Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:33

Afbeelding

Dit is het niveau van kritisch prikken. Dan ben je toch al uitgesproken?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:42

Ik ben heel blij dat polio verplicht is in België. Meerdere verplichten zou ik enkel toejuichen.

En sorry pmanera, polio vergelijken met een zomergriephe, ik kan u niet meer serieus nemen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 09-02-19 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:43

_lautje_ schreef:
[ [url=m/9v0sXe.png]Afbeelding[/url] ]

Smakeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:44

Dat is wel hoe grote hoeveelheden provaxxers ongevaccineerden benaderen en behandelen.

Ga weg met je kind, het is een gevaar voor de mensheid.
Jouw kind is in staat een heel kdv aan jonge baby's die nog niet gevaccineerd mogen worden uit te moorden.
Ongevaccineerden zouden geweigerd moeten kunnen worden op scholen en kinderdagverblijven.
Jij hebt geen recht op kinderbijslag.
Jij bent een kindermoordenaar.

Dit heb ik vaker van provaxxers naar mijn hoofd geslingerd gekregen op internet, dus ik kan me het van KP wel voorstellen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:45

Als je jezelf gaat vergelijken met de joden in de oorlog is het tijd voor een retourtje Auschwitz.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:47

Anoniem schreef:
Dat is wel hoe grote hoeveelheden provaxxers ongevaccineerden benaderen en behandelen.

Ga weg met je kind, het is een gevaar voor de mensheid.
Jouw kind is in staat een heel kdv aan jonge baby's die nog niet gevaccineerd mogen worden uit te moorden.
Ongevaccineerden zouden geweigerd moeten kunnen worden op scholen en kinderdagverblijven.
Jij hebt geen recht op kinderbijslag.
Jij bent een kindermoordenaar.

Dit heb ik vaker van provaxxers naar mijn hoofd geslingerd gekregen op internet, dus ik kan me het van KP wel voorstellen.

De reacties over de crèches en scholen kan ik me wel in vinden. In crèches heb ik het al geweten dat ze vragen naar de vaccinaties. Hele goede zaak vind ik dat.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:49

Of je nu voor of tegen vaccineren bent, een vergelijking als dit is smakeloos. Hetgeen mensen tegen je zeggen op internet omdat je je kind niet laat vaccineren mag en kan niet vergeleken worden met het leed dat de Joodse mensen is aangedaan in de tweede Wereldoorlog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:50

_lautje_ schreef:

Ik ben dan allereerst benieuwd: Waar heb je deze foto gevonden? Eerder in het topic werden er ook al rare dingen gemeld over wat iemand van VaccinVrij gedaan zou hebben....en daar klopte ook geen snars van dus sorry dat ik het niet direct geloof dat dit niet misschien door iemand anders in elkaar geknutseld is ;)

Van mij hoeft dit ook niet, maar als je verschillende brulapen zo hoort dan zouden die maar wat graag zien dat ongevaccineerde kindjes zo rondlopen zodat ze ze makkelijker kunnen weren op bepaalde plekken :o

dromertje2 schreef:
Ik ben heel blij dat polio verplicht is in België. Meerdere verplichten zou ik enkel toejuichen.

En sorry pmanera, polio vergelijken met een zomergriephe, ik kan u niet meer serieus nemen.

Dromertje: dat kan je dan wel zo vinden, maar dan heb je dus precies dat verkeerde beeld van polio dat zo zorgvuldig gecultiveerd is: alsof de ergste complicatie datgene is dat de ziekte is. Maar dat is niet het hele verhaal. Het is een complicatie.

Op het RIVM zijn ook nog wel wat pagina's die daar wat minder dramatisch over doen, zoals deze:
https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-polio

Ik quote:

Citaat:
Wat zijn de klachten bij polio?

Mensen weten zelf vaak niet dat ze polio hebben.
Ze hebben dan geen klachten, maar kunnen anderen wel besmetten.

Als mensen wel ziek worden, kunnen de klachten zijn:

- Gevoel alsof u griep krijgt
- Moe
- Koorts
- Verlamming

Maar weinig mensen raken verlamd. Als dat wel gebeurt, dan zijn meestal de benen verlamd. Soms kunnen mensen niet meer goed ademhalen. Dit komt omdat de spieren die daar voor nodig zijn dan niet meer goed werken. Volwassenen raken vaker verlamd dan kinderen.

Ofwel: zomergriepje. Dàt is het normale beeld van Polio.
Maar iedereen krijgt tegenwoordig dat beeld voorgeschoteld van die ijzeren longen en verlammingen als zijde polio. Dat is het óók, maar wederom: probeer het wel een beetje in verhouding te blijven zien :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 09-02-19 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:52

MarcoBorsato schreef:
Als je jezelf gaat vergelijken met de joden in de oorlog is het tijd voor een retourtje Auschwitz.

