"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:16

Raponsje schreef:
Tijdens de zwangerschap slaat een vrouw extra vet op. Tijdens een zwangerschap mag een vrouw tussen de 8 tot 15 kilo aankomen.

Alleen als ze teveel vreet en die 8 -15 kilo is een sociaal acceptabele politiek correcte natte vinger.

Op het correcte BMI heeft een vrouw genoeg vet% om zonder zich vet te vreten een kind te fabrieken. Zonder noemenswaardig extra vreten zelfs. Daar is dat tov mannen zo hoge vet% nu net voor :)*

Het is wél zaak om VOOR je zwangerschap gezónd te eten.
Vet bouwt geen grut; bouwstoffen wel.
Geen McFast dus. Beter niet te dik en wel gezond.

Onder de streep zijn hormonen noch zwangerschap een alibi voor vetzucht. Het zijn slechts smoezen voor gebrek aan discipline.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:20

NatasjavE schreef:
Zag een paar pagina's terug een discussie over hormonen....die kunnen weldegelijk invloed hebben op het gewicht.

Hoho, niemand schrijft dat ze geen ínvloed hebben. Het is alleen geen excuus; dát is het punt. Je moet alleen wat meer/minder eten en daar wat meer/minder moeite voor doen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:37

Huertecilla schreef:
Raponsje schreef:
Tijdens de zwangerschap slaat een vrouw extra vet op. Tijdens een zwangerschap mag een vrouw tussen de 8 tot 15 kilo aankomen.

Alleen als ze teveel vreet en die 8 -15 kilo is een sociaal acceptabele politiek correcte natte vinger.

Op het correcte BMI heeft een vrouw genoeg vet% om zonder zich vet te vreten een kind te fabrieken. Zonder noemenswaardig extra vreten zelfs. Daar is dat tov mannen zo hoge vet% nu net voor :)*

Het is wél zaak om VOOR je zwangerschap gezónd te eten.
Vet bouwt geen grut; bouwstoffen wel.
Geen McFast dus. Beter niet te dik en wel gezond.

Onder de streep zijn hormonen noch zwangerschap een alibi voor vetzucht. Het zijn slechts smoezen voor gebrek aan discipline.

pardon, vrouwen eten, ze vreten niet..............

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:00

Enorm aankomen (meer dan 15) zou inderdaad niet moeten.
Al heb ik uiteraard wel begip voor diegene die vanaf 5 maanden rolstoelgebonden zijn ivm bekkeninstabiliteit of zoals een kennis de laatste 2 maanden moest plat liggen.

Wat ik heel grappig vind is dat onder invloed van hormonen je vetjes aan de wandel gaan (dus niet meer worden maar verplaatsen) van elders naar je buik. Normaal trekt dat als het goed is ook weer weg daarna (hopen we maar :P ). Bij mijn oma bleef dat echter zitten en aangezien ze echt super gefixeert was op een goed figuur en altijd op het randje van mager zat kan zo'n 'mannenbuik' natuurlijk heel frustrerend zijn.

Bij een vriendin van was na 1 maand duidelijk dat ze zwanger was omdat al haar vetjes in een randje gingen zitten op navelhoogte. Echter heeft zij een BMI van zeker niet meer dan 17 en ook nog smalle heupen dus dan valt echt alles direct op. Viel dus weinig geheim te houden voor haar, vond dat wel een beetje sneu, zeker omdat het de eerste keer dus inderdaad fout liep maar wel iedereen het al wist. Gelukkig ging het daarna wel goed. Zij is vervolgens 12 kilo aangekomen, maar dat is nagenoeg alleen maar vocht en moest dus 4 maanden lang met steunkoussen door het leven.

Ik kon zelf al binnen 6 weken mijn rijbroek niet meer dicht krijgen, terwijl ik door misselijkheid (kon alleen maar beperkt wat watermeloen en droge crackers eten) toch echt 2 kilo was verloren.

Ik ben wel benieuwd wat me nog meer te wachten staat :P

delvira

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:48

alleen maar leuke dingen Sizzle, het middenstuk gaat altijd bijna altijd voorspoedig....gewoon lekker gaan genieten en niet teveel aan de kilootjes denken...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:53

Ik ben wel blij dat ik sinds afgelopen week weer gewoon kan avondeten zonder elke drie happen een kwartier te moeten pauzeren _O-

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:53

Gefeliciteerd Sizzle

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:59

Sizzle schreef:
Ik ben wel blij dat ik sinds afgelopen week weer gewoon kan avondeten zonder elke drie happen een kwartier te moeten pauzeren _O-

dus genieten........

