[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:45

Dat zou goed kunnen! Zou mij er even niet druk om maken.. vooral lekker doorgaan!!

Als tips v eten wilde ik nog geven: als de donder stoppen met wit en vervangen door volkoren of anders gewoon bruinbrood :P .
Verder zou ik heeeel af en toe met hagelslag doen als je dat erg lekker vind, maar zeker niet meerdere boterhammen op 1 dag.
Ook zou ik meer gaan ontbijten als dat lukt: 1 extra boterham met verantwoord beleg.
Als je dat niet op kunt, kun je dat als tussendoortje nemen.
Ook je lunch is veel te weinig. Neem ook daar minimaal 2 bruine boterhammen en ook weer met meer verantwoord beleg en eventueel een schaaltje rauwkost erbij (vult lekker, kost je bijna niets in calorieen).
Avondeten vind ik ook wel weinig.
Denk er aan dat je niet te weinig mag binnenkrijgen, dan kom je aan!!!
Meer eten, maar iets gezonder is mijn tip..
Kun je hier iets mee, of zeg ik iets heel vreemds nu?
Succes!

xNathaliee schreef:
Goeiemorgen meiden!
Ik heb even een vraag.. als je begint met afvallen, is het dan waar dat je eerst wat aankomt ?
Heb me gewogen (op de wii) en elke keer is m'n bmi steeds hoger.. En hoe dat komt ?
Ik snoep helemaaaal niet tussendoor, drink alleen water, thee en crystal clear en beweeg veel meer (fitness)
Mijn vriend zegt dat het misschien kan komen doordat ik nu veel sport en spieren ga kweken, maar zo belachelijk veel sport ik nou ook weer niet.
Iemand een idee?

Mijn lijstje:
O: 1 sneetje wit brood (ga snel aan 't bruin!) met hagelslag & een gekookt eitje
T: kop groene thee & 1 kiwi
L: 1 sneetje wit brood met hagelslag & cup a soup (champignon)
T: ?
A: 1 kop zelfgemaakte erwtensoep
T: 1 appel

Hoor net dat mijn les voor vandaag uitvalt dus kan lekker gaan wii'en.

Mienky_23

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:48

Ben in totaal al 5 kilo kwijt. zit inmiddels tijdelijk 2 bij aan(A). maandelijkse stoorzender...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:49

Goeiemorgen! Kan even niet uitgebreid reageren, zit op het werk :P

Mijn dag:

O: Quacker cruesli balans met halfvolle melk, glas vers geperste jus + grapefruit
T: Appel met kaneel, thee, crystal clear
L: 2 bruine boterhammen, 1 met 30+ mosterd-kaas en 1 met ham (van die speciale 'dieetham' van de supermarkt) en crystal clear
T: Komkommer, voldoende meegenomen zie wel hoeveel zin ik erin heb, Crystal Clear
A: Peultjes, komkommer en paprika rauwkost, rundervink (zelfde als gisteren, maar was verpakking van twee. Ga em nu alleen niet in de pan bakken maar in mijn compactgril :P ) En weer vruchtenjoghurt van Optimel met 0% vet en zonder toegevoegde suikers, Crystal Clear
T: Druifjes of kiwi gold, Crystal Clear

Kom alleen op nog geen 1200 KC.. maar wil vanmiddag even sporten, wellicht neem ik dan thuis nog even een cracotte van Lu met dun smeerkaas, ik eet altijd pas rond 18.30/19.00 uur :) En wil voor het sporten nog even een flesje water halen.

Kon het niet laten om vanmorgen weer even op de weegschaal te stappen.. -0.8 liet die zien, mooi beginnetje en extra motivatie :):)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:55

amsterdam_30 schreef:
Dat zou goed kunnen! Zou mij er even niet druk om maken.. vooral lekker doorgaan!!

Als tips v eten wilde ik nog geven: als de donder stoppen met wit en vervangen door volkoren of anders gewoon bruinbrood :P .
Verder zou ik heeeel af en toe met hagelslag doen als je dat erg lekker vind, maar zeker niet meerdere boterhammen op 1 dag.
Ook zou ik meer gaan ontbijten als dat lukt: 1 extra boterham met verantwoord beleg.
Als je dat niet op kunt, kun je dat als tussendoortje nemen.
Ook je lunch is veel te weinig. Neem ook daar minimaal 2 bruine boterhammen en ook weer met meer verantwoord beleg en eventueel een schaaltje rauwkost erbij (vult lekker, kost je bijna niets in calorieen).
Avondeten vind ik ook wel weinig.
Denk er aan dat je niet te weinig mag binnenkrijgen, dan kom je aan!!!
Meer eten, maar iets gezonder is mijn tip..
Kun je hier iets mee, of zeg ik iets heel vreemds nu?
Succes!

