Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:24

hittepit_12 schreef:
Nee dat weet ik,maar die stap die is te groot.Ze heeft het al moeilijk,zit met zichzelf in de knoop en dan ook nog de politie bellen voor haar ouders,dit is een hele grote stap. Zal nu niet gebeuren denk ik maar zo.

Als jij wilt dat er iets veranderd moet je zelf ook in actie komen, Afwachten tot de buren bellen heeft totaal geen nut.

Florale

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:30

Nee maar die stap is te groot.
Ik heb in een soortgelijke sitiuatie gezeten en je doet het niet op die leeftijd.
Ook ik dorst niet voor mijzelf op te komen,dat deed ik pas toen ik 30 was.
Je wil graag geloof me zo graag maar die stap.
Tuurlijk hoop ik dat ze dat doet en grote bewondering als ze zelf beld.En het is vanaf de zijlijn makkelijk praten.....

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:39

Stel voor ze belt de politie (wat ik heel knap zou vinden).
De politie komt en later vragen haar ouders of zij heel toevallig heeft gebeld.
Wat gebeurd er dan. Zelf kan ik slecht liegen en zou ik zeggen dat ik heb gebeld.
Ik kan me heel goed voorstellen wat er dan thuis gaat plaatsvinden.

Ts heeft op dit moment zonder de politie te bellen al problemen genoeg.

Ik heb ook nooit de politie durfen bellen (ook niet toen mijn stiefpa mijn kleine kinderduimpje tussen de vrachtwagen deed en deze vervolgens weer dichtsloeg).

Ik was toen zelf ook nog eens de grootste angsthaas om de kindertelefoon te bellen. Angst over wat er zou gaan gebeuren als die bij ons thuis waren.

Sommige mensen in het topic reageren wel heel gemakkelijk maar staan niet stil bij de gevolgen die later plaats zouden kunnen vinden.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:41

anders gaat ze naar de buren vragen, of die voor haar willen bellen. omdat ze zelf neit durft.
edit hoop dat het nu weer goed gaat daar

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:44

ilovetessa schreef:
anders gaat ze naar de buren vragen, of die voor haar willen bellen. omdat ze zelf neit durft.
edit hoop dat het nu weer goed gaat daar

Dan maar hopen dat de buren dat later niet door vertellen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:16

TS hoe is het nu? Waarom lopen de ruzie's van je ouders steeds zo uit de hand en wat doen ze dan?
Probeer je op jezelf te concentreren. Kun je bij je zus terecht met dit soort dingen? Hoe oud is zij eigenlijk? En is zij op dit soort momenten ook thuis?

Probeer met je ouders hierover te praten op een moment dat ze allebei rustig zijn. vertel ze hoe angstig dit is voor jou....

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 01:20

Ik heb al een keer toen het behoorlijk uit de hand liep de politie gebeld... ik ging met de hond wandelen en nam de mobiel van mijn moeder mee en belde.. alleen had ik er niet aan gedacht dat het wel erg verdacht was en dat mijn ma kon zien dat er gebeld was vanaf haar mobiel :\
Mijn ouders waren natuurlijk boos, héééééél boos.. gelukkig wist ik na even praten met 1 van de 2 agenten die hier toen was, dat ik het goede had gedaan :)

De politie doet niet veel als ze komen.
Toch is het voor mij heel fijn als de politie weer eens aan de deur staat.. Dat is nu ongeveer 2/3 keer (of vaker) gebeurd, en dan houden ze op met ruzie maken.
Niet lang, maar dat kwartiertje is al fijn!

Maikeltje; Het gaat wat beter :)
Mijn pa en ma zijn beide naar bed.. maar ik denk dat het wel het einde is.. Ik zit er niet mee, maar vooral voor mijn zus vindt ik naar.
Zij doet er alles aan het goed te krijgen tussen onze ouders... ze praat met ze, zelfs als ze haar keihard de grond in trappen.

Zelf maakt het me echt niks meer uit... vanavond heeft mijn pa het laatste beetje vertrouwen wat ik in hem heb, weggehaald..
Voor het eten was hij woest, en toen ik wat zei pakte hij een bord van tafel en wou gooien, toen ik in elkaar dook en begon te huilen vloekte hij wat en zette het bord weg.
Hij zegt dat het mijn eigen schuld is...

Het loopt zo uit de hand, omdat mijn ouders beide vinden dat ze niks fout doen... en mijn vader is bijna doof, dus hij verstaat ons soms niet en dan denkt hij dat we hem uitschelden oid.
Vooral mijn vader is zo'n type die bij alles mijn moeder een teef noemt, zegt dat ze ziek in der hoofd is, en ze dood kan vallen.. en slaan of schoppen, keel dichtknijpen, zichzelf overgieten met benzine en dreigen het aan te steken etc.
Moeder is meer een type die met dueren slaat, borden kapot gooit, en dreigd met zelfmoord en wegloopt.

Bij mijn moeder is het dreigen.. mijn vader dreigt niet, die doet het ook echt.

