Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:21

thirty! haha ik ben het helemaal met je eens! ik heb zulke leuke kleren nu! en ik vind neurtaal niet zo leuk... maar alleen daar hoef je het natuurlijk niet om te doen! daarna kan je nog genoeg kopen!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:24

ik zou het geslacht ook niet willen weten. Lijkt mij idd ook erg leuk om het een verrassing te laten. al hoopt mijn schoonfamilie op een jongen dan hebben ze namelijk een stamhouder hahaha. ik vind wel leuk dat mensen gaan zeggen ik weet zeker dat het een jongen wordt of een meid.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:28

Ach zelfs manlief vond het shoppen leuk omdat hij jongetjeskleding kon uitzoeken...Baseball/football pakjes enzo.
Qua kleding en inrichting had ik liever een meisje gehad hoor, maar deze kleine stoere kleding heeft natuurlijk ook wel wat.
Het speelde bij ons zeker wel mee hoor. Maar ik had het toch willen weten. Veel te nieuwsgierig.

Ik heb trouwens wel blij dat het een jochie is...dan is hier die 'druk' eraf (ja ja dat gaat hier zo) en ik heb zo'n mannelijke vent, die had (nu nog even) niets met een meisje gekunt. Daar heeft ie niet zoveel mee. Als tweede zou dat een stuk beter zijn :)

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:31

Wij laten het ook een suprise en heb ook de indruk dat het hier meer de regel is om het geslacht wel te weten..

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:33

Ik ben 7 november uitgerekend maar hoop dat het aan de ene kant eerder komt,vanwege zwangerschaps jeuk,aan de andere kant weer niet want bij controle is gebleken dat het aan de kleine kant is dus kan het beter nog even blijven zitten. Tja volhouden en gewoon bij eventuele echo's zeggen dat je het niet wil weten,gelukkig heb je niet elke week een echo haha. Voor de kleertjes,ach de eerste dagen wat neutraal gekleurd maar dan kan je ook los hoor met shoppen hihi

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:40

In het begin van mijn zwangerschap zei ik dat ik het niet wilde weten maar toen ik de 12 weken was gepasseerd wist ik eigenlijk al dat ik het stiekem toch wel graag wilde weten zodat ik toch een passende babykamer kon maken (voor mijn gevoel) en kleertjes kopen. Mjn gevoel van dag 1 zei dat ik een meisje zou krijgen en dat bleek ook zo te zijn uit mijn echo. En inderdaad ook met kleertjes. Vind dat er zo weinig leuke kleertjes te koop zijn in een neutrale kleur zeg maar.

Heel gek maar heb het gevoel dat als iik weer zwanger zou zijn het weer van een meisje is. Geen idee waarom trouwens.

Even om terug te komen op het stukje betreffende KDV. Ikzelf en mijn vriend zijn thuis bij de kleine (eigen bedrijf van huis uit voornamelijk) en heb niet het idee dat die van mij nu minder leert te delen etc. Tuurlijk is ze niet heel de dag met andere kindjes maar wel geregeld.

Ook is die van mij best heel snel met alles. Met 4 maanden rolde ze van buik naar rug en andersom, met 7 maanden stond ze overal aan. Met 11 maanden kon ze al goed lopen en ook praten is ze super druk mee al maanden. Zo kan ze bijv. papa en mama uiteraard maar ook hannah (sonja mijn oudere merrie) roept ze hert als ze die ziet in het boekje, doet ze mauwwwwwww als de poesjes aan komen lopen. Roept ze aai en gaat ze je aaien ook als ik zeg hey doe is lief zegt ze aaai en gaat ze aaien om het ''goed te maken''. Als ik zeg dat is vies roept zij direct bah! En als de lamp aan staat roept ze mamp (lamp) en ze zegt opa en oma. Noemt zich zelf memee (heet Aimée) en als je weg gaat roept ze da da en zwaait ze. Dus heb niet het idee dat onze kleine meid nu echt iets mist. Oh en de kleine is net 1 jaar oud.

Oh ja gister ook zo grappig lopen we door de supermarkt de kleine in de buggy en ziet ze een vrouwtje met een kindje van 1,5 in ook een buggy. Wijst ze naar het kindje zegt ze BABY!!! Haha die vrouw en wij natuurlijk erg lachen want het kindje van haar is ouder dan die van ons haha.

