Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:00

Ik mag volgende week op mijn eerste controle na de lisexcisie. Heb er geen gerust gevoel over.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:35

Vervelend Nuage. Wat maakt dat je er niet gerust op bent?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:21

Meld zich.
Topic niet eerder gezien maar in december geopereerd aan pap 4

Vind het wel fijn hier een beetje mee te lezen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:37

Nuage schreef:
Ik mag volgende week op mijn eerste controle na de lisexcisie. Heb er geen gerust gevoel over.

Lijkt me ook gewoon weer een onrustig moment zo'n controle. Hoop dat alles goed gaat verlopen. Waarom ben je er zelf niet gerust op?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:54

Nuage schreef:

Na hoeveel maanden is dit?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:25

Laatst voor het eerst geweest. Zag er erg tegenop, maar viel alles mee. Maar om nou te zeggen dat ik het zo leuk vind dat ik snel weer wilde? Nee, maar toch 'moet' het... Er waren te weinig cellen om te beoordelen. Nieuwe afspraak staat al gepland.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:38

6 maanden na de lisexcisie is het nu. Ietsje langer eigenlijk want tussendoor ben ik heel even zwanger geweest dus moest het iets later. Ik ben er niet gerust op omdat ik sinds die operatie al 1,5 tot 2 weken voor mijn menstruatie licht bloedverlies heb. Mijn menstruatie zelf is ook veranderd. Ik weet het niet.
Morgen mag ik en dan weer wachten op de uitslag natuurlijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:40

jesito schreef:
Zo ik heb ook de brief thuis voor een uitstrijkje, al vanaf mei.
Het steld weinig voor en toch heb ik het stiekum vooruit geschoven.
Nu staat de afspraak voor donderdag, anders blijf ik het vooruit schuiven :o

Toch hoor ik wel eens dat mensen het niet doen, puur omdat ze geen zin hebben in dat onderzoek.
Ik vind dat toch een beetje raar.
Door dit onderzoek zou deze rotziekte vroegtijdig opgespoort zijn (als die er is)

Zijn er hier meer mensen die het liever niet laten doen omdat ze tegen het onderzoek op zien?
Ik kan alleen maar zeggen; DOM als je het niet (wil) doen!!!!
Bij mij kwamen ze via dat uitstrijkje er achter het goed mis was en ben ik in korte tijd geopereerd en is alles bij mij weg gehaald!!

Ik heb zelf nooit wat gemerkt van dat er iets niet goed was en zou dus vreselijk te laat zijn wanneer ik WEL wat zou gaan merken!

Ik zeg dus vooral doen dat onderzoek en dat we blij moeten zijn deze onderzoeken uberhoupt gedaan worden!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:42

Nuage schreef:
6 maanden na de lisexcisie is het nu. Ietsje langer eigenlijk want tussendoor ben ik heel even zwanger geweest dus moest het iets later. Ik ben er niet gerust op omdat ik sinds die operatie al 1,5 tot 2 weken voor mijn menstruatie licht bloedverlies heb. Mijn menstruatie zelf is ook veranderd. Ik weet het niet.

6 maanden???

Ik moest 6 weken na elke behandeling terug komen!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:14

Nuage: mijn cyclus is ook veranderd, maar toch sta ik al een paar jaar weer op Pap1, dus maak je niet direct zorgen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:07

Nou, ik heb jaren lang een ontsteking aan mijn vrouwelijke slijmvliezen gehad - en dokters die daar helaas geen verstand van hadden.
Dan is dit beslist een naar onderzoek (en wellicht overbodig, want hoe minder penetraties hoe kleiner de kans op kanker).

Verder kan ik goed nieuws melden: na 30 (!) jaar is de ontsteking over en zijn er dus meer seksuele spelletjes mogelijk - en on topic: altijd pap 1.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:39

rapido schreef:
Nuage schreef:

6 maanden???

Ik moest 6 weken na elke behandeling terug komen!!

Is heel normaal hoor? Wat voor behandeling heb je dan gehad?
Ook een lisexcisie? Er staat 6 maanden voor omdat je lichaam die tijd nodig heeft om te herstellen en dan krijg je dus ook een goed beeld of het echt weg is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:41

Banjer schreef:
Nuage: mijn cyclus is ook veranderd, maar toch sta ik al een paar jaar weer op Pap1, dus maak je niet direct zorgen...