Het gaat om de stigmatisering.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Hoe lang nog voordat wij opgepakt gaan worden omdat we niet voldoen aan wat door de meute die gehersenspoeld is gevonden wordt.
Hoe lang nog voor ons rechten worden afgepakt waar iedereen vanuit de grondwet recht op heeft, zoals integriteit van het lichaam.
Hoe lang nog voordat wij als ouders door de kinderbescherming van onze kinderen gescheiden gaan worden. Onze kinderen onder dwang geïnjecteerd gaan worden en de ouders gestraft, opgesloten in een gevangenis?
Even voor alle duidelijkheid, dit is geen fictie, dit gebeurt al in Amerika.
Ik vind het niet normaal dat dat normaal gevonden wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:53

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:

Het gaat om de stigmatisering.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Hoe lang nog voordat wij opgepakt gaan worden omdat we niet voldoen aan wat door de meute die gehersenspoeld is gevonden wordt.
Hoe lang nog voor ons rechten worden afgepakt waar iedereen vanuit de grondwet recht op heeft, zoals integriteit van het lichaam.
Hoe lang nog voordat wij als ouders door de kinderbescherming van onze kinderen gescheiden gaan worden. Onze kinderen onder dwang geïnjecteerd gaan worden en de ouders gestraft, opgesloten in een gevangenis?
Even voor alle duidelijkheid, dit is geen fictie, dit gebeurt al in Amerika.
Ik vind het niet normaal dat dat normaal gevonden wordt.

Koekkoek.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:55

Misschien zelf in je tekst ook niet oordelen over diegene die wel vaccineren. T is niet omdat iemand vaccineerd, dat die gehersenspoeld is.

De rest ga ik gewoon niet op in.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:56

pmarena schreef:
_lautje_ schreef:

Ik ben dan allereerst benieuwd: Waar heb je deze foto gevonden? Eerder in het topic werden er ook al rare dingen gemeld over wat iemand van VaccinVrij gedaan zou hebben....en daar klopte ook geen snars van dus sorry dat ik het niet direct geloof dat dit niet misschien door iemand anders in elkaar geknutseld is ;)

Van mij hoeft dit ook niet, maar als je verschillende brulapen zo hoort dan zouden die maar wat graag zien dat ongevaccineerde kindjes zo rondlopen zodat ze ze makkelijker kunnen weren op bepaalde plekken :o

dromertje2 schreef:

Dromertje: dat kan je dan wel zo vinden, maar dan heb je dus precies dat verkeerde beeld van polio dat zo zorgvuldig gecultiveerd is: alsof de ergste complicatie datgene is dat de ziekte is. Maar dat is niet het hele verhaal. Het is een complicatie.

Op het RIVM zijn ook nog wel wat pagina's die daar wat minder dramatisch over doen, zoals deze:
https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-polio

Ik quote:

Citaat:
Wat zijn de klachten bij polio?

Mensen weten zelf vaak niet dat ze polio hebben.
Ze hebben dan geen klachten, maar kunnen anderen wel besmetten.

Als mensen wel ziek worden, kunnen de klachten zijn:

- Gevoel alsof u griep krijgt
- Moe
- Koorts
- Verlamming

Maar weinig mensen raken verlamd. Als dat wel gebeurt, dan zijn meestal de benen verlamd. Soms kunnen mensen niet meer goed ademhalen. Dit komt omdat de spieren die daar voor nodig zijn dan niet meer goed werken. Volwassenen raken vaker verlamd dan kinderen.

Ofwel: zomergriepje. Dàt is het normale beeld van Polio.
Maar iedereen krijgt tegenwoordig dat beeld voorgeschoteld van die ijzeren longen en verlammingen als zijde polio. Dat is het óók, maar wederom: probeer het wel een beetje in verhouding te blijven zien :)

Misschien is het idee om evt reactie s op vaccinaties ook een beetje in verhouding te zien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:03

dromertje2 schreef:
Misschien zelf in je tekst ook niet oordelen over diegene die wel vaccineren. T is niet omdat iemand vaccineerd, dat die gehersenspoeld is.

Van mij mag je jezelf en je kinderen vaccineren zoveel je wilt. Graag zelfs.
Ik ben juist voor mensen die de economie draaiende houden. Dat heb ik al vaker gezegd.

Zolang je de propaganda braaf opvolgt ben je imo gehersenspoeld, vooral wanneer je dit ook nog van anderen gaat eisen.

Ga maar koekoek zeggen tegen al die gezinnen in Amerika die uit elkaar gerukt zijn, MarcoBorsato.
Blijkbaar ben je niet op de hoogte van de internationale gang van zaken aangaande vaccineren.
Ik hoop niet dat dat wat zegt over jouw algehele mate van geïnformeerd zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:06

Geen zorgen vrouw, I'm good.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:13

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

Van mij mag je jezelf en je kinderen vaccineren zoveel je wilt. Graag zelfs.
Ik ben juist voor mensen die de economie draaiende houden. Dat heb ik al vaker gezegd.

Zolang je de propaganda braaf opvolgt ben je imo gehersenspoeld, vooral wanneer je dit ook nog van anderen gaat eisen.

