In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:33

Saintelette schreef:
Gelukkig lammie!! Dat scheelt weer :)

echt wel...stabieler voelen is een stuk beter dan die pieken en dalen en dat ik niet onder het mes hoefde was echt een enorme opluchting, was zooooo enorm zenuwachtig...

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:58

Gelukkig maar Lammie, fijn voor je!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:54

Dat is wel fijn Lammie!!!
Jorine ik ken dat gevoel. Lag vandaag tot 11.45 uur in mijn bed. Had echt werkelijk waar nergens zin in. En mijn paardje kan mij dan even gestolen worden. Kan gewoon de moed niet opbrengen om dan wat te gaan doen. En wat ga je dan doen........juist ja denken dat het allemaal niet meer hoeft. Morgen gelukkig weer een afspraak staan met mijn psychologe. Hopen dat ze wat hebben gevonden om de angst die ik overdag heb wat te laten afnemen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:49

*Naam*, heb je op stage verteld wat er speelt? Ik loop ook stage (alleen dan middelbare ;) ) maar mijn begeleider is redelijk op de hoogte. Als ik dus even iets mis door wat er speelt, dan is daar gelukkig erg veel begrip voor :)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:06

Saintelette, fijn dat je zo snel kan beginnen, veel succes ermee :)

Lammie, geluukig dat je je teennagel niet hoefde te verwijderen! Dat zal wel een hele opluchting zijn geweest :D

Jorine, geen motivatie heb ik ook heel erg last van, het liefst lig ik gewoon de hele dag in mn bed.
Ik heb mn paardje verkocht, en nu ga ik dus ook nergens heen...
Ik ga niet naar stage, niet naar school... Hun weten wel wat er aan de hand is, dus gelukkig houden ze er wel rekening mee, maar ik moet echt wat gaan doen.

Gister zou ik naar stage gaan, maar eerst naar de tandarts voor mn dochtertje, nou ik was in zo'n diepe coma in de auto dat mn vriend me maar thuis heeft afgezet zodat ik kon gaan slapen, heb tot half 2 geslapen.
Nu ben ik wel op stage, maar denk niet dat ik lang ga blijven heb gewoon geen motivatie om iets te doen...

Wel heb ik een bijrijpaard gevonden ( 2 zelfs) en die eigenaresse is van het natural horsemanship, en zelf geeft ze coaching aan mensen die vast zitten...Ze geeft ook met dr paarden coaching...misschien is het net wat ik nodig heb :) Ga donderdag er weer heen, heb er wel zin in want het is ook maar 5 min van mn huis vandaan.

Maar jorine ik zou toch gewoon gaan kijken voor het bijrijdpaardje, is toch weer afleiding het is een gedoe om er heen te gaan, maar als je er eenmaal ben zal dat je echt goed doen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:11

Sorry dat ik niet heb gereageerd, heb de laatste tijd nogal veel aan mijn hoofd gehad qua werk enzo. Vanmorgen heb ik mijn eerste EMDR sessie gehad. Ben er wel een stuk rustiger nu met de situatie die we hebben behandeld maar tot nu toe vind ik het positief. Ga vrijdag ook weer eens op een paard kruipen en ik ben aan de sport geslagen. Ook ga ik op mijn oude stage helpen met gehandicapte ruiters.

Alleen heb ik soms weinig energie. Afgelopen zondag had ik totaal geen energie en zin om naar het werk te gaan. Op het werk spelen dan ook situaties mee die het er niet echt leuker op maken.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:02

Ben klaar met alles en iedereen. Net bij mijn psychologe geweest maar voelde me zo ongemakkelijk. Er is geeneens een vervolgafspraak gemaakt. Ze zal zo wel mijn psychiater proberen te spreken voor medicijnen tegen de angst. Maar ik kreeg een beetje het gevoel dat mijn psychologe het niet meer weet of klaar met mij is. In iedergeval voel ik me nu zo ontzettend klote!!! xxx

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:38

Miranda40 schreef:
Ben klaar met alles en iedereen. Net bij mijn psychologe geweest maar voelde me zo ongemakkelijk. Er is geeneens een vervolgafspraak gemaakt. Ze zal zo wel mijn psychiater proberen te spreken voor medicijnen tegen de angst. Maar ik kreeg een beetje het gevoel dat mijn psychologe het niet meer weet of klaar met mij is. In iedergeval voel ik me nu zo ontzettend klote!!! xxx

Hopelijk krijg je snel wat medicijnen, valt niet mee om je klote te voelen. :(:)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:15

Nee inderdaad. Vind het ook raar dat er geen vervolgafspraak is gemaakt en dat zette mij dus gelijk aan het denken. We spreken elkaar 1x in de 2 weken. Nu heb ik wel aangegeven om een afspraak te maken met z'n drietjes maar goed ik heb nog niets gehoord en ik weet dat mijn psychiater morgen niet werkt en mijn psychologe niet op donderdag t/m maandag dus je zou er toch vanuit kunnen gaan dat als het gelukt was ik vandaag wel wat gehoord zou hebben :=. Ik dacht eerst ik stuur een mail, wellicht dat ik te verward was om het nog te vragen van een vervolgafspraak of dat het mij ontgaan is maar normaal gebeurt dat vanzelf dat we gelijk een afspraak maken. Ik weet het gewoon niet meer ;( en als ik dit zo terug lees is het ook niet echt goed Nederlands :=

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:47

Hoi allen,

Lees nog veel mee maar niet altijd de energie om te reageren.
Lijkt met iedereen wat minder te gaan hé?

