Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:47

SusanH schreef:
Cyntje: ik heb gisteren een baby op tv gezien, van 10 maanden die ruim 20 kg woog :=. Vraag me af of die ook bv heeft gekregen....

Ja ik zag het ook :=

Neff

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:34

Heb net via uitzendinggemist Nova van gisteren terug gekeken. Meerdere dagen en structureel, wauw, heftig! Kijk, een keer voor een paar dagen, dat kan ik me voorstellen, maar structureel? ;(

Wat ik mij afvraag, wanneer is het (normaal gesproken) weer verantwoord om te gaan paardrijden? Dacht altijd 6 weken na de bevalling, maar hoor er zulke verschillende verhalen over (3 maanden, zou beter zijn, omdat alles nog slap is)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:41

SusanH schreef:
Op Netwerk was gisteren trouwens een item over het baby internaat wat in Belgie onlangs is geopend. Daar kunnen baby's vanaf een maandje of 3 a 4 voor 5 werkdagen en 4 nachten "gestald" worden. (Is ook een topic over op bokt, bij Nieuws). Ik vind het zo sneu voor die kindjes. Heb Marinde maar even extra geknuffeld toen ze voor de nachtvoeding kwam, ben zo blij en dankbaar dat wij haar wel die basis behoefte kunnen bieden. Die kindertjes zullen ook wel geen bv krijgen...welke moeder die het stervensdruk heeft (zo druk dat je je kind een week uitbesteedt) heeft ook nog tijd om full time te kolven? En het is zo schadelijk op langere termijn, denk alleen al aan de veilige hechting met de ouders die in het eerste jaar tot stand moet komen. Ik heb echt medelijden met ouders die zo'n keus menen te moeten maken, en ook met de baby's die daar ondergebracht worden. Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Gaat zo in tegen wat een baby nodig heeft.

Nee serieus? Dat kan toch niet, waarom neem je dan in hemelsnaam een kind? Neem dan een kat, die vind het niet erg om overdag alleen te zijn en kruipt dan iig 's avonds nog bij je op schoot.
Belachelijk dat mensen hun kind ook 's nachts willen uitbesteden, ik vind het eigelijk al vreemd als beide ouders 5 volle dagen werken maar dit... :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:45

Neff schreef:
Wat ik mij afvraag, wanneer is het (normaal gesproken) weer verantwoord om te gaan paardrijden? Dacht altijd 6 weken na de bevalling, maar hoor er zulke verschillende verhalen over (3 maanden, zou beter zijn, omdat alles nog slap is)

Ik geloof dat het grootste bezwaar eventuele hechtingen zijn, die wil je natuurlijk niet opentrekken. Ik heb destijds gehoord dat je daarvoor 3 weken moest wachten en idd was 6 weken beter ivm het wat strakker trekken van de banden, bekkenspieren enz.
Maar 3 maanden lijkt me wat lang hoor, ik geloof dat ik na Stef met 5 weken weer gereden heb en heb niets bijzonders ervaren, ik denk dat het vooral afhangt van hoe lang je tijdens de zwangerschap hebt doorgereden en hoe vaak. Als je dan na de bevalling weer begint en je houd een beetje je conditie ed in de gaten en stopt als het niet goed voelt lijkt me er niets aan de hand.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:26

Chiara kan lopen *\o/*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:29

*\o/* *\o/* GO CHIARA *\o/* *\o/*
Hoe oud is ze? Ze loopt helemaal los of nog aan je hand?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:30

Nee aan de hand deed ze met 11 maanden, aan de meubels met 1 jaar en nu net (15,5mnd) helemaal los :oo
En ik heb het nog per ongeluk gefilmt ook :=

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:41

Neff schreef:

In principe is het advies om met sporten te wachten tot 6 weken na de bevalling. Dit met name voor de rechte buikspieren. Deze hebben zes weken de tijd nodig om weer netjes naast elkaar te komen liggen. Bij paardrijden ben je natuurlijk niet direct heel fanatiek aan het rijden en lijkt mij de kans dat je de rechte buikspieren zoveel traint dat ze niet meer goed tegen elkaar aan komen te liggen vrij klein. Toch zou ik in ieder geval die zes weken aanhouden en het dan gewoon rustig oppakken. Je lijf vertelt je wel wanneer je nog even wat te veel wilt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:43

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:11

Cyntje: *\o/* voor Chiara!!

Annelies: katten vinden het ook erg om overdag alleen te zijn hoor, die van mij iig wel. Ik snap idd ook niet hoe mensen dat kunnen, een kind wil je toch zelf merendeel van de tijd verzorgen?

Neff: ik ben er ook met 6 weken na de bevalling weer op gestapt. In mijn geval misschien niet zo slim ivm bekkenklachten die ik tijdens de zwangerschap had. Paard is superbraaf, doet nooit wat maar sprong uitgerekend 1 van de eerste keren dat ik erop zat 3 meter opzij. Gelukkig had ik maar 1 dag last van wat pijnklachten, toen dat ok was heb ik het gewoon weer helemaal opgepakt. Het is dus niet alleen ivm de buikspieren, maar ook de verweking van mn je bekken, dat is 6 weken na de bevalling weer redelijk bijgetrokken als het goed is.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:18

Cyn, geweldig zeg! ook een leuk filmpje, :)

Vorige keer ging ik iets eerder dan 6 weken weer rijden, maar later heb ik nog wel wat problemen met mijn SI gewricht gehad en daarvoor heb ik oefentherapie gehad. Verder geen problemen bij mijn zwangerschap gehad, ook de vorige keer niet (alleen met rijden, na 13 weken zwangerschap kon ik al niet meer rijden). Ga denk ik volgende week toch proberen, maar wel voorzichtig en niet twee tegelijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:01

Ik had dat hier op bokt gelezen van dat baby-internaat.
Echt heel erg vond ik dat!
Idd, waarom wil je een kind als je het dag en nacht wegbrengt...

