Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:12

Ook ik zit te denken aan een nieuw kapsel.

Heb vrij krullend/kroesend haar en wanneer ik het gewoon in krullen heb, heb ik het altijd vast. (knotje).
Zo nu en dan stijl ik mijn haar en dan heb ik het dus ook los. Nu is mijn haar momenteel erg lang en wil ik er weer een flink stuk af.

Graag wil ik het zo dat wanneer ik het stijl heb het rond mijn schouders hangt, maar 'gewoon' tot mn schouders vind ik ook weer niks.
Laagjes is ook geen optie omdat de bovenste laag dan een heel eigen leven gaat leiden.

Heeft iemand dus een voorbeeld van een leuk kapsel met eventueel verschillende lengte plukken op schouderlengte?
Graag wel een kapsel dat iets ouder maakt :+

Voorbeeld van wat ik leuk vind:

Afbeelding

AngelofLove

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:36

Ik heb vandaag voor het eerst de John Frieda Precision Foam Colour gebruikt en mensen, wat een geweldig spul is dit! Haar verven zonder knoeien en met een super resultaat! Normaal ga ik altijd naar de kapper als ik het geverfd wil hebben, maar met deze foam van JF doe ik het voortaan zelf wel :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:40

Oeh.. dat klinkt goed :j Hoe werkt het?

Ik heb net weer wat chi producten besteld. Mn silk infusion (het kleinste flesje waar ik met mijn dikke lange haar dus gewoon een jaar!! mee doe). En nu ook voor het eerst de conditioner besteld. Het is duur.. maar als het ook zulk fijn spul is als de infusion ben ik gelukkig :D

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:28

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:57

Debbie schreef:
Oeh.. dat klinkt goed :j Hoe werkt het?

Ik heb net weer wat chi producten besteld. Mn silk infusion (het kleinste flesje waar ik met mijn dikke lange haar dus gewoon een jaar!! mee doe). En nu ook voor het eerst de conditioner besteld. Het is duur.. maar als het ook zulk fijn spul is als de infusion ben ik gelukkig :D

Eigenlijk werkt het heel simpel. Je moet in een knijpflesje waar een vloeistof in zit (ben de naam daarvan even kwijt) de kleur zelf doen. Even mengen met elkaar en een andere mond op het flesje zetten. Vervolgens doe je de meegeleverde handschoenen aan, eventueel handdoekje over je schouders. Je knijpt in het flesje en er komt een foam uit, dat doe je op je natuurlijke scheiding en vervolgens is het de rest van de foam in je haar verdelen en inmasseren. Na 20 minuutjes uitspoelen, even nawassen met de meegeleverde conditioner en klaar :D Ik had ruim voldoende voor mijn vrij korte haar dus ik denk dat mensen met lang haar ook genoeg hebben. Mede doordat het een foam is, is het makkelijk te verdelen en knoei je er niet mee, het drupt ook niet. Ik wil niet anders meer :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:49

chaanttaall schreef:

Ik heb ook een tijd een remington gehad (niet dit model, welk zelfde merk) vond het altijd een fijne tang. Ze stijlen goed en snel.
Heb uiteindelijk een CHI gekocht aangezien mijn haar toch iets te veel te leiden had. (Chi is een super tang van 129 euro).

Maar de Remingtons hebben een zeer goede kwaliteit voor het geld wat je ervoor betaald ;)
Waar ik wel iets minder fan van ben is dat het een krul en stijltang in een is. Maar dat is natuurlijk eigen keus.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:58

Debbie schreef:
chaanttaall schreef:

Ik heb ook een tijd een remington gehad (niet dit model, welk zelfde merk) vond het altijd een fijne tang. Ze stijlen goed en snel.
Heb uiteindelijk een CHI gekocht aangezien mijn haar toch iets te veel te leiden had. (Chi is een super tang van 129 euro).

Maar de Remingtons hebben een zeer goede kwaliteit voor het geld wat je ervoor betaald ;)
Waar ik wel iets minder fan van ben is dat het een krul en stijltang in een is. Maar dat is natuurlijk eigen keus.

bedankt voor je reactie!
ik heb hem net besteld dus ik ga hem maar eens uitproberen ;)
ik heb hiervoor gekozen omdat ik van mezelf al erg stijl haar heb, dus ik heb hem niet nodig voor stijlen maar juist om te krullen. (nu vraag je je waarschijnlijk af waarom ik dan een stijltang koop :P nou ik kan mooiere krullen maken met een stijltang xD).

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:08

Ik heb die stijltang vandaag besteld! dus ik kan je dinsdag vertellen of ik er blij mee ben of juist niet!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:12

hahaha ik heb hem ook net besteld ;)

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:14

Die stijltang heb ik al een poosje, en ik moet zeggen: voor iemand die nog nooit gekruld had, uberhaubt met iets, gaf hij ontzettend mooie krullen! Ze bleven bij mij ook erg lang zitten (wel met haarlak ofc).

