Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:48

Ja is dat zo? Bron! haha!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:49

Je kunt dus geen eiwit shakes oid bij de drogist halen als ik hier al die linkjes zie?? :+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:51

Citaat:
Consumptiecijfers

Uit de Voedselconsumptiepeilingen blijkt dat Nederlanders gemiddeld meer dan genoeg eiwit binnenkrijgen. Mannen tussen 19 en 30 jaar eten zo’n 95 gram eiwit per dag en vrouwen in die leeftijd circa 68 gram. Dat komt neer op respectievelijk 14 en 14,6 energieprocent.

Citaat:
De richtlijn van de Gezondheidsraad is hierop gebaseerd. Gemiddeld moet volgens de Gezondheidsraad bij volwassenen ten minste zo’n 10% van alle calorieën afkomstig zijn uit eiwit.

Citaat:
In Nederland krijgt iedereen genoeg eiwit binnen. Dat geldt ook voor vegetariërs en sporters, kracht- en duursporters. De meeste mensen eten zelfs meer eiwit dan nodig is.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eiwitten.aspx

Andere/betere bronnen wil ik best een keer opzoeken, dan moet ik een mijn boeken erbij pakken, maar nu geen zin in :+

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:59

Wat was het ook al weer, 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:01

Die mensen doen waarschijnlijk ook niet aan krachttraining. :Y)
Ik hou vaak mijn eten bij in een schema ( cron o meter) en dan kun je zien dat je echt niet veel eiwit binnen krijgt.
Vaak moet ik nog een bak kwark eten naast shake om er een beetje bij in de buurt te komen :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:06

Als je mijn laatste quote leest, zie je dat ook die mensen genoeg eiwit innemen.

0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:08

Dus dan zijn het voornamelijk de slechte koolhydraten en de verzadigde vetten waarom er veel overgewicht is?

Edit: medicijngebruik e.d. niet meegenomen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:15

_Kiki_ schreef:
Als je mijn laatste quote leest, zie je dat ook die mensen genoeg eiwit innemen.

0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht

Als je je eigen link leest zie je dat ze schrijven dat
Citaat:
Krachtsporters hebben circa 1,7-1,8 gram per kilo lichaamsgewicht nodig.

Ik eet volgens 40-40-20 dus 40% eiwit en 40% koolhydraten en 20 % vet.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:20

even heel ander vraagje: als ik mn buikspieren train met sit-ups op zo'n schuine bank, is het dan heel raar dat je dat ook voelt in je bovenbenen? Ik heb dat vooral als ik een beetje over mn grens ga...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:57

wollie2004 schreef:
even heel ander vraagje: als ik mn buikspieren train met sit-ups op zo'n schuine bank, is het dan heel raar dat je dat ook voelt in je bovenbenen? Ik heb dat vooral als ik een beetje over mn grens ga...

Buikspieren trainen en dan je bovenbenen voelen, dan doe je iets niet goed. Maar wat bedoel je met een schuine bank, dat je ook al echt schuin zit, dan doe je toch ook geen sit-ups, die doe je plat vanaf de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:58

_Nancy schreef:
Je kunt dus geen eiwit shakes oid bij de drogist halen als ik hier al die linkjes zie?? :+

Kan je dat niet gewoon bij de sportschool krijgen of anders bij de sportzaak?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:13

ik krijg geen plaatje geupload, het is zo'n bank waarmee je met je benen vast geklemd zit en dan met je bovenlichaam schuin naar onderen ligt. Het is toch een soort van sit up beweging die je maakt.

Bij ons op de sportschool kun je ze wel bestellen, verschillende whey eiwitproducten.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:23

Trainen jullie wel eens met spierpijn?