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:02

Huertecilla schreef:
Raponsje schreef:

Nogmaals, een zwangere vrouw slaat meer vet op tijdens de zwangerschap, dat is geen discussiepunt, het is een feit.
Of een zwangere vrouw nou 9 maanden lang macdonalds eet, of 9 maanden lang op sla met magere kipfilet leeft, ze slaat tijdens die 9 maanden meer vet op.
Hoeveel een vrouw tijdens de zwangerschap mag aankomen is ook geen natte vingerwerk, het is gebaseerd op het vetpercentage / gewicht voor de zwangerschap.

Overigens zijn er ook veel vrouwen die tijdens de zwangerschap veel aan komen omdat ze de eerste 3 maanden alleen vet eten binnen kunnen houden. Als je mag kiezen tussen 3 maanden lang worstebroodjes en pizza's met wat extra zwangerschapskilo's of na 2 weken in het ziekenhuis opgenomen worden en aan het infuus te liggen dan neem je die kilo's echt wel voor lief.
Dan kan een man wel zeggen dat is gebrek aan zelfdiscipline, maar in zulke gevallen heb je geen keuze.

Ik eet echt extreem gezond en had me voorgenomen omdat tijdens mijn zwangerschap ook te blijven doen.
In de eerste 3 maanden heb ik 4 keer in het ziekenhuis gelegen aan het infuus omdat ik uiteindelijk zelfs geen water meer binnen kon houden.
De lucht van gekookte groente, jus, aardappels of rijst was al genoeg om over mijn nek te gaan. Laat staan dat ik het probeerde te eten.

De dokter heeft toen aangeraden om vet te gaan eten en dat kon ik inderdaad wel binnen houden.
Als er ook maar 1 vent het lef had gehad om te zeggen dat ik zelf discipline had moeten hebben en gewoon groente, vlees en aardappelen zou moeten eten na ruim 3 maanden de hele dag kotsen dan zou ik mezelf niet meer in de hand hebben.

Net zoals ik nu extreme nesteldrang heb. Het huis wordt 2 keer per dag schoongemaakt, gestofzuigt, gedweilt en alles moet netjes zijn.
Dat komt ook door de hormonen. Ik háát schoonmaken namelijk, ik heb niet voor niets een werkster. Maar nu móet ik schoonmaken.
Als ik door de hormonen al niet de discipline kan opbrengen om iets wat ik normaal haat niet te doen, hoe moet je als zwangere vrouw dan een chocolade reep laten liggen als je lichaam zegt dat je die móet hebben?

Als je dan als man over zelfdiscipline gaat zeuren dan is het wachten om een klap met alvast aangeschafte een luiertas.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:07

Raponsje schreef:
Als je dan als man over zelfdiscipline gaat zeuren dan is het wachten om een klap met alvast aangeschafte een luiertas.

_O-

Kun je trouwens inmiddels het werk in je sportschool nog gewoon doen? Of heb je de boel al verkocht (je ging toch emigreren?)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:18

Raponsje schreef:

8)7 _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:11

Ik ben 18 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. 76 kilo. (bijna acceptabel als ik niet zwanger zou zijn.) Je kon alleen aan mijn buik zien dat ik zwanger was. Nee niet waar,...ook mijn boops waren maat xxl.
Beetje vet op de heupen meer maar dat mocht geen naam hebben.
Ik at niet alles wat los en vast zat. At juist extreem gezond.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:47

Hc, de hersenen van een foetus worden vrijwel geheel uit vetstoffen opgebouwd, daar kunnen vrouwen op het eind van de zwangerschap zelfs depressief van worden doordat ze een tekort hebben opgebouwd.
Het is duidelijk dat jij hier geen kaas van gegeten hebt, ik vind het leuk om je reacties te lezen maar dat zwangere vouwen zich vet vreten vind ik geen uitspraak, zelfs dan leiden onze dikke lijfjes tot een baby en dat is meer dan de anderhalve zaadcel die jij produceert dus ga je mond spoelen en maak je excuses

