[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:28

Hallo,

Ik roep nu al 2 jaar tegen mezelf dat ik graag een tattoo wil.
Met name voor mijn ouders die ik op zeer jonge leeftijd kwijt ben geraakt aan kanker.
Maar ik heb nog nooit een stap binnen gezet, ik ben als de dood voor naalden.
Heeft er iemand tips om mezelf rust toe te roepen als het moment daar is.
Waarschijnlijk laat ik hem begin 2012 op mijn verjaardag zetten.

Bumba01

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:39

Tijdens het tattooeren zie je de naalden niet (tenminste, ik let er nooit zo precies op), gewoon lekker jezelf blijven en proberen te ontspannen, dan komt het goed! Waar en wat wil je laten zetten als ik vragen mag?

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:41

_Lola_ schreef:
Voor mij is het beste vergelijkings gevoel met tattoeren, het epileren van je kuiten (of een ander gevoelig deel van je lichaam) met een epilady en dan dat je het niet stop kan zetten zoiets.......

Jij stelt me helemaal gerust , not . ;(
Epilady is auwa!

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:42

Joanne1987 schreef:
Eshaa schreef:
Rechtop stilzitten :|
tjemineetje hahaha.
En ik heb geen skindiver of md.
Tong navel bovenin mijn oor lip en neus.Derest oorgaatjes:P
Ook daarmee te vergelijken?:P

nee sorry, dat is totaal niet te vergelijken haha. dat is echt een 'steek' terwijl een tattoo meer krassen/kerven is

En jij bent al helemaal erg hahahaha

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:43

Nee er naar kijken zal ik ook niet doen maar bij het idee krijg ik het al benauwd.
Ik wil hem op me onderarm.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:44

@ Vealosz & Saskiaatje daarintegen hahaha , als t echt zo voelt, valt t lekker mee!

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:49

Afbeelding

Dit komt dus in mijn nek .
En ik wil de tekst : satu cinta, satu keluarga erin verwerken! (een liefde, een familie)
Iemand een ideetje daarvoor? Lijkt me leuk als mensen meedenken :P

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:53

& voor diegene die geintereseerd zijn :

Pancasila
De PANCASILA is de in 1945 door Soekarno ontworpen Staatsfilosofie van Indonesia. De PANCASILA is de basis van de Indonesische grondwet.

De PANCASILA wordt in het Staatswapen gesymboliseerd door de mythische vogel Garuda (het rijdier van Visnu) die een wapenschild voor zijn borst heeft. Op dit wapenschild staan vijf tekens. Ieder teken symboliseert één van de vijf grondbeginselen van de PANCASILA. Elke vleugel van de Garuda heeft 17 veren. Daarbij komen nog 8 staartveren en 45 halsveren. Hiermee wordt de historische datum van de uitroeping van de Republiek aangeduid: 17-8-45.

Het motto onder het wapenschild luidt: BHINNEKA TUNGGAL IKA. Dit betekent: EENHEID IN VERSCHEIDENHEID.

De vijf grondbeginselen van de PANCASILA:

De ster: het geloof in één God
Dit symbool staat voor de erkenning van alle monotheïstische wereldgodsdiensten in Indonesia.
De gesloten ketting: rechtvaardigheid, gelijkberechtiging, beschaving en menselijkheid
Hiermee wordt het streven naar tolerantie en saamhorigheid uitgedrukt, evenals het streven naar gelijkheid tussen het Indonesische volk en alle andere volkeren en staten in de wereld. De beurtelings vierkante en ronde schakels staan voor man en vrouw.
De waringinboom: de Eenheidstaat Indonesia
Van alle burgers van Indonesia wordt verwacht dat men zich gelijkwaardig opstelt naar andere etnische groepen, ongeacht huidskleur of ras. Regionale en etnische belangen zijn ondergeschikt aan staatsbelangen. Het is een symbool voor het Nationaal bewustzijn, voor vaderlandsliefde en het streven naar nationale zelfstandigheid.
De banteng: democratie geleid door wijsheid, overleg en vertegenwoordigers
Deze buffelkop symboliseert de vertegenwoordiging van het volk in het hoogste staatsorgaan (volkssoevereiniteit).
De rijsthalm en de katoentak: sociale rechtvaardigheid
Deze symbolen verwijzen naar welvaart met betrekking tot voedsel en kleding. De natuurlijke rijkdommen van Indonesia dienen tot algemeen nut te worden aangewend.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:11

