Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:52

Katyatje schreef:
Dressagelady: Een half jaar met zo'n potje? Die zijn toch heel klein? :P

Je hebt er maar heel weinig van nodig :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:31

Dan is het zijn prijs misschien wel waard. :) Maar goed, nu eerst even de Nivea gebruiken en dan zien we wel weer.

ladyisabelle

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:06

Ben wel benieuwd naar een plaatje van de L'Oreal :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:30

Nou, ik heb te vroeg gejuicht... Had die pukkel op mijn kin al gevoeld, maar nu komen er ook een paar door in mijn hals. Het jeukt verschrikkelijk, vervelend! :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:38

Katyatje :(:) lijkt me echt enorm vervelend, pukkels in m'n hals.
Ik heb ze meestal op m'n voorhoofd, en zo af en toe op m'n wangen, kin en bij m'n mond, en dat haat ik echt haha! :P
Meestal zijn het kleine talgbultjes ofzo die ik openkrab en dan creeer ik weer lekker wondjes, op m'n voorhoofd helaas wel echt mee-eters en onderhuidse dingetjes..

Ik had iets te vroeg gejuigd, mijn huid is ietsje minder mooi dan ik dacht. :')
Had een mooie onderhuidse op m'n voorhoofd, die heb ik net schoongemaakt dus maar hopen dat die gelijk wegtrekt.
En boven m'n lip zit een rood plekje waarvan ik verwacht dat het een bultje oid word.. maar ik hoop het zo erg van niet :o ik haat het zo erg als het boven m'n mond zit..
Morgen maar even helemaal make-uploos en s'avonds stomen, wil ook graag een asperine maskertje maar heb geen honing atm..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:24

Haha, ook te vroeg gejuicht.
Bij mij zijn mijn pukkels net een kader rond mijn gezicht. Mijn hals, mijn slapen en het stuk eronder en mijn voorhoofd. Al goed dat mijn haar het meeste bedekt.
Maar ik heb wel het gevoel dat het de laatste dagen een stuk kalmer is. Mijn voorhoofd voelt sinds een lange tijd terug wat vlakker en gladder aan.
Nu hopen dat die opkomende pukkels een beetje rustig blijven of heel snel doorkomen en weer wegtrekken. :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:47

Voor die onderhuidse kan je trekzalf gebruiken. Kost niet veel en werkt in 1 nacht.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:17

Ik smeer er vanavond Azulenpaste op en hoop dat die wegtrekt. :)

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:48

Ik heb ook te vroeg gejuicht..... :'( heb weer allemaal rode vlekjes. Waarom zijn sommige mensen wel gezegend met een mooie huid en wij niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:54

Ja en waarom krijgen sommigen kanker en anderen niet? Vind dat altijd zo'n rare vraag. Alsof je met al het positieve dat je overkomt ook gaat denken 'waarom ben ik hiermee gezegend en anderen niet?'

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:52

Klopt Rebecca :j al kan ik me wel voorstellen dat het voor sommige mensen enorm demotiverend werkt wanneer zij er (in hun optiek) alles aan doen het mooi voor elkaar te krijgen en je ziet je vriendin met haar stralende huid een liter cola en winegums wegwerken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:01

Tsja daar heb ik ook last van. Maar dat moet je dan maar accepteren lijkt mij. meer kan je er toch niet aan doen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:57

Ach ja het gras blijft altijd groener aan de overkant..

Toch is er ook een boek geschreven, kanker is geen ziekte, en eigenlijk kan ik me er best in vinden, hoe banketstaaf het ook klinkt.

Daarbij is acne gewoon heel logisch te verklaren vind ik. De een heeft gewoon meer last van zijn of haar hormonen dan de ander. De hormonen verstoren de balans in je lichaam waardoor je organen minder goed functioneren. Het is dus belangrijk dat je deze zo goed mogelijk ondersteunt om het niet erger te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:58

En wat is kanker dan wel volgens jou?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:01

Een gevolg

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:03

Ik begrijp romeoluver ook wel hoor.
Een vriendin van me kan de puistjes die ze ooit gehad heeft volgens mij op 1 hand tellen. Zij eet van nature wel gezond maar is verder echt niet bezig met haar huid. En dan vraag ik me ook wel een keer af, hoe kan dat nou? :P Maar daardoor laat ik me niet echt demotiveren. Dat gebeurt eerder als ik 's morgens opsta, in de spiegel kijk en er 'slecht' uitzie. Dan kan ik er soms de hele dag vervelend door zijn.

