De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:41

Ik ga me ook melden..

Afgelopen maandag bij de HA geweest en met mijn ziekteverschijnselen + kring die ik in juli had heeft ze een groot vermoeden dat het Lyme is.

Krijg nu 10 dagen doxyciline, hopen dat het helpt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:36

Maak van 10 dagen maar 30 dagen, ik heb 14 dagen gehad en ben inmiddels lymepatient. Ik zou zeggen neem contact op met stichting tekenbeetziekten voor advies. Nu is het simpel te verhelpen dus neem dit alsjeblieft serieus.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:49

Welkom joyce,

Ook ik hoop dat je het echt serieus neemt. Anders voor de zekerheid je bloed laten testen bij lymebehandeling.nl Dan komt er zo uit of de bacterie erin zit of niet

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:55

moonfish13 schreef:
Maak van 10 dagen maar 30 dagen, ik heb 14 dagen gehad en ben inmiddels lymepatient. Ik zou zeggen neem contact op met stichting tekenbeetziekten voor advies. Nu is het simpel te verhelpen dus neem dit alsjeblieft serieus.

Ik krijg inderdaad heel veel van dit soort berichtjes, ik heb er nooit weet van gehad dat het zo heftig kon zijn!

Ik ben nu vooral heel erg moe maar ik heb afgelopen tijd m'n schouders eronder gezet en gewoon 2 paarden blijven rijden + werken etc.
Toen wist ik nog niet dat ik Lyme had!
Ik ben wel heel erg vergeetachtig en een slechte focus op dingen, dat ken ik totaal niet van mezelf.

Heb het ook de hele dag door koud en absoluut niet warm te krijgen, geen idee of dat erbij hoort.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:03

JoycexLynn12 schreef:
moonfish13 schreef:

Ik krijg inderdaad heel veel van dit soort berichtjes, ik heb er nooit weet van gehad dat het zo heftig kon zijn!

Ik ben nu vooral heel erg moe maar ik heb afgelopen tijd m'n schouders eronder gezet en gewoon 2 paarden blijven rijden + werken etc.
Toen wist ik nog niet dat ik Lyme had!
Ik ben wel heel erg vergeetachtig en een slechte focus op dingen, dat ken ik totaal niet van mezelf.

Heb het ook de hele dag door koud en absoluut niet warm te krijgen, geen idee of dat erbij hoort.

Ik weet dat mensen het vaak niet weten, daarom dram ik er hier ook zo op door. :o
Heb liever dat mensen mij niet aardig vinden en dat ik chronische lyme voorkom dan dat iemand me aardig vind, en ik later moet horen dat ik toch gelijk had...

Blij dat er meer mensen zich druk om maken, pak het serieus aan, neem contact op met tekenbeetziekten, zij kunnen je vertellen hoe je het het beste aan kunt pakken.
Je kan wel zeggen doe mij maar een maand antibiotica, maar dat moet je wel goed kunnen onderbouwen anders kan je het waarschijnlijk wel op je buik schrijven dat je het krijgt.
ILADS is een goede richtlijn om te behandelen, maar dan moet je wel eerst echt informatie vergaren en goed op je strepen gaan staan bij je huisarts.
Er zijn heel erg veel huisartsen die toch nog steeds volgens de CBO richtlijnen behandelen ondanks dat al lang en breed bewezen is dat dat niet werkt.

Vergeetachtigheid is typisch Lyme, dat koude zal denk ik komen door je vermoeidheid, dan kan je schildklier gaan sputteren.
Ik zit sinds een paar dagen aan de medicijnen voor mijn schildklier om dezelfde redenen qua kou..
En ik ken er echt wel behoorlijk veel met Lyme die het ook hebben.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:22

Vandaag dag 4 van de antibiotica en merk nog geen verschil.

Lag gister om half 7 in bed, viel om half 10 in slaap en heb geslapen tot 9u vanmorgen.
Werd vervolgens wakker en weer aan het gapen.

