Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Consumptiecijfers
Uit de Voedselconsumptiepeilingen blijkt dat Nederlanders gemiddeld meer dan genoeg eiwit binnenkrijgen. Mannen tussen 19 en 30 jaar eten zo’n 95 gram eiwit per dag en vrouwen in die leeftijd circa 68 gram. Dat komt neer op respectievelijk 14 en 14,6 energieprocent.
Citaat:De richtlijn van de Gezondheidsraad is hierop gebaseerd. Gemiddeld moet volgens de Gezondheidsraad bij volwassenen ten minste zo’n 10% van alle calorieën afkomstig zijn uit eiwit.
Citaat:In Nederland krijgt iedereen genoeg eiwit binnen. Dat geldt ook voor vegetariërs en sporters, kracht- en duursporters. De meeste mensen eten zelfs meer eiwit dan nodig is.
_Kiki_ schreef:Als je mijn laatste quote leest, zie je dat ook die mensen genoeg eiwit innemen.
0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
Citaat:Krachtsporters hebben circa 1,7-1,8 gram per kilo lichaamsgewicht nodig.
wollie2004 schreef:even heel ander vraagje: als ik mn buikspieren train met sit-ups op zo'n schuine bank, is het dan heel raar dat je dat ook voelt in je bovenbenen? Ik heb dat vooral als ik een beetje over mn grens ga...
debsoleino schreef:Trainen jullie wel eens met spierpijn?
wollie2004 schreef:ik krijg geen plaatje geupload, het is zo'n bank waarmee je met je benen vast geklemd zit en dan met je bovenlichaam schuin naar onderen ligt. Het is toch een soort van sit up beweging die je maakt.
Bij ons op de sportschool kun je ze wel bestellen, verschillende whey eiwitproducten.
Mindim schreef:_Nancy schreef:Je kunt dus geen eiwit shakes oid bij de drogist halen als ik hier al die linkjes zie??
Kan je dat niet gewoon bij de sportschool krijgen of anders bij de sportzaak?
Mindim schreef:debsoleino schreef:Trainen jullie wel eens met spierpijn?
Ja, maar niet met te erge spierpijn hoor, dan train ik wel een andere spiergroep. Ik heb eenmaal gehad dat ik zo een verschrikkelijke spierpijn in mijn triceps had en toen mijn biceps wilde trainen op dit apparaat.
http://www.lifefitness.nl/static/cms_wo ... C-hero.png
Nou, het leek wel of ik giga beurse plekken had, zo'n pijn, haha.
wollie2004 schreef:ja die bedoel ik Mindim, ik heb m wel een stuk schuiner staan