Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

okdoei

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:50

Oh wat jammer dat ik dit topic nu pas voorbij zie komen, ik ben 24 en nu bezig met de laatste lootjes na mijn 2e beugel.

ik heb ook een bovenkaak verbreding en boven- en onder kaak operatie achter de rug, nu de puntjes op de i zetten, dan mag mijn beugel eruit, waarschijnlijk nog 2 of 3 maanden.

dus mocht iemand in het kaakchirurgie traject zitten die vragen heeft, stel ze gerust want ik kan er inmiddels alles wel over vertellen denk ik :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:05

Snap het wel Selina, operatie is niet niks. Maar denk dat een kaakoperatie in jouw situatie (volgens mij wel aardig vergelijkbaar met mijn situatie voor de operatie) wel mooi resultaat zal geven.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:59

Wat fijn als het einde in zicht is! :D
Ik ben pas dit jaar begonnen :+ .

Ik vind de controle afspraken wel verschrikkelijk, doet echt pijn :n .

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:17

Ik heb hem sinds vandaag in! Het is wel even wennen... Beugel uit doen en weer terug in doen kost me nu een kwartier. :+

Ik heb er ook elastiekjes bij gekregen + attachments dus zo invisible is de invisalign niet meer. :') Maar het zit vooral meer in mijn hoofd want als ik mensen vraag of ze zien dat ik een beugel in heb kijken ze me raar aan en zeggen ze dat het echt niet te zien is. De beugel doet ook geen pijn. Het is wel op sommige plekken scherp door het plastic.

Al met ben ik nog wel tevreden. Ben benieuwd over een paar maanden. :)

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:27

Ah snap ik wel Selina, het is ook niet niks zo'n operatie nee. := Wel fijn dat je beugel er bijna uit gaat, dat is ook al weer een stap! *\o/*
Ik heb nog geen datum alleen de toezegging van "deze zomer", dus ik hoop juni maar kan ook september zijn. :')

Zo Okdoei, jij hebt ook heel wat ondergaan dan zeggen! Dat zal vast een heel verschil zijn, ben wel benieuwd naar voor- en na foto's ter zijner tijd!

Ja is vervelend he xChantal94, ik vond het wel per afspraak minder pijn gaan doen! De correcties worden natuurlijk ook steeds kleiner.

Haha Neverland, tot zover de onzichtbaarheid. :') Maar moet je die elastiekjes ook constant of niet?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:43

Ik meld me hier! Heb sinds drie weken weer een plaatjesbeugel :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:42

Grote stap genomen door het aan te kaarten bij mijn nieuwe tandarts, ik was er helemaal klaar voor.. Hij wil eerst nog even 6 (!!) gaatjes vullen ;( Was handiger zonder beugel.
Heel vervelend en een shock, heb nergens last van, eet bijna geen suiker, spierwitte tanden, poets heel netjes en vaak.. Dus nog ongeveer driekwartjaar wachten, gezien hij het vullen in stappen gaan doen. Was even een baalmoment!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:24

Oh jeetje wat balen, zeker kleine gaatjes die men alleen ziet met een foto? Had er ook een keer in 1x 5. Toen was ik ook even in shock :=

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:31

Macs schreef:
Grote stap genomen door het aan te kaarten bij mijn nieuwe tandarts, ik was er helemaal klaar voor.. Hij wil eerst nog even 6 (!!) gaatjes vullen ;( Was handiger zonder beugel.
Heel vervelend en een shock, heb nergens last van, eet bijna geen suiker, spierwitte tanden, poets heel netjes en vaak.. Dus nog ongeveer driekwartjaar wachten, gezien hij het vullen in stappen gaan doen. Was even een baalmoment!