Ga maar koekoek zeggen tegen al die gezinnen in Amerika die uit elkaar gerukt zijn, MarcoBorsato.
Blijkbaar ben je niet op de hoogte van de internationale gang van zaken aangaande vaccineren.
Ik hoop niet dat dat wat zegt over jouw algehele mate van geïnformeerd zijn.

Ben je zelf dan ook niet gehersenspoeld en voer en volg je zelf geen propaganda?
Ah nee, wat wat jij zegt is juist zeker.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 09-02-19 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:15

Jaman. Het feit dat mensen het er niet mee eens zijn dat je je kind niet wil laten vaccineren en daarmee de volksgezondheid in gevaar brengt is echt vergelijkbaar met miljoenen joden die geëxecuteerd zijn omdat iemand ze niet mocht. :+

Wellicht dat ik er nog iets misselijker van wordt omdat de helft van mijn voorouders in die kampen is vergast en de rest zelf een jodenster heeft moeten dragen, maar hoe dúrf je om van zo'n ongelofelijk donker punt in de geschiedenis misbruik te maken om in je slachtofferrol te kruipen? Ga toch een eind fietsen man.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:17

MarcoBorsato schreef:
Pmarena: https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... 31&fref=pb

Hij heeft zijn profiel deels openbaar.

Dank je :) Misschien ging die aantijging aan het adres van VaccinVrij vorige keer dan ook wel over deze meneer, het ging over een man die niet helemaal smaakvol iets deed als ik me goed herinner :)

Net even snel in zijn berichten gedoken en denk wel dat ik het snap dat hij dit smakeloze plaatje even kort gebruikt heeft, als reactie op berichten zoals dit: https://nos.nl/artikel/2268989-waarom-z ... werkt.html

Dat mensen een goed zichtbaar stickertje krijgen als ze braaf de vaccinatie gehaald hebben.

Heeft wel toch snel weer een ander plaatje er op gezet. Maargoed, in alle groepen zitten er wel mensen die weinig subtiel zijn. Om daar nou een hele groep op af te rekenen gaat ook wel weer een beetje ver :=

Die voorstanders van het prikken die bijna alleen maar verwensingen uitbraken waar de honden geen brood van lusten die wil je liever ook niet hebben als model voor de hele groep toch? Bovendien wil je misschien niet eens bij welke groep dan ook horen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:21

In iedere groep zitten gekkies inderdaad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:26

Ik heb nu trouwens niet echt tijd om ergens in te duiken hoor, maar kan zo 1-2-3 even niet vinden hoe deze meneer aan de NVKP gelieerd is, jullie wel toevallig? :)

Moet nodig even met die kleine gaan opruimen hier in huis, het lijkt wel of de Pleuris hier uitgebroken is O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:27

Lijkt me logisch dat ongevaccineerde kids niet naar een KDV kunnen/mogen. Als je ergens ziektes kan verspreiden is het daar wel. Ook voor je eigen ongevaccineerde baby onverantwoord.
Als je niet wilt vaccineren, zorg dan iig het eerste jaar dat je baby veilig is.

Ik heb mijn kwetsbare prematuur/dysmatuur baby bewust niet naar een kinderopvang gebracht. Dat was ook het advies. Vanwege overprikkeling maar ook vanwege het niet te vroeg blootstellen aan ziektekiemen. Mijn kind was er zo een die zo het loodje had kunnen leggen bij een of andere kinderziekte die te vroeg kwam. Dank je de koekoek.

En het vergelijken met joden vind ik echt heel smakeloos en laag :\ Volgens mij is er niemand die ongevaccineerde kids deporteert en vergast ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:31

pmarena schreef:
Ik heb nu trouwens niet echt tijd om ergens in te duiken hoor, maar kan zo 1-2-3 even niet vinden hoe deze meneer aan de NVKP gelieerd is, jullie wel toevallig? :)

Moet nodig even met die kleine gaan opruimen hier in huis, het lijkt wel of de Pleuris hier uitgebroken is O:)

Ja als je op de facebookgroep bij beheerders kijkt staat hij ertussen.

PS toddlerlife, ik flikker elke avond alles in een kist, dan lijkt het nog wat.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:47

pmarena schreef:

Een vaccinatie tegen de pleuris, zou gewenst zijn :P ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:50

verootjoo schreef:
Lijkt me logisch dat ongevaccineerde kids niet naar een KDV kunnen/mogen. Als je ergens ziektes kan verspreiden is het daar wel.

Waarom niet? Als de rest wel gevaccineerd is, breng je toch alleen je eigen kind in gevaar? RVP start met vaccineren DKTP voor het bevallingsverlof klaar is toch. En alle jonge baby's op een kdv zijn nog niet gevaccineerd tegen BMR, ook als je wel het RVP volgt, want die krijgen kinderen pas met 14 mnd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:53

In België ben je verplicht je kinderen te vaccineren tegen polio. Als dat met 18 mnd nog niet is gebeurd, moet je je komen verantwoorden. Zonder valide reden kun je daar behoorlijk mee in de problemen komen.