Hoor mensen vaak zeggen dat ze op KDV zo veel leren maar thuis hier bij ons heb ik het idee dat de kleine ook iedere dag weer nieuwe dingen leert. Ze vindt het dan ook helemaal geweldig om boekjes te pakken en aan te wijzen en dat wij dan moeten zeggen wat het is. Ze is erg leergierig, wat ze overigens niet van mij heeft :o

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:46

Ook grappig trouwens toen het van het mooie weer was. Wij hebben aardbeien in de tuin en daar is de kleine helemaal wild van. Zitten we lekker buiten en de kleine lekker bezig inhet zand met haar schepje en emmertje. Krijgt ze het ineens in haar bol. Roept aabei en loopt naar de aarbeien planten en trekt er (welliswaar nog groene haha) aardbeien af en stopt ze in haar mond. Die kleine snapt echt al veel ze blijft me verbazen. Als je vraagt of iets lekker is zegt ze als ze het lekker vindt jam of mmmmm...

Sorry ben natuurlijk wel trots op de kleine meid dus moet toch even spammen.
Oke ook iets minder positiefs dan ;) Als ze haar zin niet krijgt of boos is begint ze letterlijk te stampvoeten en met haar handjes op de grond te slaan. Ze krijgt niet eens altijd haar zin. maar dat MOET er echt heeeeeeel snel uit. Grrrrr:(

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:47

Patsab schreef:
Ik ben 7 november uitgerekend maar hoop dat het aan de ene kant eerder komt,vanwege zwangerschaps jeuk,aan de andere kant weer niet want bij controle is gebleken dat het aan de kleine kant is dus kan het beter nog even blijven zitten. Tja volhouden en gewoon bij eventuele echo's zeggen dat je het niet wil weten,gelukkig heb je niet elke week een echo haha. Voor de kleertjes,ach de eerste dagen wat neutraal gekleurd maar dan kan je ook los hoor met shoppen hihi

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in maar ik kan dat écht niet ben ik achter gekomen!! Haha dus respect voor jou hoor!!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:48

Zullen we een soort pool doen over de zwangere die een verassingspakketje te wachten staat? Haha ik ben echt een muts maar vindt dat soort dingen leuk :P

PS. Ben lekker aan het spammen zie ik haha.. Kom meiden wel erbij blijven.. :+

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:21

Zo, nog een laat berichtje van mij, ben net thuis uit mijn werk en weer helemaal bijgelezen.

@tatjana: ik was niet ingeleid idd. Kan me helemaal voorstellen als je een weeenstorm krijgt dat je dan dankbaar gebruikt maakt van een injectie of ruggenprik!

Baarkruk: heb ik ervaring mee, de vk kwam er ineens mee aanzetten omdat de baby zeg maar de laatste draai naar buiten niet lekker wilde maken wilde ze met behulp van de zwaartekracht een handje helpen. Ik heb er denk ik een uurtje opgezeten en zelf dus mijn kindje opgevangen, heel apart. Ik merkte wel dat je dit maar niet moet doen als je al uuuuren bezig geweest bent; je zet namelijk zoveel kracht met persen dat als je er mee stopt je benen helemaal trillen, daarbij ben je zo verrot als maar zijn kan op een gegeven moment en het is toch wel fijn als je zelf nog kan blijven zitten zeg maar, haha!

@ ninita: even schrikken zeg! Sterkte aankomende dagen, hopelijk weten jullie maandag meer.
@beccy: fijn, goede echo!
@fiemo: :(:)
@patsab: wij laten het ook een verrassing. Tsja, de reden weet ik eigenlijk niet, vind het gewoon leuk om het als verrassing te houden en heb gewoon maar een paar neutrale pakjes en daarna ga ik wel los met shoppen!

KDV: onze kleine van 16 maanden gaat ook niet naar een KDV. Ik werk alleen s'avonds en in het weekend en we lossen elkaar af. Ze ziet genoeg andere kindjes van familie en vrienden en op de buurt en ze is dan ook totaal niet verlegen. Ik denk dat ik haar wel naar de peuterspeelzaal breng als ze 2,5 is, maar nu vind ik het nog geen meerwaarde hebben. Maar goed, had ik geen avonddiensten gehad dan had ik ook geen keus, stoppen met werken zit er financieel helaas niet in.