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:23

Ben vandaag weer geweest, maar het ging echt nie goed... Heb mijn oefeningen wel allemaal gedaan, maar de cardio heb ik maar 20min gedaan, had teveel pijn in mijn knie.
Straks ga ik dan misschien nog wel even de wii erbij nemen en met de fiets naar de paarden ipv met de auto.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:27

Wat een interresant topic! Ik heb het niet allemaal doorgelezen, maar wil wel graag m'n post doen :D

Zelf doe ik al enkele maanden vrij regelmatig aan krachttraining (beenspieren, buikspieren en armspieren) in combi met cardio. Ik zie er écht nog niet
uit als een bodybuildster, maar mijn benen zijn wel écht breder geworden, ook omdat ik veel meer fiets. :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:28

Waarschijnlijk compenseer je met je benen omdat je ook schrijft dat het is als je over je grens gaat.
Zelf train ik wel met spierpijn maar hangt er ook vanaf hoe zeer het doet en of ik die spiergroep weer moet trainen.
De een zegt niet doen de ander zegt het is achterhaalt, zelf een beetje mee experimenteren denk ik.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:30

Ik kom morgen nog wel terug op die dingen die op de vorige pagina stonden, nu even geen tijd voor :) Morgen tentamen en dikke stress.. Zou gaan sporten vanavond maar heb het afgezegd. Heb nog meer te leren dan ik dacht helaas.

Eva, welkom :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:31

M'n benen moeten inderdaad veel doen, maar daarom is wat extra spier ook wel gewenst. :D
Dankjewel! Ik zag het topic en dacht; even reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:05

debsoleino schreef:

Ja, maar niet met te erge spierpijn hoor, dan train ik wel een andere spiergroep. Ik heb eenmaal gehad dat ik zo een verschrikkelijke spierpijn in mijn triceps had en toen mijn biceps wilde trainen op dit apparaat.

Afbeelding

Nou, het leek wel of ik giga beurse plekken had, zo'n pijn, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:06

wollie2004 schreef:
ik krijg geen plaatje geupload, het is zo'n bank waarmee je met je benen vast geklemd zit en dan met je bovenlichaam schuin naar onderen ligt. Het is toch een soort van sit up beweging die je maakt.

Bij ons op de sportschool kun je ze wel bestellen, verschillende whey eiwitproducten.

Afbeelding

Zo iets bedoel je?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:08

Mindim schreef:
_Nancy schreef:

Kan je dat niet gewoon bij de sportschool krijgen of anders bij de sportzaak?

Op internet of anders bij De Tuinen of dat soort winkels.
Ik heb ze van Eiwitpoeder.nl

Maar ik merk al wel dat de extra eiwitten die ik binnenkrijg goed helpen tegen spierpijn.
Ik zou helemaal beurs moeten zijn met hoe ik heb getraind maar ik het amper spierpijn nu :)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:17

Mindim schreef:
debsoleino schreef:

Ja, maar niet met te erge spierpijn hoor, dan train ik wel een andere spiergroep. Ik heb eenmaal gehad dat ik zo een verschrikkelijke spierpijn in mijn triceps had en toen mijn biceps wilde trainen op dit apparaat.

http://www.lifefitness.nl/static/cms_wo ... C-hero.png

Nou, het leek wel of ik giga beurse plekken had, zo'n pijn, haha.

Ik vind sporten met spierpijn zo erg! Ik heb nog spierpijn van zondag en ben toch eigenwijs gisteren gaan kickboksen! Denk dat ik vandaag een dag vrij neem en dan morgen maar weer ga!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:22

ja die bedoel ik Mindim, ik heb m wel een stuk schuiner staan

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:52

Ik train zeker wel als ik spierpijn heb maar niet die spiergroep. Ik heb nu bijvoorbeeld veel last van mijn armen, dan doe ik vandaag niet weer armen. Ga vanavond spinnen! :)

Maar mijn schema is ook zo dat ik elke spiergroep eens per week doe dus ik kan nooit dezelfde trainen met spierpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:55

wollie2004 schreef:
ja die bedoel ik Mindim, ik heb m wel een stuk schuiner staan

Je moet je echt op je buikspieren focussen, nu trek je je waarschijnlijk onbewust met je benen op. Net zoals mensen met sit-ups, hun handen in hun nek hebben en eigenlijk met de handen achter het hoofd het bovenlijf liften en de buikspieren worden dan vanzelf een stuk minder belast.

En als ik jou was zou ik hem een stuk minder schuin zetten, je doet de oefening niet goed, misschien zijn je buikspieren niet sterk genoeg en gebruik je je benen te veel, dus doe een stap terug, werk op een lichtere stand beter aan je buikspieren, maak je buikspieren sterker zodat je straks wel een juiste houding kan aan nemen, nu kweek je blessures. Eenmaal sterkere buikspieren, dan kan je schuiner gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-12 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt