Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:01

Hier helaas ook nog stil ivm drukte... hopelijk heb ik zondag weer tijd :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:42

Ook hier gister pas weer actief geweest na een korte vakantie in Duitsland :)
Wilde eerst skeelers meenemen, maar goed dat ik dat niet heb gedaan. (nogal bergachtig :P)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:03

Goedemorgen! Nog lekker aan het skeeleren iedereen?
Ik sta weer in de top 10 :P

Gisteravond meegedaan aan een skeelertocht hier in de buurt.. Super sloom, bijna een uur over 8 km gedaan maar wel heeeel erg leuk :)

Weten jullie sites waar je kan zien waar dit soort evenementen georganiseerd worden? Kom via google vooral op skate tochten van vorjg jaar

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:43

Laatst bijgewerkt door Thrive op 11-06-15 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:44

Nohh nu moet ik ook weer een rondje gaan doen om mijn top 10 plek terug te winnen. Heb alleen geen tijd :(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:46

Skaten staat even op een laag pitje. Mijn vriend en ik doen wel mee met de avond fiets vierdaagse, dus de avonden zijn deze week even bezet. Dit weekend weer lekker aan de skate.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:11

Zo, dat was me de tocht wel gisteravond :))

Ik had donderdag tijdens de training een trainingsmaatje overgehaald om mee te gaan naar de Nijelaamster skeelertocht, we zouden lekker rustig aan de 20km tocht doen. Komen we daar gisteravond aan, wordt ons verteld dat alleen de 40km-tocht een optie was omdat de info op de KNSB site fout zou zijn. Daar sta je dan, beide nog nooit 40km geskeelerd, maar we wilden ook niet met hangende pootjes naar huis. Aangemoedigd door de mannen die mee gingen hebben we 't toch maar geprobeerd en we zijn netjes in 2 uur en 4 minuten gefinisht! *\o/* Het weer was ontzettend fijn en wauw, die omgeving! We hebben ontzettend genoten!

Wat wel ontzettend jammer was, was de opkomst. Dit was de 29ste editie van deze tocht en we waren met 10 man... Zo sneu voor de organisatie, er waren meer vrijwilligers mee dan deelnemers :(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:32

banketstaaf dat het aantal km niet klopte, maar wat een tijd! Netjes!! En 10 man is inderdaad wel een bedroevende opkomst :=

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:39

Vorige week was ik een rondje aan het doen en kwam ik halverwege erachter dat mijn frame van mijn skeeler stuk was :( Deze is nu wel soort van gemaakt met een bandje, maar echt goed zijn ze niet meer. Terwijl het goede skeelers van Rollerblade waren.
Nu zit ik te kijken en te overwegen voor nieuwe skeelers. Hebben jullie tips waar ik op moet letten of wat voor skeelers er goed zijn en welke merken?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:57

Hè dat is vervelend Ikkuh90. Had je de skeelers al lang? Had je een kunststof of metalen frame?

Afgelopen dinsdag mijn rondje groter gemaakt. Het ging erg lekker, kom steeds beter in mijn flow. Nu ruim 9 kilometer met een gemiddelde snelheid van 16 km/h.
Soms voelt het net of mijn wieltjes niet sneller willen. Ondanks dat ik op een redelijk gladde ondergrond rijdt. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen? Ik heb nu een betere kwaliteit lagers en een hardere wiel dan voorheen en toen merkte ik dat nagenoeg niet.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:15

Heb je de wieltjes na aankoop wat losser gedraait met een tool

Edit
Ik bedoel of ze heel strak zitten of dat er wel wat beweging in zit

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:25

Er zit wel gewoon beweging in. Als ik er gewoon met mijn hand overheen ga dan draaien ze wel even door.
Ik heb zelf de lagers en spacers in de wieltjes gezet en alles zo aangedraaid als ik altijd gewent ben.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:27

En ook als je er aan wiebelt? Draaien doen ze sowieso wel haha. Anders een beetje losser draaien en dat uitproberen. Meestal is dat bij mij het probleem

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:30

Binnenkort moet ik de wieltjes toch gaan omdraaien, dan zal ik dat gelijk gaan uittesten. Misschien ben ik toch iets te enthousiast geweest in het aandraaien :+

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:08

[quote="Cabelona"]Hè dat is vervelend Ikkuh90. Had je de skeelers al lang? Had je een kunststof of metalen frame?