Hier gaat het ook echt niet lekker, reageer straks wat uitgebreider.
Zit een nieuwsgierige moeder half mee te kijken.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:20

Zoals beloofd een iets uitgebreidere reactie.

Het gaat de laatste tijd niet erg goed.
Heb veel last van mijn lijf doordat ik niet lekker in mijn vel zit.
Nekpijn, rugpijn, eczeem en hoofdpijn.

Heb het gevoel dat het in mijn hoofd een grote chaos is waar ik niet uit kom.
Kan me ineens heel rot voelen, huilerig, nul energie om iets te doen en paniek aanvallen.
Lijkt allemaal iets erger te worden sinds therapie gestart is.
Ik slaap erg slecht, veel nachtmerries en schreeuwen in mijn slaap. Kan ook rustig klokje rond slapen en dan nog met moeite uit bed komen.

Ik zit zelf te denken om misschien om iets van medicatiete gaan vragen.
Maar daar heb ik ook weer zoveel twijfels en vragen over. Gaat dat goed in combinatie studie/werk/paard? Hoe moet ik dat doen? Wat ga ik zeggen en naar wie moet ik toe?

Daarnaast ben ik er laatst achter gekomen dat mijn broertje ook met veel problemen kampt door ons verleden. Hij leek er altijd weinig last van te hebben, tot ik zijn vriendin goed sprak.
Die dingen die ze vertelde raakten mij zo, hoe hij dingen ervaart en ziet.. :(
Komt erg hard binnen bij me.

Gisteren therapie gehad en vooral over de komende groepstherapie.
Beetje voorbereidend werk zeg maar, dat ik weet wat ik kan verwachten.
Ik gaf bij hem aan dat het rot ging maar daar ging hij niet echt op in, daar wordt ik weer onzeker en boos van en ga afstand nemen. Ook niet heel goed dat weet ik.

En vanavond had ik het ook even heel zwaar. Ik slaap 2 avonden per week bij mijn ouders, ivm deeltijd studie en reistijd.
Ze vist altijd erg naar wat ik bespreek en ik blijf er oppervlakkig over.
Vroeger had ik ook therapie en is mij verboden over het verleden te praten vandaar.
Uiteindelijk kwamen er opmerkingen van haar (deze avond) dat ik niet teveel over het verleden moest praten, of dat nou wel hielp, of ik er nou achter kwam dat alles in mijn hoofd speelde incl vroeger. Kortom ik verzin het!!!
Heeft ze al eerder gedaan, ontkent wat er gebeurd is. En dat is zo hard, pijnlijk en heb daar zo'n verdriet van.

Pfft tel daar studie achterstand bij op, paniek bij idee van school, stage en werk.
En dan heb je hoe ik me nu voel... bah :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:26

Arethe, Dat is zeker zwaar. Dat van het altijd moe zijn of niet weten waar de energie vandaan halen heb ik ook. Klokje rond slaap ik ook makkelijk en dan nog in bed liggen ja, doordat ik nog steeds moe ben..

Over wat je bespreekt bij je therapie mag je zelf weten, je moeder moet je daar niet van overhoren.. jammer dat zr wel zo aandringt. Misschien rustig zeggen dat je niet over je gesprekken wilt praten?

Voor eventuele medicatie kun je bij je huisarts terecht of psycholoog ( hij kan dit wel alleen via de huisarts aanvragen). Indien je ook bij een psychiater loopt kan deze sowieso medicijnen voorschrijven. Je hoeft dan niet gelijk een zware AD te krijgen. er zijn tegenwoordig onwijs veel verschillende. Zelf heb ik ook geen zware, maar wel een die net dat steuntje bied en voor rust in mijn hoofd zorgt, zodat ik minder angst ontwikkel.
Ze zijn tevens ook niet allemaal verslavend ( dat is een misverstand van sommige mensen)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:04

Ik heb net creatieve therapie gehad en even gepraat en mijn gevoelens wat betreft de therapie uitgesproken. Ik heb er opzich wel wat aan en er is ook nog veel waar ik aan kan werken daar, maar ik zie het in een groep en op dat tijdstip niet meer zitten, het vroege opstaan kost me zoveel moeite. Moet er ook een uur voor reizen. We zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is om individueel verder te gaan op een ander tijdstip, wel fijn dus :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:18

Merk nu wel de impact van de EMDR gisteren. Ben eerder van school weggegaan omdat ik het gewoon echt niet trok. Nu maar lekker het bedje in om bij te slapen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:43

*Naam* schreef:
Arethe, Dat is zeker zwaar. Dat van het altijd moe zijn of niet weten waar de energie vandaan halen heb ik ook. Klokje rond slaap ik ook makkelijk en dan nog in bed liggen ja, doordat ik nog steeds moe ben..

Over wat je bespreekt bij je therapie mag je zelf weten, je moeder moet je daar niet van overhoren.. jammer dat zr wel zo aandringt. Misschien rustig zeggen dat je niet over je gesprekken wilt praten?

Voor eventuele medicatie kun je bij je huisarts terecht of psycholoog ( hij kan dit wel alleen via de huisarts aanvragen). Indien je ook bij een psychiater loopt kan deze sowieso medicijnen voorschrijven. Je hoeft dan niet gelijk een zware AD te krijgen. er zijn tegenwoordig onwijs veel verschillende. Zelf heb ik ook geen zware, maar wel een die net dat steuntje bied en voor rust in mijn hoofd zorgt, zodat ik minder angst ontwikkel.
Ze zijn tevens ook niet allemaal verslavend ( dat is een misverstand van sommige mensen)

Mijn moeder is helaas van het niet bespreken van dingen.
Ze wilt gewoon niet dat er besproken wordt wat er vroeger is gebeurd en dat de beerput open gaat.
Hierom controleert ze op hara manier wat er besproken wordt en probeert invloedt uit te oefenen wat ik wel en niet moet vertellen. Dit wordt op allerlei manieren gedaan, wel vaker te horen gekregen dat het niet klopte wat ik zei, het niet gebeurd was en nu dus weer dat alles van vroeger eigenlijk verzonnen is..
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:11

Ik heb vanmorgen weer een gesprek gehad bij het GGZ. Dit keer met de man die mij door het hele lange traject gaat begeleiden. Ik heb 2 maanden moeten wachten op deze afspraak maar ben wel blij dat er nu echt iets gedaan gaat worden.

Ik ben helemaal 'gescreend' en er zijn toch wel ontzettend veel dingen met mij aan de hand.
Ik merk ook de laatste weken dat ik weer enorm terugval in negatieve emoties. Huilbuien, woedeaanvallen en ik raak de controle soms even kwijt. Op slechte dagen kan ik met de mensen in mijn omgeving echt ruzie maken en kwetsende dingen roepen waar ik naderhand spijt van heb.

Alles gaat even mis, ik ben oververmoeid en verdrietig.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:27

:(:) Papegara. Wat voor therapie(ën) ga je krijgen? Heb je ook diagnoses gekregen?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:34

ik krijg eerst gesprekken (individueel), ik ga ook naar een groep toe vanaf (ik dacht) februari. Ik heb thuis ook een brief liggen met de diagnoses en met het behandelplan. toch echt een hele waslijst. :(

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:04

Ik hoop dat het je gaat helpen.
Zo'n lijst diagnoses is niet leuk hè, ik heb ook een hele lijst.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:47

Nee ik heb gelukkig alleen therapie. Niet met mijn moeder.
Ik denk dat ze bang is voor de gevolgen en wat het allemaal los gaat maken bij mij.
Maar komt zo rot over, alsof ik leugenaar ben...

Hè papegara klinkt inderdaad niet fijn! Hoop dat je je snel beter voelt!! :(:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:48

Op een DSM-classificatie staan verschillende assen (5 in totaal, de psychische stoornissen zelf, persoonlijkheidsstoornissen, somatische klachten, psychosociale factoren en de mate van functioneren in de vorm van een GAF-score). Dus 1 lijst met alles wat je mankeert.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:28

Ik heb dinsdag het gezamenlijke gesprek met mijn psychiater en psychologe. Ben echt benieuwd wat daar uit gaat komen. Het laatste gesprek dat we ooit gezamenlijk hebben gehad is uit de hand gelopen :=

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:15

Da's wel spannend dan, hoop dat het nu beter gaat.

Ik heb vanmiddag de eerste keer bezoek gehad van de ambulante hulpverlening, die gaan vanaf volgende week 2x per week langskomen. Het was een hele aardige vrouw gelukkig :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:25

Voel je je daar fijn bij als zij 2x per week langskomt? Wel fijn dat je positief over haar bent.

Ik heb normaal 1x in de 2 weken en gesprek met mijn psychologe en 1x in de 3 maanden een gesprek met mijn psychiater (meer om de medicatie). Verder volgt zij mij op de achtergrond. Ik voel me bij mijn psychologe veel meer op mijn gemak dus vandaar dat ik ook gevraagd heb of dat zij erbij wil zijn. Zij kent mij al langer dan vandaag en weet ook hoe ik kan reageren. Hoop dat we wat kunnen vinden om mij uit de sleur te krijgen, dat ik overdag niet meer bang en angstig ben.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:29

2x per week vind ik wel veel, ik dacht eerder aan 1x per 2 weken haha. Maar ik zie wel, ik kan het natuurlijk altijd nog verminderen. Misschien is het voor in het begin ook wel even goed om elkaar goed te leren kennen.

Ik ben even vergeten of je medicatie had? Zo niet, misschien kan dat je wat helpen.