milo schreef:Mn medicatie is al drie dagen op en moet nog steeds nieuwe halen...irritant!!
Even over die verklaring ADHD met je rijbewijs: die kost paar honderd euro die je niet vergoed krijgt! Misschien handig voor je overweging
Wat ik lastig vind, is het onderscheid tussen de echte ADHD missers en dingen die daarop af te schuiven zijn. Soms gaat er iets en dan weet ik dat het typisch ADHD is en dat ik er dus niet veel aan kan doen (hele gesprekken missen, jezelf buitensluiten, autolichten laten branden) maar dan bijt ik op mijn tong om het commentaar maar over me heen te laten komen en niet te zeggen: ' sorry, dit is een typisch ADHD iets..'. Juist omdat ik dan ten eerste schaamtevol vind en ten tweede ik niet wil afschuiven. Maar sommige dingen zijn wel puur de ADHD! Ik bedoel, als ik kón focussen op een gesprek dan deed ik dat toch? Veel handiger! En sja, als ik mijn sleutels niet zou vrrgeten, zou het een stuk makkelijker zijn.
Ik heb mezelf veel stucturen aangeleerd maar wanneer er iets anders gaat (bijvoorbeeld afgeleid worden) dan is het vaak ook meteen mis en gebeuren dingen als lichten laten branden, kranen open laten staan etc. Irritant hoor.
Ja wat dacht je van de strijkbout de hele dag aan laten staan? Of het gasfornuis? Of de oven? Het is mij al meerdere keren overkomen dat ik 's avonds thuis kom en het staat nog aan!
Het gevolg daarvan is dat ik meerdere keren terwijl ik al 5 minuten in de auto zat richting werk, in paniek ben terug gereden met de angst weer de strijkbout te zijn vergeten. De trap op ren en de strijkbout toch wel uit staat, en ik 10 minuten te laat op mijn werk kom...