Oksels vond ik echt heel erg meevallen. En nog steeds zo zacht! *aait*

Bikinilijn als in 'dat wat buiten je bikini/ondergoed' groeit vond ik zo goed als pijnloos. Meer daar naar binnen... Mwoah. Neuh :') Maar ik had het ook laten groeien, wellicht dat het meer zeer doet als de haartje eigenlijk te lang zijn? Dat ga ik nu testen, of het minder zeer doet als alles echt goed kort is :+

Dit topic is wel echt heel erg fijn! Hilarisch maar ook heel open en geen vraag is te gek. Echt heel tof! +:)+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:17

Haha hoe hoog is jouw pijngrens? :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:19

Ik heb eigenlijk een hele hoge pijngrens, maar oksels vond ik toch wel erg vervelend. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:21

Nou de vorige poging bij 'binnen de bikinilijn' ben ik na een tijdje gestopt, toen had ik een streep van een cm eruit geropt :') Toen was ik er klaar mee, dat deed echt teveel zeer.

Oksels waren naar en vooral dat geluid van die haartjes die echt zo *tsjak* eruit werden getrokken :') maar verder niet héél ondraaglijk ofzo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:24

Berdien schreef:
Oksels vond ik echt heel erg meevallen. En nog steeds zo zacht! *aait*

Bikinilijn als in 'dat wat buiten je bikini/ondergoed' groeit vond ik zo goed als pijnloos. Meer daar naar binnen... Mwoah. Neuh :') Maar ik had het ook laten groeien, wellicht dat het meer zeer doet als de haartje eigenlijk te lang zijn? Dat ga ik nu testen, of het minder zeer doet als alles echt goed kort is :+

Dit topic is wel echt heel erg fijn! Hilarisch maar ook heel open en geen vraag is te gek. Echt heel tof! +:)+

Dat laatste, inderdaad! :D

Ik heb een hoge pijngrens en ga er ook 'makkelijk' doorgeen. Maar binnen bikinilijn is niet te doen dus voor mij. Oksels pijnlijk maar opzich wel te doen! Het is niet gewoon pijn vind ik, maar echt een agressief makende pijn, vooral omdat je het jezelf aan doet, direct. :+

Berdien bij ons is het dua hetzelfde :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:37

Klinkt als zware martelingen hier _O- :+ :(:)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 01:08

Nou ik vind de tweede keer mijn oksels al een stuk minder pijnlijker hoor en mijn foef is nog steeds helemaal glad :') ode aan de epilator!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 03:10

Ik heb mijn epilator toch maar weer van onder het stof gehaald nav dit topic. Bovenbenen deden praktisch geen pijn, super! Onderbenen wel, maar daar wen ik vast nog aan.

Bij de haartjes onder mijn navel heb ik mijn hele vloekwoordenschat opgebruikt en vriendlief had de grootste (sadistische) lol :')

Foef en oksels durfde ik daarna niet meer :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:07

O:) Hoe lang duurt het voordat de roodheid is weggetrokken? :+

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:24

Bij mij een dag. Ik werk alles steeds bij en het is bijna pijnloos en niet meer rood! :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:38

Mij benen hadden gisteren wat bultjes en na een uurtje was het weg!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:49

Mijn benen zijn ook wel weer aardig normaal, maar mijn bikinilijn daar in tegen :') Oksels zijn nog iets gevoelig :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:06

Ja mijn oksels heb ik 3 dagen last van gehad en toen had ik ze niet eens helemaal gedaan dus die zoeken het maar uit haha

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:10

Haha, wat een topic. Bikinilijn en benen doe ik altijd met een epilady. De rest scheer ik. Bij mn foef is het scheren nooit echt een succes geweest. Heeft iemand weleens ontharingscreme daar geprobeerd?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:48

Ohw bokt is soms bijzonder slecht voor je. Heb dit topic al een hele tijd gevolgd, en na het lezen van al jullie reacties ga ik het ook proberen.
Heb die van Philips gekocht.
Scheren vind ik ook niet alles, krijg op het moment wat ingegroeide haartjes en dat is ook geen feest.
Bedankt meiden, hier nu nog iemand die zich in de strijd gooit haha! ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:56

Zijn er al meer mensen die een Brazilian aangedurft hebben met de epilator? Ik zit nog te twijfelen of ik er een wil aanschaffen maar als het te pijnlijk is om alles te doen moet ik alsnog scheren. Dan is het zonde geld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:59

Iris82 schreef:
Zijn er al meer mensen die een Brazilian aangedurft hebben met de epilator? Ik zit nog te twijfelen of ik er een wil aanschaffen maar als het te pijnlijk is om alles te doen moet ik alsnog scheren. Dan is het zonde geld.

