SusanH schreef:Cyntje: ik heb gisteren een baby op tv gezien, van 10 maanden die ruim 20 kg woog. Vraag me af of die ook bv heeft gekregen....
Ja ik zag het ook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Op Netwerk was gisteren trouwens een item over het baby internaat wat in Belgie onlangs is geopend. Daar kunnen baby's vanaf een maandje of 3 a 4 voor 5 werkdagen en 4 nachten "gestald" worden. (Is ook een topic over op bokt, bij Nieuws). Ik vind het zo sneu voor die kindjes. Heb Marinde maar even extra geknuffeld toen ze voor de nachtvoeding kwam, ben zo blij en dankbaar dat wij haar wel die basis behoefte kunnen bieden. Die kindertjes zullen ook wel geen bv krijgen...welke moeder die het stervensdruk heeft (zo druk dat je je kind een week uitbesteedt) heeft ook nog tijd om full time te kolven? En het is zo schadelijk op langere termijn, denk alleen al aan de veilige hechting met de ouders die in het eerste jaar tot stand moet komen. Ik heb echt medelijden met ouders die zo'n keus menen te moeten maken, en ook met de baby's die daar ondergebracht worden. Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Gaat zo in tegen wat een baby nodig heeft.
Neff schreef:Wat ik mij afvraag, wanneer is het (normaal gesproken) weer verantwoord om te gaan paardrijden? Dacht altijd 6 weken na de bevalling, maar hoor er zulke verschillende verhalen over (3 maanden, zou beter zijn, omdat alles nog slap is)
Neff schreef:Wat ik mij afvraag, wanneer is het (normaal gesproken) weer verantwoord om te gaan paardrijden? Dacht altijd 6 weken na de bevalling, maar hoor er zulke verschillende verhalen over (3 maanden, zou beter zijn, omdat alles nog slap is)
SusanH schreef:Annelies: katten vinden het ook erg om overdag alleen te zijn hoor, die van mij iig wel. Ik snap idd ook niet hoe mensen dat kunnen, een kind wil je toch zelf merendeel van de tijd verzorgen?