Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:13

Nee dan hoeft dat niet als het goed is.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:44

Maris89 schreef:
Nee dan hoeft dat niet als het goed is.

_/-\o_ bedankt!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:54

Lieve collega hardlopers :D

Ik ben geloof ik heeeel dom met downloaden... :o?

als ik op de laatste link klik en dan op les 1, gaat m'n computer hem gelijk afspelen.
Maar ik begrijp niet hoe ik hem nuop m'n computer krijg opgeslagen. als ik op de rechter muis knop klik, staat er niet opslaan bij....
Of zetten jullie ze gelijk op de MP3/telefoon?
:o sorry dat ik zo moeilijk doe...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:11

Goeienavond! Ik sla vandaag denk ik lekker eens een keertje over! Ziet er buiten nou niet echt gezellig uit en daarbij heb ik net gegeten. En gister echt een heeeeele lange wandeling gemaakt met poownie, want toen ik op 3/4 van de route was, kwam ik erachter dat mijn telefoon uit mijn broekzak was gegleden, dus kon ik weer een heeeeeeel stuk terug om dat kreng te zoeken!

Hoe was je vakantie, Juul? Misschien had je na een x-aantal weken nietsdoen beter nog een keertje les 1 kunnen doen? Of heb je 'm wel volgehouden?

Ik snap dat Evy eigenlijk echt niet, dat ze altijd eindigt met het grootste aantal minuten. Dan ben je op, dan kost het nog zoveel moeite?! Ik zou zelf bijv. ipv 10-10-12, 11-11-11 doen..

Haha, ik heb dat ook hoor met die muziek van Evy.. Het is echt zoooo oud en het klopt echt van geen kanten met het tempo dat ik loop! Wat dat betreft is dat runtastic echt geweldig!

Tinkels, probeer je andere muisknop eens ;) :D! Hahahahaa!
Edit: Oh, zie dat je dat doet.. Hmm, geen idee. Ik heb 'm gewoon via www.start-to-run.be gedownload. Moet je in dat forum 1 berichtje plaatsen en dan is de link zichtbaar. Daarop klikken, 10 minuutjes wachten en je hebt ze allemaal, voor 5 én 10 km.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:15

euhm Yv_ zo erg ben ik ook weer niet hahaha!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:18

_O-

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:08

Net terug van les 22 (en ik zeg niet wat ik moest doen Anc :D ). Ging wel lekker. Het enige is dat ik nu last heb van mijn knieën. Nu heb ik eigenlijk elke les wel ergens iets gevoeld (enkels, beenspieren, steken in mijn buik), maar ben altijd gewoon doorgegaan. Volgens mij hoort dat er allemaal bij. Maar m'n knieën daar baal ik van, want die begin ik dus te voelen bij langere stukken lopen... en mijn knieën zijn mijn zwakke plek. Ooooooh, ik hoop maar dat het net als al die andere pijntjes heeeel snel verdwijnt :(

@Yv: ik denk dat je door de opbouw van "Evy" beter leert te doseren. Als je met 12 begint is de kans groot dat je de laatste 10 op je tandvlees loopt, omdat je dacht dat je het ergste gehad had. Als je weet dat je het ergste als laatste krijgt, dan spaar je je krachten. Lijkt mij...

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:10

Ik heb gisteren les 13 gelopen en ik heb hem voor het eerst niet perfect uitgelopen. Waar 5 min voordien nooit een probleem was geraakte ik er op het einde niet meer. Ik had wel een hele zware dag gehad op het werk, misschien had het daarmee te maken maar toch balen!

Op het einde nog een extra ontmoediging toen Evy zei dat we vrijdag 3x 6 min gaan doen, dat zal dan wel helemaal niet lukken vrees ik...

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:38

Het ligt er ook wel aan of je goed hebt geslapen of niet, of je een drukke dag hebt gehad enz. Als ik bijv. te lang in bed heb gelegen kom ik ook nooit vooruit haha!

Ga maandag les 19 lopen. Ff een weekje rust gehad :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:09

Gister les 20 gelopen.
Vond het echt heel zwaar, had met de het laatste stuk 8 min echt moeite om door te lopen en ik moest ook nog even stoppen omdat de tram voorbij ging.
Heb aan het eind wel iets langer doorgelopen om die 30 sec weer in te halen.

