[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:58

met bleken kan het net zo oranje worden hoor... helaas...

en over t goedkomt nu met donkerblonde spoeling zou ik niet durven zeggen.. als je het doet dan wel met een zo koel mogelijke tint waar zo min mogelijk rood/warmte in zit

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:10

Ja, maar hoe weet je zeker of het een koele tint is? Ik heb loreal casting creme gloss donkerblond nu.. Voor zover ik kan zien geen rode tint, maar hoe kan je dat zeker weten?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:26

Ik weet dat het met bleken net zo oranje kan worden, maar als je een goede kapper heb zal daar echt wel alles aan gedaan worden..

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:28

foutje :o
Laatst bijgewerkt door lotte_horses op 05-12-12 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:29

Boself schreef:
Op de laatste foto zit je haar het leukste :D (Bril staat je trouwens ook goed) wel jammer dat je er niet zo veel van ziet. :C maar als ik het zo zie zou een lange pony je misschien wel staan, of laat dat die kale plekken zien?

Bedoel je met 'dat je er niet zo veel van ziet' dat de foto slechte kwaliteit is (met gsm getrokken ;) ) of omdat het zo snel er terug uit is?
Dankje! Het was mijn vorige bril, maar nu moet ik die niet meer dragen.
Lage pony lijkt me wel leuk, ik zal het er met de kapper over hebben. :)
Bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:30

lotte_horses schreef:
Boself schreef:
Op de laatste foto zit je haar het leukste :D (Bril staat je trouwens ook goed) wel jammer dat je er niet zo veel van ziet. :C maar als ik het zo zie zou een lange pony je misschien wel staan, of laat dat die kale plekken zien?

Bedoel je met 'dat je er niet zo veel van ziet' dat de foto slechte kwaliteit is (met gsm getrokken ;) ) of omdat het zo snel er terug uit is?
Dankje! Het was mijn vorige bril, maar nu moet ik die niet meer dragen.
Lage pony lijkt me wel leuk, ik zal het er met de kapper over hebben. :)
Bedankt! :)

Oh durr. Ik kan niet formuleren, ik bedoelde dat het niet lang bleef zitten :') Maar wat meer volume staat je wel goed. :D

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:32

Heeft iemand hier toevallig tips voor/hetzelfde voor? Bedankt! :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:35

ik kom even binnenvallen...
@AliesMeijer dat kan je vaak zien als er as- bij staat zoals asblond ofzo. en als er duidelijk in de naam staat at er geen rood in zit, dus geen kastanje ook ofzo.
oranje kan je trouwens oplossen met zilvershampoo of blondeerspray of wil een koelere tint erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:36

lotte_horses schreef:

Ik heb een lange pony :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding (Oude foto :P)

Mijn tip is: Borstel je pony 'omhoog' en haal vervolgens je haar naar voren, krijg je zo'n opzijgezwaaid effect als je me snapt xd

EDIT: Ik zie nu pas dat mijn poses op de foto leuk naast elkaar staan. :') Naar links kijken - recht in de camera - naar rechts kijken xd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-12 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:37

@AliesMeijer dat kan je vaak zien als er as- bij staat zoals asblond ofzo. en als er duidelijk in de naam staat at er geen rood in zit, dus geen kastanje ook ofzo.
oranje kan je trouwens oplossen met zilvershampoo of blondeerspray of wil een koelere tint erover.

edit: in donkerblond zit vaak wel rood. je moet dan echt donkerasblond ofzo.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:46

Boself schreef:
lotte_horses schreef:

Ik heb een lange pony :D

[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ] (Oude foto :P)

Mijn tip is: Borstel je pony 'omhoog' en haal vervolgens je haar naar voren, krijg je zo'n opzijgezwaaid effect als je me snapt xd

EDIT: Ik zie nu pas dat mijn poses op de foto leuk naast elkaar staan. :') Naar links kijken - recht in de camera - naar rechts kijken xd

Wauw wat heb jee een mooie kleur haar!
Ik bedoelde eigenlijk tips voor het minder snel uitzakken van krullen ik heb al mousse en spray geprobeerd maar het werkt niet, na 30
min is het er echt helemaal uit. :(

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:33

Dat heb ik ook. Het zakt allemaal uit, hoe doe je het? Met een krultang? Ik heb gelezen en volgens mij zijn er bokkers die dat doen. Van die foamachtige rolletjes in hun haar en daar dan mee gaan slapen. En dan schijnt het beter te blijven zitten, maar dat weet ik ook niet zeker. En ik weet ook niet hoe die krengen heten :')

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:45

Ik heb al met krultang en stijltang geprobeerd (op de foto is het met een stijltang gedaan).
Ik heb ook zo van die krullen rolletjes gekocht, maar dan staan mijn krullen altijd alle kanten op en is het ook niet mooi, maar dan zakt het wel minder uit.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:49

Ik had ook last van uitzakkende krullen.
Enige wat lang (paar uur) bij mij bleef zitten met lang haar, was krullen met de stijltang en haarlak plus fixatiespray van Biosilk gebruiken :j
Papillotten en krulset (van bijvoorbeeld Carmen) was meer werk en zakte binnen een uur uit.

