[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:31

pandour4evuh schreef:
roosch

Ik heb een vraag over Cambridge. Hoeveel ben jij per maand kwijt aan dit dieet (voor de producten)
ik ben nl wel heel geinterreseerd maar zit nogal krap iedere maand
Stephanie
Onthoud wel dat dit een pittig dieet is wat je absoluut niet zelf , maar met goede begeleiding moet doen.

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:38

Dat is helemaal waar Lous, een belangrijke opmerking inderdaad. :j

Ik mag wel gewoon runderbouillon dus heb net bij de winkel rundvlees gekocht om soep van te trekken. Smaakt altijd lekkerder dan soep uit een pakkie. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:39

Klopt, soep uit een pakje bevat meestal ook veel zout. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:41

Ik drink normaal opkikkertjes, ook niet slecht maar vers getrokken runderbouillon is nog altijd lekkerder. :))

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:05

PocoGaucha schreef:
. hij beweerde dat het voor je dieet niet veel uitmaakte als je, je een keer in de week helemaal klem drinkt omdat je lichaam dat wel kan verwerken.
maar dat kan toch niet? je drinkt toch energie? dat sla je toch op? hoe zit dat?

Jezelf klem drinken is sowieso niet erg slim.
Maar is drank zitten veel calorieën en die worden echt wel opgeslagen.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:09

alcohol word je volgensmij echt wel dik van. Je zal als je streng dieet her niet zo merken misschien?

gister is het me gelukt naast alle patat en snack etende mensen een salade met frikadel te eten en ook savonds bij de film niks :D
vandaag heb ik op:
7,30: croisant met jam (niet zo goed maar standaard zondag ding)
10,00: sinaasappel
12,00: roggebrood, 2 gekookt ei, 6gedroogde abrikoos stukjes
16,30: halve komkommer
avondeten 17,30: mn zusje en haar vriend koken, verrassing, volgensmij ook worstenbroodjes enz. ik ga proberen niet te veel te nemen maar om iets anders te nemen vind ik een beetje flauw

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:25

Lous schreef:
pandour4evuh schreef:
roosch

Ik heb een vraag over Cambridge. Hoeveel ben jij per maand kwijt aan dit dieet (voor de producten)
ik ben nl wel heel geinterreseerd maar zit nogal krap iedere maand
Stephanie
Onthoud wel dat dit een pittig dieet is wat je absoluut niet zelf , maar met goede begeleiding moet doen.

als ik dit dieet zou doen dan zou ik zowiezo het met begeleiding doen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:30

Liin, gezond hoor, die sinaasappel en komkommer tussendoor. :)
M'n ouders hebben patat besteld dus dat eet ik straks (zonder snacks).

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:21

-2,2kg Ben er blij mee. Gister een dag gehad dat ik alles ff mag eten wat ik wil eten. Anders houd me vriend het ook niet vol voor mij. Dus gister even lekker Italiaans bestelt. En een stukje pure chocolade gegeten en ontbeten met 2 broodjes met chocoladepasta haha. Maar nu weer vol er tegenaan! :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:23

Vanavond filmpjes van vroeger zitten kijken. Ik ben al vanaf dat ik 2 ben altijd te zwaar geweest. Op alle filmpjes dus ook. Wel echt nog even een extra stimulans om er gemotiveerd mee door te gaan nu het eindelijk de goede kant op gaat! :)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:15

Hier een wat mindere dag.
Begin van het carnavalsseizoen, met een aantal vaste tradities ( En dat zijn geen gezonde). Wat betekent 's morgens spek en ei en 's avonds met zijn allen naar de friture. Wel overdag veel water gedronken in plaats van alleen maar wijn. Helaas was de jillz toch te verleidelijk, dus er niet helemaal vanaf kunnen blijven.

Merk nu wel aan mezelf dat ik er echt 'zin' in heb om morgen weer op de gezonde tour verder te gaan. Gemotiveerd ben ik dus wel :D.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:18

Goed dat je toch veel water hebt gedronken. +:)+
Was het leuk? :D
Ik had er dit jaar geen zin in, mede doordat ik dan toch graag wat wilde drinken en dan schiet het niet zo op..

Ik ben aan het twijfelen wat ik morgen ga doen, Zumba of total body work-out.
Denk het laatste en dan woensdag Zumba!