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:09

HC, mogen mensen van jou ook nog gewoon van het even genieten of moeten ze nadenken bij alles wat ze doen en eten?
Ik hang mezelf liever op dan dat ik zou zwichten voor eeuwige "discipline" omdat ik mooi slank moet zijn VOOR EEN ANDER.
Want dan kun je wel komen met je BMI en ongezond blabla, maar van een beetje overgewicht door spek op je kont en dijen en in je tieten is nog nooit iemand dood gegaan.
Ik ben liever mezelf en relaxed en gelukkig, dan aantrekkelijk voor diegenen die alleen slank mooi vinden.
En als ik er al een paar kilo af wil dan doe ik dat voor mijn redenen en niet omdat iemand vindt dat ik af moet slanken ofzo.

En ja, je hoeft niet persee aan te komen van zwangerschap, maar het kan wel en daar is niks mis mee. Het is natuurlijk.
Je schijnt iets te hebben tegen "natuurlijk". Daar moet tegen gevochten worden naar jou idee, mensen moeten zichzelf shapen naar een ideaal BMI.
Voor wie, voor wat?
Schadelijke gevolgen zijn er pas bij sterk ondergewicht en sterk overgewicht. Mensen die dat hebben proberen dat echt wel te bestrijden. Om gezondheidsredenen.
En ondertussen komen sommigen inderdaad met smoezen omdat ze nu eenmaal niet van de ene op de andere dag slank zijn, maar mensen ze wel voortdurend belagen met vooroordelen.
Wat ook geldt voor te dunne mensen en die hebben het nog erger, want daar zijn geen kant en klare smoezen voor. waar ze zich achter kunnen schuilen, of het moet al "het is genetisch" zijn.
Natuurlijk kun je tegen mensen die voor de honderdste keer komen met "elk pondje gaat door het mondje" gewoon "ja" zeggen, (als de enige reden waarom je dik bent idd je dieet is) maar waarom zou je dat doen tegen mensen die met commentaar komen? Die je aanvallen, beledigen? Waarom ze het plezier van het gelijk gunnen? Gewoon een smoes ertegenaan gooien geeft veel meer voldoening. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden naar vreemden. PUNT.

Uiteraard ben ik ook een voorvechter van gezond eten en leven, maar ik kan wél begrijpen dat het niet even makkelijk is voor iedereen en soms tijdelijk niet lukt (na een tegenslag bv). Ik begrijp dat er depressies bestaan, en andere problemen die invloed hebben op je gedrag en eetpatroon, zoals een partner of ziekte of reizen bv.
Beetje compassie ga je ook niet dood aan en maakt de wereld een prettiger plek.

En nogmaals voor wie moeten ze "perfect" zijn?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:34

Lusitana schreef:
HC, mogen mensen van jou ook nog gewoon van het even genieten of moeten ze nadenken bij alles wat ze doen en eten?
Ik hang mezelf liever op dan dat ik zou zwichten voor eeuwige "discipline" omdat ik mooi slank moet zijn VOOR EEN ANDER.
Want dan kun je wel komen met je BMI en ongezond blabla, maar van een beetje overgewicht door spek op je kont en dijen en in je tieten is nog nooit iemand dood gegaan.
Ik ben liever mezelf en relaxed en gelukkig, dan aantrekkelijk voor diegenen die alleen slank mooi vinden.
En als ik er al een paar kilo af wil dan doe ik dat voor mijn redenen en niet omdat iemand vindt dat ik af moet slanken ofzo.

En ja, je hoeft niet persee aan te komen van zwangerschap, maar het kan wel en daar is niks mis mee. Het is natuurlijk.
Je schijnt iets te hebben tegen "natuurlijk". Daar moet tegen gevochten worden naar jou idee, mensen moeten zichzelf shapen naar een ideaal BMI.
Voor wie, voor wat?
Schadelijke gevolgen zijn er pas bij sterk ondergewicht en sterk overgewicht. Mensen die dat hebben proberen dat echt wel te bestrijden. Om gezondheidsredenen.
En ondertussen komen sommigen inderdaad met smoezen omdat ze nu eenmaal niet van de ene op de andere dag slank zijn, maar mensen ze wel voortdurend belagen met vooroordelen.
Wat ook geldt voor te dunne mensen en die hebben het nog erger, want daar zijn geen kant en klare smoezen voor. waar ze zich achter kunnen schuilen, of het moet al "het is genetisch" zijn.
Natuurlijk kun je tegen mensen die voor de honderdste keer komen met "elk pondje gaat door het mondje" gewoon "ja" zeggen, (als de enige reden waarom je dik bent idd je dieet is) maar waarom zou je dat doen tegen mensen die met commentaar komen? Die je aanvallen, beledigen? Waarom ze het plezier van het gelijk gunnen? Gewoon een smoes ertegenaan gooien geeft veel meer voldoening. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden naar vreemden. PUNT.