Hier zaten de krullen bijvoorbeeld er al minimaal drie uur in (rechts):
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... 010051.jpg

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:50

Fixatiespray kan je dat gewoon bij een drogist kopen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:54

Geen idee, ik heb de mijne van de kapper. Heet overigens Biosilk finishing spray firm hold, ik zat maar wat te brabbelen met fixatiespray denk ik haha :')

Morgen eindelijk weer naar de kapper, mijn haar is al een stuk gegroeid :D
Zat te twijfelen om weer terug naar een bob te gaan, maar ga toch voor een lok en laagjes (met deze lengte kan ik weer krullen *\o/* ).

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:55

jasz schreef:

edit: in donkerblond zit vaak wel rood. je moet dan echt donkerasblond ofzo.

Heel erg bedankt! Anders had ik die donkerblonde verf er morgen ingedaan namelijk. Ik heb nu maar gewoon een afspraak bij de kapper gemaakt voor morgenochtend 9 uur..
Hopen dat zij het kunnen fixen!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:11

Asblond is ook niet garantie op geen oranje haar trouwens.

Paar weken terug heb ik op mijn uitgroei licht asblond gedaan, ik ben zelf middenblond maar alsnog sloeg het uit met oranje gloed...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:31

ja dat is waar.. het blijft lastig.
ik heb er helaas ervaring mee, ik heb nu 2 keer oranje en 1 keer groen/grijs haar gehad XD
oranje heb ik opgelost met een as-kleur er overheen en groen met een rode kleurspoeling. ik hen ook heel erg mazzel dat ik zulk sterk haar heb :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:33

Ik heb gisteren mijn bruine haar gebleekt werd worteltjes oranje, daarna nog meer bleek en 2,5 uur in de bleek gezeten was het er grotendeels uit maar zeker nog een hele oranje gloed.. Pakje blond er over en nóg zie ik het er doorheen :( HELP

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:34

Hallo Bokkers,

Ik kom weer eens langs :P
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen ik ben in april van lang haar naar kort gegaan voor Kika.:
denken jullie lang of kort bij mij?

(zie foto's)
van
http://tinypic.com/view.php?pic=24g7h2c&s=6
http://i47.tinypic.com/2ibn3np.jpg
naar
http://tinypic.com/view.php?pic=2pqsuw9&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=mue737&s=6

maar nu heb ik al eerder gevraagd naar het probleem met het haar verf probleem ?(verkeerde verf in potje werd zwart... gewassen met head and shoulders heeft niet echt geholpen, nu geverfd met rode henna, toont wat lichter gelukkig maar ik vind het nog 10x te donker... nu heb ik gelezen dat je na 3mnd weer met chemische verf kan verven...maar tja ik wil zo graag terug naar mijn eigen haar kleur kan dat nog?

Dit is de kleur nu...sorry voor de ehhh genante foto XD het is iets minder donker maar ietsje roder/paarser

http://tinypic.com/view.php?pic=33nuhie&s=6

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:44

het is wel heel lastig om weer naar lichter te gaan... eigen kleur lukt denk ik alleen als je het laat uitgroeien. je kan het wel in een lichtere kleur verven, maar dan moet je wel een met een rode ondertoon er in, anders wordt het groen.

whysowhite: ik zou dan met een askleur doen, of zilvershampoo. maar ik denk dat een iets donkerdere askleur het beste werkt. nog meer blonderen helpt niet, dan blijft het een beetje oranje

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:46

Jasz@ dankje, dus al zou ik over een tijdje een Amber kleurige verf te proberen?

denk u dat ik het beter kort kan houden of lang moet laten groeien?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:47

het is wel heel lastig om weer naar lichter te gaan... eigen kleur lukt denk ik alleen als je het laat uitgroeien. je kan het wel in een lichtere kleur verven, maar dan moet je wel een met een rode ondertoon er in, anders wordt het groen.

whysowhite: ik zou dan met een askleur doen, of zilvershampoo. maar ik denk dat een iets donkerdere askleur het beste werkt. nog meer blonderen helpt niet, dan blijft het een beetje oranje
edit: het helpt niet omdat blond de groene basis uit je haar haalt, en dan blijft er oranje over. doe je er dan weer groen in (askleur) dan is het weer normaal. andersom is het zo dat als je van blond naar bruin gaat je groen haar krijgt, dus dan moet je er oranje/rood in doen om het normaal te krijgen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:48

ik heb verder geen ervaring hoor met haar enzo! alles wat ik weet heb ik allemaal zelf fout gedaan XD
dus heel veel meer kan ik ook niet zeggen, maar ik vind kort denk ik leuker bij jou. :D