Voelen jullie je ook wel eens flink down?
Heb de afgelopen jaren veel problemen gehad met m'n gezondheid en nu dit er weer bij, zucht.. ben er echt klaar mee!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:25

Lyme is niet niks hoor.. Down is mij meer dan bekend, ik ben eerst drie jaar als gewone gek behandeld. Ik was zeer depressief.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:56

Net bevestiging gehad vanuit een LBA. Gelukkig niet heel veel zichtbare bacteriën maar ze zitten er wel. Geen co infecties dat scheelt. Ik ben bij Remko Lieshout geweest :) Nu een aantal natuurlijke dingen besteld om zo te kijken of het beter gaat. Mijn witte bloedcellen doen totaal niks, immuunsysteem compleet over hoop, daarom mag ik ook absoluut geen ab nu, dat tast nog veel verder aan

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:24

:wave:

Ik weet sinds maandag dat ik lyme heb. Mn moeder heeft het ook en had het waarschijnlijk voor mijn geboorte al en heeft het doorgegeven. Ik ben nu 16. Verder weet ik sinds maandag dat ik hsp ben, een tarwe/melk allergie heb en nog een aantal andere dingen heb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:43

Bonny_CT schreef:
Net bevestiging gehad vanuit een LBA. Gelukkig niet heel veel zichtbare bacteriën maar ze zitten er wel. Geen co infecties dat scheelt. Ik ben bij Remko Lieshout geweest :) Nu een aantal natuurlijke dingen besteld om zo te kijken of het beter gaat. Mijn witte bloedcellen doen totaal niks, immuunsysteem compleet over hoop, daarom mag ik ook absoluut geen ab nu, dat tast nog veel verder aan

Heb jij ook een reguliere test gehad? Er is nl echt veel discussie over LBA, en ik ben er zelf ook geen voorstander van. Die naam ken ik wel overigens die jij noemt.
Er zit echt zo gruwelijk veel kaf tussen het koren als het gaat om LBA.

Melisssx, hier ook allergietjes. :j

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:01

Regulier was negatief. Het zien zwemmen lijkt me genoeg. Hij werkt heel veel samen met ilads artsen en is me aan bevolen door verschillende die van hem opgeknapt zijn

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:03

Bonny_CT schreef:
Regulier was negatief. Het zien zwemmen lijkt me genoeg. Hij werkt heel veel samen met ilads artsen en is me aan bevolen door verschillende die van hem opgeknapt zijn

Nogmaals ik ken de naam, maar google maar eens op levend bloed analyse en de discussies, dat is waarom ik het zeg. LBA is ook als je voet aan de grond wil krijgen qua uitkering niet een geldige test.
Dus ik weet niet of je nog alles kunt etcetera, maar anders heb je daar in wel een praktisch issue.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:23

Lyme wordt sowieso niet erkend door het UWV. Ik kan alles nog. Heb naar mijn idee meer last van de burn out dan van de Lyme. Is niks veranderd. Puur om uit te sluiten van de bacterie dat deze eruit kwam. Fiets nog dagelijks 10km. Rij paard, gister naar Turkije naar m'n zusje gevlogen, reis van 10 uur inclusief bus en niet moeier dan anders

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:37

Dan heb je helemaal gelijk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:09

Melisssx schreef:
:wave:

Ik weet sinds maandag dat ik lyme heb. Mn moeder heeft het ook en had het waarschijnlijk voor mijn geboorte al en heeft het doorgegeven. Ik ben nu 16. Verder weet ik sinds maandag dat ik hsp ben, een tarwe/melk allergie heb en nog een aantal andere dingen heb.

Zo dat is ook een aardige waslijst samen met de lyme. Dus het kan ook nog doorgegeven worden. Hm ik elk geval sterkte

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:12

Aan iederen in dit topic in ieder geval fijne kerstdagen en een gezonder nieuwjaar op naar 2015 xxx. En laat de moed niet zakken

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:17

Ik kom hier weer eens langshobbelen.