Maar mijn cyclus is niet veranderd. Ik heb gewoon dezelfde cyclus. Alleen ik verlies dus ruim daarvoor al licht bloed. En de menstruatie zelf is ook iets anders. Minder heftig ofzo.

Ik heb nu dus iedere maand wel 2-3 weken dat ik eigenlijk bloedverlies heb. Gelukkig merendeel echt heel weinig. Maar toch is dat niet normaal volgens mij. En zelfs 1 van de tekenen waarvan ze zeggen laat eens een uitstrijkje doen. Maar ja ik hoor het wel. Hopelijk komt de uitslag een beetje snel.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:18

Ik krijg na mijn pap 4 in juni/juli de eerste controle en maak me helaas ook zorgen. Niet zo zeer bloed wat ik verlies maar iets wat lijkt op weefsel/slijm (hoe moet je het noemen)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:40

Hopelijk krijgen jullie beiden goed nieuws. En liefst zo snel mogelijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:48

Eerst hebben ze de boel bevroren, toen die lis excisie die ik eigenlijk het vervelendst vond want het rook zo branderig in de behandel kamer toen dit gedaan was! daarna 2x onder narcose een deel weg gesneden en vervolgens helaas toch de baarmoeder moeten laten verwijderen. Ik was toen 34 en alles ging best heel snel. Tussen de behandelingen door werd ik na 6 weken weer gecheckt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:03

Bij mij is de lisexcisie onder volledige narcose gedaan en heb nooit ook maar een centje pijn gehad, na 1 week zat ik weer op mijn paard.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:13

Rapido dan had jij denk ik wel hoger dan pap3b? Denk dat dit de reden is dat ze sneller keken want de behandeling was ook vrij agressief zie ik. Pppfff jeetje sterkte zeg lijkt me vreselijk. Mijn grootste nachtmerrie op dit moment!

Ik heb ook de lisexcisie onder narcose gedaan. Pijn viel mee maar heb ruim 6 weken nagebloed.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:15

Ik mag donderdag voor het eerst. Heb de brief al anderhalf jaar in huis en toen direct een afspraak gemaakt. Afgezegd om dat de kat een poot brak, gelijk nieuwe gemaakt en weer afgezegd omdat kat nogmaals geopereerd moest worden. Afgesproken een afspraak te maken als het allemaal wat rustiger was. Nooit weer aangedacht.

Heb nu een weekje vakantie dus tijd zat. Kreeg de vraag of ik het liefst de assistente op de huisarts zelf had. Toen stelde ik de legendarische vraag: nou ik wil eigenlijk ook even naar mijn oren laten kijken dis dan is de huisarts het beste denk ik??
Assistente begon te lachen en vond het een beetje een gekke combi.

Nu heb ik al een tijd wat last van mijn lies dus daar kan hij ook direct even naar kijken als ik er toch lig :+
Geen schaamte hier dus.

Heb 10 jaar geleden ook al eens een uitstrijkje gehad toen was alles prima en daar hoop ik nu natuurlijk ook op. Ben wel een beetje zenuwachtig voor de uitslag maar we zullen zien.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:41

Hoe is het met iedereen hier?

Ik heb maandag weer uitstrijkje laten doen ter controle. In de hoop dat de PAP2 weg is.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:44

Oh ik mijn uitslag natuurlijk allang binnen en die was gewoon goed gelukkig.
had gezegd dat ik zelf de dokter wel zou bellen voor de uitslag en alleen bij foute boel dat hij mij zou bellen. Ik ken mezelf en maak me altijd druk om dit soort dingen, maar nu was ik het gewoon helemaal vergeten en vond ik ineens de brief in de deur :+

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:22

Ik had nu pap1 nadat ik vorige keer pap3b had. Maar ik heb daarvoor dus een lisexcisie gehad. Heb daar nog steeds last van helaas, dus mogelijk moet ik volgende maand weer terug voor controle als de klachten niet weggaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:29

Nuage schreef:
Ik had nu pap1 nadat ik vorige keer pap3b had. Maar ik heb daarvoor dus een lisexcisie gehad. Heb daar nog steeds last van helaas, dus mogelijk moet ik volgende maand weer terug voor controle als de klachten niet weggaan.

Pap1 is goed nieuws! Wel vervelend dat je nog klachten houdt hoor, hoop dat dat toch snel gaat verbeteren of dat ze daar iets aan kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:42

Hoe lang moet je op de uitslag wachten? Ik dacht drie weken?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:27

Ja 3 tot 5 weken. Maar ik had heel snel de brief hoor. Echt binnen die 3 weken al.