Maartpaard: Volgens dat boek is kanker dus een gevolg? Altijd?
Wat zijn de oorzaken dan zoal? En heb je die oorzaken dan zelf in de hand?
Laatst bijgewerkt door Katyatje op 19-02-12 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:08

Was het maar zo makkelijk te zeggen, ach het zit er... Was 12 jaar dat ik onder zat, en nu 27 jaar, zit er nog steeds... Voel me er onzeker door, heb een hekel aan me eigen gezicht... Kon ik maar hier mee lachend door het leven gaan...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:13

Amigootje :(:) Begrijp je helemaal dat je er onzeker van wordt.
Wat doe je momenteel tegen je acne?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:31

MaartPaard schreef:
Een gevolg

Biologisch gezien wel, puur een gevolg van leven.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:40

Precies, ik heb het boek alleen niet gelezen. Wij weten half niet welke voeding bij ons past etc etc. Maar dit is hele complexe materie en hier moet je zelf wel voor open staan natuurlijk. Ik denk trouwens dat veel ziektes een gevolg zijn..

Ik heb een interessant boekje; daytoxen, van kyra de vreeze. Daar wordt alles duidelijk in uitgelegd. Ik ga met mijn moeder een kuur volgen van haar. Ik ben benieuwd hoe mijn huid hierna zal zijn.

Sinds al het ontgiften wat ik heb gedaan, is mijn voorhoofd bijna glad. Vroeger had ik juist alleen op mijn voorhoofd acne. Enige waar ik nu steeds nog wat onzuiverheden heb is rond mijn mond. Ze zeggen toch dat dit puur een hormonaal gebied is?

Ben je al wel eens bij een natuurarts geweest amigootje?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:08

Wat heb ik niet gedaan, zalfjes, AB kuren, acupunctuur, acne kliniek, voedsel testen. Heb ook die heftige roatanne kuur gehad via de dermatoloog.

Ik gebruik nu de lijn van Weleda, de amandel versie. Drink genoeg water, sport, en eet gezond.

Maar sta over al voor open...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:13

MaartPaard schreef:
Precies, ik heb het boek alleen niet gelezen. Wij weten half niet welke voeding bij ons past etc etc. Maar dit is hele complexe materie en hier moet je zelf wel voor open staan natuurlijk. Ik denk trouwens dat veel ziektes een gevolg zijn..

Je kunt iets als kanker absoluut niet toewijzen aan voedsel. Simpel uitgelegd zit het zo: je wordt geboren met een bepaalde 'emmer'. In het dagelijks leven krijg je allerlei straling binnen (van tv, de zon, radio, vliegtuigen, röntgen maar ook gewoon uit de grond en de muren van je huis). De emmer die je hebt geeft een bepaalde waarde aan van wat je lichaam kan hebben. Dit is per persoon verschillend, en het is ook niet uit te zoeken hoe groot of klein jouw emmer is. Wanneer je heel veel blootgesteld wordt aan straling en je emmer stroomt als het ware over, dan zullen er bepaalde mutaties in je lichaam plaatsvinden, te uiten als bijvoorbeeld kanker.

Zo is het mij door een radioloog uitgelegd :) De ene persoon is piloot, maakt duizenden vlieguren in zijn of haar leven en ondervindt hier niks van, de ander leeft altijd gezond, rookt en drinkt niet en ontwikkeld toch een vorm van kanker.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:16

MaartPaard schreef:
Sinds al het ontgiften wat ik heb gedaan, is mijn voorhoofd bijna glad. Vroeger had ik juist alleen op mijn voorhoofd acne. Enige waar ik nu steeds nog wat onzuiverheden heb is rond mijn mond. Ze zeggen toch dat dit puur een hormonaal gebied is?

Ik dacht dat het zo zat:

Voorhoofd - stress
Neus - slechte huidhygiëne
Mond + kin - voeding
Kaaklijn + wangen - hormonen

Maar in jou geval klopt het dus al niet want volgens mij eet jij suuper gezond :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:53

Haha naja dat zal dan wel een fabeltje zijn inderdaad.

Daar heb je zeker gelijk in met die piloot, maar als je regelmatig ontgift, haal je wel een hoop weg uit je lijf waardoor je de kans op kanker zeker verkleint.

Amigootje, ik kan je een natuurarts wel aanraden. AB kuren werken vaak averechts je moet de darmflora juist gezond maken.

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:38

Hee, ik heb een vraagje en misschien kunnen jullie die beantwoorden? Ik heb last van puistjes, en dan vooral op mn kin en mijn voorhoofd (meestal onderhuids). Het is niet heel heftig, maar ik erger me er wel aan. Nu zat ik eraan te denken om aan de yasmin pil te gaan omdat dit een wat lichtere pil is. Hebben jullie hier misschien ervaringen mee of hebben jullie advies voor mij?