Ik ga vrijdag lekker wokken met mijn team, had met mijn consulente afgesproken dat ik dan wel gewoon wat te eten neem (van de bakplaat, raadde ze me aan).
In verband met de collegialiteit en het opbouwen van een goede werksfeer wilde ik deze niet aan me voorbij laten gaan.
Dus dan weer eindelijk eens iets vast eten na 3 weken en de week erna gaan we een weekendje naar Texel en dan mag ik helemaal zondigen van mezelf. Ontbijt, toch 'smiddags shake, 's avonds eten en een biertje als ik daar zin in heb.
Hoop dat dat niet te erg merkbaar is.. en ik hoop zo erg dat ik dinsdag bij het wegen resultaat heb, want anders weet ik het niet meer..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:24

Pff zou dat echt niet kunnen hoor Roosch, ik zou ook bang zijn dat mijn lichaam toch echt afsluit op zo weinig... Ik zou het niet kunnen in ieder geval.

Davina, goed resultaat! Goed bezig!

Ach Anouk, 1 dagje minder, nu weer verder met gezond!

Ik stond vandaag op -2 :D *\o/* Wel een slecht weekend gehad kwa eten, maar wel enorm actief, dus hopelijk compenseert het elkaar een beetje. Deze week mijn proefles zumba bespreken, ben benieuwd!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:13

goeiemorgen, wat een goeie resultaten hier allemaal!!

Ik ben ook 2 kilo afgevallen, dus 78 kilo!! gaat lekker. Ik zag alleen via voedingscentrum dat ik eigenlijk niet goed eet dus ik ben het eea aan het aanpassen. Handige site hoor!

iemand hier had het over visolie tabletten, kan die dat nog eens uitleggen? denk nl dat ik die er wel bij wil hebben.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:15

Maar Roosch, is het dieet dan wel voor jou? Het is niet voor niets de bedoeling dat je jezelf niet laat gaan?
Als je dat namelijk nu al doet, dan doe je dat na het dieet ook weer is het idee :)
Lastig is het zeker, daar niet van!

Dit weekend was drama! Had twee verplichte etentjes en vriendlief liep rond met een zak strooigoed (HAAT).. Maar we houden vol.. vanavond weer wegen dus ik knijp het nu wel.. Ben heel bang niks te zijn afgevallen. Gelukkig geeft de weegschaal geen toename aan, daar ben ik dan wel blij mee! :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:17

Gefeliciteerd voor alle mensen die zijn afgevallen! Ga zo door!

Ik had ook mijn weegmoment vanmorgen, 74 kg. Dus 0,5 eraf. Valt me toch een beetje tegen omdat ik altijd vrij snel afval. Maar ik denk dat het door het WW principe komt, dus dan kan ik beter langzaam afvallen dat het er af blijft!

Ben afgelopen weekend ook wezen stappen en heb best wat drankjes gehad, dus ik houd denk ik ook nog wel vocht vast. Hopelijk volgende week een iets beter resultaat!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:31

Waar lees je dat ik me heb laten gaan, Selka?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:33

Roosch schreef:
Dus dan weer eindelijk eens iets vast eten na 3 weken en de week erna gaan we een weekendje naar Texel en dan mag ik helemaal zondigen van mezelf. Ontbijt, toch 'smiddags shake, 's avonds eten en een biertje als ik daar zin in heb.
Hoop dat dat niet te erg merkbaar is.. en ik hoop zo erg dat ik dinsdag bij het wegen resultaat heb, want anders weet ik het niet meer..

Ik lees dat je dat van plan bent :)

Maar het is geen aanval hoor, puur een vraag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:34

Roosch schreef:
Goed dat je toch veel water hebt gedronken. +:)+
Was het leuk? :D
Ik had er dit jaar geen zin in, mede doordat ik dan toch graag wat wilde drinken en dan schiet het niet zo op..

Ik ben aan het twijfelen wat ik morgen ga doen, Zumba of total body work-out.
Denk het laatste en dan woensdag Zumba!

Ik ga vrijdag lekker wokken met mijn team, had met mijn consulente afgesproken dat ik dan wel gewoon wat te eten neem (van de bakplaat, raadde ze me aan).
In verband met de collegialiteit en het opbouwen van een goede werksfeer wilde ik deze niet aan me voorbij laten gaan.

Eet alsjeblieft heeeeeeel weinig want je gaat bij dat wokken snel te veel en ik kan je nu al vertellen: daar wordt je kotsziek van. Alsof er een steen op je maag ligt.