Nou had ik het idee dat ik de eerste 2 stukken te snel van start was gegaan (de eerste 5 min waren zo voorbij) waardoor ik op het eind in de problemen kwam, maar ik hou toch mijn hart vast voor morgen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-11 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:10

Heb gisteren ook weer een rondje gerend: 5 km in 28 minuten. Zondag met een vriendin voor het eerst 9 km proberen; ben benieuwd!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:32

vandaag les 18 gelopen. Ging goed alleen had er totaal geen zin in en telkens als evy weer wat zei werd ik echt gewoon boos op haar _O- vond het vreselijk _O- was zo narig :P

Nu 2 daagjes rust en dan les 19...

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:40

@MightyJoe: Hahaha, dat is net zoiets als boos worden op de Tomtom! _O-

Ben ik nou de enige hier die niet met Evy loopt?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:43

hahahah ja _O- ik betrapte er me er zelf op dat ik kútwijf zij tegen haar _O- toen moest ik best wel lachen haha :=

Volgens mij lopen hier wel meer niet met Evy hoor! Ik doe het wel want had conditie van 0 :P
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 28-07-11 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:43

Dat heb ik ook wel eens :')
Loop dan echt een beetje op haar te schelden.

Mensen die me horen zullen wel denken dat ik niet goed snik ben _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:46

Nee hoor Tamtam, El en ik lopen ook zonder. Soms wil ik weleens een lesje van Evy tussendoor doen, maar meestal kijken we gewoon hoever we komen. Goed hoor die 5 km!!

El had trouwens van de week 10 km in 1.12 uur gedaan! Echt zooo goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:49

Goed hoor!
Zo snel loop ik echt nog niet, haal ook zeker weten nog geen 5 km in 30 min waar Evy je op voorbereid.

Snelheid moet ik echt nog opbouwen.
Komt pas als ik echt een aantal keer 30min achter elkaar gelopen heb denk ik.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:04

Hahaha, ik ook niet hoor! Heb 'm 1 keer bijna helemaal afgerend, dat was in 32 minuten.
Daarna pijntjes gehad en ditjes en datjes en vind het voor mezelf voornamelijk belangrijk dat ik wat beweging heb en geen pijntjes, dus ik heb ook niet echt als doel die 5 km in een half uur. Ga liever het grote rondje doen, met wat meer wandelen, maar gewoon langer bezig zijn..

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:58

Ik haal het ook niet binnen de 30 min :n . Bij de kortere stukjes kon je nog wel wat werken aan je snelheid, maar nu lukt me dat echt niet meer. Ach, dat komt wel.

Zou blij zijn als ik van Evy af ben. Moet nog 5 lessen en dan ga ik over op Runtastic. Geen idee hoe het werkt, maar het staat alvast op m'n HTC. Heb manlief gevraagd "Partyrock, the anthems" van Q-music voor me mee te nemen en dan ga ik lekker kachelen :):) Ik geloof tenminste dat ik dan zelf voor de muziek moet zorgen, maar dat moet ik dus nog even uitzoeken....

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:02

Waarschijnlijk komt dat wel als je het langer doet indd :)
Vandaag mijn 2e les lopen :P

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:05

Ik weet nog wel van mijn eerste 3 lessen met evy.. Dat ik die 3 minuten vreselijk lang vond en er echt moeite mee had _O- Nu is 3 minuten juist een eitje :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:35

Zat pas ook terug te kijken MightyJoe in mijn Runtastic. Les 1 was 1,18 km :') . En wat was ik KAPOT daarna! Haha!

Yv, die 10 km van El is echt mega knap! Dat duurt nog wel een jaartje voor mij denk ik :P .

Tamtam, jij bent ook goed bezig! Echt knap! Mijn streven is ook 5 km in een half uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:44

MightyJoe schreef:
Ik weet nog wel van mijn eerste 3 lessen met evy.. Dat ik die 3 minuten vreselijk lang vond en er echt moeite mee had _O- Nu is 3 minuten juist een eitje :D

Dat weet ik inderdaad ook nog goed, liep echt op mijn tandvlees bij die 3 min, nu vond ik de 5 min al een eitje :')

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:49

Goh, ik hoop dat ik dat over een tijdje ook mag ervaren! :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:51

tamtam schreef:
@MightyJoe: Hahaha, dat is net zoiets als boos worden op de Tomtom! _O-

Ben ik nou de enige hier die niet met Evy loopt?

Ik loop met Renate!