Heb ondertussen ruim anderhalf jaar de diagnose maar ondertussen is het duidelijk dat ik waarschijnlijk al een jaar of 6-7 Lyme heb.

Maar heeft iemand van jullie wel eens kaardebol tinktuur gebruikt? Daar ga ik nu mee starten, hoor er veel goede dingen over :) En daarnaast revalidatie, warmtetherapie, een dieet en ga zo maar door. 'We' (moeder zoekt alles uit :+ ) proberen gewoon vanalles, in de hoop dat iets een beetje helpt. Tenzij 't schadelijk is, dat hoeft ook weer niet :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:43

Ik heb een flesje staan waar ik vanavond 5 druppels uit heb genomen.
Kan er nog weinig over zeggen dus.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:33

Bij mij deed dr kaardebolkuur helaas niets. Maar ik hoor er ook goede verhalen over. Succes en sterkte!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:00

Heeft iemand toevallig ervaring met een hyper fotonenlamp?
Ik las het op deze site, maar kan er op google helemaal niets over vinden, gek genoeg.

http://dewenteltrap.nl/

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:25

Hallo!

Het topic is al een tijdje niet actief.
Zijn jullie verhuisd of gewoon stil? :Y)

Wie heeft er ervaring met zeer langdurig antibiotica?
Ik heb vijf jaar geleden na mijn EM meteen 6 weken doxy gebruikt en dat gaf verbetering. (No way dat ik mij liet afschepen met twee of vier weken)

Nu staat er mogelijk een langdurig gecombineerde ab behandeling (drie soorten) op de planning conform ILADS richtlijnen.
Met oa azithromicyne. (Zou de cystes en biofilm moeten kunnen killen)
Daarnaast natuurlijk ondersteuning etc.

Alleen 1 soort ab zet niet echt veel zoden aan de dijk.

Ik vind het nogal wat namelijk.
Zeker als je eventueel niet bij de L-vorm teruggetrokken rotzakken komt en het hoofd blijft natuurlijk ook goed verborgen door de bloed-hersenbarierre. Terwijl je ze juist wilt "afschieten" bij neuroborreliose.

Lymenet forum is erg warrig en weinig afloop-verhalen over lange ab behandelingen.

Gelukkig ben ik wel in het bezit van een hondenvriendje.. Maar de teken tijd sla ik liever over. Van de week een levende op z'n witte kraag lopend gevonden, en een vastgebeten in z'n lies. De advantix (sorry hond) gelijk weer uit kast. Zachtjes gezegd heb ik een enorme haat naar die krengen.

Hoe is het nu met iedereen hier?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:15

Ik heb geen ervaring met langdurige antibiotica maar wel met allerlei soorten en combinaties.
Zelf vind ik Azitromycine in combinatie met doxycycline en Plaquenil wel fijn.
Doxy doet niets zinnigs hier, maar azitromycine in combi met doxy wel.
Daar voel ik me ook echt wel heel goed bij en in de USA hoor ik positieve verhalen bij Lyme en Bartonella.
Zelf slik ik niet langdurig omdat ik dat niet gezond vind en veel afwissel zelf.
Afwisselen werkt voor mij het fijnste.

Met mij gaat het heel goed, ik ga steeds beter en beter en ik mag sinds een paar weken Tramadol slikken voor de pijn van het behandelen. Dan kan ik lekker naar buiten en hoef ik er niet meer teveel bij na te denken en is het niet 24 uur per dag Lyme. :)
Ik hoef steeds minder te slapen en kan rustig elke middag uren op pad zonder daar last van te hebben.
Het enige is dat ik veel slaap nodig heb en als het teveel is moet ik echt op de rem.
En ik doe bewust geen zware dingen, verder kan ik weer best heel erg veel en zullen veel mensen niet meer merken dat ik wat mankeer.