Ik snap je! Thanks voor de tips! En ga ook snel aan het bruine brood (even wit brood opmaken). Het punt is alleen dat ik met m'n vader woon. We wonen dus maar met z'n tweeën, hierdoor kunnen wij het niet permitteren veel verschillende dingen in huis te halen omdat je dan zit met de houdbaarheidsdatum..
Ik had even gekeken op de caloriechecker en het is indd. erg weinig. Ik neem anders wel 2 koppen erwtensoep vanavond. Voor de rest moet ik echt even kijken hoe ik het doe met variatie en gezond.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:01

Misschien hebben jullie een vriezer, waardoor jij het witte brood nu niet op hoeft te maken en je vader dat gaat doen? Neem anders vanavond naast je 2 koppen soep ook nog een bruine boterham met iets er op? Op deze website kun je alles per dag invoeren en krijg je tips als je teveel vet neemt etc etc. Best handig! http://www.caloriechecker.nl
Misschien wil je vader wel meedoen met iets gezonder eten? Een komkommer gaat wel op in je eentje trouwens. Worteltjes ook wel (die kun je dan eten of dagelijks beetje raspen). Augurken zijn lang houdbaar en tomaten kun je vaak in de supermarkt ook per stuk afwegen.

@Patriciavt: De rundervink die ik net zag langskomen: die is erg vet.
Wellicht kun je die volgende keer vervangen door een tartaartje en verder zeg ik: neem er aardappels bij! Te weinig eten kom je van aan en aardappels vullen juist ook zo lekker.

Edit: de website had je al gevonden zie ik nu :o
Laatst bijgewerkt door amsterdam_30 op 11-01-11 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:01

xNathaliee schreef:
Goeiemorgen meiden!
Ik heb even een vraag.. als je begint met afvallen, is het dan waar dat je eerst wat aankomt ?
Heb me gewogen (op de wii) en elke keer is m'n bmi steeds hoger.. En hoe dat komt ?
Ik snoep helemaaaal niet tussendoor, drink alleen water, thee en crystal clear en beweeg veel meer (fitness)
Mijn vriend zegt dat het misschien kan komen doordat ik nu veel sport en spieren ga kweken, maar zo belachelijk veel sport ik nou ook weer niet.
Iemand een idee?

Mijn lijstje:
O: 1 sneetje wit brood (ga snel aan 't bruin!) met hagelslag & een gekookt eitje
T: kop groene thee & 1 kiwi
L: 1 sneetje wit brood met hagelslag & cup a soup (champignon)
T: ?
A: 1 kop zelfgemaakte erwtensoep
T: 1 appel

Hoor net dat mijn les voor vandaag uitvalt dus kan lekker gaan wii'en.

zodra je meer gaat bewegen maak je je spieren wakker en worden ze sterker...
dus het maakt niet uit hoeveel je doet, en hoeveel je sport etc, je spieren worden sterker, omdat je jezelf in beweging hebt gezet ;)
ja, spieren zijn zwaar, en ja je wordt eerst zwaarder omdat je spieren sterker worden en dus zwaarder worden, terwijl het "vet" langzamer verdwijnt als dat de spieren sterker worden ;)

in mijn hoogtijdsportdagen woog ik 55 kilo, had geen grammetje vet, kon je mijn ribben zien, en had ik een blokkjesbuik :+
maar ik was wel 12, dus ik had hartstikke overgewicht :') _O-

