[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:06

Op je 12e geen tongpiercing doen... echt niet :n ja, natuurlijk moet je het zelf weten uiteindelijk, maar bij zo'n beetje iedereen gaan dan de verkeerde belletjes rinkelen :+ wacht nou nog maar een paar jaartjes.

Warboel

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:52

De verkeerde belletjes ja _O-
Ik zou ook nog even wachten, tot je minstens 16 ben zou ik zeggen.. Als je het echt zo graag wilt wil je het dan nog steeds.
Ik moest wachten tot ik 18 was (met tattoo dan die ik zo graag wilde) uiteindelijk was ik toen 18, was ik het vergeten dat ik op m'n 18e m'n tattoo mocht, dus het is uiteindelijk op m'n 19e geworden :+ Met m'n helix hetzelfde eigenlijk. Wilde het vanaf m'n 14e, heb 'm nu 2 maanden..

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:14

Ayasha schreef:
steek er bioplast in. :) Dan kan het zeker geen kwaad. titanium ook niet want al mijn MD's zjin titanium en tot nog toe zijn ze altijd blijven zitten. En heb al de nodige MRI's gehad er mee.

Heb vandaag het oordeel van de neuroloog aangehoord, ik mag niks in -.-'

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:37

rochelle: kan het niet zijn dat ze zo zijn gaan ontsteken omdat je ze vrij snel na elkaar hebt laten zetten ( of heb ik niet goed gelezen en zaten er wel een paar weken tussen ¿)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:55

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:19

Oh ja dat is mooi gedaan zeg!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:20

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:25

AGarcia schreef:
Ayasha schreef:
steek er bioplast in. :) Dan kan het zeker geen kwaad. titanium ook niet want al mijn MD's zjin titanium en tot nog toe zijn ze altijd blijven zitten. En heb al de nodige MRI's gehad er mee.

Heb vandaag het oordeel van de neuroloog aangehoord, ik mag niks in -.-'

:? Over bioplast kan hij toch niet moeilijk doen? :? Tis plastic. Wanneer zag ie voor het laatst magnetisch plastick?

Persoonlijk zou ik vol houden. Ik mocht eerst ook niet tot ik zei dat ze het dan maar zonder MRI's moesten zien te klaren want dat als ze ze er uit haalden, ik er persoonlijk voor zorgde dat het hele ziekenhuis te klein zou zijn. Ineens was het geen probleem meer. :+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:00

Ayasha, ik vroeg van: Jha, en bioplast dan? dat is plastic.
Zij: Nee, mag niet, is niet goed voor het apparaat...

Ik moet door de CT-scan maar ik denk niet dat dat veel verschil heeft met een MRI..
De scan is donderdag al en daarvoor spreek ik ze niet.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:49

Warbling: Supergaaf en netjes gezet ook!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:52

kYliieJ schreef:
rochelle: kan het niet zijn dat ze zo zijn gaan ontsteken omdat je ze vrij snel na elkaar hebt laten zetten ( of heb ik niet goed gelezen en zaten er wel een paar weken tussen ¿)

Piercer zei dat het geen probleem was, heb mijn andere 2 kraakbeenpiercings ook een dag na elkaar laten zetten en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Nu heb ik sinds kort wel chronisch ontstoken talgklieren in mn oor, alleen dat zit diep in mijn gehoorgang dus het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft.

De bovenste piercing die ik heb laten zitten doet overigens geen pijn meer, er komt nog wel veel troep uit maar ik kijk het nog wel even aan :)

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:13

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:04

Haha ik ook niet hoor! Ten eerste heb ik er niet echt het figuur voor en het zou ook niks voor mij zijn haha. Maar wel erg gaaf uitgevoerd, heel anders als de "standaart" corset piercings! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:58

AGarcia schreef:

Ik moet door de CT-scan maar ik denk niet dat dat veel verschil heeft met een MRI..

CT mag je ook met metaal in, is niet magnetisch :? Werkt met röntgen. de piercings lichten dan wel op maar plastick doet dat niet, hoogstens een waas maar ook dat was op mijn MRI niet te zien. (denk er dan wel aan om ook de balletjes van bioplast te nemen). die kon echt op haar kop gaan staan (leuk om tegen een neurologe te zeggen btw), ik deed ze niet uit. Laat ze maar zeggen waarom het niet goed zou zjin. Bah ik kots van die "ik vind piercings lelijk dus jij moet ze uit doen als ik je behandel" mentaliteit. Je bent dokter, niet mijn lief. doe waar ik je voor betaal en miep verder niet.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:43

Ayasha, hahaha das een goeie, helaas, de winkels zijn nu gesloten, en ik moet morgen al om 9 uur, dus geen tijd om snel wat bioplast te gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:26

AGarcia schreef:

MRI is met magnetisme, CT-scan is met een soort straling.
Door je piercing kunnen dingen wat minder zichtbaar zijn, maar dat is dus eigenlijk enkel van toepassing als je ook werkelijk op dat gebied gecheckt wordt. MRI is een ander verhaal, daar is het op zich te begrijpen als de piercings uit moeten. Maar of dat echt zo nauw is weet ik niet, over een jaar kan ik je dat precies vertellen aangezien ik MBRT ga studeren :)) Maar nu nog niet natuurlijk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:43

Ik dacht dat met CT de straling van dingen zoals piercings (zelfs vullingen in je kiezen namelijk) als het ware af kon kaatsen op het object waardoor je dingen niet goed ziet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:15

Ayasha schreef:
AGarcia schreef:

CT mag je ook met metaal in, is niet magnetisch :? Werkt met röntgen. de piercings lichten dan wel op maar plastick doet dat niet, hoogstens een waas maar ook dat was op mijn MRI niet te zien. (denk er dan wel aan om ook de balletjes van bioplast te nemen). die kon echt op haar kop gaan staan (leuk om tegen een neurologe te zeggen btw), ik deed ze niet uit. Laat ze maar zeggen waarom het niet goed zou zjin. Bah ik kots van die "ik vind piercings lelijk dus jij moet ze uit doen als ik je behandel" mentaliteit. Je bent dokter, niet mijn lief. doe waar ik je voor betaal en miep verder niet.

Zij hebben ook protocollen die ze moeten naleven, en dat hoeft dus NIET persé een 'ik vind piercings lelijk, doe ze uit'-mentaliteit te wezen ;).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:52

Fiffill schreef:
Ik dacht dat met CT de straling van dingen zoals piercings (zelfs vullingen in je kiezen namelijk) als het ware af kon kaatsen op het object waardoor je dingen niet goed ziet.

Jup maar plastick doet dat niet of veel minder. ;)

Bonjoy: de meeste ziekenhuizen mag het gewoon. Heb er lang genoeg in gelegen. De ene zei 'nee die dingen moeten uit' waarop ik "prima, dan zoek je het maar uit zonder scan" en dokter twee zei "het is titanium, doe niet moeilijk" :+ Nagevraagd en alles bij ziekenhuisding want dokter 1 gaf niet af en ik ook niet en ziekenhuis heeft toen geantwoord dat ze niet zouden weten waarom niet. :+ Ik ging echt mijn MD's niet laten uit snijden door een of andere pipo met metaal-issues. ;) Gezien ik er om de twee weken onder mocht 5 maanden lang, valt het al bij al wel mee met die protocollen. ;)

En ja, ik kreeg MRI's, dus het magnetische. ;) Titanium is niet magnetisch en kan er dus gewoon in.
Ct heb ik wel mijn oorpiercnigs uit gedaan omdat die wazige vlekken konden geven op de foto's en ze moesten mijn grijze massa juist duidelijk kunnen zien. Maar die zei zelf al "je mag er ook plastick in houden als je wil" (had zelf stretches, die radioloog dus dat hielp :') ) maar die zaten toch lang genoeg om allemaal uit te kunnen doen. Hij heeft alleen mogen helpen gezien mijn pootje niet meer genoeg mee wil om piercings los te draaien :')
Met hem was het echt "kan je alles uit doen?"
ik: "hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt en moet de lip piercing echt uit?"
En toen herkende ie me zegtie "kan je het nog zelf of heb je hulp nodig" waarop ik "handje helpen zou'k geen ramp vinden :D" en heeft hij ze los gedraaid. _O- Dus protocollen my ass. :+ Dan niet.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:57

Bluh.. mijn huid heelt wondjes echt raar.. mijn suspension scars helen naar binnen (als deukjes) ipv een keloid scar zoals bij meeste mensen. Nu jeukt het af en toe nog wel maar dat moet geloof ik ook binnekort weer weg zijn.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:11

ik heb mijn tongpiercing nu al 7-8 maanden, geen last van gehad oid.
maar vanaf het begin zit er een vreemd plekje waarvan ik toch wel benieuwd ben wat het is, misschien weten jullie het. aan de voorkant van het tongpiercinggat zit een soort sneetje met een uitstekend stukje tong, nog geen centimeter lang.

alvast bedankt :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:19

Zonder een foto weten we natuurlijk niks, we zijn niet helderziend.
Bij twijfel ga naar een piercer toe..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:48

het is ook niet duidelijk te zien op een foto omdat het zo klein is, sorry hoor ;)

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:51

Rosannee_ volgens mij weet ik al wat je bedoelt. Vriendin van mij heeft dat ook een klein open sneetje lijkt het? maar bij haar zit die ook erg schuin.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:21

Heei,
Weten jullie misschien een piercing shop waar ze helix piercen? In zuid-holland??