Neff, ik denk dat je gewoon moet kijken hoe jij je voelt.
Niet iedereen is hetzelfde en niet iedere zwangerschap is hetzelfde.
Ik ben bijv nog heel erg slap en moet er niet aan denken maar mijn buuf die merkt bijvoorbeeld al niet eens dat ze nog niet al te lang bevallen is.
Als jij denkt dat hetkan, lekker doen!

Cyntje whoohoo Chiara lopen! Wat leuk!

Jollyjoy ook dat verschilt wel per persoon.
Ik heb helaas nog steeds dat gat in mijn buikspieren. Van mijn fysio mag ik nog steeds niet sporten en dat bijna 5 maanden na de bevalling.

Cyntje wat een leuk filmpje! Super.
Echt heel erg mooi om te zien! (en wat lijkt ze op papa zeg! :D )

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:37

Ja klopt, haha :P
Zelfs wildvreemde roepen dat ze veel op papa lijkt :')

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:50

Oh ja ik heb hier ook zo'n papa-copy :+
Behalve z'n oogjes, die heeft hij toch echt van mij :+:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:04

SusanH schreef:
Annelies: katten vinden het ook erg om overdag alleen te zijn hoor, die van mij iig wel. Ik snap idd ook niet hoe mensen dat kunnen, een kind wil je toch zelf merendeel van de tijd verzorgen?

Ik ken katten juist als onafhankelijke dieren die juist liever hun eigen ding doen en alleen bij het baasje komen als het hun belieft :P Die van ons zaten ook wel op schoot hoor maar op hun eigen tijd en voorwaarden, vastgepakt en op schoot gezet worden werd beloond met geklauw en gebijt :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:08

Marinde is juist meer een kloontje van mij. Ik vind het soms zelfs een beetje eng hoeveel ze op me lijkt :o

Vannacht was ze echt heel zielig, pappa heeft haar aangestoken (verkoudheid) en ze werd echt krijsend wakker om 24.00. Ook aanleggen hielp in eerste instantie niet, pas na een hele tijd haar op de arm wiegen werd ze rustiger en kon ze drinken. Toen viel ze in slaap aan de borst. Ze klinkt een beetje vol en schor en moet ook hoesten (net als pappa), dus straks maar even naar de apotheek wat spulletjes ter verlichting halen. Hoop dat ze snel opknapt (al is ze nu wel heel vrolijk en wakker) want zaterdag gaan we kamperen in Drenthe. Beloofd lekker weer te worden :+ .

Gisteren heeft ze trouwens met ons meegegeten, zij aan het fruit en wij aan de warme hap. Vond ze echt heel leuk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:34

hellow ladies!
ff een bokt-ban helaas... heb het gewoon veel te druk. tessa is nog steeds ziekig. ze heeft geen koorts meer maar drinkt weinig, komt wel vaak voor een paar slokken (12x voeden op een dag is momenteel niets), zit nog steeds verschrikkelijk verstopt wat het drinken ook niet makkelijker maakt en is niet d'r gezellige zelf.
kortom, in combinatie met werken heeft bokt even geen prioriteit! :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:01

Nee, begrijpelijk.... miste je al :=

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:23

Begrijpelijk BA!
Hopelijk voelt Tessa zich snel weer beter. :(:)

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:47

BA, hoop dat het snel beter gaat, logisch dat bokt minder prio heeft.

Susan, ook beterschap voor je kleine. En, lekker op vakantie!

Vanochtend hier 10 babies gehad <3
Afbeelding

(3e van links is mijn knapperd)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:54

Wat gaaf zo allemaal beebs langs elkaar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:36

Wat een leuke foto met al die baby's op een rij!

BA: helemaal gelijk dat je nu even andere zaken voorrang geeft. Hoop dat Tessa snel weer opknapt. Is wel veel in combinatie met werken op deze manier, sterkte ermee!

Idd...lekker vakantie alleen hoop ik wel dat Marinde zaterdag wat minder snottert als vandaag, we zitten namelijk wel op de camping. Kolfdipje is over, gaat nu weer top. Produceer zelfs weer wat teveel nu want Marinde loopt weer over...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:50

Stil hier..........................

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:12

Ja, erg stil............

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:13

ola

ik heb net het CB gebeld. morgen word ik teruggebeld want de wijkverpleegkundige van dienst was in bespreking.
wilde weten hoe ik moet gaan afbouwen, welke voeding dat het handigste is om als eerste te skippen en of ik dan gelijk de hele fles moet vervangen voor kv of dat stapsgewijs moet doen en of ik dan nmr 1 of juist al 2 qua voeding moet hebben.

is nu niet direct aan de orde, maar over een maandje wil ik toch wel wat gaan afbouwen.