[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:19

Zou het advies van de dokter maar in ach nemen... Infecties kan je ook krijgen door schuring van het condoom...

Maandag word de spiraal bij mij gezet, fijn te horen dat jij zo weinig pijn hebt gehad!
Geeft me hoop :+

Ik heb weer een doorbraakbloeding.. :/ word er zo moe van.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:33

hmm ja maar ik ben stront eigenwijs.. En ja als je je lieve mannetje niet heb gezien dan is de verleiding van sex ook veel te groot.. Wilde daarom ook eigenlijk weten of er meer mensen eigenwijs zijn. Die gewoon sex hebben. Ik doe het normaal nooit met condoom. maar nergens lees ik mensen die sex hebben gehad na het zetten van spiraal, omdat pijn te erg was.
Nou ja pijn deed het niet echt, was meer een vervelend gevoel dat ik even aanspande daardoor ook. Maar gewoon proberen te ontspannen en dan valt het echt wel mee. Had wel even wat pijnstillers een uur van te voren in genomen. maar zal niet zoveel letten op die enge verhalen die je overal leest. Ben blij dat ik hem gezet heb. (pijn kan natuurlijk nog komen, maar dat weet ik niet) Nu hopen dat ik er ook profijt van heb en mijn menstruatie pijn en vele bloedingen minder gaat worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:38

Er zijn meer dingen waar je van kunt genieten toch? :)
Bel anders even met je huisartsenpraktijk, de assistente kan deze vraag ook wel beantwoorden. :)

Zou geen risico's nemen iig :)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:44

Ja dat is ook wel weer zo.. Nou ja ik kijk wel wat we doen. Anders maar inderdaad niet.
Heb het net wel gevraagd hoor, maar hij zei ook als je het echt wil dan wel veilig en goed aan de vitaminen denken, vanwege weerstand enz.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:47

Vind het een beetje vreemd namelijk..
Want infecties kan je ook gewoon krijgen zonder spiraal..
En ze hebben toch niets kapotgemaakt van binnen?

En als je een comdoom gebruikt is dat risico beperkt.

Is bij mij een ander verhaal aangezien ik geen condooms gebruik..
Daarom zal ik het wel even moeten indimmen tot de controle :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:50

Lijkt me dat het spiraaltje nog niet echt "gesetteld" is van binnen en dit de eerste dagen de kans moet krijgen. Ik heb na een week sex gehad en zelfs toen voelde ik het spiraaltje "duwen". Lijkt mij geen prettig idee na 1 dag al :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:57

Ik ben sowieso heel gevoelig, dus t zal echt uitkijken en aanpassen worden.
Maar dat nemen we voor lief :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:08

Jolliegirl schreef:
Vind het een beetje vreemd namelijk..
Want infecties kan je ook gewoon krijgen zonder spiraal..
En ze hebben toch niets kapotgemaakt van binnen?

En als je een comdoom gebruikt is dat risico beperkt.

Is bij mij een ander verhaal aangezien ik geen condooms gebruik..
Daarom zal ik het wel even moeten indimmen tot de controle :P

Stuk niet maar er hebben wel vreemde voorwerpen in gezeten en die zijn welliswaar zo hygiënisch mogelijk maar toch...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:18

Ik ook niet, na een week geprobeerd maar ik ging door de grond :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:35

Ik geloof dat bij mij het advies was om 2 dagen te wachten na het plaatsen :)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:06

hmm nou oke haha! Ja zoals het er nu op lijkt gaat er ook niks naar binnen bij mij.
Ik vloei elke keer veel donker bloed tijdens plassen. Hoop dat dit wel minder word vandaag nog.
Heb nogal een hekel aan maandverband en tampon mocht ook niet ofzo

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:15

Bij mij bleven de bloedingen/bruine afscheiding wel een maand doorgaan...

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:20

Ja hmm.. Maar zeker zo af en toe. Nu lijkt net of er een wond zit. Want is echt vers bloed en veel dat in mijn vagina gewoon zit. Ik wist wel dat je in eerste periode onregelmatig bloedverlies/afscheiding kan krijgen. Ben ik ook wel op voorbereid. Maar wist niet dat het na het zetten eigenlijk veel vers bloed mee kwam. Hoop dat dat in ieder geval stuk minder wordt. Dat ik zo af en toe wat verlies of mee komt met afscheiding is geen probleem maar dit vind niet prettig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:22

Ik heb eigenlijk minder moeite met seks sinds het spiraal.

En ik heb dat alweer drie maanden. Nu dag 3 zonder. gisteren avond wel heeeeeeel lichtjes (zelfs met een dun inlegkruisje makkelijk op te vangen) en nu weer niet meer. Maar heb nog maar 6 dagen de extra medicatie dus ik houd mijn hart eigenlijk vast voor wanneer ik die niet meer pak. :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:23

Een maand fikse bloedingen en de hele dag elke dag door bruine afscheiding wordt je ook niet vrolijk van....na een jaar er uit laten halen. Maar geef zeker de moed niet op want een collega van mij heeft al heel lang een spiraaltje en die is er onwijs blij mee noot meer afscheiding of ongesteld!

