wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:41

Je moet gewoon tussen avond eten en inname ongeveer 2 uur aanhouden

Ik heb t vanaf t begin gedaan want ik liep ook als een zombie rond

Soms eet ik nog wel wat hoor. .. maar ik hou er wel altijd rekening mee

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:49

Vanaf een uur of zes/zeven eet ik eigenlijk niets meer en dan rond elven slik ik de thyrax.
Als we uit eten zijn of bij vrienden eten doe ik niet moeilijk , dan zit er maar eens wat minder tijd tussen.
Maar ik ben smorgens wel vroeg wakker. Ik ga er dan nog niet uit hoor....dan ben ik aan het eind van de dag geen mens meer :D
Ik sta gewoon lekker fris op, ga de paarden, de kippen en de konijnen, honden en poes direct voeren en daarna zelf ontbijten.
De ene dag ben ik fitter als de andere. Er zijn gerust wel 'klierdagen' , maar over het algemeen heb ik niet te klagen.
Toen ik nog smorgens slikte was ik niet vooruit te branden tot een uur of elf. Maar ik kan me niet meer herinneren toen zo achterlijk vroeg wakker te zijn, of licht te slapen in de ochtend.
Maar ik red het zo en we doen het ermee :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:59

Ik ben ik altijd vroeg op maar dat was ik altijd
Ik kon ook vroeger nooit uitslapen
Vent zijn wekker gaat 5.15 en sinds ha ik er 5.30 uit en soms als mijn wekker om 6 uur gaat. ..
Ligt eraan hoe moe ik was die avond ervoor.
Want in de avond ben ik af. ..

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:35

Ik heb beiden gedaan. In de ochtend en avond. Nu weer op de ochtend inname. Ik heb momenteel 2 blauwe pillen. Is het ook mogelijk die te splitsen? Eentje inde ochtend en eentje in de avond?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:09

Nee helaas dat kan niet want je heb in 1x je volledige dosis nodig

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:43

Helaas.
Dinsdag afspraak met huisarts na bloedprikken. Deze keer hebben ze B12 meegenomen. Benieuwd wat eruit gaat komen.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:21

Bahbahbah, vandaag begonnen met de vervanging van de thyrax duotab. Ben nu al geen fan en ze zijn een stukje groter waardoor ik geen 3 tegelijk in kan nemen en deze hebben een hele nare lijmachtige bijsmaak -O- Ben ik de enige hiermee?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:11

Daar hoorde ik mijn stalgenoot ook over.

Ben zo blij dat ik die niet heb.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:08

Ik heb deze toegewezen gekregen dus moet het er maar mee doen. Maar die ouden waren stukken beter te slikken.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:52

Welk merk heb je? Ik heb gelukkig weinig moeite met pillen slikken.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:39

Ik heb deze, moest ze net weer innemen maar ik krijg ze niet kwijt. Ga direct over mn nek zo verschrikkelijk vies zijn ze :\
Afbeelding

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:09

Ik heb dezelfde gekregen hilly. Ik probeer ze zo snel mogelijk door te slikken zodat ik ze niet proef, maar ze lossen snel op he. De thyrax pilletjes waren kleiner en gladder, deze zijn plat en ruw. Vind het ook geen verbetering.
Ik ga zo bloedprikken om te kijken of de waardee juist zijn, maar ik schat in dat het niet goed is want voel me bij vlagen best 'raar'

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:23

Mischa schreef:
Ik heb dezelfde gekregen hilly. Ik probeer ze zo snel mogelijk door te slikken zodat ik ze niet proef, maar ze lossen snel op he. De thyrax pilletjes waren kleiner en gladder, deze zijn plat en ruw. Vind het ook geen verbetering.
Ik ga zo bloedprikken om te kijken of de waardee juist zijn, maar ik schat in dat het niet goed is want voel me bij vlagen best 'raar'

Ik heb ze net weg kunnen krijgen met wat vla, maar of dat de goede oplossing is geen idee. Die thyrax pilletjes waren inderdaad kleiner er gladder en zoet qua smaak. Die kon ik ook gewoon met 3 tegelijk door slikken deze nieuwe moeten 1 voor 1 en blijven dus ook hangen. Ben benieuwd naar wat de uitslag is van je bloedprikken, hoelang sta je nu op deze pillen?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:30

Ik heb als vervanging Teva gekregen.
Die zitten in doordruk strips.