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:42

jup ik heb m.. ik stijl er eigenlijk alleen maar mee en dat gaat goed, mijn haar wilt niet krullen.. er zat een dvd bij hoe je t kan doen maar op een of andere manier zakt t er weer uit(ook na haarlak etc).. wel fijn dat ie uit gaat na zoveel tijd en dat je de hitte in kan stellen en dan op "slot" dat je m niet per ongeluk uitdoet of andere hitte instelt.ik ga btw denk ik morgen naar de kapper.. t zit nu net over mn schouders, denk dat ik t net iets boven mn schouders ga doen, en laagjes. mijn haar is heel dik en na een dag slap en vet(en dat terwijl het heel erg geblondeerd dus aan droge kant is) gewoon weer even een modelletje erin;)

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:24

ik heb mijn haar nu zo:
lichtbruinig met blonde hightlight over mijn haar. schuine/ vrij korte pony. derest ongeveer 35 centimeter. met een beetje laagjes.
(ik ben de middelste).

alleen ik zou eens iets anders willen proberen..
wie heeft een idee wat ik met mijn haar zou kunnen doen?

groetjes. *\o/*

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:36

Sorry dat ik kom binnenvallen... Ik ben erg fan van de John Frieda Precision Foam Colour (dezelfde die AngelofLove bedoelt). Nu zijn ze bij de etos 10euro per stuk (i.p.v. 16,50). Morgen wil ik graag 1 of 2 halen.
Dat is het probleem niet :+ namelijk:

ik heb nu een aantal maanden geleden mijn haar donker bruin geverfd (neigt niet naar zwart), ook van de John Frieda Precision Foam Colour.
Nu begint het lente weer te worden en wil ik voor de zomer weer blond zijn.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder straks met groen haar rond te lopen??
Wat pakt het beste bij donker bruin en maakt mijn haar ook gelijk stuk lichter/blonder?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:40

Als je nu echt donkerbruin bent, zou ik denk ik naar de kapper gaan. Van donkerbruin naar blond is een behoorlijk "heftige" stap en ik denk niet dat die doe-het-zelf verfjes dat gaan aankunnen. Dat is iig wat ik altijd heb gehoord.

Ik ben weer blond :D Wou eerst mijn uitgroei net als de rest van m'n haar koperblond verven, maar ik was die kleur aardig beu. Zo donker := Dus vanochtend toch maar wat Garnier Nutrisse zeer lichtblond gaan halen en nu heb ik m'n blonde haartjes weer terug :+:

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:48

Ja daar was ik al bang voor :+ . Ik zit er dan zelf aan te denken om het in iedergeval lichter bruin te verven zelf. En tegen de zomer het blond te laten maken door de kapper. Is dat wel mogelijk?

Ik denk alleen dat licht bruin niet goed gaat pakken op donker bruin?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:16

Hmz, van donkerbruin naar blond zou ik ook niet gaan met zelf kleur middelen. Wat je wel kan doen is John Frieda contacteren en vragen hoe en wat. Ze zijn zeer vriendelijk en geven goed advies!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:58

Hoi
Ik heb even een vraagje, ik heb wat roos maar mijn haar is geverft
Wat voor shampoo kan k nu het beste gebruiken ?
Groetjes Nienke

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:59

mijn ervaring is juist wel zelf doen en niet naar de kapper
dood gaat je haar toch van het ontkleuren, ook als je het bij de kapper doet , maar veel kappers beginnen er niet eens aan, donker haar naar blond toe kleuren ...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:03

Ik zou naar de kapper gaan bij ontkleuren.. eigenlijk is het beste als je steeds lichtere highlights neemt, en dan zo weer teruggaat naar je eigen kleur. Heb ik zelf ook gedaan.
Vriendin van me die is van donkerbruin ook weer teruggegaan naar blond.. zelf gedaan.. nou, haar haar ging er echt helemaal dood van en ze heeft er een heel stuk vanaf moeten knippen. Het viel aan alle kanten uit. Doodzonde.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:07

Ja, en daar is een reden voor. Niemand wil toch met dood haar lopen? Als ik een klant zo naar huis stuur doet dat de naam van onze salon niet goed natuurlijk!
Cardy, je zou ook veel highlights kunnen laten zetten bij een salon en zo geleidelijk overgaan naar blond. Dit is ook niet onschadelijk, maar wel minder belastend dan in één keer ontkleuren.
Nienke, je kunt ook een anti-roos shampoo kopen speciaal voor gekleurd haar. Volgens mij heeft head and shoulders die, en anders schwarzkopf.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:09

Owww ik wist niet dat dat bestond :D Dan ga k daar ook maar even naar kijken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:10

mijn haar was ook te zwak voor te kleuren, daarom heeft mijn kapper ook gekozen voor met highlights naar blonder te gaan

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:33

Pff.. heb morgen al een afspraak bij de kapper. Begin em flink te stressen :+

Ben er nog steeds niet uit wat ik wil.. iets leuks op schouderlengte.. maar wat? geen idee... Iemand nog ideeën? Voorbeelden?

En ik wil het wat donkerder.. twijfel tussen volledig laten verven of plukken (ivm uitgroei).

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:53

Sica schreef:
Ja, en daar is een reden voor. Niemand wil toch met dood haar lopen? Als ik een klant zo naar huis stuur doet dat de naam van onze salon niet goed natuurlijk!
Cardy, je zou ook veel highlights kunnen laten zetten bij een salon en zo geleidelijk overgaan naar blond. Dit is ook niet onschadelijk, maar wel minder belastend dan in één keer ontkleuren.

Nienke, je kunt ook een anti-roos shampoo kopen speciaal voor gekleurd haar. Volgens mij heeft head and shoulders die, en anders schwarzkopf.

Dat zei ik dus ook. :)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:57