Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:43

Da's vervelend Hannah! Kon je hem niet gewoon losgooien of zonder touw longeren?

Ik heb geen zin in leren, huiswerk is al af, dus ik ga lekker een middagje niets doen. Ben toch al overprikkeld van school...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:21

Ja, ze staat nu in de paddock & heb een zakje chips laten opschrijven en koekjes van iemand gekregen, ik zit nu op de bank in de nieuwe kantine te bokken (de nieuwe kantine is geweldig, de oude is altijd stampvol en druk, in deze komt alleen een moeder om naar de les te kijken en mensen om wat te lezen).

muchos plezieros met relaxen :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:23

Dus je vermaakt je wel :)
En anders een lekkere wandeling maken? Ik neem aan dat je wel een halster en touw hebt :D.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:28

Ja, misschien even aan de hand laten grazen, randstad hier, durf niet over die drukke weg als er veel scholieren fietsen ...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:41

Hm, das wel lastig ja.
ach, grazen is ook leuk :).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:46

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:01

buh ik ga morgen dus mee doen met de landbouwdag met mijn paardje hier...
en ergens heb ik er vet zin in maar ergens ook echt niet puur vanwege al die mensen en drukte

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:02

Das lastig!
Ik probeer in m'n klas vriendschap te sluiten met een paar meisjes, we vinden elkaat aardig, maar blijf het erg lastig vinden...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:16

Wat goed dat je het probeert ondanks dat je het lastig vind :)

Hebben jullie ook last van bepaalde tics ? Zoals alles op tafel precies recht zetten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:29

Ja nou kijk ik kijk voor de groepsles altijd of ik op Thirza (mijn paard) zit en niet per ongeluk op een manege paard ingedeeld ben. In het jaar dat ik in die les zit is het nog nooit gebeurd maar goed. Ik haal het paard niet uit haar stal, ik begin niet alvast met poetsen, ik zet mijn spullen niet neer voor ik naar de lesindeling heb gekeken.
Een paar weken geleden zat de kantine deur op slot en wat een ramp :') ik kon niet improviseren.
toen kwam er iemand anders aan die de deur open kon maken dus vroeg ik of de deur open kon want ik MOEST kijken of ik op thirza zat.
toen zei zij dat dat onzin was.
en toen kon ik alsnog niet me spullen neerzetten of het paard klaarmaken want omg ik had niet naar de lesindeling gekeken, hoewel ik die allang wist _O- vast ritueel net zoals je het zadel eerst opgooit en daarna het hoofdstel...

Ik had tijdens mijn stage zoveel tics dat het niet vol te houden was. Alles recht, netjes, op alfabet. Een werkje waar een collega in tien minuten mee klaar was deed ik een uur of drie over, en als het dan nog niet goed was kon ik niet eens naar huis. 8)7 Nou ja sowieso was die stage een drama, dit alleen al is het topje van de ijsberg.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:26

quera schreef:
Wat goed dat je het probeert ondanks dat je het lastig vind :)

Hebben jullie ook last van bepaalde tics ? Zoals alles op tafel precies recht zetten

Zelfs de kopjes in de kast staan allemaal met het oortje dezelfde kant op, anders heb ik geen rust.
Op grootte, kleur gesorteerd etc. Maar ja, alles moet ook recht staan, of in ieder geval in balans.
Bij mijn vorige baan konden ze het altijd precies zien wanneer ik de tafel voor de koffie en thee klaar had gemaakt, alles klopte precies (en dat was bij mijn teamleden vaak niet zo :o ) en was in balans, recht, er zat een systeem in. Alle handvatten dezelfde kant op etc.

Ach, het oogt ook nog eens verzorgder. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:44

Ik was alleen heel vaak mijn handen , ik ruik er ook aan . En verder huhm..

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:45

Dat soort dingen heb ik Niet geluukig.

we'll vaak gefriemel met mijn handen. Of met mijn hoofd tegen de muur bonken. Iritant voor anderen denk ik.

Owja op stage in een dierenwinkel. Spiegelen. Dat was ook echt strak.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:27

Voor zover ik weet heb ik geen tics...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 11:07

ik heb geloof ik ook niet echt tics. ik kan ze op dit moment even niet verzinnen iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:17

Hmm vandaag in gesprek geweest , maar het is eerst begeleiding dus moeder gaat ook MEE bellen (ze kent iemand daar :P) en dan verder kijken.. Nu eerst 3x per week naar de begeleiding toe etc..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:47

Succes TM!

