Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:03

ik zou t nog even laten zitten als ik jou was :)
wat vind je er precies niet mooi aan?

ik heb vorige zomer ook highlights laten zetten.. nou echt.. verschrikkelijk..
ik leek wel cruella de vil met al die witte strepen door mn haar..
maar na een tijdje werden die strepen al minder 'hard' en nadat ik op vakantie was geweest zag je ze helemaal niet meer (toen was de rest gewoon een stuk lichter geworden) en toen was het heel mooi :j

maar misschien moet je er gewoon nog even aan wennen :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:27

De strepen inderdaad, en dat ik het tè blond vind. Het ziet er naar mijn idee een beetje tè onnatuurlijk uit en daar hou ik niet van.
En ik heb over 2 weken een bruiloft en dan wil ik er gewoon leuk uitzien.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:19

Martine_R als ik eerlijk ben vind ik hoe je het had mooier. Wat je hebt gedaan vind ik ook wel mooi gedaan en ik vind het wel natuurlijk geverfd, het kan wel maar voor mijn gevoel is de onderlaag wat te oranje qua tint!? (of het ligt aan de belichting van de foto).
Als je er niet blij mee bent moet je het gewoon veranderen :) maar beter wel door de kapper laten doen in verband met die lichte plukken!
Ik ben ooit van wit haar weer naar mijn eigen kleur (licht) blond gegaan, dit heb ik ook bij de kapper laten doen omdat ze het moesten voorpigmenteren. De kleur die er daarna inging was gewoon verf wat heel dicht bij me eigen kleur zat, zelf vond ik me eigen kleur mijn gezicht wat saai maken. Ik heb een halfjaar toch volgehouden om me eigen kleur te behouden terwijl ik liever weer wit wilde. 3 maanden terug toch maar weer naar de kapper gegaan en voor platina blond gegaan, vanuit daar langzaam meer oplichten en nu ben ik weer wit :D
Mijn advies ga lekker naar de kapper en verf je haar in de kleur waar jij het meest blij van word het zit immer op jou hoofd en jij moet er mee rondlopen :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:06

Ik wil eigenlijk graag me haar verven met een kleurspoeling. Ik heb van mezelf een beetje goudachtig haar. Zou ik het dan donkerblond kunnen verven. Of is de kans klein dat het goed lukt, omdat ik een oranje tint in me haar heb?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:18

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:56

Misschien achter kort en dan naar voren toe langer? En dan met voor zo'n lange lok.
Is dat misschien wat?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:57

Ik heb een vraag. Ik heb jaren lang mijn haar bruin geverfd (ben van mezelf blond) en heb het nu ook weer een jaar ongeveer in mijn eigen haarkleur. Alleen nu heb ik echt extreem droog haar. Als ik mijn haar net gewassen heb dan lijkt het wel mooi en gezond, maar als ik het na het douchen in een knot doe en haal deze er 's avonds weer uit en ik borstel het, dan is het echt 1 grote pluizenbol. Ziet er ongezond uit, is statisch en voelt echt als touw. Weet iemand een goed middel tegen droog haar? Of kan ik een of andere behandeling krijgen bij de kapper? Mag best wat kosten.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:08

Sowieso nooit nat haar in een knot laten drogen. Ik deed dat eerst ook altijd en toen kreeg ik p m'n donder van de kapper :+

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:10

Nee ik fohn het eerst ook wel. Is ook niet goed voor je haar I know.. maar het is eigenlijk altijd droog.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:11

__PrinCes schreef:
Sowieso nooit nat haar in een knot laten drogen. Ik deed dat eerst ook altijd en toen kreeg ik p m'n donder van de kapper :+

Hoezo niet dan? Doe dit namelijk ook altijd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:14

Gebruik je wel een geschikte conditioner? Je kunt ook de olie van Kerastase gebruiken, daarben ik zelf heel tevreden over.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:16

Meestal shampoo en conditioner van Andrelon. Bevalt wel goed. :j Waar kun je dat kopen?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:48

Marlis schreef:
__PrinCes schreef:

Hoezo niet dan? Doe dit namelijk ook altijd.

Dan krijgt het niet genoeg zuurstof ofzo :+

Pasamba schreef:
Nee ik fohn het eerst ook wel. Is ook niet goed voor je haar I know.. maar het is eigenlijk altijd droog.