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid

Dit soort skeelers had ik. Ik denk dat het kunststof frame was, maar dat weet ik niet zeker. Nu zit ik te twijfelen of ik dezelfde zal kopen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:06

hallo, mag ik hie rook mee praten? :o

Ik heb gister skeelers gehaald, en vandaag mn eerste rondje (herstel: heen en weer terug) gemaakt.

Wat een hell :') heb bosjes van dichtbij bekeken, kramp in mn voeten gehad tot en met, maar hej! ik vond het super leuk :D daarom lijkt het me leuk om hier mee te praten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:10

Van mij mag je hier mee praten hoor Ladybird!

Ik ben van plan om morgen avond weer te gaan skeeleren, wil een rondje doen van ongeveer 6 km.
Hoe gaat het met de rest hier? Hoe vaak skeeleren jullie ongeveer per week? Merken jullie ook dat je een betere conditie krijgt?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:35

Welkom Ladybird

Bij mij is het deze week weer een beetje rustig. Zit midden in mijn tentamens. Vanavond ga ik het helaas niet meer redden, maar hoop morgen weer een rondje te kunnen doen.
Normaal wil ik 2 à 3 keer in de week een rondje doen. Ik ben begonnen op 5 km met gemiddeld 15 km/h en zit nu op 10 km met een gemiddelde snelheid van 16 km/h. Dit heb ik in twee maanden opgebouwd (minimaal 1x in de week skeeleren). Ik heb vroeger altijd heel veel geskate, dus misschien gaat het opbouwen daarom ook redelijk snel.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:19

Bij mij varieert het Hoe vaak ik ga, het gemiddelde ligt op 3 A 4 keer per week.
Ik ga samen met een vriendin, wel zo gezellig :D
We zouden vanavond weer gaan (wat een heerlijk weer :oo ) maar helaas had ik gisteren migraine en nu nog de nawee ervan -O-

Wij merken heel goed dat onze conditie vooruit gaat en dat niet alleen de spieren groeien ook enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:33

En vallen jullie ook af?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:55

Nee ik kom aan :')
Maar dat is niet erg,spier weegt meer als vet.
Aan mijn lijf merk ik zeker weten veranderingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:10

Maar ik neem aan dat je gewoon een normaal gewicht hebt?
Ik ben namelijk te zwaar en neem aan dat ik met een paar keer in de week skeeleren wel zal afvallen?
Of niet?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:41

Ik heb een gezond gewicht inderdaad.
Ik ben niet zo heel erg thuis in skeeleren om af te vallen maar mijn logische verstand zegt dat bewegen calorieverbranding is dus ik mag aannemen dat je er van afvalt.
Mocht de teller niet omlaag gaan zegt mijn logische verstand weer dat je lijf vet aan het omzetten is naar spier (wat weer meer weegt).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:05

Believe schreef:
Maar ik neem aan dat je gewoon een normaal gewicht hebt?
Ik ben namelijk te zwaar en neem aan dat ik met een paar keer in de week skeeleren wel zal afvallen?
Of niet?

Dat ligt er aan wat je eet, hoeveel kcal je binnen krijgt, hoe vaak en hoe intensief je skate ;)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:50

Welkom Ladybird!

Ik dacht met dit mooie weer, laat ik op de racefiets stappen in plaats van de auto te pakken, naar de skeelertraining. Daardoor heb ik vanavond ruim 28km gefietst en anderhalf uur (ruim 25km) op de skeelers getraind. En nu ben ik moe, maar voldaan en stiekem ook wel een beetje trots dat ik nog thuis ben gekomen. :)) Maar wat een fantastisch weer! Ik word er zo vrolijk van! *\o/* Lekker in de ochtend of avond sporten en overdag bruin worden in de zon met een boek er bij. <3

Believe, door te skeeleren kun je zeker afvallen, ik ben ook behoorlijk afgevallen. :j Maar zoals Doubtless hierboven zegt, hangt dat inderdaad van meerdere factoren af.