Het gaat best goed op school en in de klas, dus tot nu toe weinig problemen ondervonden van autisme.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 15:45

Succes TM! :)

Ik ben echt af, ik kan niet meer. loop tegen grensen aan en voel me een sombie. ik ben nu aant bijslapen en lig al de hele dag in bed :') nu eerst maar eens knallen voor school

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:30

EskeGirl schreef:
Succes TM!

Het gaat best goed op school en in de klas, dus tot nu toe weinig problemen ondervonden van autisme.

+:)+

Jij ook succes Ladybird :)

Ik heb een zeer goede les gehad met Thirza. Alleen ging de les zingen. Dat was weer wat minder maar wel grappig. En toen wou ik per sé op het paard staan maar dat mocht niet. Toen deed ik het stiekem met behulp van een lesgenoot. }> Toen werd de instructrice een beetje streng want als Thirza wilt lopen terwijl ik erop sta dan walst ze zo over iedereen heen weet je wel en als ik dan val doet dat heel erg pijn. Maar heb wel een seconde of vijf rechtop gestaan. :')
Ik heb me vandaag ook voorgesteld aan een nieuw iemand uit de les na me.
En ik heb taart uitgedeeld.
En ik heb een boek van de arbeidsconsulent gekregen over de kwaliteiten van autisten tijdens het werk _O- Er was echt een lijstje waar je mogelijk problemen aan kon ondervinden, ik kan bij alles wel ''check'' roepen :') maar ach het eerste hoofdstuk gaat over de kwaliteiten dus dat is een goed teken.
Er staat ook in dat een persoon zo complex is dat je die niet in 1 gesprek leert kennen maar er meer moet hebben, dat klinkt goed.
En wat het allerbeste klinkt is dat je niet alleen moet praten maar de persoon moet laten kunnen zien wat die in de praktijk op de werkvloer kan.
Ook echt met hulpverleners, ''dit en dat kan je niet blablabla'', dan heb ik zin om te schreeuwen: ''Ja, ik kijk wel met m'n hoofd weggedraaid en denk lang na voordat ik iets zeg, maar als je me nou maar aan het werk kon zien met de gehandicapten en de paarden...!'' Dan heb ik echt de leiding en loop ik er heel zelfverzekerd bij, dan gaat het praten en aankijken heel makkelijk. Maar ja dat is moeilijk te vertellen in een gesprek. Aaargghhh zelfs nu word ik weer gefrustreerd.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 25-09-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:31

Hey,
Ik heb een paar dagen geleden aan mijn ouders verteld hoe ik precies denk (lastig uit te leggen, heb voor mijzelf poppetjes in mijn hoofd gevormd, die elk 1 ding zijn. Bijvoorbeeld een geluid, of een geur, maar ook iets wat ik moet doen) en toen kwamen zij met dat er wel wat autistische trekjes in zaten.
Nu ben ik heel benieuwd hoe jullie er precies achter zijn gekomen dat je iets anders denkt/reageert.
Ik heb een heel groot gedeelte van dit topic doorgelezen en herken me in heel veel dingen, en vind het wel een prettig idee dat je niet de enige bent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:24

Dankje dames! Begin wat te wennen zonder mijn stunt shet op de boerderij , kan over haar typen maar foto's kijken begin in niet aan maar ik kom er wel overheen. Ik weet dat ze stront chagy is omdat ze al 2 weken stil staat en niemand iets kan met haar , wij hadden dat vleugje magie samen wat niemand had :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 22:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:35

Las het... Klote topic..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:37

ADHD is geen ziekte maar een stoornis :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 22:41

Ja precies. Jammer alleen dat andere mensen daar anders over denken.

quera, vraagje aan jou. Je hoort steeds vaker dat mensen zeggen, ja tegenwoordig krijgt iedereen de stempel met ADHD opgedrukt. is dat zo?

Ergens steekt mij dat namelijk behoorlijk. want naar mijn idee krijg je heus niet zomaar die stempel. Ik vind het ook onrespectvol dat mensen het zeggen. want ik krijg dan altijd heel erg het gevoel alsof ik niet serieus genomen word met mijn ADHD/PDD-nos. Ik krijg altijd het gevoel dat ik er dan wat aan kan doen, terwijl ik dat echt niet kan. tis soms zo machteloos