Nou, ga maar eens naar bed, morgen is er weer een vroeg wakker.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:46

Nog even een ego post, bok nog op mijn mobiel en erg handig is dat niet.

Gister is Wessel om 15.16 uur geboren, op 33,5 week. Hij doet het goed en is gezond. Voorlopig zal hij 3 weken in de couveuse liggen.

Bevalling is goed gegaan. Vanaf 4 uur 's nachts weeen die meer op heftige menstruatiepijn leken. Om 2 uur infuus gekregen om de weeen iets sneller op gang te laten komen. Heb maar 23 minuten persweeen gehad.
Ik had als pijnstilling remifentanyl.

Ik blijf zelf nog tot na het weekend in het ziekenhuis. Zal wel vreemd zijn om zonder mijn hummeltje naar huis te gaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:51

Jeetje wat heftig!! Dat was ongetwijfeld een enorme verrassing!
Fijn dat ie in ieder geval gezond is.

Was de remifentanyl fijn om erbij te hebben?

Jij en je kleine heel veel succes en sterkte.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:58

Ik vond de remifentanyl erg prettig. De pijn gaat er niet mee weg, maar is goed te handelen. Als je de wee voelt opkomen druk je op het knopje. De heftigheid van de pijn neemt af als de wee op zijn heftigst is. Voor een weeenstorm lijkt het me overigens niets. Er zit namelijk een limiet aan hoeveel je achter elkaar op het knopje kan drukken.

Tussen de weeen door ben ik af en toe weggedommeld, was ook wel prettig.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:12

Mistic, Gefeliciteerd met jullie zoon en wat een mooie naam (hoor je geloof ik niet echt veel, tenminste hier niet) ;) .
En jou pijnstilling is dat zo'n pompje met morfine dat je er telkens op moest drukken tegen de pijn?

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:13

Gefeliciteerd met de geboorte van Wessel! :)

Ik kan me voorstellen dat het een raar idee is om naar huis te gaan zonder hem maar voor nu is het ziekenhuis de beste plek, hou je daar maar aan vast.

Hoe gaat het nu met je?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:14

XFiemoX schreef:
En jou pijnstilling is dat zo'n pompje met morfine dat je er telkens op moest drukken tegen de pijn?

:j Dat hebben ze niet in alle ziekenhuizen, maar bij ons toevallig ook.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:18

Ik zit nu in de auto op weg naar het ziekenhuis met gebroken vliezen. :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:19

OMG OMG OMG!!!

Zet um op he!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:22

Succes odetteke! spannennnnnnnnd!
@mistic: gefeliciteerd! en sterkte met alles, hopelijk doet wessel het de komende weken goed! wat een schrik zeg! Hebben ze er ook een verklaring voor?
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 14-10-11 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:27

Odetteke, superrrrr! Je kan het meid, succes!!!!
Mistic, gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje! Komt vast helemaal goed!!!
Fiemo, knuffel voor jou! Probeer wel te praten met je vent, ze snappen het echt niet als je niets zegt!

Hier vandaag weer op de zaak :) We zien wel hoe ver ik met alles ga komen.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:29

Odetteke, succes!! Spannend hoor! :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:32

Citaat:
2011
BlackZelda - 31 oktober 2011 (meisje)
Thirty - 01 november 2011 (jongetje)
CarinaR - 02 november 2011 (voor jullie een verrassing)
Lisch – 05 november 2011 (jongetje)
Jankawijnsma - 05 november 2011 (meisje)
Meloen – 06 november 2011 (meisje)
Patsab - 07 november 2011
nouksjens - 09 november 2011
Tijn - 09 november 2011 (jongetje)
Oxer - 10 november 2011
00Peetje00 - 10 november 2011
Lovebonney - 16 november 2011 (verassing, ook voor ons)
Kimbaie - 22 november 2011 (meisje)
Coboclo - 28 november 2011
SanTi4ever - 05 december 2011 (verassing, ook voor ons)
MiekeB - 13 december 2011 (meisje)
Williejanne – 22 december 2011

