Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:41

Voor mij was het zwaar maar doenbaar; het zweet stroomde van mij af en ik was helemaal buiten adem. Nadien 3 dagen enorme spierpijn gehad, en toen ging het alleen maar beter. Je zal versteld staan hoe snel je conditie beter wordt!
Nu doe ik de shred voor de tweede maal, en is het nog steeds zwaar (dus hijgen + zweten), maar mijn conditie is beter dus ik ben sneller gerecupereerd. En je kan alles beter uitvoeren. Maar ook nu merkte ik na een dag of 5 al dat het beter ging.

Het hoort zwaar te zijn, want zo daag je jezelf uit en kan je fitter worden :) Als het niet zwaar aanvoelt, moet je beter je best doen en de oefeningen moeilijker maken door vb extra gewichten. Niet mee inzitten dus dat je het moeilijk vond! Succes :)

Solar: oeh nee ik zou hem er ook niet bij doen hoor, als je al Ripped doet. Ik vind het sowieso knap dat je na Ripped soms nog zin hebt in een KB!

(Mocht ik ze niet vinden, zal ik je een PBtje sturen, alvast bedankt!)

LS_

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:48

Oke bedankt! Ik ben de 6 week sixpack aant het doen, de shred had te veel oefeningen die mijn schouders nu niet aankunnen :) Ik wil sowieso voornamelijk buikspieren trainen om zo mijn rug ook weer te stabiliseren.
Nu al 3 maanden niet meer paard gereden, mijn spieren voelen zo slap aan, over een maand ben ik terug thuis en moet ik dus terug beginnen rijden. Daarom wil ik mijn spieren weer sterker maken, anders kom ik half gebroken van mijn paard denk ik :Y)

Ik blijf vooral hier volgen, dat houdt mijn motivatie omhoog ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:10

Ik vond het begin ook zwaar en dacht ook dat ik het nooit zou kunnen. Maar het wordt echt opeens zoveel makkelijker! Nu ben ik op dag 5 van level 2 Shred en het is nog steeds wel zwaar, pas me moeilijker aan dan in level 2. Maar probeer altijd mezelf toch weer verder te pushen zodat ik het einde weer makkelijk doe. En als ik het dan nog steeds zwaar vind dan ga ik gewoon even door met level 2 :j

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:26

Hebben jullie killer buns besteld? (Solarpleure en Bhriseis). Wilde deze namelijk ook graag doen, maar ik vind het zonde om hem te kopen als ik er dalijk teveel last van mijn knie van krijg dus als ik level 1 ergens via internet zou kunnen downloaden kan ik hem daarna nog kopen

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:51

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:02

Ik heb even een vraagje.
Ga vandaag dag vier van de 30 day shred doen. Nu lees ik in de openingspost dat je de shred echt iedere dag moet doen terwijl ik op internet gevonden had dat je best rustdagen tussendoor mag pakken. Ik had namelijk het plan om morgen een dagje over te slaan omdat ik nogal blessuregevoelig ben en de peesaanhechtingen bij mijn knieën wel voel.
Spierpijn heb ik verrassend weinig last van (komt vast in level 2 := ) maar ik wil niet mezelf overbelasten.

Wat denken jullie? Dagje pauze of gewoon doorbikkelen voor het beste resultaat?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:06

De shred is er voor gemaakt om echt 30 dagen achter elkaar te doen. Je kunt wel rustdagen pakken, heb ik zelf ook gedaan ivm hardloopblessure, maar het resultaat is daardoor wel minder. Het is geen super ingrijpend programma, dus het mag. Maar als jij je prettiger voelt met rustdagen, dan moet je dat gewoon doen. Je hebt maar 1 lijf en aan blessures heeft niemand iets.

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:36

Hallo dames,
Hoe gaat het hier?
Is iedereen nog goed bezig?
Ik stond vanmorgen op met pijn in m'n rug. Ik ga het wel gewoon proberen vandaag en dan kijk ik wel hoe ver ik kom. Desnoods een kwartiertje in plaats van een half uur.
Heb nog geen enkele keer overgeslagen en dat doe ik vandaag ook liever niet, tenzij het echt niet gaat.