Föhnen is ook niet al te best, daar krijg ik ook een pluiskop van. Beter is natuurlijk drogen. Ik doe ook elke week 1 minuut masker van andrélon onderin m'n punten. Misschien is dat wat voor je?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:55

Ik gebruik deze Moroccan argan oil:
Afbeelding

Op handdoekdroog haar om de knopen er makkelijk uit te krijgen en je haar wordt er erg zacht van. Je mag er wel maar 3 à 4 druppeltjes van gebruiken want het is erg vet. Volgens mij is het hier wel erg duur, ik heb hem in Amerika gekocht voor $8 maar hier is 't makkelijk €20 denk ik.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:27

Bedankt, ik zal er eens naar kijken. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:23

Hoi! :wave:

Kom ik weer aan met m'n bos haar dat na elke kappersbeurt er na 2 weken weer precies zoals vanouds uit ziet..

Hier wat foto's:

Afbeelding
(Rechts)

Afbeelding
(Heb ondertussen geen pony meer en dit WIL ik absoluut niét meer. Heb het drie keer gedaan en vind het leuk voor 2 dagen)

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3189_n.jpg
Hier gestyled (rechts)

Ik weet me geen raad meer. Vrijdag komt de kapster, verven wil ik ook niet eigenlijk. ;)
Dus... behalve een pony, extreem veel lengte verliezen, of verven... Wat blijft er dan over voor mij om er toch eens nieuw leven in te blazen? := Zoals je ziet heb ik al veel laagjes, dus elke keer opnieuw laagjes er in.. zie ik geen verandering in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:35

Sorry geen idee wat je ermee kunt :o

Wilde alleen even zeggen dat je een pracht meid bent +:)+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:54

maroescha schreef:
Sorry geen idee wat je ermee kunt :o

Wilde alleen even zeggen dat je een pracht meid bent +:)+

Jammer... Toch bedankt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:56

Pfoe flinke bos haar heb je :P Hrmm ik vind het eigenlijk wel leuk zo, misschien een keertje laten uitdunnen? Korte lagen laten knippen?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:03

Nee niet uitdunnen, zo zonde...

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:06

Aaah het gaat gebeuren, van het weekend gaat er een hazelnoot kleur speoling in mijn haar. Is wel spannend, heb eerder alleen nog maar highlights gehad :)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:13

Heey allemaal, ik heb een vraagje over haarverf. Van mezelf heb ik middenbruinkleurig haar en halverwege oktober heb ik dit voor het eerst geverfd met een kleurspoeling van L'oreal die 28 wasbeurten zou houden. Ik had de kleur mahonie genomen en kreeg dus een mooie rode gloed in mijn haren, waar ik veel complimenten mee kreeg. Alleen bleek deze haarverf helemaal niet zo op een kleurspoeling te lijken, want het bleef er hartstikke lang in zitten en ik kreeg alleen maar uitgroei ipv dat het geheel vervaagde. Ik dacht toen bij mezelf; joh ik koop gewoon echte haarverf van hetzelfde merk in die kleur. Ik vond de kleur immers mooi en de kleurspoeling van de eerste keer gedroeg zich toch al als vaste verf dus ja.. Ik had trouwens nooit eerder mijn haren geverfd behalve wat blonde plukjes een aantal jaren geleden.
Nu begin ik dus weer uitgroei te krijgen, maar ik wil mijn haren eigenlijk niet nog eens verven omdat ik dit gewoon niet telkens wil hoeven doen, nu ik nog geen grijze haren heb :P :D
Ik wil dus terug naar bruin.. Lang verhaal kort: Kan ik gewoon mijn hele haar met een pakje bruine haarverf die dicht bij mijn eigen haarkleur in de buurt komt oververven of wordt dat echt lelijk?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:17

Hou wel rekening mee als je dat doet, dat je grote kans hebt dat je uitgroei anders qua kleur wordt dan het al eerder gekleurde haar.

+ dat rood erg lastig is, dit komt vaak toch door het bruine heen...

Ik zelf heb nog nooit rode verf gebruikt dus daar kan ik je verder niet in adviseren, hoe dat exact uitpakt in dit geval.
Als je kan, zou ik dit bij de kapper laten doen :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:13

ik denk dat je dit prima zelf kan doen hoor :j
maar misschien moet je er wel rekening mee houden dat de rode gloed niet in 1x weg is en dat je het dus nog 2x moet verven.
en hoe lichter bruin de verf is die je er over heen wilt doen, hoe meer de rode gloed er door heen zal komen is mijn ervaring.

succes!
(ik ben nu ook bezig mn rode gloed weg te krijgen haha, maar dat van mij was wel echt rood-rood)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:52

Niemand meer tips voor mij?