Ik kan mischien wel bij mijn zus terecht.. maar die heeft ook een hele berg problemen.
Wil het haar niet moeilijker maken dan het is..
Ze is 20 :)
Ja, mijn zus is er ook bij als er ruzie is, zij probeerd altijd te praten met ze..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 01:50

Jeetje anoniem, dat heb je er dus nog als bonus bij, naast jouw eigen trauma :(:)

Ik heb ook weleens ruzie met mijn partner maar heb ook 2 kleine kinderen. Ik probeer dus gewoon normaal te doen wanneer zij erbij zijn en dat ruzie maken doen we wel als ze er niet zijn, ik wil dat die 2 zich veilig kunnen voelen thuis.
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn dochter mij niet zou durven vertellen wat jou is overkomen, mocht dat haar ooit overkomen. Wat ik ze wil meegeven is dat ze alles, maar dan ook alles aan kunnen kaarten bij ons als ze problemen hebben zodat we ze kunnen helpen en beschermen.

Mijn kinderen komen op de eerste plaats, ongeacht mijn eigen problemen en ik wil ook echt niet dat zij ooit de dupe worden van iets waar zij niets aan kunnen doen of buiten staan.

Kunnen jullie niet eens in gezinstherapie gaan oid? Het lijkt me dat je ouders ook dringend hulp nodig hebben en op deze manier kunnen ze jou ook niet steunen.

Heb je een goede vriendin waar je terecht kan als de situatie niet meer houdbaar is? Heb je een adres waar je zelf tot rust kunt komen op de kritieke momenten?

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:15

ah, ontzettend balen zeg van je thuis situatie! hoe is het nu uiteindelijk afgelopen?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:49

Heftig hoor... Ik weet dat je heel jong bent maar door alles wat je hebt meegemaakt al behoorlijk volwassen klinkt..
Is er misschien niet ergens een optie om uit huis te gaan?
Je hebt begeleidend wonen,dus dan krijg je er les in.
Of misschien gewoon bij ooms en tantes of oma en opa?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:32

oef, ik kan me zo woest maken he over zulke "ouders"! tja ts, ik kan vanaf hier niets meer dan je voor de zoveelste keer heel veel sterkte wensen. kun je echt nergens vertrouwd terecht?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 00:59

Maikeltje; Dat zou ik ook willen.. dat ze gewoon normaal doen als wij erbij zijn, en ze gewoon normaal uitpraten als ze alleen zijn :)
Maar mijn moeder zegt dat het normaal is wat hier thuis gebeurd..

Gezinstherapie hebben we al gehad.. Maar voordat die vrouw kwam (kwam bij ons thuis) werd gezegd dat we moesen zeggen dat het allemaal goed ging.
Eigenlijk hebben we elke keer gelogen... en 1 keer was ik alleen met haar, maar toen was het zo ingepraat dat we moesten zeggen dat het goed ging dat ik niks zei..

Goede vriendin heb ik niet.. helemaal geen zelfs :n
Mischien komt het nog..

Uit huis wil ik wel.. maar eigenlijk ook niet..
Ik heb een hond, en een hobby waar ik echt voor leef, die ik niet zomaar ''mee kan nemen''.
Moeilijk...

Over een paar dagen ga ik weg, naar het buitenland zonder mijn ouders.. met m'n mischien wel toekomstige vrienden :)
Even afleiding voor zover dat lukt... zit mega in de stress, want 18 aug. moest ik naar het ziekenhuis, en pas 29 september moet ik terug en dan krijg ik te horen óf en zoja wat er uitgekomen is (Mri).

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:05

Jeetje, nou ik hoop dat je in de vakantie wat tot rust kan komen, want met ruziende ouders thuis is dat zeker geen pretje.. Jammer dat ze niet doorhebben dat ze zichzelf (én hun gezin) alleen maar schade toebrengen door steeds te blijven ruziën. Houd je taai en probeer zoveel mogelijk uit de situatie van je ouders te blijven, zodat je niet in hun ruzie komt. Geef niet op he!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:07

hoi ik lees zo af en toe ff mee maar waar voor krijg je een mri? jou wsituatie is natuurlijk niet normaal misschien is het een idee om begeleid te gaan wonen. dit is geen houdbare maar een gevaarlijke situatie. buiten je eigen problemen. meid heel veel sterkte weer

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:14

heej het topic is weer open!!
kan ik weer zien hoe het met je gaat zou je nog pben maar ben al een tijdje niet op de comp geweest.
wat vervelend dat het zo'n drama is met je ouders
nou ja hou je taai je komt er wel
we hebben het in ieder geval even gezellig gehad he, die paar dagen?
ik vond het ook heel leuk!
waar ga je nu heen dan? en wat ga je daar allemaal doen?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 01:30

Bedankt :)

Franka;Mri van m'n hersenen.. omdat ik veel hoofdpijn heb, en m'n linkerarm sinds begin dit jaar soms helemaal niks meer doet.
En m'n been slaapt heel snel, en ik hoor slechter, en ik zag eerst heel goed maar nou moet ik eigenlijk een bril..
De neuroloog zei dat het wss 'gewoon' spanningshoofdpijn is, maar toch maar mri gemaakt.