Heb meer mensen gehoord over die medicatie hierboven dat die zo walgelijk is. Succes!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:10

Die pilletjes heb ik vanaf het begin al. Heb er zelf geen problemen mee eigenlijk en mijn waardes zijn constant tot nu toe.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:34

Ik gebruik ze nu 6 weken. Volgende week bellen voor de uitslag.
Of ze bellen zelf als de waardes te afwijkend zijn, zoals de laatste keer :P

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:02

Hilly, ik zie trouwens dat jij 25 Mg gebruikt, maar je hebt er wel 3 tegelijk nodig? Ik heb de 100 Mg en slik er 1 per dag.
Kan dat bij jou dan ook niet anders?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:22

Het is 25 microgram, dus 0,025 milligram dus ik geloof dat de 100 mg dan teveel is. Ik heb met de huisarts overlegd en die zegt dat als het slikken niet te doen is ik het beter met vla kan doen dan niet, en we kijken over 6 weken wel wat het effect is.
Stonedromy, stinken en smaken ze bij jou niet ontzettend naar lijm?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:00

Je hebt ook d'r 0,05 variant. Misschien dat je die beter kunt nemen? Scheelt alweer een tabletje namelijk.

Of ze naar lijm ruiken weet ik niet, heb geen reukvermogen haha. Vind ze niet vies smaken eigenlijk, heb wel ergere medicatie gehad door de jaren heen. Het feit dat ze wat ruwer zijn waardeer ik net. Kan ik beter doorslikken. Deze kan ik makkelijk met twee doorslikken terwijl de pil echt een hel is :')

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:46

Whahahahah echt de pil is vaak glas die heb ik zo doorgeslikt :p. Ik zal binnenkort eens overleggen met de apotheek/huisarts over een andere dosering waardoor het inderdaad weer een pil kan schelen, goede tip :) maar eerst deze maar opmaken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:42

Ja ik moet grip hebben op iets om het te kunnen doorslikken en dat glibberig klein pilletje krijg ik dan niet weg. :')

Hoeveel tabletjes heb je nog ongeveer over? Gek dat je apotheek het niet van zichzelf al doet eigenlijk.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:28

StonedRomy schreef:
Ja ik moet grip hebben op iets om het te kunnen doorslikken en dat glibberig klein pilletje krijg ik dan niet weg. :')

Hoeveel tabletjes heb je nog ongeveer over? Gek dat je apotheek het niet van zichzelf al doet eigenlijk.

Ik ben er net mee begonnen zitten 90 in 6 geslikt en eentje is gesneuveld in de wasbak :+ dus moet er nog 93, probleem is alleen dat ik vaak meer dan een doosje bestel van de medicatie dus heb ook nog wat onaangebroken staan weet niet hoeveel dag er zijn. Apotheek is sowieso wat raar met sommige dingen maar echt een andere keuze is er niet qua apotheek :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:48

hilly200 schreef:
Mischa schreef:

Ik heb ze net weg kunnen krijgen met wat vla, maar of dat de goede oplossing is geen idee. Die thyrax pilletjes waren inderdaad kleiner er gladder en zoet qua smaak. Die kon ik ook gewoon met 3 tegelijk door slikken deze nieuwe moeten 1 voor 1 en blijven dus ook hangen. Ben benieuwd naar wat de uitslag is van je bloedprikken, hoelang sta je nu op deze pillen?
is het juist niet zo dat je melkproducten (vla) moet vermeiden rond dat je je medicijnen inneemt? Gelatine ofzo nemen haha juk

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:25

Als je nuchter bent neem je de medicatie beter op. Je mag binnen 4 uur geen magnesium pillen nemen ivm blokkeren opname. Weet niet of vla ook een remmende werking heeft.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:30

Het beste is natuurlijk nuchter. Weet niet of melkproducten nog een slag slechter is maar de werking word wel minder als je ze niet nuchter bent. Maar de HA zegt ook dat iets beter dan niets is :P.