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:02

Maar je was wel super gezond dus ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:02

amsterdam_30 schreef:
@ Lesilla: weet jij zeker dat je moet afvallen? Vind je zo super slank eerlijk gezegd.. Of probeer je niet af te vallen en alleen gezonder te eten?
Zondag had ik een rustdag na 5 dagen veel sport en gisteren kon ik niet gaan, omdat mijn arm erg veel pijn deed. Nog steeds.. maar is minder aan het worden.
Hoop vanavond paard te kunnen rijden en anders sowieso morgen ochtend cardio rondje in sportschool.
Weeg sinds za al hetzelfde :(, maar alsnog mag ik niet klagen want dat is al -3 kg.
Op naar de -5 kg!
Dat is wel veel kimmysan!!
We gaan hier eigenlijk te hard.. maar dat is de 1e week/1e 2 weken. Daarna max 1 kg er af per week he dames :o .

eens :))
ik vind je ook hartstikke dun zo op de fotos :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:04

amsterdam_30 schreef:
@Patriciavt: De rundervink die ik net zag langskomen: die is erg vet.
Wellicht kun je die volgende keer vervangen door een tartaartje en verder zeg ik: neem er aardappels bij! Te weinig eten kom je van aan en aardappels vullen juist ook zo lekker.

Edit: de website had je al gevonden zie ik nu :o

Ik weet het, maar was vroeg in de supermarkt en de tartaartjes waren nog niet uitgepakt (onze C1000 snijd bijna alles vers zelf) Dus ik vroeg hem wat nog meer goed was, en toen zei hij dat.. Had toen nog niet op caloriechecker gekeken ;)
Voor de volgende keer :P

Aardappels lust ik niet zo graag :o Ik eet wel brood en af en toe een cracker tussendoor :j
Gebakken vind ik ze wel te eten, maar dat is gelijk zo vettig.. en gisteren bijv. had ik ze door de stampot. Volgens mij is het niet erg als je een dagje geen aardappels eet :)
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 11-01-11 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:05

amsterdam_30 schreef:
Maar je was wel super gezond dus ;)

ja klopt, daarom zeg ik, dat je niet altijd naar het gewicht moet kijken, maar ook naar je eigen gevoel ;)
spieren zijn zwaar, extreem zwaar zelfs :j

mijn dag voor vandaag:

O: yoghurt met musli
t: 1 appel uit de magnetron met kaneel, 2 craccottes 1 met smeer kaas, 1 met bacon
M: brood :+ maar wat weet ik nog niet :') _O-
t: geen idee
A: aard + vl+ gr
t: geen idee :+

vandaag fietsen en 2 km lopen :))
en vanavond 3 kwartier dressuur met de pony (zware dressuur :+)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:07

Mijn dagje vandaag:

O: Cracker met glas water
T: Appel
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en een met smeerkaas 20+ en een kopje bouillon en een beker karnemelk
T: Rijstwafel
A: Geen idee

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:07

@ amsterdam_30: M'n vader doet met me mee dus dat scheelt wel iig. Hij haalt alleen chippies voor m'n vriendje haha, maar zelf snoepen we helemaal niet!
Hoeveel vet & verzadigd vet mag je op een dag eigenlijk? Weet jij dat misschien?

@ M_D_H: Thanks voor de uitleg! Ik had ooit zoiets gelezen dus ik dacht zal wel waar zijn, maar wat jij zegt klinkt logisch! Hopen dat ik wel snel resultaat zie, anders demotiveert het echt!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:09

Hoeveel (verzadigd) vet mag je binnenkrijgen?
Je hebt vet nodig, maar te veel verzadigd vet verhoogt het cholesterolgehalte van het bloed. Omdat eten altijd wel wat verzadigd vet bevat, wordt gestreefd naar zo min mogelijk verzadigd vet. Voor de gemiddelde volwassen man geldt maximaal 28 gram en voor vrouwen maximaal 22 gram verzadigd vet.
Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:15

Ik heb ook op internet gelezen dat als je van je 'buikvet' af wil komen je niet alleen moet focussen op cardio maar ook op krachttraining want bij krachttraining neem je na het uitvoeren van een oefening 2 minuten rust, waardoor je hart weer langzamer gaat kloppen. Maar ik kan niet vinden waarom dit goed is, iemand enig idee? En aan wat moet ik denken bij krachttraining ? Cardio doe ik al, maar als alleen cardio niet genoeg is hou ik mezelf alleen maar voor de gek als ik dat alleen blijf doen en geen resultaat zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:17

Ik hoef vandaag pas om half 4 weg (half 5 naar school), dus ben net naar de supermarkt gelopen en heb eens even gekeken naar wat ik tussen de middag ga eten. Heb een heerlijke donkerbruine bol meegenomen, magere kwart en light jam (alsnog zit er veel duiker in light jam, dat zal ik dus ook niet vaak nemen).
Lijkt me een heerlijke lunch!