Uiteraard ben ik ook een voorvechter van gezond eten en leven, maar ik kan wél begrijpen dat het niet even makkelijk is voor iedereen en soms tijdelijk niet lukt (na een tegenslag bv). Ik begrijp dat er depressies bestaan, en andere problemen die invloed hebben op je gedrag en eetpatroon, zoals een partner of ziekte of reizen bv.
Beetje compassie ga je ook niet dood aan en maakt de wereld een prettiger plek.

En nogmaals voor wie moeten ze "perfect" zijn?

We zijn al perfect....

leuke blog hierover
http://daniekdijkstra.wordpress.com/de- ... tschappij/

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:05

Lusitana, je neemt me de woorden uit de mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:19

Dat "even" in de eerste zin is natuurlijk "leven" maar dat was wel begrepen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:15

Goed omschreven Lusitana.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:39

Lusitana schreef:
Dat "even" in de eerste zin is natuurlijk "leven" maar dat was wel begrepen.

Het 'even' is zo'n slechte nog niet. Zolang duurt het leven namelijk niet ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:48

Lusitana, perfect verwoord!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:13

delvira schreef:
Raponsje schreef:

8)7 _O-

Triest typerende ontsporing van feminisme verward voor emancipatie.

1. het is een vreemde anname dat vrouwlief de luiertas in handen heeft
2. te vet door (vr)eten verdient kritiek want is onverantwoordelijk want is ongezond
3. als partner heb je namens het kroost de plicht de dikkerd op het ongezonde te wijzen en als partner het recht
4. indien een vrouw op terechte kritiek reageert met een luiertas-mep is dat reden voor uit elkaar gaan en aangifte van mishandeling

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:15

Hc je hebt gewoon geen gelijk ;) en raponsje is correct me if im wrong diëtiste en personal trainer. Dus die zal het ongetwijfeld beter weten dan iemand die op het platteland leeft en zijn gelijk wil halen omdat hij berg op berg af gaat..... En dus ' voldoende beweegt'

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:27

1 Als ze op stap is, zal ze hem in elk geval bij de hand hebben.
2 Vreten is een handeling, die inhoud dat je schrokkerig doet. Zegt helemaal niets over wat je eet, alleen over hoe je eet. Als je en snelle verbranding hebt of hard werkt, hoef je zelfs van vreten niet aan te komen.
3 Iemand die een paar kilo is aangekomen is geen dikkerd. Daarbij kun je best over risicos praten, maar dat hoeft niet via kritiek of te zeggen dat iemand vreet, of wel?
4 Los van het feit of iemand gelijk heeft of niet, is kritiek altijd pijnlijk en daar kun je dan een reactie op verwachten. Als je aangifte gaat doen van mishandeling omdat iemand reageert op ongevraagde brute kritiek ben je een watje. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten enzo...
Overigens had ze het over "een man" en niet specifiek over haar eigen.

Daarbij kom je nu over alsof je ongegeneerd maar kritiek kan uiten op je vrouw (die perfect moet zijn), en zodra ze daar tegenin gaat, je meteen maar uit elkaar gaat?
Communicatie is belangrijk in een relatie, maar kritiek leveren is geen communicatie, dat is eenrichtingsverkeer.

En excuus dat ik nu voor een ander inspring.
Ga er nog rustig nog een keertje overheen raponsje

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:37

Mag je met een maandverband iemands mond dicht plakken? :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:42

Ach laat lekker praten, hoe langer een man over zwanger zijn kletst, hoe meer onzin eruit komt, dat is duidelijk. Het is gewoon lachwekkend om te zien hoe sommige mensen niet weten wanneer ze hun mond moeten houden omdat ze praten over dingen waar ze geen verstand van hebben.