En ik krijg waarschijnlijk medicijnen, omdat ik véél te weinig slaap..
Eigenlijk wil ik dat niet, ik heb overal maar pillen voor nodig, maar ik wil het zonder 'troep' kunnen!

Appelflap2; Jazeker, vondt het erg leuk! :)
*Het halster past trouwens heel goed, zelfs bij m'n nieuwe twenter!*

Ik ga met school naar België :))
Daar gaan we leuke dingen doen met m'n nieuwe klas en nieuwe mentor :)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:30

oh ts wat maak jij veel mee! :(:). indd advies ga even uit huis lekker verweg! En denk even aan geen zorgen! ;). Makkelijker gezegt dan gedaan maar wel het beste! Laat je ouders maar even voor wat het is! En als je echte vrienden had daar kon je bij terecht daar mocht je heus wel overnachten! Om even niet thuis te zijn. Ik wil je nog heel veel sterkte wensen de komende tijden die zeker niet leuk worden maar ook spannend voor de uitslag!

Het komt goed meis echt waar! :(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:07

Als je de 18e een mri gehad hebt en het was iets ernstigs geweest dan had je het al gehoord hoor.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:06

Jeetje Ts dat is niet niks om er ook nog bij te hebben !
ik heb ook vele ruzies mee gemaakt, maar dat is nu gelukkig over.. Deze waren lang niet zo erg als jij hier nu beschrijft en ik voelde me al rot..

Ik hoop dat je wat nieuwe vriendinnen maakt in je nieuwe klas en dat je een leuk jaar tegemoet gaat :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:13

TS ik krijg hoe langer hoe meer bewondering voor je. Hoeveel sh*t kan een mensenleventje bevatten??
Ik hoop van harte dat er een einde gaat komen aan het geruzie, maar eerlijk gezegd vrees ik dat beide ouders in een patroon zitten vastgeroest waar ze niet zo een twee drie uit komen.

Ik voor mij heb me, na het lezen van je topic, weer eens gerealiseerd dat ik geen enkele reden tot jammeren heb, en ga dan ook proberen dat niet meer te doen. In plaats daarvan stuur ik jou een dikke virtuele knuffel en wens je het aller, allerbeste.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:34

ts: ik hoop voor je, dat je echt een leuke klas krijgt. vrienden die je kunnen helpen etc. Als je je overal voor opensteld, goed reageerd op hun zal dat vast kunnen toch. Wel ontzettend jammer dat die gezinstherapie niet heeft geholpen. misschien nogmaals er na toe gaan, en dan gewoon echt zeggen? misschien allemaal eerst een gesprek apart met haar, hoe iedereenhet ervaart thuis? misschien dat het dan nog niet zo is ingepraat.. dan weet ze tenminste hoe iedereen het echt ervaart, aangezien je in en gesprek in z'n situatie met je ouders erbij meestal toch niet alles durft te zeggen.
reageren je ouders wel goed op jou, en steunen ze je goed nu je in deze situatie zit? :+:

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:43

Unika; Ze steunen me niet.. het is nog gewoon zoals voordat ze hiervanaf wisten :j

Bedankt allemaal :)
Voel me nu behoorlijk rot.. heb heel erg hoofdpijn, en de buurman heeft (zoals altijd) keihard hardcore opstaan.
En dan kan ik wel naar hem toe gaan, maar hij neemt mij echt niet serieus, en mijn ouder hebben ruzie met hem en die kunnen dus beter niet naar hem toe gaan :n

Maarja ik ga weer verder voor school, want ik moet nog heel veel doen, en heb nog maar een paar dagen :(

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:53

Kun je niet eens ergens twee weekjes gaan logeren.

Eventjes geen ouders die vaak ruzie hebben om je heen.

Het is dan wel jammer dat de scholen weer beginnen (of al begonnen zijn).

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:53

Nou het is weer heerlijk kl0te..
Vond net in de kast een brief over mij, en volgens mij moest hij ondertekend en teruggestuurd worden, maar dat gaat niet meer lukken :n
Nouja ben zo woest dat ik hem in stukjes gescheurd in een envloppe wil terugsturen!

BJZ denkt het hele verhaal te weten, en heeft er een heel l*lverhaal van gemaakt!
Dat ik eerst niet wou toegeven bij de GGD dat ik misbruikt werd, maar dat ik na doorvragen toegaf dat het zo is :?
Is dus helemaal niks van waar, en ik word woest van die leugens!

Nog even en ik bel op om te vragen wat ze willen..
Ze maken me kapot, en ik zie het steeds minder zitten ;(

Praten ga ik ook niet meer doen.. de laatste keer deed ik al kortaf, maar nou houd ik me gewoon stil!
Ze draaien alles mooi om zodat het goed in het plaatje 'Jij bent een ongelofelijke leugenaar' past.. ze zijn gewoon totaal niet te vertrouwen!

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:52

blehh TS, het zit je ook niet mee he?? Ga even lekker een eind wandelen met de hond, kan je even lekker je hoofd klaren... Misschien wat nieuwe energie opdoen? In ieder geval veel sterkte!!