Mijn record was nog hoger maar daarvoor hoef je toch niet driekwart jaar voor te wachten? Bij mij hebben ze het in twee keer gedaan. Dus in totaal heeft dat een maand geduurd. Ze kunnen toch de eerste keer alles van 1 kant doen en de andere keer de andere kant?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:03

Het moet in 3x, maar hij is aardig volgepland al. En hij werkt maar 2x in de week. Dus eerste keer wordt juni. En idd, gaatjes die via foto te zien zijn, tussen 2 kiezen in zegmaar, niet op het snijvlak. Oh well, het is voor een goed doel!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:01

@Macs: Wel balen zeg!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:08

Ik meld mij hier ook. Ben nu 33 en ga morgen contact opnemen met de ortho. Begin dit jaar het eindelijk aangedurfd mijn verstandskiezen te laten verwijderen, dus geen excuus meer om geen beugel te nemen.

Mijn voortanden boven kruizen steeds verder voor elkaar, dus moet wel.

Zal later een foto posten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:41

@Mizsz_kitty: Heb je contact opgenomen?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:31

Jazeker, kan pas 5 juli terecht. Morgenochtend het ziekenhuis bellen of ik daar eerder terecht kan, zit ook groot ortho centrum. Voordeel is dat ze daar ook foto's etc genomen hebben.

Foto;

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg benieuwd hoe een ortho er over denkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:10

Lijken zo nog niet heel scheef te staan!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:17

Hij staat een paar mm meer naar voor en de ander wordt er nu achter gedrukt van beide kanten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:42

Mizsz_Kitty schreef:
Hij staat een paar mm meer naar voor en de ander wordt er nu achter gedrukt van beide kanten

Zie je bijna niet! Of ik kijk verkeerd haha

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:09

Je ziet wel dat het scheef staat en ik snap dat je het wilt laten veranderen. :j

Ik had ook nog geen foto toegevoegd dus hier is mijn voor:
Afbeelding

Over bijna twee jaar kan ik de na laten zien... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:09

Ook ik durf mij hier ook te melden, ben 31 en vroeger wel blokbeugel gehad maar door de ortho die mij al 2,5 jaar aan het lijntje hield vertrouwen verloren en niet meer vervolg slotjesbeugel genomen waar ik nog steeds spijt van heb.
Boven valt nog wel mee qua scheefheid maar mijn ondergebit schaam ik mij gewoon voor.
Wil toch wel erg graag aan een beugel maar dan moet ik eerst 2 verstandskiezen verwijderen en daar ben ik als de dood voor, vooral omdat 1 van de 2 overdwars groeit en ze niet kunnen garanderen hem er goed uit te halen of zoiets.
Zit er nu aan te denken ze te laten verwijderen onder narcose, iemand van jullie ervaring hier mee?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:14

@Romy: Geen ervaring met narcose, maar heb ze bij de kaakchirurg laten verwijderen. Vond dat echt heel fijn! Je wordt echt wel goed verdoofd en daarna krijg je ibuprofen mee.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:16

Trekken voel je echt niks van! Gewoon bij de kaakchirurg laten doen. Ik was er ook super bang voor. Heb voor mijn beugel alle 4 de kiezen moeten laten trekken. De pijn van de beugel de eerste paar dagen vond ik stukken erger. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:17

Woensdag zit mijn beugel er alweer een maand in!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:20

Zertab schreef:

Wij zijn echt bijna op hetzelfde moment begonnen! Die van mij zit er morgen precies een maand in. :D Tijd gaat snel he? Hoe lang moet jij?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:21

Neverland schreef:
Zertab schreef:

Wij zijn echt bijna op hetzelfde moment begonnen! Die van mij zit er morgen precies een maand in. :D Tijd gaat snel he? Hoe lang moet jij?

Oh grappig!
Ja ben volledig gewend eraan haha. Alleen sinds gister is een tand weer wat gevoelig geworden, vreemd.

Half jaar, jij?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:50

Misz Kitty, het ziet er bij mij bijna hetzelfde uit. Alleen zijn mijn tanden langer en groter helaas :+ moet zeggen dat het bij een ander er echt veeeel minder erg er uit ziet dan bij mezelf. Durf niet eens een foto te plaatsen :+