Vorig jaar waren mijn vriend en ik een midweekje in Duitsland, en daar ontbeten we iedere morgen met bolletjes met laagje kwark en dan wat jam erop. Echt heeeerlijk. :9

@Lesilla: Niet bot bedoelt maar ik snap ook niet echt wat je in dit topic doet.. Als ik je foto's zie vind ik je hartstikke mager. :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:23

Volgens mij had Lesilla al eerder getypt dat ze hier niet is om af te vallen, maar om een gezondere leefstijl aan te nemen. Ze had het ook over emotionele buien etc, en dat ze die sinds haar gezondere leefstijl steeds minder krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:25

Ah, zo.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:28

Wat ik trouwens erg lastig vind is dat ik op de caloriechecker elke dag meer calorieën binnen krijg, terwijl ik er juist zo goed op let :(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:31

Flying_Angel schreef:
Wat ik trouwens erg lastig vind is dat ik op de caloriechecker elke dag meer calorieën binnen krijg, terwijl ik er juist zo goed op let :(:)

Bij mij is het juist andersom :+

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:31

Meen je niet :(:) .
Je kunt inieder geval goed zien wat veel calorieen bevat en zo voor de keer daarna betere keuzes maken :D

Flying_Angel schreef:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:33

Ja alleen het gevaar is nu dat ik veel te weinig ga eten, en dat is ook niet goed. Maar ik weet niet of het klopt want ik heb zondag en maandag macaroni gegeten. En daar staat dik 600 calorieën per portie. Maar wij hebben wel veel groente erin, en gehakt. Dus zo slecht is dat toch ook weer niet lijkt mij?
Wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:36

Ik vind niet dat je echt op caloriechecker kunt vertrouwen.
Ik kijk er ook zelden op.

Kijk, voor een kiwi of een appel is het wellicht nog wel betrouwbaar, maar zoiets als macaroni maakt iedereen anders klaar, en er zullen dan ook overal andere hoeveelheden calorieen in zitten. :n

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:38

@Patriciavt: Natuurlijk is een dagje geen aardappels niet ongezond hihi ;). Misschien is kip met groenten, rijst en beetje zoetzure saus een idee voor een keer? Zoetzure saus bevat ook weinig als je er gewoon een beetje van neemt. Is van de sauzen een goede optie.
Je kunt ook een boterham bij je eten eten..
Of volkoren pasta met gezonde zelfgemaakte saus? Ik maak het als volgt: beetje tartaargehakt of rundergehakt bakken.. vet afgieten (niet in de gootsteen!). Dan aubergine, courgette en rode paprika mee bakken. Uiteindelijk twee blikjes gepelde tomaten op sap of tomatenblokjes op sap. Dat is dan voor 3 personen of in mijn geval voor 1 dag en 2 porties saus de vriezer in :P .
Beetje volkoren pasta (veeel beter dan gewone en vult ook goed v langere tijd). Is even wennen in begin, maar nu eet ik dat het liefst juist! Ik neem dan wel spaghetti (granditalia), want die grote stukken vind ik dan niets met dat volkoren :o . Klein beetje parmezaanse kaas.. en klaar ben je :o .
Dat staat bij mij vanavond ook op het programma :j

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:41

@Flying_Angel: Vind 600 kcal best kunnen v avondeten eigenlijk?
Verder is veel groente altijd goed en rundergehakt natuurlijk beter dan varkens of half om half.
Vet afgieten helpt ook gigantisch!
Probeer anders voortaan volkoren pasta te nemen? En doe je er kaas op? Of alleen een klein beetje parmezaanse kaas of slankie ofzo?
Klinkt als een prima gerecht verder hoor!
Hoe maak je de saus? Uit een pakje zitten saus-binders in.. beter zelf maken zoiets als ik hier boven beschreven heb.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:42

@wuis: zelfs voor een kiwi vertrouw ik hem niet altijd hehe.. (verder vaak wel voor een 'ongeveer' idee van wat ik eet). Heb zelf vaak van die kleine kiwi gold dingen.. niet die grote kiwi's en toch zijn ze evenveel kcal staat er :(.