Verder mag ik echt niet mopperen, en ik kom van enorm beroerd af, ik was niet meer in staat om te werken, sliep 14 uur per dag en was al mijn vermogen tot concentreren kwijt.
Het was echt hels, door de toxines jaren zwaar depressief geweest en verkeerd behandeld daardoor.
Om over de pijn maar te zwijgen.

Succesformule hier was dagelijks bioresonantie zeker 10 maanden lang, MMS, deel Cowden en ook nu een groot deel Ivermectine een dosis per week. Ik heb een APS apparaat wat ook enorm helpt.
Soms af en toe antibiotica een week maximaal enkel als ik teveel koorts heb, verder niet.
Verder slik ik Loratadine al jaren wat voorkomt dat Borrelia voedingsstoffen op kan nemen bleek uit recent onderzoek.
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 33483.html

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:17

Thnx moonfish!

Dankbaar voor je lange bericht.
Daar absoluut niet nu kort door de bocht door.

Lymenet forum is gestopt, dat wel weer doorgespit, en nu heel internet over incl het nieuwe lymeforum.

Al heel lang ziek, tien jaar.
Ik heb de laatste twee jaar m'n kop in het zand gestoken, relaties gehad en twee banen geprobeerd. Alles wbt ziek en behandelen heeft twee jaar on hold gestaan. Prima. Het was goed. Maar het heeft mij fysiek niets gegeven. Maar nu gaat het niet meer. Dit is geen leven. Ook niet voor deze über positivo.

Nu ik er weer in duik kan ik wel kotsen. Wat een wereld.
Waar ik eigenlijk snel weer vandaan wil rennen.. Maar ik zit nogal opgehokt.. Dus into the wild vlucht taferelen en lekker gaan reizen en weglopen zitten er niet eens in.. Kak.

Ik moet door.
AB, supplementen, voeding, anti-parasiet.. Ik lees mij gestoord.
Vorige week begonnen met acupunctuur en vd week na twee jaar stilte dr. PvM weer opgepakt. Die net als in 2011 weer het ab traject oppert (toen niet gedaan). Eerst nog even een extra test. Alle CD-jes en rimbam paar jaar geleden bij ganz-immun laten prikken. Behalve de 57. Daarna m'n time-out.
De bal is weer gaan rollen..vanaf waar ik gebleven ben dus.. Als een prachtige klote beerput is t blijven staan waar ik het achter gelaten heb.

Ik heb je gevonden op het forum. Nogmaals dank voor je uitgebreide typsels ook daar.

Dikke dikke diepe zucht.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 19-04-15 17:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:22

Ps: had je nu naast je bio-resonantie ook een ultraviolet apparaat?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:33

Ik snap je frustratie wel hoor, je weet bijna niet waar te beginnen en de meeste resultaten zijn om te janken als je rondleest.
Probeer in elk geval na te blijven denken, schrijf de opties op en zoek het uit en ga aan de hand daar van doorstrepen wat je niet aan staat.
Qua ophokken weet ik dat maar al te goed helaas hoe dat is.

Qua ultraviolet dat ding is een plasmaveld generator, dat is ook bioresonantie simpel gezegd.
Alleen dit ding is heel sterk, die heb ik met heel veel mazzel goedkoop kunnen kopen.
Die heeft niet het grootste werk gedaan trouwens hoor, dat is ook geen ding voor dagelijks in verband met dat het vrij heftig is. Als killer gebruik ik m daarom niet, mijn moeder gebruikt hem bijna het vaakst. :+
Zij heeft nl reuma achtige klachten en die zijn hiermee weg te houden.

De afgunst in die wereld vind ik ook naar, ik krijg ook soms steken onder water wbt mijn keuzes.
Sorry mijn lijf mijn keuzes, maar sommigen zien mij als kamikaze vreet alles maar door elkaar en zo is het echt niet. -O-