Lusitana schreef:HC, mogen mensen van jou ook nog gewoon van het even genieten of moeten ze nadenken bij alles wat ze doen en eten?
Ik hang mezelf liever op dan dat ik zou zwichten voor eeuwige "discipline" omdat ik mooi slank moet zijn VOOR EEN ANDER.
Want dan kun je wel komen met je BMI en ongezond blabla, maar van een beetje overgewicht door spek op je kont en dijen en in je tieten is nog nooit iemand dood gegaan.
Ik ben liever mezelf en relaxed en gelukkig, dan aantrekkelijk voor diegenen die alleen slank mooi vinden.
En als ik er al een paar kilo af wil dan doe ik dat voor mijn redenen en niet omdat iemand vindt dat ik af moet slanken ofzo.
En ja, je hoeft niet persee aan te komen van zwangerschap, maar het kan wel en daar is niks mis mee. Het is natuurlijk.
Je schijnt iets te hebben tegen "natuurlijk". Daar moet tegen gevochten worden naar jou idee, mensen moeten zichzelf shapen naar een ideaal BMI.
Voor wie, voor wat?
Schadelijke gevolgen zijn er pas bij sterk ondergewicht en sterk overgewicht. Mensen die dat hebben proberen dat echt wel te bestrijden. Om gezondheidsredenen.
En ondertussen komen sommigen inderdaad met smoezen omdat ze nu eenmaal niet van de ene op de andere dag slank zijn, maar mensen ze wel voortdurend belagen met vooroordelen.
Wat ook geldt voor te dunne mensen en die hebben het nog erger, want daar zijn geen kant en klare smoezen voor. waar ze zich achter kunnen schuilen, of het moet al "het is genetisch" zijn.
Natuurlijk kun je tegen mensen die voor de honderdste keer komen met "elk pondje gaat door het mondje" gewoon "ja" zeggen, (als de enige reden waarom je dik bent idd je dieet is) maar waarom zou je dat doen tegen mensen die met commentaar komen? Die je aanvallen, beledigen? Waarom ze het plezier van het gelijk gunnen? Gewoon een smoes ertegenaan gooien geeft veel meer voldoening. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden naar vreemden. PUNT.
Uiteraard ben ik ook een voorvechter van gezond eten en leven, maar ik kan wél begrijpen dat het niet even makkelijk is voor iedereen en soms tijdelijk niet lukt (na een tegenslag bv). Ik begrijp dat er depressies bestaan, en andere problemen die invloed hebben op je gedrag en eetpatroon, zoals een partner of ziekte of reizen bv.
Beetje compassie ga je ook niet dood aan en maakt de wereld een prettiger plek.
En nogmaals voor wie moeten ze "perfect" zijn?
We zijn al perfect....
leuke blog hierover
http://daniekdijkstra.wordpress.com/de- ... tschappij/