Ik zal nu een week of 5 bezig zijn en ik zie al resultaat. :)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:59

Net workout 8 van BR gehad en die was zwaar maar goed te doen. Alleen circuit 3 vond ik best heftig (maar wel kort ) :=

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:01

Nou, ik heb me een tijdje niet gemeld omdat ik na de shred een weekje rust heb genomen. Ben tijdens de shred 1.5 a 2kilo kwijt geraakt! :) nu wilde ik weer beginnen, maar heb op het moment een buikgriep te pakken, waardoor een half uur zonder toiletbezoek echt veel moeite kost. Zag vanmorgen wel mijn streefgewicht (-2 kilo) wel op de weegschaal, nu komt dat door omstandigheden, maar het gaf me een enorme kick! Ik ga zeker door tot ik weer stabiel kan zijn op dat gewicht!

Dus; iedereen die een doel voor ogen heeft; ga ervoor! Want als je er eenmaal van geproeft hebt krijg je een gigantische kick! Ik ga eerst uitzieken en dan pak ik de ripped weer op!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:10

Net dag 4 van level 1 van de Shred gedaan en ik ga morgen echt een rustdag inlassen want ik heb nu echt pijn in mijn knie. De aanhechting van de pees van de quadriceps is geïrriteerd en vooral de lunges doen daardoor pijn. Dagje rust zorgt er hopelijk voor dat het minder pijn gaat doen of in ieder geval niet meer.

Ik ben wel super verbaasd hoe snel mijn kracht toeneemt. Sommige dingen gaan nu met 2kg gewichten makkelijker dan met 1kg op dag 1.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:28

Weet trouwens iemand of het verschil maakt tussen voorwaartse en achterwaartse windmills? In effect dan. Ik heb bij voorwaartse nergens last van, maar bij achterwaartse knoept mijn schouder de hele tijd en dat vind ik vervelend, dus doe maar voorwaartse. Was benieuwt of het effect van beide nog anders is.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:07

Hello, mag ik mij hier ook melden? :D
Ik ben zaterdag begonnen met de 6week sixpack en ik had verwacht dat ik dat wel even deed... Mennn spierpijn :') Ik heb het topic globaal doorgelezen, maar ik heb (bijna) geen foto's gespot. Dames hier die een training van Jillian hebben afgerond en voor/na foto's hebben? Weet ik tenminste waar ik het voor doe haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:11

Heeft iemand hier misschien een tip voor mij?
Ik heb in januari de shred gedaan en ben daarna gaan trainen voor de halve marathon. Die heb ik vandaag gelopen en wil nu wel weer iets zoals de shred gaan doen per 1 juni.
Liefst een programma waarin wat minder wordt gesprongen (ivm buren) en ong een half uurtje duurt.
Zelf zat ik te denken aan ripped, maar wat raden jullie mij aan?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:33

Minder springen is misschien eerder de workouts van body revolution, maar de cardio is dan weer met springen

Ik denk dat je met voorwaarts meer de achterkant (schouders opent) en met achterwaarts je borst

Geen foto's Ies, wel heel goed resultaat me de verschilende programma's

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:56

Pff probeerde net de shred te doen maar was helemaal energieloos en kreeg op een gegeven moment een vervelende zeurende pijn in mijn been -O- Dus ben er halverwege mee gestopt, tel deze keer ook niet mee. Ging echt bagger. ;(

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:19

Ik heb zo juist na 3 dagen rust ook weer mijn shredden op gepakt. Ik denk wel dat ik dit level 1 of 2 dagen langer ga doen omdat ik merkte er toch echt weer even in te moeten komen.
Gelukkig ging het weer goed na afloop, zonder hoofdpijn en kindje is gelukkig ook weer beter :D

Ik merk wel aan mezelf, dat ik bij de laatste cadio, het springen beter vol hou. In het begin heb ik ontzettende verzuring in mijn voet met als ik door ga echt hardnekkige kramp. Is dit door te weinig warming up? En zo ja, hoe kan ik dit verbeteren?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 01:17

Ik heb deze morgen de 2e keer getraind. Maar man, ik heb zo'n moeite met door de pijn gaan. Ik weet niet hoe de shred werkt, maar de 6 week sixpack werkt met een reeks oefeningen en dan herhaal je die voor een 2e keer. Halverwege de 2e reeks zijn mijn spieren zo verzuurd dat ik echt niet meer kan, ik verlies dan de controle over mijn spieren. Ik voel me zo slap :') vraag me af hoe anderen dit een vol half uur kunnen volhouden :=

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:25

mijn moeder zij vanmorgen dat ze zag dat ik.was afgevallen :) :) :)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:32

solarpleure schreef:
@LauraP: Ik ben er via andere kanalen aan gekomen :=
En als je spaans een beetje goed is en je kwaliteit niet erg belangrijk vind: https://www.youtube.com/watch?v=Tri8fBHPybk

Dankjewel! Ik spreek geen woord spaans maar ik vind hem toch best te volgen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:31

Ik heb Killer Buns ook via andere wegen gekregen :o

Watermelon: veel beterschap!