Eshaa schreef:
Afbeelding

En ik wil de tekst : satu cinta, satu keluarga erin verwerken! (een liefde, een familie)

Misschien kun je net zoals onderaan die witte vlag/slinger verwerkt is, bovenaan zo'n slinger verwerken met die tekst.. Tussen de punten van de vleugels in.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:16

Ik weet niet wie er hier de vergelijking maakte met epileren, maar uh noo, epileren vind ik veel pijnlijker dan tattoeëren. :+

Nog 2 weekjessss en dan mag ik weer. :D

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:37

karlijn1985 schreef:
Eshaa schreef:
Afbeelding

Misschien kun je net zoals onderaan die witte vlag/slinger verwerkt is, bovenaan zo'n slinger verwerken met die tekst.. Tussen de punten van de vleugels in.

Sodeju, jij bent goed! <3 _/-\o_

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:52

hier ook iemand met tattoo's ik heb er op het moment 2.
1 onder mijn navel(dus op de buik), en de ander aan de binnen kant van mijn onder lip.
nu heb ik pas een operatie gehad aan mijn voet en heb daar dus een mooi liteken wil hier waarschijnlijk iets over laten zetten,wie weet mooie voet tattoo's of voet met onderbeen.tribel of keltische stijl in iedergeval met zwart.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:59

bloemen? dat vind ik mooi op een voet:$

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:33

nee sorry ben geen bloemen mens,geef aan tribal of iets in die steil in ieder geval zwart
Eshaa schreef:
bloemen? dat vind ik mooi op een voet:$

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:32

Hoe groot wil je je Garuda, Eshaa?

Als ie te klein word zijn de details er niet he.. Omdat jij zegt dat je hem in je nek wil..
Ben benieuwd naar hoe hij uiteindelijk geworden is :D !

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:45

Gimli_ schreef:
Ik weet niet wie er hier de vergelijking maakte met epileren, maar uh noo, epileren vind ik veel pijnlijker dan tattoeëren. :+

Hahaha dat was ik! Tatoeren onder op mijn rug (zo op mijn stuitje) Deed echt veull meer pijn dan epileren! Ik vind het overige tatoeren het zelfde aanvoelen.. Vooral bij grotere stukken en lijnen.. Kleine tattoeages vind ik ook minder pijn doen..
De tekst op mijn arm was echt kriebel de kriebel in vergelijking met de 6u die op mijn rug zitten!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:48

ik denk dat je ook niemand kunt zeggen hoeveel pijn het gaat doen,iedereen heeft een andere pijn grens.vriendin van me vond super pijn doen op de buik,en ik niet en was de zelfde plek.ook binnen kant lip was uit te houden.ik heb een vrij hoge pijngrens als ik die vergelijk met andere mensen om me heen.en wat maakt het uit als je iets graag wilt heb je het er voor over en anders kun je het beter niet doen.
wie mooi wil zijn moet pijn lijden
_Lola_ schreef:
Gimli_ schreef:

Hahaha dat was ik! Tatoeren onder op mijn rug (zo op mijn stuitje) Deed echt veull meer pijn dan epileren! Ik vind het overige tatoeren het zelfde aanvoelen.. Vooral bij grotere stukken en lijnen.. Kleine tattoeages vind ik ook minder pijn doen..
De tekst op mijn arm was echt kriebel de kriebel in vergelijking met de 6u die op mijn rug zitten!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:50

Eshaa schreef:
@ Vealosz & Saskiaatje daarintegen hahaha , als t echt zo voelt, valt t lekker mee!

In je nek voel je niets van. :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:29

Eshaa schreef:
_Lola_ schreef:
Voor mij is het beste vergelijkings gevoel met tattoeren, het epileren van je kuiten (of een ander gevoelig deel van je lichaam) met een epilady en dan dat je het niet stop kan zetten zoiets.......