Gewoon even volhouden de eerste week!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:27

Danielle: er zit ook een verse wond.. Dat spiraal prikt in de wanden van je baarmoeder. Al t slijmvlies er wat daar nog zit dat laat los enz. Maar dat loslaten veroorzaakt gewoon een wondje. Vandaar ook dat je bloed bij je menstruatie enz.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:31

oke thanks!!
Lees ook wat op het internet en het is ook bij iedereen verschillend.. Maar hoop dat ik over paar maandjes wel wat jaartjes blij mag wezen dat ik dit heb laten plaatsen. Ik ben altijd heel heftig ongesteld veel pijn in buik en rug, moe, extreem veel bloeding en ga zo maar verder. heb al verschillende soorten pillen geprobeerd maar niks werkte. Nou dit dus maar geprobeerd.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:53

Ik heb trouwens ook issues met doorbraakbloedingen..
Tot 3 weken geleden ofzo m'n pil heel onregelmatig geslikt en dan krijg ik altijd doorbraakbloedingen.. Toch door geslikt en heel consequent geweest, want had die afspraak bij de gyn en wist niet op welke termijn ik terecht kon voor dat spiraaltje. Toen ik naar de gyn ging , was de doorbraakbloeding net een paar dagen over maar ik merk sindsdien wel af en toe een krampje in m'n onderbuik en net vanmorgen weer een ieniminie beetje bloed.
Maar dat spiraal duurt nog 2 weken..
Ik weet niet of ik de doorbraakbloedingen nog 2 weken kan voorkomen/ tegen houden. Maar nu nog snel een korte stopweek inlassen kan ook nooit..dan kan ik echt niet over 2 weken weer ongesteld zijn denk ik..
Vanmorgen dus maar een extra pil geslikt, misschien moet ik dat maar gaan doen nu.. 2 pillen per dag slikken :=
Niet goed voor me, met m'n bloeddruk, Maarja.. Die 2 weken is net nog ffe te lang vrees ik

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:04

Ooh ik had ook altijd last van doorbraak bloedingen..
maar voordat ik spiraal nam, kreeg ik het ook, maar had zo uitgerekend dat ik hem vandaag wilde.
Als je een lichte doorbraak bloeding heb, kan je gewoon je pil doorslikken. Tot je stopweek wil hebben. Dan wordt je gewoon ongesteld en kan spiraal gezet worden. Laat doorbraakbloeding er zijn denk ik dan.
Zo is het bij mij ook gegaan hoor. 2 weken voor het zetten had ik het ook, door geslikt, bloeding werd wel minder. Vorige week vrijdag gestopt toen met pil en die zaterdag gelijk nog doorbraakbloeding (kon nog niet ongesteld worden) en maandag werd ik netjes ongesteld. Vandaag dus op dag 4 hem laten zetten.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:05

Bloeding word nu wel minder bij mij! Maar o my gosh wat moet ik vaak plassen nu. Denk dat het er bij hoort of zo. Ben nu ook heel moe en misselijk. Lekker op bedje strakjes en rust pakken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:08

Ik ben bijna nooit ongesteld.. Eens om de zoveel maanden, nu alweer 4 maanden niet.. Soms een half jaar niet, soms 'maar' drie maanden niet. En wanneer ik het ben dan héél hevig.
Ik wil dan ook wel aan de pil. Maar omdat ik bang ben dat ik een vleesboom heb (moeite met geslachtsgemeenschap, vaak ineens veel steken in me buik, menstruatieproblemen enz. (als ik op mijn rug lig ook pijn in mijn buik)) wil ik geen pil die veel oestrogenen bevat.
Weten jullie misschien een pil?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:01

Geryon schreef:
Ik ben bijna nooit ongesteld.. Eens om de zoveel maanden, nu alweer 4 maanden niet.. Soms een half jaar niet, soms 'maar' drie maanden niet. En wanneer ik het ben dan héél hevig.
Ik wil dan ook wel aan de pil. Maar omdat ik bang ben dat ik een vleesboom heb (moeite met geslachtsgemeenschap, vaak ineens veel steken in me buik, menstruatieproblemen enz. (als ik op mijn rug lig ook pijn in mijn buik)) wil ik geen pil die veel oestrogenen bevat.
Weten jullie misschien een pil?

Eerst eens langs de gynocoloog om te laten onderzoeken wat je hebt?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:51

Ja ik zou eerst het een en ander uitsluiten voor je aan de pil gaat!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:53

lijkt me inderdaad verstandig geryon :)

en ik slik nu inderdaad de pil door mocht weer een doorbraakbloeding krijgen.
(ik slik de pil sowieso door, denk al wel een maand of 3/4 geleden dat ik voor t laatst een stopweek gehouden heb). enige jammer is dat mn lichaam niet zoveel boodschap heeft aan t doorslikken als ik eenmaal een doorbraakbloeding krijg. bloeding houdt dan gerust een week of 2 aan, en na zo'n lange doorbraakbloeding is de daadwerkelijk menstruatie (als ik dan uiteindelijk toch maar een stopweek hou omdat t niet ophoudt) een beetje lafjes.
en over 2 weken wil ik wel ffe goed ongesteld zijn als dat spiraal derin gaat.
( en ik heb niet zo'n zin om nu al 2 weken met inlegkruisjes te gaan lopen haha, zal na dat spiraal-zetten ook nog wel een paar weken moeten).
duss fingers crossed dat ik t nog 2 weken kan uitstellen :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:18

Naar de huisarts hierover is geen optie (al zou ik er dood aan kunnen gaan).. Laat staan naar de gynaecoloog. Maar bedankt voor de tip. Ik zie het allemaal wel :P