2012
Piewie - 11 januari 2012
Orchidee21 - 15 januari 2012
Jana79 - 21 januari 2012
Marjoleine89 - 23 januari 2012
Bo0tjeeee - 24 januari 2012 (meisje)
Pubelia - 02 februari 2012 (verrassing, ook voor ons)
Iris82 - 18 februari 2012 (verrassing, ook voor ons)
Knoopje - 22 februari 2012 (jongetje)
Ninita (+Sypheron) – 25 februari 2012 (meisje)
Iorrr - 26 februari 2012
Wardie - 01 maart 2012 (verrassing, ook voor ons)
Sannert - 08 maart 2012
Zamora - 16 maart 2012 (meisje)
Nojoukus - 18 maart 2012
Hanny_jelke - 23 maart 2012
Noviceh - 26 maart 2012
Yel - 03 april 2012
Tweetty - 03 april 2012
Dovish - 10 april 2012
Boncho - 16 april 2012
Beccy - 22 april 2012
Sefanja- 12 mei 2012
Tequilaatje - 16 mei 2012

Baby's:
Latnahc2:
uitgerekend 02 oktober 2011, bevallen 10 oktober 2011, meisje: Emma Michelle
Mistic:
uitgerekend 28 november 2011, bevallen 13 oktober 2011, jongen: Wessel
Odetteke (aan het bevallen!)
Uitgerekend ....., bevallen....

Patsab toegevoegd, mistic aangepast, odetteke aan het bevallen :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:32

Volgens mij stond je helemaal niet op de lijst odetteke?!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:33

Goedemorgen trouwens dames,

En ik kreeg zonet werkelijk waar tranen in mijn ogen van jullie lieve beichtjes ;) .

Ik moet er ook niet langer mee blijven rondlopen en kan het wel nogmaals keer mijn gevoelens op papier gaan zetten, maar dan zit ik me te bedenken of dat dan deze keer wel zal helpen? Want tijd geleden heb ik ook mijn gevoelens op papier (geloof me was een ellenlange brief) geuit. Maar ben dan zo bang dat dat niet zoveel zou oplossen, want de vragen door mijn hoofd heen die me dan zeggen is ie mijn brief van toen (ongv 2 jr terug) alweer vergeten soms? Maar aan de andere kant heb ik zoiets van het is een vent en geloof dat elke vent niks kan onthouden maar het wel tig keer moet uitleggen :o .

Maar misschien komt het ook wel doordat de tuinmannen vreselijk uitlopen en ons van alles lopen te beloven maar niks daarvan na komen, en lief dan zegt het zelf wel te willen gaan afmaken. Terwijl de beneden toilet ie vorig jaar aan begonnen is en nog steeds niet af is, en zo nog wel meer dingen. Hij begint met het ene en bedenkt dan ineens een andere klus en gaat daarmee verder. Net als dat ie op marktplaats zit te speuren naar auto onderdelen (om te pimpen etc) maar zelf altijd al keihard geroepen te hebben zoiets nooit te willen omdat zulke dingen klauwen vol met geld kosten, niet dat we enorm krap zitten hoor we hebben het wbt financiën wel dik goed voor elkaar, hij zit dan vol enthousiasme tegen mij te roepen van ''oh dat ga ik doen :') '' om er vervolgens ook nooit meer op terug te komen, het gaat er dus veelal om dat ie van alles ziet en net als ook met het zoeken naar een grote tuinpaviljoen waar ie er een (zoals het lijkt) gevonden te hebben maar er nooit weer op terug komen, dan heb ik zoiets van waarom kijk je dan en waarom moet ik er dan in godsnaam voor komen om het ook te bekijken :o . En oh ja mijn vent is 28 maar hoe die soms dus doet/reageert lijkt ie wel een puber :')

Misschien ligt het wel allemaal aan mij hoor, anders weet ik het ook niet.

Odetteke, Yeahh *\o/* zet hem op he meid ;) . GoodLuck.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 14-10-11 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:34

Oke dan. Ja bij ons hebben ze het ook niet in het WFG, maar een vriendin van me had het ook en dat was in het Flevozknh..

Iris82 schreef:
XFiemoX schreef:

:j Dat hebben ze niet in alle ziekenhuizen, maar bij ons toevallig ook.