Jij stelt me helemaal gerust , not . ;(
Epilady is auwa!

Niemand die je kan vertellen hoeveel pijn t zal doen! ;)
Dat is echt bij iedereen anders.. Bij de 1 doet het op bot onwijs veel pijn, en bij de ander juist weer niet.
Afwachten dus! Maar je hebt t er voor over, toch ;)

Mijn vader heeft bijvoorbeeld een indianen band om zijn kuit. Die vond het niet pijnlijk. Mijn opa heeft op precies dezelfde plek een tattoo, en die zei, 'als dit de eerste was, had ik verder geen tattoo's meer genomen' :P (Erg grappig, m'n opa was 60 toen hij z'n eerste tattoo nam :)) Hij kreeg gelijk de smaak te pakken en heeft er 6! :P )
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 03-10-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:30

Heeft iemand ervaring met een lip tattoo?
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:34

Volgens mij vervagen liptattoos heel snel.

De pijn hangt af van je eigen pijngrens en de plaats waar je hem zet. En je wordt het inderdaad erg snel gewoon. Bij mij was hij begonnen met het stukje in mijn zij dat niet op mijn ribben zat en daar voelde ik helemaal niet veel van. Alleen het stuk op mijn ribben (wat helaas het grootste deel van mijn tattoo is :') ) deed heel erg veel pijn, lijkt wel alsof ze met een mes telkens op dezelfde plaats in je huid kerven. Maar de tijd gaat ontzettend snel als ze het zetten, vind ik, dus het is zo over en dan heb je een prachtige tattoo voor de rest van je leven.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:33

Hoi bokkers

Ik post mijn bericht even hier. Had het ook bij UK geplaast, maar hoe meer ideeën hoe beter :)

Enkele maanden terug heb ik een tattoo van mijn hond laten plaatsen.
Hij is nu al een poos genezen maar... ik ben toch niet helemaal tevreden.

Misschien ligt het aan mij :D
Ik had namelijk een afbeelding gevraagd die niet echt realistisch hoefde te zijn, maar waar wel mijn hond echt in te herkennen moest zijn.
Nu vind ik dat laaste het probleem. Zijn 'uitdrukking' kan ik echt niet terugzien :(

Is er iemand hier die wat handig is, en suggesties kan doen om wijzigingen aan te brengen?

Hier foto's van mijn hond:
http://www.mijnalbum.nl/Album=TGRQ3WMZ

En hier een foto van mijn tattoo:
Afbeelding

Een grotere foto staat in dit album: http://www.mijnalbum.nl/Album=TGRQ3WMZ

Ik hoor graag of iemand ideeën heeft

(en n.a.v. het andere topic, jaa, ik weet dat er aan de basis niets veranderd kan worden en dat en tattoo voor het leven er op staat 8-) Ikzelf zat meer te denken aan eventueel lichtere/donkere stukken te maken. Zo wil ik de wenkbrouwtjes ook aanpassen, zodat ze niet zo lang lopen.
Maar ik dacht dat er misschien iemand zou zijn die met een klein detail een andere indruk kan maken Ik zie het vaak genoeg gebeuren namelijk :)
En de neus staat natuurlijk naar beneden omdat hij naar beneden kijkt *D )

Groetjes,
Wendy

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:59

Eshaa schreef:
karlijn1985 schreef:

Sodeju, jij bent goed! <3 _/-\o_

Dat hoor ik graag :') :+

Was het 1e wat me te binnen schoot.. Dan blijft het mooi 1 geheel vind ik..

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:03

@ wendy
vind het wel een hele mooie tattoo
en opzich zie ik ook nog wel gelijkenissen met je hond
wat is het eigelijk wat je precies stoort ?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:06

Hm, de ogen storen me vooral! De blik...
De wenkbrouwtjes zijn dikker en meer naar de hoeken, niet naar de uiteinden (maar dit valt nog aan te passen).
Ook zijn de kaken erg 'scherp'.
Over het lijf ben ik wel blij!