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:53

Fenneee wat goed!

LS_ dat gaat iedere week beter, echt waar! Alleen de zijwaartse plank bleef onmogelijk voor mij. :P

Bhriseis schreef:
Ik heb Killer Buns ook via andere wegen gekregen :o

Watermelon: veel beterschap!

:* Dankjewel, wat lief...

Ik weet al waar het van komt. Heb banen gezwommen in het zwembad. Ik doe alleen maar schoolslag, want ik hou niet van water in m'n ogen, neus en oren.
Denk dat ik wat geforceerd m'n hoofd boven water heb gehouden dat uur en icm met een holle en wat zwakke rug verklaarde dat denk ik de rugpijn.

Heb vandaag nergens meer last van gelukkig!

Ga zometeen weer killer abs doen. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:59

Gelukkig is het al over zeg. Zeker als je al een zwakke rug hebt, is het toch uitkijken. Veel plezier met Killer Abs!

En precies LS: het gaat elke keer beter :)

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:40

Wow net workout 7 van BR gedaan, ik kon er niets van! Circuit 1 was zooo zwaar pff, ik kan pushups nog steeds niet volhouden en nu moest je tegelijkertijd met je knie naar je elleboog. Het was ook de eerste keer en het vroeg nogal wat coördinatievermogen (én ik heb zeer weinig geslapen vannacht). Maar toch gedaan! Hopelijk gaat dit donderdag wel wat beter haha :D . Nu maar een rondje gaan hardlopen om het goed te maken ;) .

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:45

Mag ik hier iets vragen over mijn eetpatroon?

Ik had een beetje moeite om een gezond eetpatroon te vinden. Ik merkte dat ik er ook een beetje raar gefixeerd van ging doen omdat ik graag wil afvallen. Ik ging heel weinig eten en dan kreeg ik daarna weer enorme trek om te snaaien. Daarom ben ik twee weken geleden naar een dietiste gegaan. Op zich was dat best wel een prettig gesprek. Ze gaf aan dat het eerst belangrijk is om een goed ritme in het eten te krijgen, klinkt allemaal logisch.

Nu heeft ze me een menu gemaild dat ik nu een week gedaan heb. Ik heb 3 maaltijden + 2 tussendoortjes gekregen. Een tussendoortje is dan een stuk fruit (100gr) of een handje (30gr) ongebrande noten. Als ontbijt heeft ze me yoghurt met allbran opgeschreven, of een groene smoothie (vies!!) Als lunch mag ik 2 boterhammen met mager vlees. Als diner 150gr mager vlees, 100gr aardappelen of rijst/pasta en veel groente. Ze heeft erbij aangegeven dat het belangrijk is om elke 2 of 3 uur iets te eten.
Het klinkt allemaal best ok, maar ik vind het eigenlijk best wel weinig. Op zich zit ik er wel goed vol van qua gevoel, maar ik loop de hele dag met zo'n trillerig gevoel rond. Ik heb niet lopen snaaien omdat ik nu dat schema heb, maar ik droom van chocola en pizza's :o

Vandaag heb ik dat menu eens door de eetmeter gegooid en dan kom ik aan 1263 calorieen.
Mijn BMR (inactief) is al 1533. Ik heb haar verteld dat ik ca 4-5x per week sport. Ik doe nu Ripped 5x per week en daarnaast nog een half uurtje wat anders, joggen of op de crosstrainer. Ik merk ook dat ik steeds minder energie heb om te sporten, ben al blij als ik mijn werk en het huishouden gedaan heb en ik op de bank mag ploffen.

Ik heb pas over twee weken weer een afspraak bij haar. Heb wel gemaild dat ik het een beetje weinig vind en me er niet zo lekker bij voel. Wat zouden jullie doen?