Dat weet ik nog goed van mijn Sonja Bakker periode, dat was weinig en vetloos eten. En toen ging ik weer eens uiteten... meeennn dat heb ik geweten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:36

Ik ga zo gemiddeld 1x per jaar een weekendje weg en dan wil ik er van kunnen genieten.
In overleg met mijn consulente besloten dat ik dan mijn tussenweek neem en dat ik dan inderdaad een beetje mag zondigen.
Dan doe ik er maar wat langer over hoor, ik ga niet aan een shake als we een weekend weg zijn. :D

Wel 's avonds enigszins goed eten, geen friet en hele zakken chips..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:41

Roosch, het is in overleg met je consulente en daarbij moet het ook gewoon kunnen hoor :j. Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je niet alles op moet eten wat voor je neus komt :P
Wel een goede tip van Amaris, het zou best eens kunnen dat je maag van slag raakt na zo'n lange tijd vetarm :=

CCCCC, die drankjes bevatten ook behoorlijk wat caloriën natuurlijk, maar super dat je toch bent afgevallen hoor :j

Selka, een zwaar weekend gehad zo te lezen. Gelukkig geeft de weegschaal geen toename aan, dat is ook al heel wat na zo'n weekend :j

Anke_Amigo, 2kg eraf, lekker hoor! En wat eet je volgens die site niet genoeg/goed? Wel een handige site als richtlijn, maar tegenwoordig kun je niet alles meer zo volledig invullen helaas. Hiervoor was de website vollediger :j

De weegschaal gaf deze morgen -0.7kg aan. Ik ben allang blij dat ik niet ben aangekomen aangezien ik de laatste paar dagen geen regelmatig eetpatroon meer heb door allerlei omstandigheden.
Vanaf vandaag gaan we weer terug aan de slag! Jammer genoeg mag ik nog steeds niet bewegen. Nog 2.5 week rust...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:46

Dais_ schreef:
Anke_Amigo, 2kg eraf, lekker hoor! En wat eet je volgens die site niet genoeg/goed? Wel een handige site als richtlijn, maar tegenwoordig kun je niet alles meer zo volledig invullen helaas. Hiervoor was de website vollediger :j

De weegschaal gaf deze morgen -0.7kg aan. Ik ben allang blij dat ik niet ben aangekomen aangezien ik de laatste paar dagen geen regelmatig eetpatroon meer heb door allerlei omstandigheden.
Vanaf vandaag gaan we weer terug aan de slag! Jammer genoeg mag ik nog steeds niet bewegen. Nog 2.5 week rust...

jammer dat je er niet bij kan bewegen zeg, maar toch beetje letten op wat je eet. en 0,7 is toch super, bijna kilo minder!

Nou, ik eet te veel vet (te veel verzadigde vetten), te weinig vezels, te weinig kcal (maar daar doe ik niets aan) te veel eiwitten. zoiets. Beetje aanpassen dus. De kaas in de ochtend weglaten helpt al heel veel :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:27

Vind niet dat jij je hier hoeft te verdedigen hoor Roosch. Je doet het hardstikke goed! En inderdaad, alles in overleg, dat komt helemaal goed.

Ik merk ook dat mijn andere stijl en het bewuster zijn van wat zit waarin, enorm helpt. Ik heb ook de kaas uit mijn dagelijks patroon geschrapt en zoveel mogelijk de khd uit mijn avond eten, waarvan ik ook de porties naar 2/3de heb gebracht. Verder ontbijt ik nu elke dag voor ik ga werken en in het weekend gelijk als ik opsta. Dit, icm iedere dag de trap (ik woon 13 hoog) scheelt voor mij al veel! Eindelijk ga ik omlaag ipv omhoog :D.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:54

Het was maar een vraag dames :+

Dit omdat je van Cambridge hoort dat maar 1% van de mensen het gewicht behoudt en dit voornamelijk komt omdat ze zich niet kunnen inhouden. Maar zoals ik al eerder hier zei ligt dit aan de mens achter het dieet en niet aan het dieet. Ik was gewoon benieuwd hoe Roosch dit zag.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:20

Dames, ik ga ook weer eens een poging wagen :+
Gezonder eten, en vooral niet snaaien.
Bewegen is moeilijk, aangezien ik een hartafwijking heb en dus erg beperkt in m'n energie.