Daar heb ik nog heel veel alcohol voor nodig om dat te proberen vrees ik := Eerst maar eens zien hoe de boel er vanavond uit ziet :j

Maar heb gister wel een groot gedeelte van de venusheuvel al gehad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:06

Ah, dat klinkt al goed. Ik bang dat het bovenop namelijk zo pijnlijk was omdat die haren zo stug zijn. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:21

Ik heb het niet aangedurfd! Mijn oksels doen nog pijn van gister. :=
Iemand had het over aaien van oksels.. Dat is bij mij nog niet mogelijk zonder pijn!
Glad zijn ze nog niet eens. -O-

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:33

Uhh de venusheuvel is de voorbovenkant toch? Die doe ik al jaren met epilady. In het begin gedaan met kleine stukjes en ook met pincet, nu gaat het prima maar echt lekker is anders.. de rest overleef ik niet!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:31

Heb het volledige topic doorgelezen, 't is te geniaal om niet mee te reageren :D

Vooral dit:
singa schreef:
Maar dan... Op mijn schaamlippen zelf... Doodsangsten en martelpijnen, echt waar! Ik probeerde zo stilletjes mogelijk van buiten naar binnen te gaan, maar soms grabbelde dat ding een heleboel haartjes vast waardoor het helemaal wild werd. Slechts een fractie van een seconde, maar wel een hele pijnlijke. Phoew. Na de zoveelste uitbarsting van dat ding heb ik het voor bekeken gehouden, de laatste halve centimeter heb ik gewoon geschoren met mijn ladyshave. Die ladyshave gaat niet helemaal tot tegen de huid, dus het ziet er echt niet uit nu. Alsof ik een ienieminie ringbaardje heb.

Heb mij even heel hard moeten inhouden om hier (op werk) niet in de lach te schieten :)

Ik had vroeger deze:
Jolien87 schreef:
Zo, die is echt niet duur. Ik heb een wat oudere, die het gelukkig nog steeds goed doet: de Philips Satin Ice Optima. Die heeft 3 opzetstukjes: scheerfunctie, epileerfunctie en een soort van scrubfunctie om bultjes en ingegroeide haartjes tegen te gaan.
Er zat ook een ijs-element bij voor een verkoelende werking, maar ik weet bij god niet waar die gebleven is en inmiddels is mijn huid zo gewend aan het epileren dat het ook niet meer nodig is.
Even een foto van internet gejat:
http://img823.imageshack.us/img823/6890/img2668d.jpg

Dat ijs-element maakte niets uit, ik heb altijd de indruk gehad dat koelen het juist pijnlijker maakt. Koelen 'sluit' de poriën juist waardoor het volgens mij echt pijnlijker wordt, door dat ijs zou je zogezegd je huid verdoven maar daar merkte ik niets van!

Ik heb mij recent ook een nieuwe set gekocht, niet die van jullie hier allemaal :)
http://www.bol.com/nl/p/braun-epilator- ... 012129804/
(op bol staat hij wel duur hoor, ik had hem goedkoper!)

Ik epileer al jaren mijn bikinilijn en 'bovenkant' (dat horroverhaal van hierboven wil ik echt niet meemaken), benen vond ik de moeite niet om pijn voor te lijden, oksels scheer ik altijd. Alleen kreeg ik nu na al die tijd ineens meer last van ingegroeide haartjes, had op beautygloss gelezen dat die borstel helpt, dus toch maar de aankoop gedaan. En héél erg tevreden over:
- ik zou nooit nog een epilator kopen waar je niet mee onder de douche kan, wat een gemak!!! en het is véél pijnlozer!
- het is zodanig pijnloos dat ik mijn benen nu ook meeneem
- ik gebruik mijn exfoliatieborstel regelmatig en heb sindsdien geen ingegroeide haartjes meer

het hele ding ligt nu gewoon op de badrand, ik ga er af en toe eens 'zoef' over, en zo hou ik alles bij. Moet wel zeggen dat ik iets meer haartjes vergeet dan het bij het droog epileren het geval was, maar denk dat dat eerder aan gebrek aan licht boven mijn bad ligt dan aan de epilator zelf.

Door dit topic te lezen zou een mens zelfs bijna zin krijgen oksels ook te doen, alleen heb ik daar écht schrik van, ondanks dat ik rest al zoveel jaren doe :')

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:54

Ladyson schreef:
Haha, wat een topic. Bikinilijn en benen doe ik altijd met een epilady. De rest scheer ik. Bij mn foef is het scheren nooit echt een succes geweest. Heeft iemand weleens ontharingscreme daar geprobeerd?

Ik gebruik daar wel eens ontharingscreme voor maar je krijgt er niet alles mee weg, je moet het 10min in laten trekken dus je kunt 10min met je benen uit elkaar gaan zitten zodat je huid elkaar niet raakt. Als dat je niet tegenstaat kun je gerust je gang gaan. Ik hars het liever.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:03

Iris82 schreef:

Is wel het doel, maar voor de eerste braz ga ik volgende week eerst naar een salon, het idee is om het daarna met de epi te doen :j